×
مدرن و شگفت‌انگیز همچون سنگاپور

مدرن و شگفت‌انگیز همچون سنگاپور

سنگاپور که به طور رسمی با نام جمهوری سنگاپور شناخته می‌شود، شهر و کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا است؛ یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در آسیا و البته جهان. سنگاپور با سیستم حمل و نقل کارآمد و گسترده خود به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار آسیا تبدیل شده است. این شهر ترکیبی از فرهنگ‌ها است که ایده‌ها، غذاها، معماری‌های جدید را در هم ادغام کرده است. مراکز خرید باورنکردنی، مغازه‌های لوکس، فروشگاه‌های بزرگ واقع در خیابان ارچارد، عناصر عجیب و غریب محله چینی‌ها و هند کوچک تنها جزئی از آن چیزی است که در یک تور سنگاپور انتظار شما را می‌کشد. زندگی شبانه در سطح جهانی در سراسر این سرزمین گسترده است و شب‌های سنگاپور جاذبه‌ای جهانی است. این شهر که با توجه به استانداردهای خود شهری گران است، به دلایل زیادی یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر به شمار می‌رود. با بیان این اطلاعات مختصر در مورد سنگاپور، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری نوید گشت همراهمان باشید تا با سنگاپور بیشتر آشنا شویم.

 

درباره سنگاپور

 

سنگاپور به وسعت 725 کیلومتر در جنوبی‎ترین قسمت شبه‌جزیره مالایا در جنوب‌شرقی آسیا قرار داره، منطقه‌ای کمی بالاتر از خط استوا بین اقیانوس هند و دریای جنوبی چین. این کشور از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی از طریق مرز آبی همسایه است. سنگاپور که زمان زیادی بخشی از مستعمرات بریتانیا بود سرانجام در سال 1965 میلادی به استقلال رسید و پس از آن با برنامه‌های توسعه‌ای به یکی از پیشتازان اقتصادی و البته گردشگری در جهان تبدیل شد. سنگاپور بیش از 40  جزیره کوچک دارد. مردم آن پیروان بودا و تائو هستند. سنگاپور دارای پوشش گیاهی سرسبز و دارای آب و هوای گرمسیری است. در این سرزمین تابستان ابدی است و هیچ فصل دیگری را نمی‌توانید در اینجا تجربه کنید. تنها ماه‌های نوامبر تا فوریه هوا خنک‌تر از ماه‌های دیگر است. سنگاپور از مناطق پربارش است و در هر ماهی از سال امکان بارش وجود دارد.

 

 

Image

 

 

سفر به سنگاپور

 

همان‌طور که گفتیم سنگاپور یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا است. سنگاپور در سال 2023 رتبه پنجم پربازدیدترین شهرهای جهان را با جذب بیش از 14 میلیون گردشگر خارجی از آن خود کرده است. البته که این رتبه را در سال 2022 نیز کسب کرده بود. چنانچه علاقه‌مند سفر به سنگاپور هستید، باید نسبت به خرید تور سنگاپور اقدام کنید و یادتان باشد: سفر به سنگاپور نیازمند دریافت ویزا است. زبان ملی سنگاپور مالایی است، اما بسیاری از مردم این کشور نیز به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. واحد پول این کشور هم دلار سنگاپور (SGD) است که باید نسبت به تهیه آن پیش از سفر یا در مبدا ورود به این کشور یعنی فرودگاه چانگی سنگاپور اقدام کنید. بهترین زمان سفر به سنگاپور برای ایرانیان پاییز تا نیمه‌های زمستان است. این رو هم بدونید، سنگاپور در ایران سفارت ندارد و ویزای سنگاپور به صورت آنلاین صادر می‌شود. هیچ پرواز مستقیمی هم بین ایران و سنگاپور وجود ندارد و نزدیک‌ترین پرواز میانی از امارات صورت می‌گیرد. به این ترتیب سفر شما از مبدا تهران تا سنگاپور حدود 12 ساعت طول می‌کشد. 

جاهای دیدنی سنگاپور 

 

با سفر به این کشور ضمن اقامت در یکی از بهترین هتل‌های سنگاپور، بازدید از بناهای تاریخی و معماری مدرن و ارزشمند، موزه‌ها، مراکز خرید لوکس و بازارهای ارزان‌قیمت، پارک‌های موضوعی، پارک‌های حیات‌وحش، خیابان‌های مهم همچون خیابان اورچارد سنگاپور، محلات مختلف مانند محله چینی‌ها، هند کوچک، خیابان عربی، جزیره سنتوزا و صدها مکان دیدنی دیگر را در برنامه سفر خود قرار دهید. این را هم به یاد داشته باشید که به دلیل وسعت کم، دسترسی به تاکسی، مترو و اتوبوس در هر از نقطه این شهر برای گردشگران میسر است. 
فرودگاه چانگی سنگاپور: فرودگاه اصلی سنگاپور، فرودگاه بین‌المللی چانگی ((Singapore Changi Airport نه فقط از بزرگترین فرودگاه‌های آسیای میانه بلکه از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان از لحاظ ترافیک باری و مسافران بین‌المللی است. فرودگاه چانگی سنگاپور در سال 2023 برای دوازدهمین بار به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شد. این فرودگاه همچنین در سال 2023 برنده جوایز بهترین غذاخوری‌های فرودگاهی جهان و بهترین امکانات تفریحی فرودگاهی جهان شده است. قطعاً برایتان جالب خواهد بود دانستن این نکته که فرودگاه چانگی زیباترین فرودگاه جهان است، آنهم به دلیل برخورداری از امکانات متعددی چون باغ‌های متنوع همچون باغ کاکتوس و باغ پروانه، آبشار سرپوشیده، سرسره، استخر، جکوزی و ... . پس بی‌دلیل نیست که در رده جاذبه‌های دیدنی سنگاپور جای گرفته است.
هتل‌های سنگاپور: صنعت هتلداری در سنگاپور نیز بسیار قوی است. سنگاپور حدود 400 هتل و مرکز اقامتی با تنوع بسیار بالا دارد. در این کشور انواع اقامتگاه‌ها به صورت مجلل تا بوتیک هتل‌ها و حتی اجاره تخت پاسخگوی گردشگران با سلایق و بودجه‌های گوناگون است. با این حال بیشتر هتل‌های سنگاپور لوکس و برخوردار از امکانات متنوع هستند. یکی از محبو‌ترین این هتل‌ها، هتل اورچارد سنگاپور است که می‌توانید اقامت خاصی را در این هتل تجربه کنید. 
غذا در سنگاپور: پیشنهاد سنگاپور در حوزه غذا و نوشیدنی بیش از تصور شماست. سفر به سنگاپور فرصت تجربه انواع غذاهای بومی، آسیایی و ملل را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ از غذاهای لذیذ ستاره‌دار میشلین گرفته تا برندهای محبوب بین‌المللی و غذاهای خلاقانه هنر دست سرآشپزهای بومی و یا دستفروشان خیابانی. سنگاپور در زمینه غذا و نوشیدنی آنقدر قوی است که حتی تورهای گردشگری غذا نیز در این کشور برگزار می‌شود. با شرکت در تورهای غذای سنگاپور می‌توانید به محلات مختلف این کشور سر زده، از غرفه‌های غذا و رستوران‌های خانوادگی بازدید کنید و طعم‌های مختلف را بچشید.
معماری در سنگاپور: یکی از شگفتی‌های سنگاپور در نظر بسیاری از گردشگرانی که از این کشور دیدن کرده‌‌اند، معماری آن است. یکی از دلایل شهرت سنگاپور را همین معماری خیره‌کننده و آسمان‌خراش‌هایش می‌دانند. این معماری خاص را می‌توان در محله‌های قدیمی، مناطق گردشگری، بناهای فرهنگی، رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی دید. از جمله این نمونه بناها را می‌توان در ساختمان هتل مارینا بِی سندز، تئاتر اسپلَنید، تیونگ باهرو، مغازه‌های پراناکان، مرکز هنرهای اجرایی استار، اینترلیس، موزه تاریخ طبیعی لی کونگ چیان، سندکرولر، ایستگاه مرکزی آتش‌ نشانی سنگاپور، کانکورس، تریپل وان سامرست و بناهای متعدد دیگر به وضوح دید.
خرید در سنگاپور: در سنگاپور، خرید تنها به معنی خرید کردن نیست؛ بلکه در حال بررسی دنیایی هستید که خرده‌فروشی، طبیعت، فناوری و میراث فرهنگی و بومی در آن با یکدیگر ادغام شده‌اند. در حالی که لوکس‌ترین مراکز خرید شرق آسیا را می‌توانید در سنگاپور و به ویژه خیابان ارچارد ببینید، می‌توانید در مناطق بومی اشیای فرهنگی را به عنوان یادگار تهیه کرده و با خود به خانه ببرید یا در کارگاه‌های صنایع‌دستی شرکت کنید. در هر گوشه از این شهر برای هر فرد یک سورپرایز برای خرید وجود دارد. 
موزه‌های سنگاپور: در سنگاپور نیز همچون دیگر کشورها، موزه‌ها بخشی از دیدنی‌های این کشور را تشکیل می‌دهند. تنوع موضوعی موزه‌ها در سنگاپور بالاست که می‌توانید بر حسب سلائق خود آنها را انتخاب کنید. از جمله موزه‌های سنگاپور می‌توانیم به موزه هنر و علم سنگاپور، گالری ملی سنگاپور، موزه ملی سنگاپور، موزه تاریخ طبیعی لی کونگ چیان، مرکز طراحی ملی، مرکز طراحی رد دات، موزه اسباب‌بازی‌های مینت، موزه لاکش‌پشت‌های زنده اشاره کنیم. یادتان باشد تعدادی از موزه‌های سرپوشیده سنگاپور می‌توانند بهترین گزینه برای روزهای بارانی این شهر باشند. 
جزیره سنتوزا سنگاپور: سنتوزا یک جزیره تفریحی کوچک در جنوب سنگاپور و از مقاصد مورد توجه گردشگران ورودی به این کشور است. امکانات تفریحی و خدماتی حزیره سنتوزا پاسخگوی همه سلایق خواهد بود. دسترسی به جزیره سنتوزا به روش‌های مختلف ممکن است، از جمله تله‌کابین، خودروی سواری، اتوبوس، دوچرخه و حتی پیاده. سواحل سنتتوزا در سنگاپور حرف اول را می‌زنند. از دیگر مکان‌های دیدنی سنتوزا باید به استودیو یونیورسال، پارک آبی، تله‌کابین، باشگاه گلف و کافه‌ها و رستوران‌های متعدد اشاره کنیم.
تردد با تریشا در سنگاپور: تریشا از وسایل نقلیه بومی سنگاپور است. اگرچه استفاده از آن طرفداران زیادی ندارد، اما از سوی گردشگران بسیار استقبال می‌شود. همین‌طور از این وسیله برای برگزاری تورهای گردشگری در بافت‌های تاریخی این شهر استفاده می‌شود. 

 

 

Image

 

 

جمع‌بندی

 

سنگاپور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شگفتی‌های سنگاپور برای دیدن بسیار است. فقط کافیست تا با خرید تور سنگاپور برای سفر به یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان اقدام کنید. فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور در همان بدو ورود خود به تنهایی می‌تواند معرفی باشد برای هر آنچه که قرار است در این سرزمین همیشه سبز ببینید. جهت خرید تور سنگاپور می‌توانید با نوید گشت در تماس باشید.  


 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر