×

شرایط آب و هوایی کشور مالدیو

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به مالدیو  /  شرایط آب و هوایی کشور مالدیو

قطعا در زمان سفر قبل از هر چیز افراد به دنبال شرایط آب و هوایی کشور مالدیو در زمان های مختلف سال خواهند بود. چرا که توجه به آن سفر را لذت بخش تر و بهتر خواهد کرد. جزایر مالدیو به عنوان مقاصد گردشگری محبوب در آسیا محسوب می شود و سالانه گردشگران زیادی جهت استراحت و تفریح به این جزایر سفر می نمایند. در تمام فصول سال جزایر مالدیو آب و هوای متنوعی خواهند داشت و بهتر است براساس نوع سفر خود بهترین فصل سفر به مالدیو را انتخاب نمایید.

Image

آب و هوای مالدیو در طول سال

مالدیو از نظر موقعیتی در نزدیکی خط استوا قرار دارد که همین موضوع باعث شده تا از  آب و هوایی استوایی و گرم و مرطوب برخوردار باشد .در طول سال آب و هوای مالدیو از دو فصل زمستان خشک و  تابستان مرطوب که از ماه ( می تا اکتبر) ادامه دارد، در بر می گیرد. ضمن اینکه در بعضی روزها هوای مالدیو ناپایدار و دمدمی خواهد بود و گاها در  روز آفتابی و صاف جای خود را به بارش‌های رگباری که با باد همراه است ، می دهد . در واقع آب و هوای آن به طور جدی بررسی نمی شود و به همین علت در سفر به مالدیو بهتر است انواع آب و هوا را پیش بینی نمایید.از نظر شرایط جوی کشور مالدیو ، دارای آب و هوایی مناسب در طول سال می باشد و از نظر سفر به آن زمان و مکان مناسب همیشه فراهم خواهد بود. بیشتر جزایر مالدیو با هتل‌ ها، اقامتگاه ‌ها و مناظر طبیعی زیبا و باشکوه که برخوردار است، آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران می باشد.

Image

سفر به مالدیو در بهار 

به دلیل آب و هوای تازه و مطبوعی فصل بهار که مالدیو دارد تا ماه اردیبهشت بهترین فصل سفر به مالدیو خواهد بود چرا که پس  از اردیبهشت ماه باران‌ های موسمی شروع به بارش خواهد کرد و سفر لذت خود را از دست خواهد داد. از جهتی برای ایرانیان سفر به مالدیو در بهار به علت تعطیلات نوروزی مناسب ترین زمان خواهد بود.می‌توانید در فصل بهار تجربه انواع تفریحات آبی و هیجان ‌انگیز همچون موج سواری، کایت‌ سواری و غواصی و آفتاب گرفتن در سواحل زیبای مالدیو را داشته باشید. ولی به این موضوع نیز توجه نمایید که  در فصل بهار به علت افزایش میزان مسافران و گردشگران هزینه هتل و پرواز نسبت به ماه تابستان گران تر خواهد بود.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

آب و هوای مالدیو در ژانویه

ماه ژانویه از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن  را در بر می گیرد که  آب و هوای آن  داغ می باشد، رطوبت هوا کم و آفتاب و تابش درخشان خورشید زیاد خواهد بود. امکان دارد  گه گاه باران هم ببارد ولی کم می باشد و اغلب حالت گذرا دارد . بطور کلی ژانویه از بهترین زمان ها جهت سفر به مالدیو خواهد بود و انجام انواع ورزش ها و تفریحات آبی در آن مهیا خواهد بود.

آب و هوای مالدیو در فوریه

ماه فوریه از ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند  را در بر می گیرد.  آب و هوای مالدیو در فوریه در خشک ترین حالت خود در طول سال دارد.  عواملی مانند میزان بارندگی کمتر از ۷۰ میلی متر در ماه، میانگین دمای ۳۰ درجه و روزانه ۱۰ ساعت آفتاب پاک خورشید، فوریه یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالدیو خواهد بود.

Image

آب و هوای مالدیو در مارچ

ماه مارچ از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین را شامل می شود. آب و هوای مالدیو در مارچ با افزایش دما مواجه خواهد شد، به گونه ای که میانگین دمای هوای مالدیو در این ماه به ۳۱ درجه سانتی گراد  خواهد بود، که این افزایش دما امکان خوبی برای افرادی خواهد بود که می خواهند یک روز کامل را در ساحل دریا طی کنند. مارچ همچنین ماه خوبی برای افرادی خواهد بود که به ورزش ها و تفریحات آبی علاقمند می باشند. ضمن اینکه مارچ فصل موج سواری در مالدیو خواهد بود.     

مالدیو در ژوئن

ماه ژوئن نیز از اوایل خرداد ماه تا تیر ماه است، آب و هوای مالدیو در ژوئن با بارش زیاد باران همراه است. هتل های مالدیو در این ماه از سال با قیمت های مناسب و پیشنهادهای مقرون به صرفه همراه خواهند بود.
ژوئن به عنوان بخشی از فصل بزرگتر باران های موسمی آسیا، رطوبت، بارندگی و رعد و برق را نشان می دهد. غواصی در این ماه از سال به دلیل وجود پلانکتون ها رو به کاهش است، اما به دلیل وجود این پلانکتون ها، نهنگ هایی برای تغذیه وجود دارند.

مالدیو در ژوئیه

ماه ژوئیه از تیرماه تا مرداد ماه را در بر می گیرد، در این ماه ها آب و هوای مالدیو بسیار گرم و مرطوب خواهد بود. میزان بارش بارندگی تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.ماه ژوئیه همچون دو ماه قبلی به علت وجود پلانکتون ها شفافیت آب در دریا کاهش می یابد و قابلیت  غواصی در آن وجود نخواهدداشت. اما نهنگ ها به علت وجود پلانکتون ها به ساحل نزدیک تر می شوند و می توانید آن ها را از نزدیک مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط : 
جاذبه های گردشگری مالدیو
مسجد جامع ماله
رستوران سابسیکس
ساحل مصنوعی ماله
قصر مولی آگه
جزیره مافوشی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر