×
10 کاری که باعث رنجش خدمه پرواز می‌شود

10 کاری که باعث رنجش خدمه پرواز می‌شود

مقدمه

سفر با هواپیما می‌تواند تجربه‌ای نسبتاً استرس‌زا باشد، به خصوص در پروازهایی با تأخیر طولانی. اما مهم است به یاد داشته باشید پرواز کردن یک معجزه است و کسانی که به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت از نقطه A به نقطه B برسید، یعنی کادر پرواز شایسته دریافت بالاترین سطح احترام هستند.
اندی (نام مستعار)، از خدمه فعلی یک ایرلاین بزرگ، در رابطه با وظایف مهماندار می‌گوید: «این کار بسیار فراتر از ارائه خدمات در طول پرواز است. ما در درجه اول متخصصان ایمنی هستیم و برای رسیدگی به موقعیت‌های اضطراری که ممکن است در هر نقطه از پرواز رخ دهد، در رشته مهمانداری آموزش دیده‌ایم. هر اتفاقی که در ارتفاع 36000 فوتی از زمین رخ دهد، ما به عنوان مهماندار پرواز وظیفه پاسخگویی به مسافران را برعهده داریم.» بنابراین از شما انتظار داریم ضمن رعایت بالاترین میزان احترام، با خدمه پرواز رفتاری حرفه‌ای داشته باشید. اما چگونه؟ ساده است: فقط کافیست خوب باشید.»
به گفته اندی: «در پایان روز، این به قانون طلایی تبدیل می‌شود. اگر کمی به من احترام بگذارید، خوشحال خواهم شد که مایل بیشتری را برای شما طی و پرواز شما را تا حد امکان لذت‌بخش کنم.» 
بنابر نظرسنجی صورت گرفته از تعدادی از اعضای جامعه مهمانداران هواپیما در مورد تمام کارهایی که مسافران انجام می‌دهند و باعث آزار خدمه پرواز می‌شوند، 10 اقدام توهین‌آمیز وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. در این مطلب از مجله گردشگری نوید گشت به این رفتارها پرداخته‌ایم.

 

Image

 

 

  • لمس مهماندار بدون رضایت او

همان‌طور که روی زمین نباید به هیچ فرد غریبه‌ای دست بزنید، لطفاً در هوا نیز به یکی از مهماندار هواپیما که برای شما غریبه است، دست نزنید. مهمانداری در این رابطه گفته است: «ما را لمس نکنید. به ما دست نزنید. به ما ضربه نزنید. انگشتان خود را روی بازویمان تکان ندهید. ما اسم داریم. «خانم»، «آقا» و «ببخشید» نیز واژگان مناسبی برای صدا کردن ما هستند.» یکی دیگر افزود: «ما قدردان آن هستیم که مردم از کلمات مناسب استفاده کنند. زدن یا تکان دادن وسایلی مانند زباله در صورت ما فراتر از آزار و اذیت و بی‌ادبی است.» مهمانداری دیگر با التماس گفته است: «برای جلب‌توجه من را فشار می‌دهد یا هر قسمتی از بدنم را لمس می‌کند. نکن. فقط لطفا این کار را نکن.»

  •  درخواست آب از مهماندار بلافاصله پس از سوار شدن

سوار شدن به هواپیما هم برای مسافر و هم برای خدمه پرواز کمی دشوار است. با این حال، اعضای خدمه چندین وظیفه ایمنی مهم نیز برعهده دارند، بنابراین از درخواست یک لیوان آب در مدت زمان سوار شدن به هواپیما خودداری کنید. یکی از مهمانداران در این‌باره گفته است: «مسافر برای خوردن یک عدد قرص در طول سوار شدن به هواپیما درخواست آب می‌کند؟ » خب چرا در سالن انتظار که آب به راحتی در دسترس است، قرص خود را نمی‌خورید؟» دیگری گفته است: «اگر نیاز به مصرف دارو دارید، خود را آماده کنید و قبل از سوارشدن به هواپیما یک بطری آب همراه داشته باشید. مردم نمی‌دانند که ما فقط چند دقیقه فرصت داریم تا همه را بنشانیم و وسایل مسافران را مرتب کرده تا بتوانیم در هواپیما را ببندیم.»

  • استفاده از سرویس بهداشتی در زمان نامناسب 

گاهی اوقات استفاده از سرویس بهداشتی ضروری است؛ اما اگر می‌توانید، طوری برنامه‌ریزی کنید که با خدمات‌دهی مهمان‌داران همزمان نباشد. یکی از خدمه پرواز در این‌باره گفته است: «از  زمانی که من را در راهروی هواپیما مشغول کار می‌بینند و باز هم تصمیم می‌گیرند، بلند شوند و در حالی که به من فشار می‌آورند تا از کنارم به سمت سرویس بهداشتی بروند، متنفرم.» یکی دیگر افزود: «من نمی‌توانم تحمل کنم که مسافران به محض اینکه ما در حال دادن سرویس نوشیدنی هستیم، به سمت سرویس بهداشتی بلند می‌شوند. حمل سینی نوشیدنی به خودی خود سخت است؛ چه رسد به اینکه آن را روی سر کسی نگه دارم، در حالی که سعی می‌کند با فشار از کنار من رد شود تا خود را به صندلیش برساند.»

  •  فشار دادن زنگ تماس هر دو دقیقه یکبار 

آیا دکمه تماس بالای صندلی خود را می‌شناسید؟ از آن کم استفاده کنید. یکی از خدمه در این‌باره گفته است: «اگر هواپیما به تازگی بلند شده و علامت کمربند ایمنی هنوز بسته است، کافیست چند دقیقه‌ای صبر کنید.» و «اگر ما به تازگی سرویس را تمام کرده‌ایم، یا اگر می‌بینید که چند ردیف پشت سر شما در حال انجام خدمات هستیم، چند دقیقه منتظر بمانید.»

  • پرسیدن اطلاعات پروازها از مهمانداران

بدون شک، اطمینان از رسیدن شما به پرواز دوم، کاری مهم است، اما انتظار نداشته باشید که خدمه پرواز تمام جزئیات مربوط به هر پروازی را که به فرودگاه وارد یا از آن خارج می‌شود را بدانند. یکی از مهمانداران در مورد رفتار مسافران که بیشتر آنها را آزار می‌دهد، گفته است: «مسافران انتظار دارند خدمه پرواز از تمامی پروازهای فرودگاه مطلع باشند.» یکی دیگر از مهمانداران کمی شفافیت بیشتری را اضافه و خاطرنشان کرده است: «ما چیز بیشتری از مسافران در ارتباط با پرواز نمی‌دانیم.» 

  • مطالبه یک وعده غذایی پس از سرویس کامل 

اگر در زمان صرف غذا خوابیدید یا در آن لحظه خاص تمایل به خوردن نداشتید، توجه داشته باشید که ممکن است نتوانید بعداً غذای خود را دریافت کنید. هر هواپیما به طور میانگین 300 مسافر دارد. چرا مثل بقیه رفتار نمی‌کنید؟ 

 

Image

 

 

  •  نیاز به کمک برای کیفی که به وضوح خیلی سنگین است

این کاری واقعاً خطرناک برای مهماندار هواپیما است. یکی از خدمه در این‌باره گفته است: «وقتی مردم می‌دانند که نمی‌توانند چمدان‌های سنگین خود را به دلیل آسیب دیدگی یا هر دلیل شخصی دیگر بلند کنند، چطور انتظار دارند مهمانداران هواپیما آن را در محفظه بالای سرشان بگذارند. لطفاً فقط کیف دستی خود را به هواپیما بیاورید. وظیفه مهمانداران کمک کردن به شما در طول پرواز است و بلند کردن وسایل شما جزء وظایف مهماندار نیست.»

  • حرکات کششی وسط راهروی هواپیما

حرکات کششی برای یک پرواز طولانی مهم است. فقط این کار را زمان و مکانی مناسب انجام دهید. یکی از مهمانداران هواپیما در این‌باره گفته است: «وقتی در راهروها حرکت می‌کنم و یا مشغول انجام وظایفم هستم، مسافری را ایستاده در راهرو در حال حرکات کششی می‌بینم یا اینکه پاهایش را دراز کرده است. هنگامی که می‌خواهم از کنار او عبور کنم، طوری رفتار می‌کند که گویی من مزاحمش هستم. این در حالی است که من مشغول انجام وظایف خود در محیط کارم هستم.»

  •  سوهان‌زدن به ناخن‌ها

این مورد هم برای مهمانداران هواپیما و هم برای همه همسفران صدق می‌کند: «کوتاه کردن ناخن یا سوهان کشیدن آن در فهرست رفتار آزاردهنده مسافران است.»

  •  تشکر نکردن

دفعه بعد که از هواپیما خارج می‌شوید، لحظه‌ای به تمام کارهایی که خدمه پرواز برای شما انجام داد‌ه‌اند، فکر کنید. از اطمینان از داشتن آب و غذا گرفته تا ایمن نگه‌داشتن شما در طول پرواز- و یک «متشکرم» ساده بگویید.
یک مهماندار هواپیما در این‌باره گفته است: «تشکر از خلبان در حالی که از هواپیما خارج می‌شوند و من را نادیده می‌گیرند یا حتی به من نگاه نیز نمی‌کنند، رفتاری توهین‌آمیز است.» یکی دیگر از خدمه اضافه کرده است: «ما را تایید نمی‌کنند، به چشم ما نگاه نمی‌کنند و تشکر هم نمی‌کنند. ما هم جزئی از تیم پرواز هستیم. لطفا با ما با احترام رفتار کنید.»

 

 

منبع: www.travelandleisure.com

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر