×
بایدها و نبایدهایی که به هنگام خرید تور تایلند باید آن ها را بدانید.

بایدها و نبایدهایی که به هنگام خرید تور تایلند باید آن ها را بدانید.

قبل از خرید تور تایلند باید اطلاعات کاملی در رابطه با این کشور به دست بیاورید. در نظر داشته باشید که تایلند جزو یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین کشورها در کل دنیا محسوب می‌ شود و بین گردشگران بسیار معروف می‌ باشد. گردشگران و توریست‌ های بسیار زیادی به دلیل آوازه جهانی این کشور، تایلند را به عنوان مقصد اصلی خود برای سفر انتخاب می‌ کنند. 
در نظر داشته باشید ایرانیان بسیار زیادی نیز تمایل دارند به کشور زیبای تایلند سفر کرده و با خرید تور های متنوع وارد این کشور زیبا و هیجان انگیز شوند. بر اساس آمار هایی که به دست آمده کشور تایلند یکی از کشور های بسیار پرمتقاضی در زمینه گردشگری در کل دنیا محسوب می‌ شود.
بررسی کار هایی که نباید به هیچ عنوان در کشور تایلند انجام دهید.
در این قسمت می‌ خواهیم در رابطه با کار هایی که افراد در هنگام سفر به تایلند؛ نباید آن ها را انجام دهند صحبت کنیم. در نظر داشته باشید شما قبل از خرید تور تایلند باید با این نکات آشنایی پیدا کنید. در صورت دیدن غریبه با آن ها به هیچ عنوان دست ندهید. تایلندی‌ ها با غریبه‌ ها به هیچ عنوان دست نمی‌ دهند. 
آن ها به نشانه احترام دست به سینه ایستاده و تعظیم می‌ کنند. نیازی نیست که برای افراد کوچکتر خود تعظیم نمایید اما اگر با فردی ملاقات می‌ کنید که از شما بزرگتر است نباید دست خود را بر حسب عادت دراز کنید. اگر می‌ خواهید احترام خود را به فرد نشان دهید بهتر است تا حدودی خم شوید. بسیاری از افراد تمایلی ندارند که در مقابل دیگران تعظیم کنند. به همین دلیل می‌ توانند تنها دست‌ های خود را به سینه چسبانده و بایستند.
یکی از نباید های دیگر در کشور تایلند استفاده کردن از چنگال می‌ باشد. شما در این کشور بهتر است از چنگال استفاده نکنید. کشور تایلند دارای تعداد زیادی رستوران‌‌ های خیابانی می‌ باشد. شما با ورود به خیابان‌ های این کشور می‌ توانید تنوع غذایی بسیار بالایی را مشاهده کنید. اگر وارد یک رستوران شده و کمی به اطراف خود دقت کنید متوجه می‌ شوید که بسیاری از افراد غذای خود را با چنگال میل نمی کنند. این افراد تنها از قاشق استفاده می‌ کنند. می‌ توان گفت علت این اتفاق نیز به دلیل باور ها و اعتقادات سنتی مردم کشور تایلند می‌ باشد. بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور چنگال نباید در داخل دهان رفته و فقط می‌ توانند از قاشق استفاده کنند. تایلندی‌ ها معتقدند اگر کسی با چنگال غذا بخورد یعنی به دیگران بی‌ احترامی کرده است.

 

Image


بررسی کار های ممنوعه دیگر در کشور تایلند.
در نظر داشته باشید بسیاری از افراد تصور می‌ کنند خرید تور تایلند پایان کار می‌ باشد. این موضوع کاملاً اشتباه است؛ زیرا شما قبل از سفر به هر منطقه‌ ای باید در رابطه با آداب و رسوم مردم آن کشور اطلاعات کاملی به دست بیاورید. به این صورت در طول سفر با مشکل جدی روبرو نخواهید شد. یکی از کار های ممنوعه دیگر در کشور تایلند استفاده از انگشتان دست‌ برای اشاره شخصی می‌ باشد. در نظر داشته باشید که این موارد به عنوان قانون نوشته نشده‌ اند اما بر اساس سنت‌ های مردم تایلند مورد استفاده قرار می‌ گیرند. 
به عنوان مثال استفاده از انگشت برای صدا کردن گارسون، گرفتن تاکسی و موقعیت‌ هایی از این دست کاری ممنوعه است. معمولاً خود افراد تایلند برای صدا کردن کسی  به هیچ عنوان از انگشت استفاده نمی‌ کنند. این افراد کف دست خود را به سمت زمین نگه داشته و انگشتان دست‌ ها را به صورت کامل جمع می‌ کنند و سپس دست ها را تکان می‌ دهند. به این صورت می‌ توانند به صورت محترمانه فرد مورد نظر را صدا کنند. در نظر داشته باشید علت این سخت‌ گیری نیز به خاطر این موضوع است که در تایلند بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم اگر کسی فردی را با انگشت نشان دهد و او را صدا بزند یعنی برای او احترام قائل نیست. این عمل یک کار کاملاً غیر اخلاقی محسوب می‌ شود.
در کشور تایلند بهتر است برای ورود به مکان‌ های عمومی کفش‌ های خود را از پا در بیاورید. در نظر داشته باشید که اکثراً مردم در تایلند از دمپایی و صندل استفاده می‌ کنند. این پوشش به دلیل فرهنگ مردم این کشور و احترام گذاشتن آن ها به مقدسات می‌ باشد. این افراد قبل از ورود به خانه، فروشگاه‌ ها و معابد کفش‌ های خود را از پا در می‌ آورند. البته تمام فروشگاه‌ ها شامل این قانون نمی‌ شوند. 
اگر می‌ خواهید در کشور تایلند وارد یک از معبد ها شوید بهتر است کفش‌ هایی که در جلوی درب معبد قرار گرفته اند را استفاده نمایید. اگر کفشی در محیط مورد نظر وجود نداشت می‌ توانید پابرهنه وارد مکان مربوطه شوید. اگر این کار را انجام دهید یعنی به صورت کامل به فرهنگ و سنت مردم تایلند احترام گذاشته اید. این کار از نظر مردم تایلند بسیار پسندیده می‌ باشد.
فریب رانندگان توک توک را به هیچ عنوان نخورید.
یکی از نکات دیگری که شما باید قبل از خرید تور تایلند به آن دقت کنید وجود افراد شیاد در کشور تایلند می‌ باشد. یک سری وسایل نقلیه عمومی در کشور تایلند وجود دارند به نام توک توک که بسیار نیز پرطرفدار می باشند. این وسایل مانند سه چرخه بوده و برای حمل و نقل گردشگران مورد استفاده قرار می‌ گیرند. شما می‌ توانید در شهر هایی مانند پوکت از این روش حمل و نقل استفاده نمایید و این نوع حمل و نقل را بسیار مشاهده کنید. 
در نظر داشته باشید که رانندگان توک توک فریبکار می‌ باشند و با حیله‌‌ گری توریست‌ ها را گول زده و آن ها را به فروشگاه‌ های گران قیمت می‌ برند. البته بدانید که این اتفاق در اینجا تمام نمی‌ شود؛ زیرا این افراد معمولاً شما را به فروشگاهی می‌ برند که دارای جنس‌ های فیک و تقلبی با قیمت‌ های بسیار بالا هستند. همچنین در بعضی مواقع این افراد شما را مجبور می‌ کنند تا مبلغ بسیار زیادی به عنوان کرایه به آن ها بپردازید. البته اگر شما تور تایلند را از یک آژانس معتبر خریداری کردید دیگر نگرانی در رابطه با نوع حمل و نقل خود نخواهید داشت؛ زیرا آژانس مربوطه می‌ تواند با در اختیار قرار دادن یک تور لیدر فارسی زبان تمام نیاز شما را برطرف سازد. شما می‌ توانید تمام سوالات خود را از این تورلیدر پرسیده و از بهترین روش حمل و نقل استفاده کنید.

 

Image


جمع‌ بندی
تایلند به کشور افسانه‌ ها معروف می‌ باشد. خرید تور تایلند این امکان را به شما می‌ دهد تا بتوانید در شهر های بسیار زیبای این کشور قدم گذاشته و از جاذبه‌ های عالی آن استفاده کنید. با کارهای ممنوعه ای که در بالا معرفی شدند؛ شما می‌ توانید سفر خود را بدون هیچ مشکلی در این کشور سپری کنید. تنها کافیست به مواردی که عنوان شد دقت کنید تا بتوانید لحظات بسیار خوشی را در کشور زیبای تایلند در کنار عزیزانتان سپری نمایید. تایلند به قدری کشور زیبا و پر از جاذبه ای‌  است که افراد جذب این همه زیبایی و جاذبه خواهند شد و می‌ توانند این سفر را به عنوان به یادماندنی ترین سفر عمرشان در نظر بگیرند. 
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر