×

ساحل مصنوعی ماله

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به مالدیو  /  ساحل مصنوعی ماله

ساحل مصنوعی ماله  از جاذبه ‌های گردشگری مالدیو محسوب می شود. می‌ توانید در این ساحل انواع سرگرمی ‌ها و ورزش ‌های آبی همچون شنا، موج‌ سواری، قایق‌ سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را تجربه نمایید، از غذاها و نوشیدنی ‌های متنوع در کافه ‌ها و رستوران‌ه ای متعدد آن لذت کافی را کسب نمایید و در کارناوال‌ها، کنسرت ‌ها و جشن ‌های محلی شرکت نمایید. در سواحل غربی ماله و در قسمت های شرقی خیابان بودوتاکوروفانو (خیابان اصلی ماله) ساحل مصنوعی ای قرار گرفته که دولت مالدیو با توجه به عدم برخورداری از ساحل شنی طبیعی در اطراف ماله، این ساحل را احداث نمود. در این مکان امکاناتی همچون شنا، موج سواری و سایر ورزش های آبی، کافه و رستوران، زمین مخصوص هاکی، فوتبال و کریکت ارائه می شوند.

Image

جاهای دیدنی ماله 

ماله پایتخت مالدیو شناخته می شود. این جزیره دارای طبیعتی جذاب و خیره کننده بوده که همواره مسافران زیادی را در دل خود پذیرایی می نماید. ماله از کوچک ترین پایتخت های توریستی جهان به شمار می رود. در این جزیره کوچک مساجد زیبا و ساختمان های رنگارنگ زیادی ساخته شده است. یکی از بهترین سفرهای خارجی تجربه ی جاهای دیدنی مالدیو گشت ‌و ‌گذار در این بهشت استوایی می باشد. مالدیوگردی همواره در چهارفصل محبوبیت دارد . بنابراین در این سرزمین به اندازه‌ای جای دیدنی وجود دارد که در یک سفر نمی ‌توانید از همه ی آن‌ها بازدید داشته باشید. سواحل مالدیو در گروه زیباترین سواحل دنیا جای می گیرد. مالدیو دارای مراکز خریدی بوده که عظمت آن ‌ها هوش از سر گردشگران خواهد گرفت. در مالدیو ضمن برخورداری از   جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی جذابی نیز شامل می شود. شهرسازی ماله به شکل شبکه می باشد. خیابان های ماله به صورت هنرمندانه ای به یک دیگر اتصال دارد .

Image

بازار بزرگ ماهی ماله

 صیادان اهل مالدیو روزانه در تلاش هستند که صید این ماهی‌ها را داشته باشند و با توری پر از ماهی‌های خوشمزه به ساحل بر می گردند. این ماهی‌ها در بازار بزرگی با نام بازار ماهی ماله به فروش می رسد. اهالی مالدیو بر این باور بوده که بازار بزرگ ماهی ماله، بزرگترین بازار ماهی در تمامی به شمار می رود. بی شک می بایست گفت ماهی وجود ندارد که در بازار بزرگ ماهی ماله پیدا نکنید. این بازار در کنار تنوع، ماهی‌های تازه‌ای دارد. اگر اهل خوردن ماهی‌های خوشمزه هستید، حتماً سری به این بازار مراجعه نمایید. گشت ‌و ‌گذار در این بازار نیز برای افراد تجربه ی خوبی خواهد بود. به دلیل وجود و صید ماهی‌های بی‌ شماری از دریای اطراف مالدیو ، رستوران‌های مالدیو نیز غذاهای خوشمزه‌ای با ماهی پیش روی مشتریان قرار می‌دهند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

مسجد جامع ماله

ماله،‌ به عنوان بزرگ ‌ترین شهر کشور مالدیو و پایتخت این سرزمین به شمار می رود. مسجدهای باشکوه در این شهر خودنمایی می نماید که مهمترین آن‌ها، مسجد جامع ماله می باشد. این مسجد بدون تردید در آسیای دور ساخته شده، معماری شبیه به معماری ایرانی دارد. مسجد جامع ماله در بین اهالی این سرزمین با نام مسجد جامع سلطان نیز معرفی می گردد. دیرینگی این مسجد به ۱۶۵۶ میلادی بر می ‌گردد و چندین سده عمر دارد. مسجد جامع ماله فقط یک مکان مذهبی شناخته نمی شود.
سال‌هاست این مسجد به ‌عنوان مکانی جهت دفن شخصیت‌های برجسته مالدیو استفاده می شود. بنابراین  مقبره‌های قهرمانان این سرزمین در مسجد جامع ماله وجود دارد. وجود این مقبره‌ها جلوه‌ای از فرهنگ و تمدن مالدیو را پیش روی گردشگران قرار خواهد داد. مسجد جامع ماله از نظر  فاصله با بسیاری از جاهای دیدنی مالدیو مناسب می باشد.
 
بازار گردشگری در مالدیو به اندازه‌ای داغ می باشد که سواحل طبیعی این سرزمین کفاف گردشگران را نخواهد داد. بنابراین در کنار سواحل طبیعی، ساحل‌های مصنوعی نیز در مالدیو ایجاد شده است. از این سواحل که محبوبیت بالایی در  دل گردشگران دارد، ساحل مصنوعی ماله می باشد. بهترین سرگرمی‌های آبیِ روز دنیا در این ساحل قرار دارد . آب‌ این ساحل به اندازه‌ای زلال می باشد که امکان ندارد راهی آن شوید و هوس آبتنی به سرتان نزند.
در حاشیه ساحل مصنوعی ماله بهترین رستوران های مالدیو دیده می شود که مخاطبان زیادی دارد. در این رستوران‌ها خوراکی‌های خوشمزه محلی و بین‌المللی پیش روی مشتریان قرار دارد. ساحل مصنوعی ماله، ساحلی برای برگزاری جشن‌های ملی و مراسم محلی می باشد. 

مطالب مرتبط : 

شرایط آب و هوایی کشور مالدیو
جاذبه های گردشگری مالدیو
مسجد جامع ماله
رستوران سابسیکس
قصر مولی آگه
جزیره مافوشی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر