×

وقت سفارت

وقتی می خواهیم به کشورهای اروپایی و یا آمریکا سفر کنیم، باید برای دریافت وقت سفارت اقدام نماییم. در واقع، با گرفتن وقت مدارک خود را جهت دریافت ویزا به سفارت ارائه می دهید و همین امر سبب می شود تا کشور مورد نظر شرایط شما را بررسی کند و در صورت تایید مدارک توسط سفارت می توانید به اجازه ورود به کشور مورد نظر را پیدا کنید. اما باید بدانید گرفتن وقت برای سفارت نیازمند شناخت دقیق این مراحل است. در غیر اینصورت ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و همین امر دریافت ویزا را به تعویق بیاندازد. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد گرفتن وقت سفارت در اختیار شما قرار دهیم. 

قبل از دریافت وقت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از مهمترین مواردی که شما قبل از گرفتن وقت باید به آن توجه داشته باشید انتخاب کشور مورد نظر است. به طور مثال، اگر شما می خواهید به یک کشور سفر کنید، ابتدا باید بدانید هدف شما از سفر به آن کشور نیست. آیا می خواهید برای تحصیل به آن کشور بروید و یا برای دیدار!  اگر هدف شما سفر و تفریح است، باید از قبل تمامی موارد را در نظر گرفته باشید، در غیر صورت ممکن است پس از دریافت ویزا از سفر به آن کشور منصرف شوید. به همین دلیل، توصیه ما به شما این است قبل از گرفتن وقت سفارت تمامی موارد را مد نظر داشته باشید و ویژگی های کشوری را که می خواهید به آن سفر کنید، بررسی نمایید.

Image

 نکات دیگر که در این روند مهم هستند!

وقتی می خواهید به سفارت خانه بروید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. این نکات کمی پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما تاثیر گذاری زیادی در روند دریافت ویزا دارند. به همین دلیل تمامی افراد با به آنها توجه کنند:
•    بهتر است سر ساعتی که مشخص شده است به سفارت بروید. وقت شناس بودن یکی از مواردی است که روند دریافت ویزا را به جلو می اندازد. اگر دیر برسید ممکن است به صورت ناخودآگاه این حس را در مامور سفارت به وجود بیاورید که شما به قوانین پایبند نیستید و این موضوع تبعات بدی را برای شما در پی دارد. 
•    با لباس رسمی وارد شوید. اگر با لباس غیر رسمی وارد سفارت شوید، حس خوبی را القا نمی کنید و این موضوع می تواند برای شما گران تبدیل شود. به طور مثال پوشیدن تی شرت یا شلوار جین برای ورود به سفارت توصیه نمی شود. 
•    صادق باشید و از دروغ گویی پرهیز کنید. ممکن است شما در شرایطی قرار بگیرید که فکر کنید راستگو بودن به ضرر شماست. اما در همینجا به شما اعلام می کنیم چیزی که به ضرر شماست، دروغ گو بودن است. بسیاری از افراد مدارک کاملی داشته اند اما چون در این پروسه دروغ گفته اند شانس خود را برای ورود به آن کشور از دست داده اند. 

انواع وقت سفارت 

قتی می خواهید برای دریافت ویزا اقدام کنید، ابتدا باید مدارک خود را به سفارت تحویل دهید و همین امر سبب می شود تا ابتدا وقت بگیرید. گاهی شرایط به گونه ای است که باید هر چه سریعتر به آن کشور سفر کنید. در این شرایط شما باید وقت سفارت فوری دریافت کنید. در غیر اینصورت، گرفتن وقت از سفارت به صورت عادی است و باید مدتی صبر کنید تا مدارک شما برای دریافت ویزا بررسی شود. 
وقت فوری یا عادی؟
بهتر است بدانید اگر برنامه ریزی شما به صورتی باشد که بتوانید برای دریافت وقت عادی اقدام نمایید مدارک شما کامل می شود.زیرا وقت کافی دارید تا مدارک مورد نیاز را ترجمه کنید و در شرایط مناسب به سفارت ارائه دهید. اما اگر می خواهید مدارک را فوری تحویل دهید، ممکن است برخی از مدارک را ناقص ارائه دهید و همین امر می تواند تاثیرات منفی بر روند اخذ ویزا داشته باشد. 

آیا هزینه وقت سفارت فوری بیشتر از عادی است؟

پاسخ به این سوال به استراتژی های هر سفارت بستگی دارد. در بیشتر موارد هزینه ای که برای وقت عادی پرداخته می شود برابر با وقت فوری سفارت است. با وجود این توصیه می شود وب سایت هر سفارت را بررسی کنید و مبالغی را که باید پرداخت نمایید به دقت بررسی کنید. 

آیا مدارک شما کامل است؟

قبل از اینکه برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید، باید نوع ویزایی را که می خواهید دریافت کنید بشناسید. سپس مدارک را با توجه به نوع ویزای خود تهیه کنید. همانطور که می دانید مدارکی که برای ویزا توریستی باید تحویل بدهید با ویزا سرمایه گذاری و یا تحصیلی متفاوت است. به همین دلیل، توصیه می شود ابتدا لیست کاملی از مدارک را داشته باشید تا بتوانید در پایان مدارک کاملی را به سفارت تحویل دهید. 

چگونه وقت سفارت را از کشورهایی بگیریم که در ایران سفارت خانه ندارند؟

برخی از کشورها مانند انگلستان و کانادا در این سفارت خانه ندارند. در نتیجه این سوال ممکن است برای افراد به وجود بیاید اگر بخواهند برای سفر به این کشورها اقدام کنند، چگونه وقت سفارت بگیرند. پاسخ به این سوال ساده است. کسانی که می خواهند به انگلستان یا کانادا بروند برای گرفتن وقت باید به ارمنستان، امارات و یا ترکیه سفر کنند. 

وقت آنلاین و حضوری سفارت چیست؟

وقتی شما به صورت حضوری به سفارت خانه می روید و کارهای مهم خود را از جمله انگشت نگاری انجام می دهید وقت شما به صورت حضوری است. اما برخی از کشورها این شرایط را برای متقاضیان به وجود آورده اند تا به صورت آنلاین وقت را دریافت کنند و کارهایی مانند انگشت نگاری را به صورت آنلاین انجام دهند. بدیهی است این کار نیازمند دریافت هزینه های بیشتر است و کسانی که می خواهند از این روش اقدام کنند باید هزینه های آن را پرداخت نمایند. 

آیا می توانیم از طریق آژانس های معتبر وقت سفارت بگیریم؟

یکی از بهترین روش ها برای دریافت وقت سفارت از طریق آژانس های هوایی معتبر است. دلایل این امر به شرح زیرند:
•    آژانس های هواپیمایی با روند گرفتن ویزا آشنایی دارند و به شما کمک می کنند تا مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهید و زمانی که سفارت باز است برای گرفتن وقت اقدام می کنند. این امر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف وقت دارد. اگر می خواهید بدون استرس و نگرانی به کشور مورد نظر خود سفر کنید، می توانید از آژانس های هواپیمایی کمک بگیرید. 
•    آژانس های هواپیمایی با رویه پر کردن فرم ها آشنایی دارند و به شما کمک می کنند به سرعت و بدون هیچ گونه اشتباهی این مسیر را طی کنید. زیرا اگر در پر کردن فرم برای دریافت وقت سفارت مشکلی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد درخواست ویزا از طرف آفیسر رد می شود و این موضوع نگران کننده است. 

وقت سفارت اسپانیا 

اگر می خواهید به اسپانیا مسافرت کنید، باید ویزا ورود به این کشور را داشته باشید. به همین دلیل، جای تعجب نیست سوالات زیادی در مورد نحوه دریافت وقت سفارت اسپانیا داشته باشید. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد اسپانیا در اختیار شما قرار دهیم. 

تعیین وقت سفارت اسپانیا در ایران چگونه انجام می شود؟

برای تعیین وقت سفارت اسپانیا باید از طریق کارگزاری BLS اقدام کنید. بدین منظور روش زیر را به کار ببرید:
•    ابتدا وارد  سایت BLS شوید و حساب کاربری ایجاد کنید.
•    سپس تقویمی باز می شود که وقت های مختلف را نشان می دهد. 
•    یکی از این زمان ها را انتخاب می نمایید و تاییدیه آن را به همراه شماره مرجع و برگه وقت دریافت می نمایید. 
•    این مدارک قابل بازیابی هستند و می توانید آنها را دوباره دریافت نمایید. 

چگونه وقت فوری برای سفارت بگیریم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم گاهی شرایط مسافر به گونه ای است که باید وقت فوری بگیرد. تمامی مدارک باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند. به همین دلیل شما باید از دار الترجمه های معتبر بخواهید تا مدارک را فورا به زبان اسپانیایی ترجمه کنند. سپس وارد سایت می شوید و قسمت درخواست فوری وقت سفارت را نگاه می کنید. کسانی که وقت خود را کنسل کرده اند در این لیست نمایش داده می شوند. 
گاهی نیز سفارت وقت هایی را باز می کند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید زمانی که مدارکتان کامل است باید برای گرفتن وقت فوری اقدام کنید. زیرا ممکن است از شما خواسته شود یک ساعت بعد در سفارت خانه حضور داشته باشید. 

Image

برای دریافت ویزا اسپانیا چه مدارکی را باید به سفارت بدهیم؟

اگر می خواهید برای دریافت ویزا اسپانیا اقدام کنید، در اولین قدم باید پاسپورت معتبر داشته باشید. اگر از زمان پاسپورت شما کمتر از 9 ماه باقی مانده است، هر چه سریعتر برای دریافت پاسپورت جدید اقدام کنید. مدارک دیگری که در این مسیر نیازمند هستید، به صورت کلی به شرح زیرند:
•    دریافت فرم درخواست ویزا 
•    دو قطعه عکس 
•    پاسپورت معتبر 
•    گردش مالی 
•    تمکن مالی 
•    رزو بلیط 
•    واچر هتل سکونت 
•    دعوت نامه در صورت دریافت از شخص 
•    گواهی اشتغال به تحصیل 
•    ارائه مدارک دانشگاهی در صورت درخواست ویزا تحصیلی 
•    ارائه مدارک مالی در صورت درخواست ویزا تجاری و سرمایه گذاری 

آیا مدارک را می توانیم به زبان انگلیسی ترجمه کنیم؟

سریعترین پاسخ به این سوال خیر است! وقتی می خواهید برای دریافت ویزا اسپانیا اقدام کنید، مدارک تان را باید به زبان اسپانیایی ترجمه کنید. این کار زمان بر است و ممکن است 1 ماه طول بکشد تا دارالترجمه های معتبر مدارک را ترجمه کنند. به همین دلیل باید وقت کافی برای اینکار بگذارید. 

 وقت سفارت فرانسه 

فرانسه یکی دیگر از کشورهایی است که افراد زیادی سالیانه به آنجا سفر می کنند. جاذبه های توریستی در این کشور بسیار زیاد است و امروزه فرانسه به عنوان قطب گردشگری دنیا شناخته شده است. از طرف دیگر، این کشور دانشگاه های معتبری دارد و همین امر سبب شده است دانشجویان برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنند. اگر شما یکی از کسانی هستید که می خواهید برای گرفتن وقت سفارت فرانسه اقدام کنید، بهتر است در ادامه این مسیر همراه ما باشید. 

چگونه وقت سفارت فرانسه را بگیریم؟

برای گرفتن وقت سفارت فرانسه می توانید از طریق کارگزاری VSF Global اقدام نمایید. ابتدا وارد این سایت می شوید و درخواست خود را ثبت می کنید. زمان دقیق وقت برای ارائه مدارک به سفارت دو روز پس از درخواست مشخص می شود و مدت آن ممکن است در یک ماه آینده باشد. 

آیا ویزا فرانسه مصاحبه دارد؟

یکی از نگرانی های کسانی که می خواهند برای دریافت وقت سفارت اقدام کنند در این زمینه است که آیا ویزا فرانسه مصاحبه دارد! باید بگوییم برای دریافت ویزا فرانسه نیاز به مصاحبه ندارید. در روزی که به سفارت مراجعه می کنید تنها مدارک خود را ارائه می دهید و انگشت نگاری می کنید.

 چگونه وقت فوری سفارت فرانسه را بگیریم؟

سفارت فرانسه در قوانین خود اعلام کرده است افراد تنها در صورتی می توانند برای دریافت وقت فوری سفارت اقدام کنند که دارای دعوتنامه پزشکی باشند. همچنین، اگر فرد متقاضی دعوت نامه خویشاوندی داشته باشد که تاریخ سفر در آن ذکر شده باشد، می تواند طی مدت 7 روز وقت سفارت بگیرد. در غیراینصورت دریافت وقت فوری امکان پذیر نیست و تمامی افراد متقاضی باید طبق روندی که در بالا اعلام شد پیش بروند.

 وقت سفارت سوییس

سوییس یکی از کشورهایی است که می تواند مقصد خوبی برای سفر و یا تجارت باید. برای دریافت وقت سفارت نیاز نیست که مانند گذشته در صف های طولانی منتظر بمانید. امروزه، سفارت سوییس این امکان را برای شما فراهم ساخته است تا به صورت آنلاین برای دریافت این وقت اقدام کنید. تمامی مراحل برای دریافت وقت از سفارت سوییس از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال انجام می شوند. توصیه می شود قبل از دریافت وقت ابتدا تمامی مدارک خود را آماده کنید. همچنین، تمامی مدارک باید به زبان سوییسی ترجمه شود. 

وقت سفارت چگونه به متقاضی اعلام می گردد؟

کسانی که در این سایت ثبت نام می کنند درخواست وقت می دهند. سپس به مدت یک هفته طول می کشد تا ایمیل تعیین وقت برای فرد متقاضی ارسال گردد. 

اگر وقت سفارت برای من نیامده است، می توانم دوباره ایمیل بزنم؟

در صورتی که بیش از 10 روز گذشته است و شما هنوز ایمیلی را از سفارت سوئیس دریافت نکرده اید، می توانید دوباره ایمیل بزنید. اما این کار را در کمتر از 10 روز که درخواست خود را فرستاده اید انجام ندهید.

وقت سفارت اتریش

اگر می خواهید برای دریافت وقت سفارت اتریش اقدام کنید، باید به سایت وی اف اس گلوبال بروید. در این سایت باید قسمت تعیین وقت سفارت بروید و سپس نام و نام خانوادگی، شماره تماس، شماره پاسپورت و تاریخ سفر خود را اعلام کنید. به این نکته توجه داشته باشید که نام و نام خانوادگی شما باید مطابق با پاسپورتتان باشد. همچنین، اسکن پاسپورت ، واچر هتل و یا دعوت نامه باید به این سفارت خانه ایمیل شوند. 

چقدر طول می کشد تا ایمیل وقت سفارت به دست فرد متقاضی برسد؟

معمولا 2 روز پس از آنکه فرد درخواست خود را برای سفارت اتریش تکمیل کرد، ایمیل تعیین وقت برایش ارسال می گردد. در بیشتر موارد وقت مراجعه به سفارت 2 ماه پس از زمانی است که فرد متقاضی درخواست خود را ثبت کرده است. به همین دلیل توصیه می شود کسانی که می خواهند برای سفر به این کشور اقدام کنند، باید این پروسه را مد نظر داشته باشند. 

تحت چه شرایطی می توانم وقت فوری از سفارت اتریش بگیرم؟

تنها در صورت که فرد متقاضی نامه پزشکی داشته باشد و یا دعوت نامه ای داشته باشد که وقت آن نزدیک است می تواند برای دریافت وقت فوری از سفارت اتریش اقدام نماید. در غیر اینصورت باید رویه ایی را که در بالا به آن اشاره کردیم طی نماید و دولت اتریش هیچ گونه شرایط دیگری را برای دریافت وقت اضطراری معتبر نمی داند. 

وقتی به سفارت می رویم کارمان چقدر طول می کشد؟

زمانی که به سفارت اتریش مراجعه می کنید معمولا کار شما کمتر از 30 دقیقه طول می کشد. در بیشتر موارد شما باید یک انگشت نگاری ساده انجام دهید. اگر قرار باشد که در سفارت مصاحبه شوید، ممکن است این زمان کمی بیشتر طول بکشد. 

دلایل اصلی رد ویزا اتریش چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است ویزا رد شود. در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
•    نقص و یا جعلی بودن مدارک
•    ارائه مدارک در قالب نامناسب
•     موجود نبودن یکی از مدارک خاص مورد نیاز
•     عدم مشورت با یک مشاور کاربلد و متخصص 
•    عدم افشای موضوعات مهاجرتی قبلی 
•    درخواست برای یک نوع ویزای اشتباه 

وقت سفارت ایتالیا 

ایتالیا یکی از کشورهای مهم است و سالیانه مسافران زیادی از سراسر دنیا به این کشور می روند. دانشجویان و کسانی که بودجه مالی محدودی دارند می توانند این کشور را به عنوان مقصد مهمی در نظر داشته باشد. هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است و همین امر ایتالیا را به کشور مهمی تبدیل کرده است. 

چگونه برای دریافت وقت سفارت ایتالیا اقدام کنیم؟

شما به دو روش می تونید برای دریافت ویزا و وقت از سفارت اقدام نمایید. در ادامه الاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم. 

دریافت وقت از طریق کنسولگری

 شما برای دریافت وقت سفارت از طریق کنسولگری اقدام کنید. در این روش سر یک زمان مشخص پرتابل مربوط به دریافت وقت از سفارت باز می شود و باید در زمان بسیار کوتاه وقت خود را تنظیم نمایید.

دریافت وقت از طریق کار گزاری CKGSIR

وقتی از طریق کنسولگری برای دریافت وقت اقدام می نمایید، باید در کمتر از یک دقیقه وقت سفارت را تنظیم نمایید. همین امر سبب شده است این کار بسیار دشوار باشد. اما دریافت وقت از طریق کارگزاری به مراتب ساده تر است. برای اینکار شما باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس فرم های مرتبط را پر نمایید و منتظر تعیین وقت باشید. 

وقت های سفارت ایتالیا به چند دسته تقسیم می شوند؟

وقت های سفارت ایتالیا به دون وقت معمولی و وقت ویژه تقسیم بندی می شود. وقتی می خواهید برای دریافت وقت ویژه اقدام کنید باید مبلغ بیشتری را پرداخت نمایید. بهتر است بدانید هیچ گونه تفاوتی میان وقت معمولی و وقت ویژه وجود ندارد، تنها در وقت ویژه پذیرایی مختصری از فرد متقاضی ویزا می شود. سپس بقیه روند پیش می رود. 

چقدر طول می کشد تا ویزا ایتالیا بیاید؟

پاسخ به این سوال به نوع ویزا بستگی دارد. معمولا پاسخ دریافت ویزا و یا ریجکت شدن آن بین یک هفته تا یک ماه می آید. 

آیا دریافت ویزا از ایتالیا مصاحبه دارد؟

یکی از سوالات پرتکراری که در زمان دریافت وقت سفارت ایتالیا پرسیده می شود در این زمینه است که آیا دریافت ویزا ایتالیا مصاحبه دارد. پاسخ به این سوال مثبت است. روزی که به سفارت می روید سوالات متعددی مانند علت سفر شما به این کشور پرسیده می شود. به همین دلیل توصیه می شود صادق باشید و هر آنچه را که می دانید درست است و مدارک شما آن را تصدیق می کند به کارگزار سفارت اعلام کنید. در غیر اینصورت در خطر ریجکت شدن ویزا ایتالیا قرار می گیرید و این امر می تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. 

چقدر طول می کشد تا وقت فوری سفارت ایتالیا بیاید؟

اگر شما می خواهید برای دریافت وقت فوری اقدام کنید، معمولا سه تا هفت روز طول می کشد تا وقت سفارت اعلام گردد. 

هزینه سفارت برای دریافت ویزا ایتالیا چقدر است؟

هزینه برای دریافت وقت سفارت 125 یورو است. در گذشته این مبلغ را باید به صورت نقدی به آفیسر پرداخت می کردید. اما پس از همه گیری بیماری کرونا ای مبلغ باید به صورت آنلاین پرداخت شود تا خطر انتقال بیماری کاهش پیدا کند. 

آیا در این روند باید از مشاوره کمک بگیرم؟

اگر اولین بار است که می خواهید وقت سفارت ایتالیا را بگیرید، ممکن است پر کردن فرم برای شما دشوار باشد. همچنین؛ ممکن است در این روند اشتباهاتی داشته باشید و همین امر باعث بروز مشکلات زیادی برای شما می شود. توصیه می شود از یک فرد متخصص و آشنا به امور سفارتی کمک بگیرید تا بتوانید رویه دریافت ویزا را به راحتی طی کنید. 

Image

وقت سفارت هلند

برای دریافت وقت سفارت هلند باید از طریق سایت وی اف اس گلوبال اقدام نمایید. زمانی که وارد این سایت می شوید باید کشور مبدا را ایران و کشور مقصد را هلند انتخاب نمایید. با توجه به این موضوع که وقت های سفارت به سرعت پر می شوند، شما باید از قبل تمامی مدارک خود را آماده کرده باشید و تنها زمانی که می خواهید وقت از سفارت بگیرید وارد این سایت شوید. 

آیا سفارت هلند برای ارائه ویزا به مصاحبه نیاز دارد؟

یکی از سوالات پرتکراری که در زمان دریافت ویزا هلند پرسیده می شود در این زمینه است که آیا پروسه دریافت ویزا نیازمند مصاحبه است! بهتر است بدانید دریافت ویزا از کشور هلند نیازمند مصاحبه نیست و شما در وقتی که اعلام شده است تنها برای انجام پروسه انگشت نگاری به آن سفارت می روید. 

در چه شرایطی می توان وقت فوری سفارت هلند را دریافت کرد؟

اگر میخواهید وقت فوری از سفارت هلند بگیرید باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید:
•    سفر کاری و یا تجاری 
•    دلایل درمانی و پزشکی 
معمولا وقتی که از سوی سفارت اعلام می شود یک هفته پس از زمانی است که شما درخواست را به این سفارت خانه فرستاده اید. توصیه ما به شما این است همیشه تلاش کنید برنامه های خود را به صورتی پیش ببرید که نیاز به وقت فوری نداشته باشید. 

آیا درخواست ویزا  فوری رد می شود؟

شاید کسانی که می خواهند برای دریافت فوری ویزا هلند اقدام کنند، این سوال برایشان پیش بیاید آیا گرفتن وقت فوری ممکن است بر روند دریافت ویزا اثر بگذارد. بهتر است بدانید گرفتن وقت فوری باعث عدم دریافت ویزا نمی شود، بلکه ناقص بودن مدارک بر روند دریافت ویزا اثر می گذارد. به همین دلیل زمانی که می خواهید برای دریافت وقت فوری سفارت اقدام کنید، باید تمامی مدارک خود را کامل کنید.  

برای دریافت وقت از سفارت هلند به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارکی که در زمان دریافت وقت از سفارت هلند به آنها نیاز دارین به شرح زیر هستند:
•    برگه وقت از سفارت 
•    گردش مالی 
•    پاسپورت 
•    عکس 
•    بلیط هواپیما 
•    رزو هتل و یا دعوت نامه از خویشاوندان 
همچنین، با توجه به ویزایی که درخواست داده اید باید مدارک را به طور کامل به سفارت تحویل دهید و منتظر دریافت ویزا خود باشید. 

وقت سفارت انگلیس

با توجه به این موضوع که سفارت انگلیس در ایران بسته شده است، شما باید برای دریافت وقت از سفارت انگلیس از سایت وی اف اس گلوبال اقدام کنید و برای مراجعه حضوری به یکی از کشورهای اطراف از جمله ارمنستان و یا ترکیه مراجعه کنید. برای دریافت وقت از سفارت انگلستان باید به صورت زیر عمل کنید:
•    ابتدا باید نوع ویزایی را که می خواهید انتخاب کنید. 
•    حساب کاربری خود را در سایت ایجاد کنید.
•    سپس فرم درخواست ویزا را پر نمایید. 
•    محلی را که می خواهید برای انگشت نگاری به آنجا مراجعه کنید مشخص نمایید. 
•    هزینه سفارت را می پردازید. 

هزینه دریافت ویزا از سفارت انگلستان چقدر است؟

پرداخت هزینه یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که افراد در زمان گرفتن وقت از سفارت می پرسند. هزینه وقت سفارت انگلستان از 290 پوند شروع می شود. این قیمت با توجه به نوع ویزایی که می خواهید دریافت کنید متغییر است. هزینه ویزا در زمانی که می خواهید وقت از سفارت بگیرید مشخص می شود. 

مدارکی که باید برای دریافت وقت از سفارت انگلستان به همراه خود داشته باشید کدامند؟

همانطور که می دانید شما باید با توجه به نوع ویزایی که می خواهید دریافت کنید، مدارک تان را آماده سازید. به طور مثال، اگر شما می خواهید ویزا تحصیلی بگیرید باید مدارک تحصیلی داشته باشید و اگر می خواهید ویزا کاری بگیرید باید مدارک مرتبط را آماده سازید. پس از آنکه مدارک مرتبط را آماده ساختید به یک سری مدارک کلی برای دریافت وقت سفارت نیاز دارید که این مدارک به شرح زیر هستند:
•    اسکن صفحه اول پاسپورت 
•    فرم تکمیل شده 
•    مدارک مورد نیاز با توجه به نوع ویزا 
•    بلیط رفت و برگشت 
•    رزو هتل و یا دعوت نامه از خویشاوند 
•    گردش مالی 

آیا دریافت وقت از سفارت انگلیس زمان بر است؟

با توجه به این موضوع که کشور انگلستان یکی از کشورهایی است که افراد زیادی سالیانه به آنجا سفر می کنند ترافیک برای دریافت وقت از سفارت بسیار بالاست. وقتی وارد سایت می شوید معمولا اولین وقت سفارت برای یک هفته و یا دو هفته بعد است. به همین دلیل باید وقت کافی داشته باشید تا بتوانید ویزا انگلستان را دریافت کنید. 

آیا ارائه مدرک زبان به سفارت الزامی است؟

بهتر است بدانید یکی از مواردی که کشور انگلستان به آن تاکید می ورزد دارا بودن مدرک زبان انگلیسی است. این مدارک باید مدارک معتبری مانند تافل و یا آیلتس باشند و نمره آنها از سوی سفارت مشخص می گردد. به همین دلیل توصیه می شود برای دریافت وقت سفارت انگلستان بر روی زبان انگلیسی خود کار کرده باشد. البته باید بدانید تمامی ویزاها نیاز به مدرک زبان ندارند. کسانی که می خواهند ویزا تحصیلی و یا کاری بگیرند، باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. 

وقت سفارت کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که سالیانه افراد زیادی به آنجا سفر می کنند. دلیل این امر این است که فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد و افراد برای کار یا تحصیل به آن سفر می کنند. با توجه به این موضوع که کانادا در ایران سفارت ندارد، شما برای دریافت وقت سفارت باید به یکی از کشورهای اطراف مراجعه نمایید. در این پروسه باید انگشت نگاری انجام دهید تا بتوانید به دریافت ویزا از سفارت کانادا نزدیک شوید. 

کدام افراد نباید انگشت نگاری انجام دهند؟

سفارت کانادا اعلام کرده است افرادی که در شرایط زیر هستند نیاز نیست که انگشت نگاری را انجام دهند:
•    افراد زیر 14 سال 
•    افراد بالای 80 سال 
•    دیپلمات ها 
•    افرادی که اقامت کانادا را دارند
کسانی که می خواهند به کانادا مسافرت کنند باید دارای مدرک زبان باشند. همچنین، این افراد باید تمکن مالی داشته باشند. توجه به این امور اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب می شود تا افراد زودتر بتوانند ویزای خود را برای سفر به این کشور دریافت کنند.

وقت سفارت امریکا

پس از انقلاب اسلامی سفارت آمریکا در ایران بسته شد. به همین دلیل کسانی که می خواهند وقت سفارت دریافت کنند باید به کشورهای اطراف مانند ارمنستان و یا ترکیه مراجعه نمایند. ویزا های ورود به آمریکا به دسته های مختلفی تولید می شوند و هر یک ویژگی خاصی دارند و نیازمند این امر هستند که مدارک خاصی برای آنها ارائه شود. 

آیا برای دریافت ویزا آمریکا به مدرک زبان نیاز دارید؟

یکی از نگرانی های عمده کسانی که می خواهند ویزا آمریکا را دریافت کنند در این رابطه است که آیا برای دریافت ویزا آمریکا و گرفتن وقت سفارت به مدرک زبان نیاز دارند. بهتر است بدانید شما با توجه به ویزایی که دارید باید مدرک زبان ارائه دهید. به طور مثال اگر شما می خواهید به صورت تحصیلی و یا کاری به آمریکا سفر کنید مدرک زبان یکی از الزامات است اما اگر می خواهید به صورت توریستی به این کشور سفر کنید نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. 

آیا دریافت ویزا آمریکا نیازمند مصاحبه است؟

وقتی پس از روز وقت سفارت برای دریافت ویزا به این کشور مراجعه می کنید، همزمان کارهای انگشت نگاری و مصاحبه انجام می شوند. انجام مصاحبه به نوع ویزا شما بستگی دارد. معمولا ویزا توریستی بدون مصاحبه انجام می شود، با وجود این همه چیز به استراتژی های سفارت آمریکا بستگی دارد که با توجه به روابط میان ایران و آمریکا تغییر می کند. 

آیا می توان وقت فوری از سفارت آمریکا گرفت؟

اگر می خواهید برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید باید دلایل قانع کننده ای داشته باشید. برخی از این دلایل به شرح زیرند:
•    مدارک پزشکی 
•    دریافت ویزا کاری با توجه به ددلاین حضور درشرکت 
•    دعوت نامه با تاریخ انقضا نزدیک 
بهتر است بدانید با توجه به ترافیک بالایی که برای دریافت وقت سفارت فوری وجود دارد، معمولا این زمان طی یک هفته یا دو هفته به شما اعلام می گردد. کامل بودن مدارک یکی از مواردی است که تمامی افراد باید مد نظر داشته باشند. به همین دلیل توصیه می شود تمامی مدارک را کامل به سفارت خانه تحویل دهید. در غیر اینصورت ممکن است ویزا دریافتی شما ریجکت شود و این امر شما را با چالش های زیادی رو به رو می کند. 

آیا برای گرفتن وقت سفارت به مشاوره نیاز دارید؟

یکی از چالش هایی که افراد برای تعیین وقت سفارت با آن رو به رو هستند در این زمینه است که آیا برای گرفتن وقت سفارت نیاز به مشاوره هست یا خیر! باید بدانید اگر شما با افراد با تجربه در تماس باشید به شما کمک می شود تا زودتر وقت سفارت را بگیرید و در این مسیر با چالش های خاصی رو به رو نشوید. 
به طور مثال، زمانی که شما تصمیم گرفته اید فرم سفارت را پر کنید، اطلاعات شما باید با اطلاعات وارده در پاسپورتتان یکی باشد، در غیر اینصورت خطر ریجکت شدن ویزا وجود دارد. به همین دلیل، افراد با تجربه می توانند به شما کمک کنند تا بدون دغدغه وقت سفارت را بگیرید. 

آیا با مراجعه حضور به سفارت می توانیم وقت سفارت بگیریم؟

در گذشته برای اخذ وقت سفارت باید به سفارت خانه ها مراجعه می کردید. اما سفارت خانه ها برای جلوگیری از ازدحام اعلام کرده اند که باید وقت سفارت از طریق کارگزاری ها و یا کنسول گری ها گرفته شود. در نتیجه حضور شما در سفارت خانه عملا به هیچ دردی نمی خورد و با حضور در آنجا نمی توانید وقت سفارت بگیرید. 

مدارک عمومی و خصوصی در سفارت خانه ها کدامند؟

با مراجعه به سفارت شما به دو دسته مدرک نیاز دارید. مدارک عمومی مدارکی هستند که شما در زمان مراجعه به همراه داشته باشید. این مدارک به شرح زیر هستند:
•    پاسپورت 
•    فرم دریافت وقت سفارت 
•    عکس 
مدارک خصوصی به آن دسته از مدارکی گفته می شود که با توجه به نوع ویزایی که می خواهید دریافت کنید باید به کارگزار سفارت تحویل دهید. 

مدارک را مرتب کنید!

تجارب کسانی که پس از تعیین وقت سفارت به سفارت خانه آن کشور مراجعه کرده اند نشان می دهند کسانی که می خواهند مدارک خود را دریافت کنند باید نظم و انضباط را رعایت کنند. به همین دلیل توصیه می شود کسانی که میخواهند به سفارت خانه مراجعه کنند باید مدارک را به صورت منظم در یک پوشه داشته باشند و زمانی که کارگزار مدارک را می خواهد به طور منظم به او تحویل دهند. 
این موضوع نقش بسیار مهمی در دریافت ویزا از سفارت خانه دارد. اگر کارگزار سفارت متوجه شود که مدارک نامرتب هستند و شخص وقت زیادی می گذارد تا مدارک را پیدا کند، ممکن است این امر تاثیر منفی در رویه دریافت ویزا داشته باشد. 

کدام کشورها به سختی وقت سفارت می دهند؟

برخی از کشورها در مقایسه با کشورهای دیگر به سختی وقت سفارت می دهند. به طور مثال، کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا به سختی وقت خالی دارند و زمانی که وقت های سفارت باز می شود در کمتر از یک ساعت پر می گردد. به همین دلیل، کسانی که می خواهند به این کشورها مراجعه نمایند، باید از افراد متخصص و آژانس های معتبر کمک بگیرند تا بتوانند با استفاده از تجارب آنها زودتر به هدف برسند و وقت شان مشخص گردد. 

بهترین زمان برای اخذ وقت از سفارت چه موقع است؟

در حالت کلی، ممکن است وقت سفارت شما در طی یک ماه آینده تعیین شود. به همین دلیل کسانی که می خواهند به کشور خاصی سفر کنند، باید حداقل از سه ماه قبل برای دریافت ویزا اقدام کنند. زیرا اگر ویزا آنها ریجکت شود فرصت کافی دارند تا اعتراض خود را اعلام نمایند و پیگیر کار خود باشند. با توجه به این موارد اختصاص زمان کافی برای دریافت وقت سفارت یکی از موضوعاتی است که تمامی افراد باید مد نظر قرار دهند. 

اعتبار پاسپورت برای گرفتن وقت سفارت چقدر باید باشد؟

یکی از مواردی که شما باید به آن توجه کنید اعتبار پاسپورت است. اگر از اعتبار پاسپورت شما گذشته است و تنها 6 ماه به انقضای آن باقی مانده است باید هر چه سریعتر برای دریافت پاسپورت جدید اقدام نمایید. سفارت خانه ها معمولا به کسانی که پاسپورتشان در طی 9 ماه آینده منقضی می شود پاسپورتی نمی دهد و همین امر یکی از دلایل مهم ریجکت شدن ویزا به شمار می رود. 

آیا کودکان نیز به ویزا نیاز دارند؟

تمامی کسانی که می خواهند به کشورهای دیگر سفر کنند، برای اینکه اجازه حضور در آن کشور را داشته باشند نیازمند ویزا هستند. افراد زیر 18 سال و در برخی از کشورها افراد زیر 14 سال ویزایشان تحت ویزا قیم صادر می شود. در نتیجه باید اطلاعات آنها در بخشی از فرم وارد شود. معمولا کودکان زیر 14 سال نیاز به انگشت نگاری و یا انجام مصاحبه برای حضور در آن کشور را ندارند و تنها باید مدارک آنها از طرف قیم قانونی شان به سفارت خانه تحویل داده شود. 

آیا باید تمکن مالی را به سفارت خانه بدهیم؟

ارائه تمکن مالی به سفارت خانه در زمانی که برای تعیین وقت سفارت اقدام می کنید اهمیت زیادی دارد. تمکن مالی به کشور مورد نظر این اطمینان را می دهد که شما هزینه های خود را پوشش می دهید. برخی از افراد در برخی از کشورها نیاز به ارائه تمکن مالی ندارند. به طور مثال، کسانی که بورسیه تحصیلی کامل دریافت می کنند، نیازی به ارائه برگه تمکن مالی ندارند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از درخواست ویزا ابتدا شرایط و مدارک را به طور کامل بررسی نمایید. 
تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد وقت سفارت در اختیار شما قرار دهیم. برای تعیین وقت سفارت می توانید به کنسولگری ها و یا وب سایت هایی که از سوی سفارت خانه ها اعلام می شود مراجعه نمایید. برخی از کشورها هستند که مانند آمریکا، انگلستان و کانادا در ایران سفارت خانه ندارند و برای دریافت وقت سفارت باید به کشورهای همسایه مانند امارت، ترکیه و ارمنستان مراجعه شود. پر کردن فرم باید طبق اصول خاصی صورت گیرد و تمامی اطلاعات مطابق با اطلاعات پاسپورت وارد فرم شود. 
همچنین، کسانی که می خواهند برای اخذ وقت از سفارت اقدام کنند باید زمان کافی را برای اینکار در نظر داشته باشند. معمولا در مواردی که شخص فوریت پزشکی دارد و یا مهلت درخواست کاری او در حال منقضی شدن است سفارت خانه ها وقت فوری می دهند. هزینه ای که برای تعیین وقت سفارت پرداخت می شود در هر کشور متفاوت است و شما باید هزینه را در وب سایت آن سفارت خانه بررسی نمایید. با توجه به این موضوع که ممکن است شما در این مسیر ناآگاهانه عمل کنید، توصیه می شود از افراد متخصص مشورت بگیرید تا بتوانید روند درخواست ویزا را به راحتی طی کنید. 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر