×
نمایشگاه جیتکس (GITEX) دبی 2023

نمایشگاه جیتکس (GITEX) دبی 2023

نمایشگاه جیتکس دبی یا نمایشگاه فناوری دبی که هر ساله در امارات متحده عربی و در شهر دبی برگزار می‌شود، یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین رویدادها در صنعت تکنولوژی و فناوری به‌شمار می‌رود و بر همین مبنا افراد مبتکر و خلاق را از سراسر جهان در دبی گرد هم می‌آورد. جیتکس گلوبال بزرگترین رویداد فناوری جهان است که چهل و سومین دوره این نمایشگاه در سال 2023 برگزار می‌شود تا شرکت‌های مطرح و مهندسان و کارشناسان برتر حوزه فناوری از سراسر جهان گردهم آمده و در راستای ارتقای تجارت، اقتصاد، جامعه و فرهنگ با به کارگیری قدرت نوآروری گام بردارند. به دنبال افزایش تقاضای جهانی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس دبی امسال این نمایشگاه در دو مکان بزرگ یعنی مرکز تجارت جهانی دبی و بندر دبی و در 41 سالن برگزار می‌شود. استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی، امنیت سایبری، فناوری پایدار و ... از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند. به منظور آشنایی بیشتر با نمایشگاه بین‌المللی جیتکس دبی تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری نوید گشت همراهمان باشید.

تاریخ و محل برگزاری نمایشگاه جیتکس دبی

نمایشگاه جیتکس دبی از تاریخ 24 لغایت 28 مهرماه برابر با 16 تا 20 اکتبر 2023 در مرکز تجارت جهانی دبی و همچنین بندرگاه دبی به نشانی زیر برگزار می‌شود:
67FP+8QM - Sheikh Zayed Rd, Trade Centre, Trade Centre 2, Dubai ,United Arab Emirates
Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates
نمایشگاه جیتکس دبی روز دوشنبه 16 اکتبر (24 مهر) از ساعت 11 تا 17 و روزهای سه‌شنبه تا جمعه 25 تا 28 مهر (17 تا 20 اکتبر) از ساعت 10 تا 17 فعال است. در جیتکس 2023 نمایندگان 6 هزار شرکت از 170 کشور دنیا در مرکز تجارت جهانی دبی گردهم می‌آیند. این نمایشگاه همچنین دربرگیرنده 1400 سخنرانی، 800 ساعت محتوا و 40 ورکشاپ آموزشی است.

 

Image

 

موضوعات نمایشگاه جیتکس دبی

نمایشگاه جیتکس دبی دربرگیرنده غرفه‌های متعددی است که در تقسیم‌بندی کلی به قرار زیر هستند:

•    AL (هوش مصنوعی)

بخشی از نمایشگاه جیتکس دبی به بزرگترین رویداد متمرکز بر هوش مصنوعی در جهان اختصاص یافته است. پنجمین نمایشگاه هوش منصوعی برای همه چیز (AI Everything) در سال 2023 در مرکز جهانی جیتکس برپا می‌شود که در مجموع 10 سالن (سالن‌های یک تا 10) را پوشش می‌دهد. بیش از 3500 شرکت و استارت‌آپ هوش مصنوعی نیز در این نمایشگاه حضور دارند. در اینجا فرصت دارید تا به کنفرانس‌های پیشگامان و رهبران جهانی در زمینه هوش مصنوعی گوش دهید، با استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهایی که در مرز توسعه هوش مصنوعی هستند، آشنا شوید و کشف کنید که چرا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که انتظار می‌رود هوش مصنوعی تا سال 2030 تا 15.7 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

•    TELECOMS  

این بخش از نمایشگاه جیتکس دبی میزبان بیش از یک‌سوم از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی جهان است تا به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی این صنعت بپردازند، چراکه قرار است آنها در فناوری‌های نسل بعدی سرمایه‌گذاری و نیازهای روبه‌رشد در این زمینه را بررسی کنند. 

•    Cybersecurity

این نمایشگاه که از آن به عنوان مورد انتظارترین مجمع متخصصان امنیت سایبری یاد می‌شود، در سالن‌های 23، 24 و 25 نمایشگاه دبی برپاست.

•    Future Mobility

جیتکس دبی میزبان بزرگترین رویداد تحرک آینده در خاورمیانه است وFuture Mobility  به عنوان اولویت در نسخه امسال بزرگترین رویداد فناوری در جهان قرار دارد. 

•    Coding/ Developers

بزرگترین گردهمایی توسعه‌دهندگان و جامعه کدنویسی جهان است که در سالن 26 نمایشگاه جیتکس برگزار می‌شود. 

•    Metaverse

این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای تعامل با مدیران، توسعه‌دهندگان پیشرو و کارشناسانی که در خط مقدم انقلاب‌های فناوری هستند، ارائه می‌دهد. حضور در این نمایشگاه برای هر کسی که به جدیت می‌خواهد در عصر دیجیتال پیشرو باشد، یک ضرورت است.

•    GITEX YOUTHX

رویدادی که در نوع خود بستری اختصاصی برای توسعه کارآفرینی، رهبری و نوآوری برای دانش‌آموزان، مؤسسات آموزشی و استارت‌آپ‌های جوانان فراهم می‌کند. این رویداد نوآوران و مؤسسات جوان را قادر می‌سازد تا در کنار شرکت‌های درجه یک جهانی مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند، توسط رهبران صنعت جهانی راهنمایی شوند، در مسابقات زنده شرکت کنند و ایده‌های نوآورانه را روی صحنه به اشتراک بگذارند.

•    Sustainable Tech at GITEX GLOBAL

بزرگترین رویداد آب و هوای منطقه و فناوری  ESGجایی است که رهبران جهانی پایداری گرد هم می‌آیند تا در مورد راه‌حل‌ها و استراتژی‌های انتقال سبز بحث کنند.

•    CTO World Congress

مخصوص نابغه‌های فناوری است که در پشت بزرگترین شرکت‌های جهان قرار دارند.

 

Image

 

جمع‌بندی نمایشگاه جیتکس دبی

جیتکس دبی یا همان نمایشگاه فناوری دبی شناحته‌شده‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح خاورمیانه، افریقا و جنوب آسیاست. این نمایشگاه هر ساله با حضور برترین تولیدکنندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان و منطقه برگزار می‌شود. در جیتکس 2023 نمایندگان 6 هزار شرکت از 170 کشور دنیا در مرکز تجارت جهانی دبی گردهم می‌آیند. این نمایشگاه همچنین دربرگیرنده 1400 سخنرانی، 800 ساعت محتوا و 40 ورکشاپ آموزشی است. شناسایی تازه‌ترین تحولات جهانی در حوزه فناوری اطلاعات از اهداف نمایشگاه مذکور در هفته فناوری دبی است. نمایشگاه جیتکس دبی همچنین فرصتی برای توسعه کسب‌و‌کار، شناسایی و ملاقات نزدیک با تامین‌کنندگان، خرید و سفارش و اخذ نمایندگی محصولات و همچنین یافتن فرصت‌های جدید کسب‌و‌کار برای فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه رو فراهم می‌کند. 


 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر