×

خدمات ویزای انگلیس

امکان ندارد که شما یک مسافر و ماجراجو باشید و فکر سفر به انگلستان به ذهنتان خطور نکرده باشد. کشوری ایده آل از نظر نظام سیاسی و اقتصادی و البته فرهنگی. معروف ترین دانشگاه های دنیا در انگلستان واقع شده اند، بنابراین اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، قطعا انگلستان یکی از گزینه های شما خواهد بود. انگلستان کاملا مستقل است و جزو حوزه شینگن نیست و برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای جداگانه دارید، البته سابقه سفر شما به منطقه شینگن ممکن است در اخذ ویزای انگلیس تاثیر مثبت داشته باشد.

خدمات ویزای انگلستان

 

شرایط اخذ ویزای انگلیس

از سال 2013 تا به امروز، سفارت انگلیس محدودیت های زیادی را برای صدور ویزا برای ایرانیان اعمال کرده است. بنابراین شرایط اخذ ویزای انگلیس و ارائه مدارک پیچیده تر شده است. شرایط اخذ ویزای انگلیس به شرح زیر است:

سند ملک و اسناد استخدامی

هر یک از متقاضیان ویزا باید حداقل 150.000.000-200.000.000 تومان در یک حساب کوتاه مدت داشته باشند. بودجه ویزای این کشور باید به پوند استرلینگ یا دلار آمریکا باشد. گردش حساب ویزای انگلستان باید در 3 تا 6 ماه گذشته باشد (منظور از گردش حساب تعداد تراکنش ها است). مدارک مالی متقاضی، اجاره بها پرداختی در گردش مالی برآوردی و حقوق دریافتی به دقت بررسی می شود، بنابراین به هیچ وجه از ارائه مدارک جعلی خودداری نمایید.

تاریخچه سفر

تاریخچه سفر یکی از مواردی است که هنگام درخواست ویزای انگلستان بسیار مهم است. داشتن ویزای معتبر مانند ویزای شینگن، ویزای کانادا، ویزای استرالیا، ویزای آمریکا و ویزای ژاپن می تواند به عنوان امتیاز برای متقاضی در نظر گرفته شود.
ویزای اعطایی را می توان برای تایید در سفارت کشور مقصد درخواست کرد.

در دسترس بودن دعوتنامه

دعوتنامه بریتانیا باید از طرف یکی از اقوام، آشنا یا دوستان نزدیک ارسال شود.
در متن دعوتنامه باید تاریخ ورود و خروج به انگلستان، محل اقامت شما در این کشور، مدت اقامت و ارتباط شما با دعوت کننده ذکر شود.

مراحل درخواست ویزای انگلیس

مراحل درخواست ویزای انگلیس عبارتند از : 
●    نوع ویزای انگلستان را انتخاب کنید
●    فرم ویزای آنلاین را در وب سایت دریافت و پر کنید
●    ارسال فرم ایمیل یا مراجعه حضوری به آژانس
●    گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران، امارات یا ترکیه
●    پرداخت آنلاین هزینه ویزای انگلستان به صورت آنلاین
●    ورود به سفارت در روز مقرر، ارائه مدارک و انگشت نگاری
برای درخواست ویزای انگلستان، ابتدا متقاضی باید نوع ویزا را مشخص کند. سپس فرم درخواست را از سایتی که هدف از سفر را مشخص می کند، پر کند که نوع ویزا را تعیین می کند. فرم ترجمه شده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و باید آن را از طریق ایمیل یا حضوری به آژانس ارسال کند . تمامی مراحل تکمیل فرم در وب سایت درخواست ویزا به زبان انگلیسی انجام می شود و در تکمیل این فرم باید دقت شود. پرسشنامه برای هر فرد به طور جداگانه پر می شود. پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، مرحله دوم تعیین وقت و پرداخت هزینه در سفارت بریتانیا است. لطفا توجه داشته باشید که پس از تعیین وقت سفارت، تنها 3 ساعت برای پرداخت هزینه تایید ویزا فرصت دارید. در صورت عدم پرداخت وقت شما تلف می شود. شما می توانید برای تایید مدارک فقط از طریق ویزا، مسترکارت و پی پال پرداخت کنید.  بعد از واریز وجه در سفارت، قدم بعدی این است که به سفارت انگلستان بروید تا در زمان تعیین شده توسط سفارت، مدارک و اثر انگشت شما گرفته شود. 

آیا سفارت انگلستان ویزا می دهد

انواع ویزای انگلیس

در ادامه نوشتار خدمات ویزای انگلستان می خواهیم به انواع روادید انگلیس بپردازیم، همانطور که میدانید برای هر یک از مقاصد تعریف شده یک نوع ویزای خاصی صادر می شود. بر اساس آخرین اطلاعات موسسه های مهاجرتی، انگلیس یا همان انگلستان جزء کشورهای توانمند قاره اروپا به شمار می آید که همراه با کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی، محدوده گسترده بریتانیای کبیر را تشکیل می دهد. چنانچه در جایگاه یک ایرانی می خواهید بازدید کوتاه مدت توریستی، تجاری و یا تحصیلی و یا حتی اقامت همیشگی و زندگی در کشور انگلستان را داشته باشید، بایستی حتما بر اساس مقصود خود از سفر، برای یکی از انواع روادید انگلستان از راه سفارت این کشور اقدام نمایید. هم اکنون، انواع مرسوم روادید انگلستان شامل موارد زیر می شود:

  • روادید توریستی انگلیس
  • روادید تحصیلی انگلیس
  • روادید کار
  • روادید تجاری
  • روادید خانوادگی
  • روادید ترانزیت
  • جواز پناهندگی

ویزای توریستی بریتانیا

در بالا توضیحات مفصلی در مورد ویزای توریستی این کشور داده ایم. بنابراین می توانید برای ویزای این کشور اقدام کنید. با اخذ ویزای توریستی می توانید به راحتی به این کشور هیجان انگیز و منحصر به فرد سفر کنید و از دیدنی های آن لذت ببرید.

ویزای تحصیلی انگلستان

برای تحصیل در انگلستان باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. با این ویزا می توانید به راحتی سفر خود را به انگلستان آغاز کنید و در هر رشته و در هر مقطعی که بخواهید شروع به تحصیل کنید.

ویزای کار انگلستان

ویزا دیگری که می توانید دریافت کنید ویزای کار انگلستان است. با این ویزا می توانید در انگلستان سرمایه گذاری کنید یا هر کاری که می خواهید انجام دهید. توجه داشته باشید که برای دریافت این ویزا باید دعوتنامه کاری داشته باشید.

ویزای پیوستن به همسر بریتانیایی

آخرین نوع ویزا که می توانید دریافت کنید، ویزا برای پیوستن به همسر است. اگر همسر شما در انگلستان زندگی می کند یا شهروند این کشور زیبا و دیدنی باشد، می توان از این ویزا استفاده کرد. بدین ترتیب می توانید در کمترین زمان ممکن برای همسر خود ویزا بگیرید.

پیگیری ویزای انگلیس از VFS

ویزای VFS انگلستان به معنای دریافت ویزا از طریق ورود به وب سایت VFS Global است. این کشور انگلیس دارای سفارت و دفتر رسمی VFS در ایران است، به همین دلیل ایرانیان برای اخذ ویزای توریستی انگلیس نیازی به سفر به سایر کشورها ندارند و کلیه امور مربوط به درخواست و صدور ویزای توریستی انگلیس در ایران انجام می شود.
VFS، به عنوان نماینده رسمی دولت بریتانیا، مسئولیت کلیه امور ویزا، از جمله تأیید اسناد و انگشت نگاری را بر عهده دارد. VFS همچنین مسئول اخذ ویزای شینگن برای برخی کشورها است . همچنین شما میتوانید برای پیگیری ویزای انگلیس از VFS اقدام کنید. 

ویزا انگلیس تضمینی 

در رابطه با ویزا انگلیس تضمینی واقعیت این است که هیچکس نمی تواند تضمینی برای دریافت ویزای بریتانیا به شما بدهد. تنها ضمانت ویزای انگلستان این است که شما با سابقه سفر معتبر (به معنی سابقه سفر قوی در ویزای شینگن، استرالیا، آمریکا یا ویزای قوی آسیایی) و مدارک مالی خود اقدام کنید.

 

مدارک اخذ ویزای انگلیس 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلستان باید توسط مترجم رسمی به انگلیسی یا ولزی ترجمه شود. توجه داشته باشید که برای ترجمه مدارک نیازی به اخذ تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نیست، چاپ ترجمه کافی است. مدارک اخذ  ویزای انگلیس به شرح زیر است:
●     پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی
●     پاسپورت های قبلی متقاضی به همراه ویزای قبلی
●     تامین مالی به پوند یا دلار آمریکا
●     گردش حساب در 3-6 ماه گذشته
●    اصل و ترجمه شناسنامه
●     ارائه کلیه اسناد منقول و غیرمنقول به همراه ترجمه
●     ارائه دعوت نامه معتبر (در صورت داشتن)
●     ارائه گواهی اشتغال به کار و سوابق تامین اجتماعی
●     رزرو بلیط رفت و برگشت
●    ناظر هتل

ویزای توریستی انگلیس

یکی از ویزاهای درخواستی، ویزای توریستی انگلیس است. با این ویزا می توانید به راحتی به دور انگلستان سفر کنید و از جاذبه های بی نظیر آن دیدن کنید. البته می توانید با دعوت از اقوام یا دوستان خود نیز اقدام کنید. ویزای توریستی بریتانیا به شما این امکان را می دهد که برای مدت محدودی در این کشور بمانید و از جاذبه های آن لذت ببرید. حداکثر مدت اعتبار آن نود روز است. البته افسر سفارت با توجه به هدف سفر و خواسته شما این ویزا را برای شما صادر می کند. در صورت گرفتن ویزا می توانید به راحتی سفر خود را به این کشور زیبا آغاز کنید. ویزای توریستی بلند مدت انگلستان به شما این امکان را می دهد که به مدت پنج سال به این کشور سفر کنید. اگر ویزای شما کوتاه مدت است، می توانید برای مدت زمان آن ویزا در انگلستان بمانید. ویزای بلند مدت ده سال اعتبار دارد. اما از آنجایی که پاسپورت های ایرانی فقط پنج سال اعتبار دارند، شما فقط می توانید پنج سال به انگلستان سفر کنید و از جاذبه های بریتانیا لذت ببرید. به یاد داشته باشید که گرفتن ویزا با دعوتنامه بسیار ساده تر از گرفتن این ویزا بدون دعوتنامه است.

هزینه ویزای انگلیس

هزینه ویزای انگلستان  بستگی به نوع ویزا دارد. اگر می خواهید ویزا بگیرید می توانید برای انواع ویزاهای این کشور مانند تجاری، توریستی، کاری، تحصیلی و ... اقدام کنید. هزینه دریافت این ویزا برای هر نفر معادل 126 دلار آمریکا می باشد. اگر می خواهید این هزینه را به پوند بپردازید 95 پوند است. برای شروع پرونده خود باید این هزینه را به طور کامل پرداخت کنید. سفارت بریتانیا شبیه هیچ سفارت دیگری نیست و برای همه متقاضیان ویزا، صرف نظر از سن، هزینه کنسولی دریافت می کند. مخارج تقاضای روادید انگلستان، با توجه به زمان اعتبار روادید صادر شده متفاوت است. همین طور غالبا مخارج تقاضای روادید انگلیس در تهران، ۲۰ دلار بیشتر از دفتر VFSglobal بیرون از ایران است. مخارج ویزای انگلیس را با جزییات آن می توانید در سایت سفارت این کشور مشاهده کنید. 

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

مدت اعتبار ویزای انگلستان نسبت به ویزای سایر کشورها بیشتر است. ارائه مدارک بانکی اعم از درآمد و هزینه های ماهانه بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باید در فرم درخواست به دقت برنامه ریزی شود. برای دریافت ویزا ابتدا باید از سفارت وقت بگیرید. در صورت درخواست سفارت از تهران، این مراحل حدود 6 ماه به طول می انجامد، اما اگر این زمان برای شما مناسب نیست، می توانید از طریق کشورهای ترکیه یا امارات ترتیب ملاقات و انگشت نگاری را بدهید.

دلایل ریجکت ویزای انگلیس 

دلایل ریجکت ویزای انگلیس عبارتند از:
1. کلاهبرداری از افسران ویزای انگلیس با ارائه مدارک جعلی و جعلی به سفارت انگلیس: مدارک ویزای انگلیس به ویژه اسناد مالی توسط افسران ویزای انگلیس با دقت فراوان بررسی می شود. اگر آنها مشکوک به جعلی یا جعلی بودن مدارک شما باشند، درخواست ویزای شما رد خواهد شد.
2. اگر متقاضي مرتكب جرمي شده باشد كه مدت حبس آن 4 سال يا بيشتر باشد: اگر متقاضي مرتكب جرمي شده باشد كه مدت حبس آن 4 سال يا بيشتر باشد، درخواست ويزاي انگلستان رد مي شود. در این صورت می توان گفت که تمامی متقاضیانی که دارای سابقه ضعیف هستند از ورود به انگلستان منع می شوند.
3. اگر مدارک مربوط به سابقه بد یا کیفری خود را به سفارت انگلستان ارسال نکنید: اگر مدارک مربوط به سابقه بد یا کیفری خود را به سفارت انگلستان ارسال نکنید، درخواست ویزای انگلستان شما رد خواهد شد و در صلاحدید افسران ویزا تا جایی که اجازه ورود به انگلستان در زمان مشخص شده را ندارید.
4. منابع مالی یا بودجه ناکافی برای سفر به انگلستان: منابع مالی، صورت حساب بانکی و نامه استخدام شما (برای تایید حقوق شما) توسط افسران ویزای بریتانیا با دقت بررسی می شود. اگر پس از بررسی این مدارک متوجه شدند که شما قادر به پرداخت هزینه های اقامت در انگلستان نیستید، از دریافت ویزای انگلستان خودداری می کنید.
5. متقاضی در سفر قبلی خود به انگلستان بیش از مدت ذکر شده اقامت داشته است: برای مثال: شما یک بار به انگلستان سفر کرده اید و ویزای شما 6 ماه اعتبار دارد و بیش از 6 ماه در این کشور بوده اید. درخواست بعدی ویزای انگلستان شما به این دلیل که قوانین ویزای خود را رعایت نمی کنید رد خواهد شد.
6. عدم رعایت مراحل ویزای بریتانیا: سفارت بریتانیا و وزارت امور خارجه یکسری رویه ها را برای متقاضیان ویزای انگلستان ایجاد کرده اند. اگر یکی از این مراحل (مانند ثبت اسناد، انگشت نگاری، پرداخت هزینه یا تحویل گرفتن) را به درستی انجام ندهید، ویزای انگلستان شما ریجکت می شود.
7. متقاضی ویزای انگلستان پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر ندارد: پاسپورت نامعتبر به گذرنامه های نادرست و نامعتبر اشاره دارد. اگر پاسپورت نامعتبر برای ویزای انگلستان ارائه دهید، درخواست ویزای شما رد خواهد شد.
8. عدم اعلام هدف از سفر به انگلستان: در صورتی که هدف از سفر خود به انگلستان را ذکر نکنید و یا این هدف برای افسران ویزا امکان پذیر نباشد، از دریافت ویزا منع می شوید.
9. نوع ویزای انتخابی شما با هدف شما مطابقت ندارد: به عنوان مثال، اگر هدف شما از سفر به انگلستان دیدار با خانواده باشد و ویزای تحصیلی آن کشور را انتخاب کرده باشید، درخواست شما رد می شود.

رفع ریجکت ویزای انگلیس

برای رفع ریجکت ویزای انگلیس حتما این مورد را در درخواست ویزای خود ذکر کنید. وزارت کشور بریتانیا ممکن است اطلاعات را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد. شما باید فقط اطلاعات واقعی را وارد کنید و در صورت امتناع قبلی از ویزا توسط هر کشوری حتماً آن را ذکر کنید و به هیچ وجه پنهان نکنید زیرا تقریباً تمام اطلاعاتی که ارائه کرده اید امروز قابل تأیید است. بنابراین، عدم گزارش رد ویزای قبلی ممکن است منجر به رد ویزای انگلستان شود. اگر یک بار درخواست ویزای انگلستان را رد کرده اید، باید آن را یادداشت کرده و این شرایط را اصلاح کنید. اگر شرایط شما از زمانی که قبلاً از دریافت ویزای انگلستان رد شده اید تغییر نکرده است، ممکن است ویزای شما مجدداً ریجکت شود . در واقع، رد چندین ویزا می تواند منجر به قرار گرفتن شما در لیست سیاه و ممنوعیت دائمی شود. فقط در صورت تغییر قابل توجهی در شرایط شما برای ویزای انگلستان دوباره درخواست دهید.

مدت زمان اخذ ویزای انگلیس

مدت زمان اخذ ویزای انگلیس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، زمان رسیدگی به ویزای انگلیس در ایران برای ویزای ازدواج در حال حاضر 6 ماه است، اما می تواند تا 12 ماه یا حتی بیشتر طول بکشد. اما برای ویزای توریستی و بسیاری از ویزاهای دیگر این زمان حدودا 8 هفته است. متاسفانه روند بررسی همه پرونده ها بسیار طولانی تر از گذشته است. پس از انگشت نگاری و ارسال مدارک، فقط باید منتظر بمانید تا نتیجه ویزا را دریافت کنید.دممکن است در این مدت از وضعیت ویزای خود اطلاعی نداشته باشید. ممکن است ایمیل تأیید ویزا را دریافت کنید یا نگیرید.

آیا سفارت انگلیس ویزا می دهد؟

در ادامه مبحث خدمات ویزای انگلستان باید بگوییم موقعیت گرفتن روادید انگلستان را می توان به عنوان یکی از دشوارترین شرایط گرفتن روادید برای درخواست کنندگان ایرانی بیان کرد. روادید توریستی انگلستان در مدت زمان های ۶ ماهه، ۲ ساله، ۵ ساله و ۱۰ ساله و به تقاضای درخواست کننده صادر می گردد. البته باید دقت کنید که برای گرفتن هر کدام از این روادیدها بایستی مدارک معینی ارائه دهید. تقاضای ویزای انگلیس از راه سایت سفارت این کشور عرضه می گردد ولی برای انگشت نگاری و ارائه مدارک بایستی به دفتر VFSGlobal در ایران و خارج از ایران رجوع کنید.
در ادامه مبحث خدمات ویزای انگلستان باید بگوییم گرفتن روادید انگلیس شرایط به خصوصی دارد که در ادامه بیان شده است:

  • دعوتنامه با اعتبار از بستگان درجه یک، تاریخچه سفری، گردش حساب، تمول مالی
  • کمترین میزان تمول مالی ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر
  • گردش حساب خواسته شده ۳ الی ۶ ماه گذشته

انواع ویزای انگلستان

تجربه ویزای توریستی انگلیس

روادید توریستی انگلیس هم اکنون جزء دشوار ترین روادید ها برای ایرانی‌ها به شمار می آید و برای آن که گرفتن این ویزا به آسانی امکان پذیر باشد و با خیال جکع بتوانید بر روی سفرتان تمرکز کنید بهتر است که با اهمیت ترین عامل برگشت خوردن روادید که مسائل مالی هست رو نخست برطرف کنید و سپس برای گرفتن روادید اقدام نمایید. موقعیت مالی شما هنگامی که بخواهید برای روادید اقدام نمایید امکان دارد به نظر خودتان خوب باشد اما برای سفارت انگلیس مناسب نباشند، پس بهتر است تا موقعی که موقعیت مالی را اصلاح نکردید برای ویزا اقدام ننمایید. دقت داشته باشید چنانچه تقاضای روادید شما رد شود و شما اصطلاحا ریفیوز (Refuse) شوید، برای شما نمره منفی در نظر گرفته نمی شود و این برای شما معضلی به وجود نمی آورد. بایستی مشکلات را حتما حل کرده و سپس اقدام نماییم و درصد این که در اقدامات بعدی ویزا دریافت شود بسیار زیاد است. برای آن که بتوانید خدمات ویزای انگلیس را دریافت کنید باید به موسساتی مراجعه کنید که این خدمات را با بهترین کیفیت ارائه می دهند. خدمات ویزای انگلستان شامل موارد بسیار زیادی است که موسسات این چنینی حاضر به ارائه آن ها هستند.  

 

تور های پیشنهادی نوید گشت

تور نوروز 1403 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر