×

جاهای دیدنی ژاپن

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به ژاپن / جاهای دیدنی ژاپن

ژاپن یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است. این یک ترکیب منحصر به فرد از سنتی و مدرن است، با معابد و ساختمان های بسیاری از گذشته که با دستاوردهای مدرن در معماری و فناوری وجود دارند. بازدیدکنندگان می توانند روزی در تاریخ و فرهنگ ژاپن غوطه ور شوند و روزی دیگر از طریق پیشرفت های تکنولوژیک نگاهی اجمالی به آینده داشته باشند. جاهای دیدنی ژاپن هم کم نیستند و بسیارند. تقریباً همه مکان های تاریخی هنوز برای اهداف اصلی خود استفاده میشوند و در عین حال برای عموم باز هستند. زیبایی های طبیعی ژاپن در تمام طول سال قابل مشاهده است. علاوه بر این، ژاپن یکی از کمترین میزان جرم و جنایت در جهان را دارد که آن را برای مسافران ایده آل می کند. در ادامه مقاله مروری بر برترین جاهای دیدنی ژاپن خواهیم داشت.

Image

یادبود صلح هیروشیما

یکی از جاهای دیدنی ژاپن بنای یادبود صلح هیروشیما ادای احترامی غم انگیز به جان باختگان هنگام پرتاب بمب اتمی در هیروشیما در 6 اوت 1945 است. این بنای یادبود در پارکی قرار دارد و دارای گنبد گنباکو است، تنها ساختمانی که پس از پرتاب بمب در مجاورت آن ایستاده است. این یادآوری خشن جهان در جنگ، اهمیت زندگی انسان را به بازدیدکنندگان یادآوری می کند و قربانیان را گرامی می دارد تا هرگز فراموش نشوند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

پارک میمون جیگوکودانی

پارک میمون جیگوکودانی یک منطقه چشمه آب گرم معروف در نزدیکی ناگانو است. نام جیگوکودانی (به معنای دره جهنم) به دلیل بخار و آب جوشی است که از زمین یخ زده، احاطه شده توسط صخره های شیب دار و جنگل های بسیار سرد، بیرون می آید. این شهر به خاطر جمعیت زیادی از میمون های برفی وحشی که در زمستان زمانی که برف پارک را می پوشاند به دره می روند مشهور است. میمون ها از صخره های شیب دار و جنگل پایین می آیند تا در چشمه های آب گرم بنشینند و عصرها به امنیت جنگل ها برمی گردند.

کیومیزو-درا

معبد بودایی Kiyomizu-dera در شرق کیوتو قرار دارد و می توان آن را تا سال 798 ردیابی کرد. یک آبشار سرپوشیده که از رودخانه بیرونی تغذیه می شود معبد را با طبیعت هماهنگ نگه می دارد و در ساخت و ساز آن از یک میخ هم استفاده نشده است. در حالی که مردم محلی برای برآورده شدن آرزوها (با نرخ بقای 85.4٪) از لبه می پریدند، بازدیدکنندگان مدرن می توانند از زیارتگاه ها و طلسم ها و آثار هنری به نمایش گذاشته شده بدون به خطر انداختن جان و اندام لذت ببرند.

قلعه هیمجی

قلعه هیمجی بهترین نمونه موجود از معماری قلعه ژاپنی است. در دوره فئودالی برای دفاع در برابر دشمنان مستحکم شده بود، اما در طول قرن ها بارها بازسازی شده است و نشان دهنده دوره های مختلف طراحی است. این مورد از جاهای دیدنی ژاپن از بمباران های جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد و اغلب در فیلم های داخلی و خارجی از جمله فیلم جیمز باند "فقط دو بار زندگی می کنید" دیده می شود. نمای بیرونی و طراحی سفید به قلعه ظاهر پرنده ای را می دهد که در حال پرواز است و به قلعه لقب «قلعه مرغ سفید» داده است.

بودای بزرگ کاماکورا

بودای بزرگ کاماکورا از جاهای دیدنی ژاپن است که نمایشی عظیم در فضای باز از آمیدا بودا، یکی از مشهورترین چهره های بودایی ژاپن است. بودای بزرگ که از برنز ساخته شده است، بیش از 13 متر (40 فوت) ارتفاع و نزدیک به 93 تن وزن دارد. بنا بر گزارش ها، قدمت این مجسمه متعلق به سال 1252 است. اگرچه در ابتدا در یک معبد چوبی کوچک قرار داشت، بودای بزرگ اکنون در فضای باز ایستاده است زیرا معبد اصلی در سونامی قرن پانزدهم از بین رفت.

Image

معبد تودایجی

معبد تودایجی در نارا یک شاهکار مهندسی و از جاهای دیدنی ژاپن است. این نه تنها بزرگترین ساختمان چوبی جهان است، بلکه بزرگترین مجسمه برنزی بودای جهان را نیز در خود جای داده است. مدرسه بودایی کگون که توسط باغ‌های زیبا و حیات وحش احاطه شده است، در اینجا متمرکز است و این محوطه آثار بسیاری از تاریخ ژاپن و بودایی را در خود جای داده است. آهوها به عنوان فرستادگان خدایان شینتو اجازه دارند آزادانه در زمین پرسه بزنند.

برج توکیو

برج توکیو گواهی بر پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرن است. این برج با الهام از طراحی برج ایفل، دومین سازه بلند ساخته دست بشر در ژاپن است و به عنوان یک برج ارتباطی و رصدی عمل می کند. بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن مناظر بی نظیر توکیو و مناطق اطراف و همچنین بازدید از مغازه ها و رستوران ها از برج بالا بروند.

کاخ امپراتوری توکیو

امپراتور ژاپن خانه خود را در کاخ امپراتوری توکیو می سازد. همچنین به عنوان یک مرکز اداری و موزه برای نمایش هنر و تاریخ ژاپن عمل می کند. این کاخ بر روی ویرانه‌های قلعه‌های قدیمی‌تری قرار دارد که در اثر آتش‌سوزی یا جنگ ویران شده‌اند و معماران با استفاده از عناصر طراحی دوره‌های مختلف در کاخ مدرن به گذشته احترام گذاشته‌اند. کاخ جدید توسط باغ های سنتی ژاپنی احاطه شده است و دارای اتاق های پذیرایی و مراسم بسیاری برای پذیرایی از مهمانان و پذیرایی از عموم است.

Image

کوه فوجی

کوه فوجی با ۳۷۷۶ متر (۱۲۳۸۸ فوت) بلندترین کوه ژاپن و معروفترین جاهای دیدنی ژاپن است. مخروط فوق العاده متقارن آتشفشان نماد شناخته شده ژاپن است و اغلب در هنر و عکس ها به تصویر کشیده می شود و همچنین یک جاذبه توریستی محبوب برای گردشگران و کوهنوردان است. تخمین زده می شود سالانه 200000 نفر از کوه فوجی صعود می کنند که 30 درصد آنها خارجی هستند. صعود می تواند بین سه تا هشت ساعت طول بکشد در حالی که فرود از دو تا پنج ساعت طول می کشد.

مطالب مرتبط : 

حمل و نقل عمومی در ژاپن
راهنمای سفر به توکیو

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر