×
هفت حقیقت جالب در مورد مسکو

هفت حقیقت جالب در مورد مسکو

مسکو، پایتخت روسیه یکی از محبوب‌ترین مکان‌های این کشور برای بازدید است و هر ساله گردشگران زیادی از سایر نقاط دنیا عازم این شهر می‌شوند تا ضمن بازدید از جاهای دیدنی مسکو، با فرهنگ مردم این شهر نیز آشنا شوند. شما چطور؟ از علاقه‌‌مندان مسکو هستید؟ چقدر در مورد این شهر می‌دانید؟ از هفت آسمان خراش یکسان گرفته تا سفارتی خالی از سکنه چیزی شنیده‌اید. دانستن حقایقی جالب در مورد مسکو ممکن است شما را شگفت‌زده کند. پس تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری نوید گشت همراهمان باشید.

 

1)    اکثر افرادی که در مسکو زندگی می‌کنند، اهل مسکو نیستند

کمتر از پنج درصد از افرادی که در مسکو زندگی می‌کنند بومی مسکو هستند و تنها دو درصد از ساکنان مسکو پدربزرگ و مادربزرگی دارند که در این شهر به دنیا آمده‌اند. حدود 50 درصد از جمعیت مسکو از شهرهای دیگر یا کشورهای همسایه به این شهر آمده و در آنجا سکونت دارند.

 

 

Image

 


2)     رودخانه‌ای نه چندان مخفی در زیر شهر جریان دارد

رودخانه نگلینایا (Neglinnaya) برای قرن‌ها از پایتخت روسیه عبور می‌کرد، اما برای ساکنان محلی مزاحم بود. این بدان معناست که به دلیل سیل مداومی که هر سال رخ می‌داد، هیچکس نمی‌توانست در سواحل غربی این رودخانه زندگی کند. سپس در دهه 1860 میلادی برخی از افراد باهوش راه‌حلی برای این معضل ارائه دادند. آنها رودخانه را به یک تونل زیرزمینی هدایت کردند که مسیر بستر رودخانه را دنبال می‌کند. سپس روی بستر قدیمی رودخانه خیابانی ساختند و آن را نگلینایا نامیدند. 

 

3)    گران‌ترین خیابان روسیه در مسکو است

لین استولشنیکوف (Stoleshnikov Pereulok) یک پیاده‌راه و البته گرا‌ن‌ترین خیابان روسیه نیز به شمار می‌رود. این خیابان را همچنین پانزدهمین خیابان گران قیمت جهان می‌دانند. لین استولشنیکوف از خیابان تورسکایا (Tverskaya) در غرب تا خیابان پتروفکا (Petrovka) در شرق ادامه دارد. به کارشناسان املاک و مستغلات ادعا می‌کنند که وقتی لین استولشنیکوف پیاده‌راه شد، بخشی از درخشش خود را از دست داد (بالاخره یک میلیاردر قرار است بنتلی خود را در آن پارک کند) و اکنون با خیابان معروف برای تاج و تخت رقابت می‌کند.


4)     مسکو دارای هفت آسمان‌خراش یکسان است

مسکو قبل از جنگ جهانی دوم هیچ آسمان‌خراشی نداشت، موضوعی که ظاهرا استالین، دیکتاتور کمونیست را آشفته کرده بود. او حتی یک بار گفت: «خارجی‌ها به مسکو می‌آیند، در این شهر قدم می‌زنند در حالی که هیچ آسمان‌خراشی در مسکو وجود ندارد. اگر مسکو را با شهرهای سرمایه‌داری مقایسه کنند، این برای ما یک ضربه خلاقی است.» پس از جنگ، استالین شروع به ساخت «هفت‌خواهران» خود کرد؛ مجموعه‌ای از هفت آسمان‌خراش یکسان که بین سال‌های 1947 و 1953 ساخته شد. این مجموعه ساختمان اصلی دانشگاه ایالتی مسکو، هتل اوکراین، ساختمان اصلی وزارت امور خارجه، هتل لنینگراد ساکایا، ساختمان خاکی Kotelnicheskaya، ساختمان میدان قدیرینسایا و ساختمان اداری دروازه‌های سرخ را شامل می‌شود. این روزها دیگر هفت‌خواهران بلندترین ساختمان‌های مسکو نیستند، بلکه برج تلویزیونی Ostankino این عنوان را به خود اختصاص داده است؛ این برج با ارتفاع 540 متر (1771 فوت) یکی از بلندترین ساختمان‌های اروپا نیز است.

 

 

Image

 

5)    یک سفارتخانه جن‌زده در مسکو است

در مورد سفارت تونس نکته عجیبی وجود دارد. باتوجه به اینکه زمانی این سفارت متعلق به لاورنتی بریا دست راست استالین و رئیس پلیس مخفی وقت شوروی بود؛ در پس قصه این خانه که در خیابان ۲۸ مالایا نیکیتسکایا واقع شده است، یک افسانه وجود دارد. به گفته مردم محلی رئیس پلیس زنان را از خیابان‌ها می‌ربود، آن‌ها را به خانه‌اش می‌برد و وقتی کارش با آن‌ها تمام می‌شد به آن‌ها شلیک می‌کرد. دیپلمات‌ها با جدیت کاغذهای مهر شده‌ای را پیدا کرده‌اند که در سراسر اتاق پخش شده‌اند، صدای قدم‌هایی که در ساختمان طنین‌انداز شده و صداهایی که پس از ساعت‌ها ناپدید شده‌اند و چیزهای عجیبی از این دست. 

 

6)    سگ‌های ولگرد نحوه استفاده از متروی مسکو را می‌دانند

 

جمعیت سگ‌های ولگرد مسکو برخی از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل شهری و خیابانی را توسعه داده‌اند. این سگ‌ها در واقع می‌توانند در سیستم متروی مسکو تردد داشته باشند. به نظر می‌رسد آنها یاد گرفته‌اند ایستگاه‌های مختلف مترو را با اطلاعیه‌های سیستم صوتی مترو شناسایی کنند و حتی با نگهبانان ایستگاه آشنا شده‌اند. البته نباید انتظار داشته باشید که سگ‌های زیادی را در مترو مسکو ببینید. بلکه از حدود 35 هزار سگ ولگرد در مسکو حدود 20 سگ حرکت روی ریل را یاد گرفته‌اند و به نظر می‌رسد این رفتار راهی معقول برای در امان ماندن آنها از سرمای زمستان باشد. 


7)    بزرگترین قلعه قرون وسطایی جهان در مسکو است

کاخ کرملین مسکو با بیش از 15 ساختمان، 20 برج و بیش از 1.5 مایل دیوار، بزرگترین قلعه قرون وسطایی جهان و بزرگترین کاخ دارای کاربری در اروپا است. مجموعه کاخ کرملین مسکو که در قلب میدان سرخ این شهر قرار دارد شامل پنج قصر، چهار کلیسای جامع و برخی از مهم‌ترین آثار روسیه از جمله بیشتر لباس‌های تاج‌گذاری، جواهرات و زره‌های تزاری است. شاهزاده یوری دولگوروکی کاخ اسلحه‌خانه کرملین را در سال 1100 تأسیس کرد که در آن زمان از چوب ساخته شده بود. کاخ کرملین امروزه نیز از یک‌سو نشان‌دهنده قلب تاریخی روسیه و از سوی دیگر سیاست مدرن است.

 

 

www.enjoytravel.com
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر