×

جاذبه های گردشگری مالدیو

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به مالدیو  /  جاذبه های گردشگری مالدیو

مالدیو به عنوان کوچک ‌ترین کشور در قاره آسیا شناخته می شود که شهر زیبای ماله پایتخت آن می باشد. این جزیره بهشتی دارای ۱۲ هزار جزیره شگفت‌ انگیز بوده که مروارید فیروزه‌ای رنگ اقیانوس هند می باشد. تنها ۲۰۲ جزیره این مجمع‌الجزایر امکان زندگی و سکونت دارند و ۸۸ جزیره آن گردشگرپذیر می باشد . به طور معمول  هتل‌ ها واقامتگاه ‌هایی در آن‌ ها جهت رفاه گردشگران در نظر گرفته شده  است. جاذبه های گردشگری مالدیو به اندازه ای زیاد است که می توانید به سرزمین رویایی مملو از جزیره‌های حیرت‌انگیز سفر کنید.

Image

جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی مالدیو

همان طور که می دانید مالدیو کشوری که محدود به تفریح کردن باشد، نیست .در واقع فعالیت دیگری را می توان در تور مالدیو تجربه کنید.  بر خلاف آن  می ‌توانید در این کشور در کنار بهره ‌مندی از مناظر رویایی و تفریحات مختلف، از مکان‌ های تاریخی و جاذبه‌هایی که با فرهنگ مردمان این کشور ارتباط دارند، دیدن نمایید و با ابعاد بیشتری از جزئیات کشور مالدیو و سرگذشت آن مطلع گردید. اسلام دین رسمی مردم کشور مالدیو می باشد به این دلیل ، دیدن مسجد در این کشور، امری عادی خواهد بود که خود قسمتی از تاریخ و فرهنگ مالدیو را نشان خواهد داد .دیدنی های مالدیو و جاذبه های توریستی مالدیو در زمینه تاریخی و فرهنگی را می توان به چند مورد مختلف تقسیم کرد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

مسجد جامع (مسجد السلطان)

این مسجد یکی از بزرگ ‌ترین مسجد کشور مالدیو بوده که در دسته ی جاهای دیدنی مالدیو قرار می گیرد و در شهر ماله (پایتخت کشور مالدیو) قرار دارد. از دانستنی های این مسجد دفن افراد سرشناس و مشهور در این مسجد می باشد . معماری مسجد السلطان هم در نوع خود جالب توجه بوده و برخی از مردم از آن به ‌عنوان سوژه ‌ای جهت عکاسی خود بهره مند می نمایند و همین موضوع بوده که آن را به یکی از مکان های دیدنی مالدیو تبدیل می کند.

جزیره‌ی هول هوماله (Hulhumale Island)

این جزیره در آب‌ های درخشان و در نزدیکی پایتخت مالدیو واقع شده است. رشد جزیره هول هوماله به علت ساخت ‌و سازهای شهری، بی ‌وقفه به پیش می‌ رود. فرودگاه بین‌المللی ولانا نیز در هول هوماله بنا شده و به‌ عنوان مسیر اصلی جهت دستیابی به جزیره ‌های بهشتی معرفی می گردد. ساحل زیبایی در قسمت شرقی‌ این جزیره قرار دارد. درخت ‌های فراوان، مسجدی با سقف شیشه ‌ای و مسیر پیاده‌ روی ساخته‌ شده بر روی اقیانوس هند از دیدنی های مالدیو می باشند.
 

اوتمو مالدیو

اوتمو یکی از بخش های شمالی الیف آتول بوده که در شمالی ‌ترین نقطه از زنجیره‌ ی جزیره‌های مالدیو قرار دارد. این جزیره‌ی زیبا بخش خاصی در تاریخ این کشور را سهیم می شود. زمانی اوتمو خانه سلطان محمد تانکوروفانو بوده است. این پادشاه به علت بیرون کردن مهاجمان پرتغالی در قرن شانزدهم بسیار مورد احترام مردم مالدیو قرار داشته است. در این جزیره نیز شن ‌های سفید درخشان و موج‌های ملایم مشاهده می گردد، ولی سایت‌های میراث فرهنگی مثل اوتمو گاندووارو که قصر چوبی منتسب به سلطان محمد در آن قرار دارد، تمرکز گردشگران از زیبایی‌های طبیعی را کم‌ رنگ می‌ کند.

Image

جزایر جنوبی مالدیو

جزایر جنوبی کشور مالدیو به عنوان خلوت ‌ترین جزایر این کشور شناخته می شوند. جزیره جنوبی مناسب‌ ترین گزینه برای تجربه سکوت طبیعت است. «ماوو» یکی از این جزیره‌های جنوبی بوده که جمعیت آن بسیار کم می باشد. در این جزیره  گران ‌ترین اقامتگاه ‌های گردشگری کشور مالدیو قرار دارد. جزیره «ادو» یکی از جزیره‌ های جنوبی این کشور  بوده که می توانید درهتل‌ های لوکس اقامت کنید و غذاها متنوعی را در رستوران‌های گران‌ قیمت آن میل بفرمایید. 
توصیه می شود جهت سفر به این کشور کودکان خود را همراه نکنید و بهتر است با همسفران بزرگسال به جزایر این کشور سفر کنید. به دلیل رفت و آمد پیوسته با قایق و ممکن است که کودکان توان و تحمل تکان‌های قایق‌ها را نداشته باشند و دریا زده شوند. تفریحات کشور مالدیو مناسب کودکان نبوده و ممکن است حوصله کودکان در سفر به مالدیو سر برود و بهانه ‌گیری نماید. 

پارک سلطان مالدیو

سلاطین مالدیو در کاخ ‌های اشرافی زندگی خود را می گذرانند. از شناخته ترین قصرها کاخ سلطان است که در مرکز مالدیو قرار داشت. این کاخ به علت رویداد هایی که در ۱۹۶۸ میلادی رخ داد ویران گردید. قسمت ‌هایی از کاخ سلطان به موزه ملی مالدیو تبدیل گشت. از آنجایی که کاخی را سراغ نداریم که در آن خبری از باغ نباشد، باغ بزرگی در کاخ سلطان مالدیو خود نمایی می نماید. این باغ بعد از استقلال مالدیو به پارک مرکزی این سرزمین تبدیل گردید. به لطف آب ‌و ‌هوای خوش مالدیو، پارک سلطان به عنوان سرسبزترین پارک ‌های منطقه می باشد. این پارک از نظر مساحت پارکی وسیع می باشد. یکی از مکان های دیدنی مالدیو پارک سلطان بوده که در منطقه‌ ای خوش‌مسیر قرار دارد. یکی از جذاب ‌ترین مقاصد سفر کشور مالدیو بوده که یکی از سفرهای خاطره انگیز خواهد بود. وجود تفریحات مختلف آبی، مناظر زیبا و رویایی و جاذبه‌های دیگری از این دست در کشور مالدیو، آن را به مقصدی ایده‌آل تبدیل نموده، بنابراین توصیه می شود از جاذبه های گردشگیری دیدن نمایید.

مطالب مرتبط : 

شرایط آب و هوایی کشور مالدیو
مسجد جامع ماله
رستوران سابسیکس
ساحل مصنوعی ماله
قصر مولی آگه
جزیره مافوشی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر