×

فرم سفارت سوئیس


کشور معروف و پرطرفدار سوئیس از سال 2008 به عنوان یکی از اعضای اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) به عضویت موسسه شینگن درآمده است، به همین جهت کسانی که درخواست کننده سفر به این کشور و گرفتن ویزای توریستی سوئیس هستند، بایستی موقعیت گرفتن ویزای شینگن را داشته باشند.

 

فرم سفارت سوئیس

هر چند که گرفتن ویزای توریستی سوئیس سخت به نظر می رسد ولی امری محال نیست. موسسه های اخذ ویزا به شما کمک می کنند تا با داشتن اطلاعات مکفی از احتیاجات گرفتن این نوع از ویزا و گردآوری مدارک مورد نیاز، به سوییس سفر کنید.
تمام کسانی که بیشتر از ۱۲ سال سن دارند بایستی شخصا مدارک مورد نیاز و همین طور تقاضای صدور ویزای خود را به سفارت سوئیس ارائه دهند. چنانچه فرد درخواست دهنده ویزا در تاریخ مشخص شده زیر نظر سفارت نتواند برای مصاحبه، حاضر شود، تقاضای وی توسط متصدیان سفارت بازگشت خواهد خورد و بایستی مجددا برای وقت سفارت تقاضا کند که این فرایند در دفعه دوم طولانی تر خواهد بود. پس باید برنامه ریزی کنید و در موقع مناسب برای دریافت ویزا اقدام کنید.
در روز مصاحبه بایستی به تمامی پرسش ها به صورت کاملا روشن و بی پرده جواب دهید و قصد خود را از مسافرت به کشور سوئیس به درستی ذکر کنید. دقت داشته باشید هر نوع عدم صداقت به زیان شما خواهد بود.
با توجه به اینکه اکثر تقاضاها برای ویزای سوییس به ویزای توریستی شینگن نوع C  مرتبط است. ضرورت دارد در این قسمت به مخارج مربوط به این ویزا بپردازیم. مخارج صادر شدن ویزای توریستی سوئیس برای اشخاص بالای ۱۲ سال برابر ۶۰ یورو، برای افراد بین ۶ تا ۱۲ سال برابر ۳۵ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال نیز هزینه ای در بر نخواهد داشت. 
همسر و فرزندان و یا دانشجویانی که تنها برای ۹۰ روز در سوئیس تحصیل می‌ نمایند و همین طور شهروندان سوئیسی، اتحادیه اروپا (EU) و یا EFTA هم مبلغی برای گرفتن ویزای سوئیس واریز نمی کنند. به منظور تقاضای ویزای توریستی سوئیس، افزون بر مبلغ بیان شده بایستی برای خدمات عرضه شده به وسیله موسسه VFS نیز وجهی معادل ۲۶٫۵ یورو پرداخت نمایید؛ پس هزینه ویزای سوئیس از نوع توریستی برای افراد بزرگسال، ۸۶٫۵ یورو خواهد بود. 
دقت کنید این وجه زمان ارائه درخواست ویزا باید به شکل نقدی و به یورو پرداخت شود و وجه واریز شده برگشت داده نخواهد شد. راجع به موقع گرفتن ویزای شینگن سوئیس هم باید بیان شود همان طور که قبلا اشاره شد در مجموع تقاضا کننده بایستی تا ۹۰ روز قبل از مسافرت خود برای درخواست ویزا اقدام نماید. بیشتر اوقات روند صادر کردن ویزای سوئیس هم بعد از ۱۰ الی ۱۵ روز کاری و پس از نظارت بر تقاضای شما بدست متصدیان نتیجه آور خواهد بود. اما در موقعیت های ویژه نیز امکان دارد این مدت‌ زمان به ۳۰ الی ۶۰ روز افزایش یابد.

وی اف اس گلوبال سوئیس

موسسه وی اف اس افزون بر تعیین وقت سفارت سوئیس خدمات متنوعی مانند:

  • ویزای بلندمدت (بیش از ۹۰روز)
  • خدمات حقوق شهروندی
  • وضعیت امور مدنی
  • خدمات کنسولگری لیختن اشتاین
  • بورسیه تحصیلی

را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد، پس رسیدگی به خدمات  متنوع ویزای کوتاه مدت سوئیس مثل ویزای شینگن سوئیس به عهده وی اف اس گلوبال است.

 

سفارت سوئیس در تهران

سفارت سوئیس در تهران

از آن جایی که روابط دیپلماتیک بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، از تاریخ ٣١ خرداد ١٣٥٩ دولت سوئیس از راه سفارت خود در تهران پاسدار منافع ایالات متحده آمریکا در ایران است. بخش نگهدارنده منافع خارجی در سفارت سوئیس حاضر است تا خدمات کنسولی به شهروندان آمریکایی ساکن ایران و شهروندان آمریکایی که بطور موقت در ایران به سر میبرند ارائه دهد. نکاتی که در ادامه بیان می شود توجه کنید. 
انجام تمامی کارهای کنسولی در این دفتر فقط با تعیین وقت قبلی قابل انجام شدن است. بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید. 

  • تلفن٢٢٥٤٢۱۷٨
  • نمابر ٢٢٥٦٥٢۷٣
  • tehran.fi@eda.admin.ch
  • نشانی: پاسداران گلستان ٥ (شهید موسوی) نبش پایدارفرد شماره ٣9

ویزای شینگن سوئیس

در ادامه بحث فرم سفارت سوئیس باید بگوییم بر اساس گزارشات به دست آمده در سال 2017 از کل 517.010 تقاضای ویزای شینگن گرفته شده در سفارت های سوییس در اقصی نقاط جهان، شما 451.258 تقاضا، مورد تایید و موافقت واقع شده اند و مابقی با واقعه رایجی به نام ریجکت ویزای شینگن مواجه شده اند.
احتمالا در مرحله نخست اینگونه فکر کنید که برای گفتن وقت سفارت شینگن و ویزای توریستی سوئیس در ایران بایستی از راه سفارت این کشور اقدام نمایید. ولی بر اساس اعلامیه وب سایت رسمی سفارت سوئیس، از تاریخ دوم سپتامبر سال 2018، اشخاص درخواست کننده اخذ انواع ویزای کوتاه مدت مانند ویزای توریستی سوئیس، ویزای کاری و یا دیدار اقوام در سوئیس، ملزم به مراجعه به موسسه خدمات برون سپاری این کشور در تهران یعنی وی اف اس گلوبال هستند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از وب سایت وی اف اس گلوبال سوئیس، ویزای توریستی سوئیس برای افراد درخواست کننده ای مناسب است که برای مقاصد گردشگری، دید و بازدید دوستان و اقوام، دوره های آموزشی کوتاه مدت زبان، حضور در کنفرانس و یا رویداد ورزشی/فرهنگی می خواهند به این کشور مسافرت کنند. 

وی اف اس گلوبال سوئیس

کشور سوئیس از جمله کشورهایی است که بسیار محبوب است و افراد زیادی هستند که تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند. برای مهاجرت به این کشور لازم است به سفارت سوئیس در ایران مراجعه کرده و فرم سفارت سوئیس را پر کنید.  

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر