×

حمل و نقل عمومی در ژاپن

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به ژاپن /  حمل و نقل عمومی در ژاپن

ژاپن به دلیل شبکه قطار قابل اعتماد و سریع در سراسر کشور مشهور است. حمل و نقل عمومی در ژاپن دارای یک سیستم حمل و نقل عالی و کارآمد است که شما را تقریباً در همه جای کشور راحت و آسان جابجا می کند. برای جابجایی بین مناطق توریستی می توانید از قطار، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید و برای سفرهای طولانی از شینکانسن و هواپیما استفاده کنید. آشنایی با حمل و نقل عمومی در ژاپن و نحوه بهترین استفاده از آنها قبل از بازدید به شما کمک می کند تا با خیال راحت تر در سراسر کشور بگردید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید! برنامه ریزی برای رفت و آمد به شما کمک می کند از ژاپن بیشتر لذت ببرید! در اینجا لیستی مفید از انواع مختلف حمل و نقل عمومی در ژاپن و مزایای آنها آورده شده است.

Image

حمل و نقل عمومی در ژاپن از نوع ریلی

هنگامی که تصمیم می گیرید بهترین گزینه برای سفر شما چیست، می خواهید در مورد قیمت نیز بدانید. ژاپن به دلیل حمل و نقل عمومی قابل اعتماد و ایمن، همچنین گران قیمت شناخته شده است. با این حال، به عنوان یک گردشگر بین المللی، شما از مزیت گذرگاه ریلی ژاپن، که به نام پاس JR نیز شناخته می شود. با استفاده از این گذرنامه می توانید چند روز با روش های مختلف حمل و نقل ارائه شده توسط گروه ریلی ژاپن از جمله شینکانسن، قطار، اتوبوس و حتی کشتی سفر کنید! 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

آی سی کارت ها

اگر تصمیم می‌گیرید که گذرنامه ریلی ژاپن برای شما مناسب نیست، بهتر است یک کارت آی‌سی تهیه کنید. کارت آی سی امکان سفر تقریباً در تمام قطارها، متروها و اتوبوس های شهرهای بزرگ ژاپن را فراهم می کند. کارت‌ های آی‌سی اساساً کارت‌ های شارژی و پیش‌ پرداخت برای حمل‌ و نقل عمومی هستند، اما می‌ توان از آن‌ ها در دستگاه‌ های فروش خودکار، مغازه‌ ها و حتی رستوران‌ ها نیز استفاده کرد! محبوب ترین آنها Suica، Pasmo و Icoca هستند و با یکدیگر سازگار هستند. کارت‌ های آی‌ سی را می‌ توان در ایستگاه‌ های قطار در دستگاه‌ های فروش بلیط و باجه‌ های بلیط خریداری کرد. برخی از کارت های آی سی کارت ویژه ای را برای گردشگران بین المللی ارائه می دهند.

قطار - تعلیم دادن

قطعاً قطارها محبوب ترین و راحت ترین راه برای سفر در سراسر ژاپن هستند. تعداد بی شماری مسیر قطار وجود دارد که هر گوشه از کشور را به هم متصل می کند. گروه راه آهن ژاپن (JR) بزرگترین شرکت راه آهن است و حدود 70 درصد از شبکه راه آهن ژاپن را در سراسر کشور ارائه می دهد. سایر خطوط قطار در ژاپن توسط شرکت های راه آهن خصوصی اداره می شود. قطارها در ژاپن بسیار وقت شناس هستند. همیشه می توانید انتظار داشته باشید که قطارها به موقع به مقصد برسند، مگر در مواردی که شرایط غیرعادی مانند تصادفات یا مشکلات ناشی از بلایای طبیعی مانند طوفان رخ دهد. در توکیو، اکثر قطارها هر چند دقیقه یکبار می آیند! در نتیجه حمل و نقل عمومی در ژاپن بسیار وقت شناس و منظم است.

Image

چیزهایی که باید هنگام سوار شدن به قطار در ژاپن به خاطر بسپارید. به احتمال زیاد شما به سوار شدن به قطار عادت دارید، با این حال، سوار شدن به قطار در ژاپن تجربه دیگری خواهد بود. قطارها اغلب بی‌صدا هستند، زیرا همه باید ساکت باشند و از صحبت کردن با تلفن خود در قطار خودداری کنند. این در واقع یک فضای راحت را برای همه ایجاد می کند، حتی در ساعات شلوغی. با این وجود، وقتی انعطاف پذیر هستید، بهتر است از سوار شدن به قطار در ساعات شلوغی خودداری کنید، زیرا قطارها مملو از افرادی است که به محل کار یا مدرسه می روند. به خصوص در شهرهای بزرگ مانند توکیو و اوزاکا که بسیاری از مردم به جای ماشین با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد می کنند یا به مدرسه می روند بسیار رایج است. در توکیو، حتی ممکن است کارگران ایستگاه را ببینید که مردم را به داخل قطار هل می‌دهند و درها را در ساعات شلوغی می‌ بندند. در برخی از قطارها نیز خودروهایی وجود دارد که فقط برای زنان رزرو شده است. سیاست‌ها به شرکت بستگی دارد، اما اغلب این خودروها در ساعات پایانی و در ساعات شلوغی در دسترس هستند و قطارها و همچنین سکوها به وضوح نشان می‌دهند که کدام خودروها برای خانم‌ ها رزرو شده است. در شهرهای بزرگ، قطارها هر دقیقه می آیند، اما در شب و در مناطق شهری، قطارها کمتر می آیند، بنابراین حتماً برنامه را از قبل بررسی کنید.

Image

مترو

یکی از مهم ترین حمل و نقل عمومی در ژاپن مترو است. مترو به عنوان یکی از بخش های اصلی شبکه قطار در ژاپن به حساب می آید. شما به راحتی می توانید ایستگاه های مترو را به خصوص در شهرهای بزرگی مانند توکیو، اوزاکا، ناگویا و کیوتو پیدا کنید. آنها به طور گسترده طیف وسیعی از مناطق اصلی از جمله مناطق خرید و مناطق تجاری و همچنین جاذبه های گردشگری محبوب را پوشش می دهند. به طور کلی، متروهای مقرون به صرفه در ژاپن دقیقاً طبق برنامه بدون تأخیر درست مانند قطارها کار می کنند. یکی دیگر از مزایای مترو این است که آنها تحت تأثیر طوفان و سایر شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرند زیرا عمدتاً در زیر زمین حرکت می کنند. آنها از صبح زود، حدود ساعت 5 صبح شروع به کار می کنند و تا حدود نیمه شب در شهرهای بزرگ در دسترس هستند. مترو، مانند قطار، گاهی اوقات اتومبیل های مخصوص زنان را ارائه می دهد، فقط به دنبال علامت صورتی روی سکو باشید.

مطالب مرتبط : 
جاهای دیدنی ژاپن
راهنمای سفر به توکیو

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر