×
راهنمای سفر به کرابی

راهنمای سفر به کرابی


کرابی یکی از مقاصد گردشگری تایلند است که نسب به بانکوک و پوکت چندان شناخته شده نیست؛ با این حال به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و تقریباً دست‌نخورده چند سالی است که مورد توجه گردشگرانی قرار دارد که علاقه‌مند سفر به کشور تایلند هستند. استان کرابی با وسعت 4708 کیلومتر مربع در جنوب کشور تایلند قرار دارد و مرکز آن شهر کرابی است. کرابی به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و بکر، آب و هوای مطلوب، آب‌های شفاف و سواحل شنی تمیز و کوهستان‌های جنگلی و البته حیات دریایی غنی از مقاصد گردشگری و تفریحی آسیایی و تور کرابی جزء تورهای پرطرفدار است. کرابی از قدیمی‌ترین شهرهای تایلند و از شهرهای بندری این کشور و مشرف به دریای آندامان است و در جایی قرار دارد که رودخانه کرابی به خلیج فانگ‌نگا می‌ریزد. این شهر در 650 کیلومتری جنوب بانکوک واقع است و مانند بسیاری از مناطق جنوبی تایلند، اقتصاد محلی آن عمدتاً بر گردشگری تمرکز دارد. به منظور آشنایی بیشتر با کرابی با این مطلب از مجله گردشگری نوید گشت همراه باشید.

آب و هوای کرابی

کرابی آب و هوای مشابه پوکت دارد و میانگین دمای آن در تمام طول سال بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد است. مرطوب‌ترین ماه‌ها در کرابی، سپتامبر و اکتبر هستند. اگرچه تقریباً هر زمان از سال در این بخش از تایلند هوا خوب است، اما بهترین زمان برای سفر به کرابی ماه‌‌های نوامبر تا مارس است. با این حال ممکن است چند روز در این فاصله نیز هوا بارانی باشد. سپتامبر و اکتبر پرباران‌ترین ماه‌های کرابی است و به همین دلیل نرخ هتل‌ها واقعا پایین و سواحل، رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری عمومی چندان شلوغ نیستند؛ به اصطلاح کرابی آرامش بیشتری دارد.

غذا در کرابی

با سفر به کرابی نباید منتظر تجربه‌های برجسته‌ای در حوزه غذا باشید که می‌توانید در بانکوک یا پوکت تجربه کنید. با این حال اما در این شهر تجربه طیف متنوعی از رستوران‌ها از غذاهای دریایی گرفته تا فست‌فود و استیک در کنار کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی برای شما مهیاست تا نیاز شما را در تور کرابی تامین کنند.

 

تور تایلند

 

خرید در کرابی

در کرابی پیدا کردن برندهای طراز اول دشوار است، اما در این منطقه بوتیک‌های بسیار شیک و فروشگاه‌های بزرگی قرار دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست. بهتر است تجربه خرید در کرابی را نیز از دست ندهید. کرابی گزینه‌های خرید کافی برای مسافرانی دارد که می‌خواهند سوغاتی‌های جالبی برای بازگرداندن به خانه پیدا کنند. خیابان واکینگ کرابی، خیابان واکینگ آئو نانگ، بازار ماهارات، نوپارات تارا پلازا، خیابان واکینگ ریلی، مرکز خرید ووگ و ... تعدادی از گزینه‌های پیش‌روی شما هستند.

اقامت در کرابی

تنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در کرابی همچون هر مقصد گردشگری دیگری بالاست. چنانچه یکی از هتل‌های لوکس کرابی را برای محل اقامت خود انتخاب کنید، قطعا از منظره‌ طبیعی زیبا نیز برخوردار خواهید شد. پیشنهاد ما به شما هتل آماری ووگ از هتل‌های پنج ستاره کرابی است. فاصله هتل آماری ووگ با فرودگاه بین‌المللی کرابی 45 دقیقه و با فرودگاه بین‌المللی پوکت حدود 2:30 دقیقه است. هتل محیطی آرام و رو به اقیانوس دارد و با اقامت در این هتل از اتاق‌های بزرگ و ویلاهای خانوادگی، دو رستوران و یک کافه، امکاناتی چون مرکز تناسب اندام، استخر و آبگرم چائونانگ بهره‌مند خواهید شد.

حمل و نقل در کرابی

رفت و آمد در کرابی بسیار آسان است و گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. بهترین راه برای دیدن کرابی با سرعت دلخواه، اجاره ماشین یا موتورسیکلت است. موتورسیکلت‌ها تا حد زیادی ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل برای رفت و آمد در کرابی هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی کرایه کرد. برای سفر به شهر کرابی و از شهر کرابی به مناطق ساحلی اصلی، می‌توانید یک سونگ‌تیو (Songthaews) بگیرید؛ وانت‌های تبدیل‌شده‌ دارای سقف و دو ردیف صندلی که نوعی وسیله حمل و نقل راحت و ارزان به شمار می‌روند. در امتداد ساحل در آئو نانگ، تاکسی‌های توک‌توک و موتور‌سیکلت در همه‌جا وجود دارد. برای رفتن به جزایر فراساحلی کرابی نیز باید از قایق‌های مسافری استفاده کنید. 

جاهای دیدنی کرابی

کرابی به مناظر زیبا و سواحل و جزایر خیره‌کننده‌اش معروف است. مناظر صخره‌ای مرجانی کرابی از زیباترین مناظر دریایی جهان بوده و علاوه ‌بر این کرابی را به مکانی عالی برای غواصی تبدیل کرده است. برخورداری از چشمه‌های آبگرم، پناهگاه حیات‌وحش، غارهای دریایی، صخره‌های مرجانی مناسب غواصی و صخره‌های آهکی مناسب صخره‌نوردی که علاقه‌مندان به صخره‌نوردی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و پارک‌های ملی برجذابیت‌های کرابی افزوده است. غروب‌های خورشید در کرابی هم فرصت خوبی برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد که بعضا با نمایش تماشایی رعد و برق و ابر نیز همراه است. بخش گردشگری کرابی شامل یک نوار ساحلی برخوردار از مهمان‌خانه‌ها، هتل‌ها، بارها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغات است. ساحل ریلی کرابی (Railay Beach)، جزایر فی‌فی (Phi Phi Islands)، خلیج فانگ‌نگا (Phang Nga Bay)، غار وات‌تام‌سوا (Wat Tham Sua) و خلیج مایا (Maya Bay) از جاهای دیدنی کرابی هستند. 

 

خرید تور تایلند

 

اطلاعات عمومی مربوط به کرابی

زبان رسمی: تایلندی
واحد پول: بات
اختلاف ساعت: 3:30+ 
فرودگاه بین‌المللی: KBV

 

برای سفر به کرابی به صفحه تور تایلند نوید گشت مراجعه نمایید.


 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر