×

اقامت در ژاپن

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به ژاپن /  اقامت در ژاپن

ژاپن یکی از مدرن ترین و پر جمعیت ترین کشورهای جهان است و بسیاری از افراد طالب اقامت در ژاپن هستند. تصاویر این کشور معمولاً شامل کوه‌های پوشیده از برف، خیابان‌های شلوغ شهر و تسمه‌های نقاله سوشی است. در حالی که همه اینها درست است، ویژگی های مهم دیگری هم وجود دارد که باید هنگام ساختن سرزمین خورشید از آنها آگاه باشید. یکی از رسوم مهمی که باید هنگام نقل مکان به ژاپن یاد بگیرید، نحوه صحیح استفاده از چاپستیک است. چاپستیک در اکثر وعده های غذایی در ژاپن استفاده می شود. مهم است که چاپستیک های خود را هر زمان که از آنها استفاده نمی کنید به درستی روی میز قرار دهید. در اقامت در ژاپن با توجه به موقعیت های نادرست می تواند بی ادبانه یا بدتر از آن نمادی برای مرگ باشد. می‌توانید در بخش فرهنگ و آداب اجتماعی ژاپن درباره این موضوع بیشتر بیاموزید.

Image

مزایا و معایب زیادی برای زندگی در ژاپن وجود دارد و مهاجران می توانند با لیستی از بایدها و نبایدها مواجه شوند. خوشبختانه، جامعه ژاپن از خارجی ها بسیار استقبال می کند و اگر مرتکب یک تقلب شوید، می بخشد.
چه نیاز دارید که بدانید چگونه در ژاپن به مردم سلام کنید، بهترین راه برای برقراری ارتباطات، مانند تلفن یا اینترنت، یا نکاتی در مورد رانندگی و حمل و نقل عمومی، این راهنما شما را با همه چیزهایی که باید بدانید تا احساس کنید در خانه هستید، راهنمایی می کند. اقامت در ژاپن یعنی زندگی در یک کشور هیجان انگیز آسیایی است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

مزایا و معایب اقامت در ژاپن

مزایا و معایب اقامت در ژاپن چیست؟ اکثر مهاجرانی که قبلاً در کشور مستقر شده‌اند موافق هستند که مزایا بسیار بیشتر از معایب است. در واقع، در جامعه‌ای به پیشرفته‌تر و کارآمدی ژاپن، آنچه به عنوان یک عیب محسوب می‌شود احتمالاً بر اساس ترجیحات شخصی خواهد بود.

مزایای اقامت در ژاپن

راحتی. مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، ژاپن با راحتی احاطه شده است. مغازه‌های 7-Eleven و Lawson را می‌توان در هر چند بلوک پیدا کرد و اقلامی مانند مواد غذایی اولیه، غذای گرم، دارو، مشروبات الکلی و حتی لوازم الکترونیکی کوچک را در اختیار مردم قرار می‌دهد.
حمل و نقل گسترده و کارآمد است. اقامت در ژاپن بدون ماشین آسان است. قطارها و اتوبوس ها به طور منظم تردد می کنند. قطار پرسرعت Shinkansen که به عنوان "قطار گلوله" نیز شناخته می شود، سواران را در سراسر کشور با سرعتی بین 240-320 کیلومتر در ساعت (150-200 مایل در ساعت) حرکت می دهد. شما می توانید در بخش حمل و نقل عمومی ما در زیر بیشتر در مورد این مطلب بخوانید.
یکی از مزایای اقامت در ژاپن غذاهای خوشمزه آن است. حتی اگر طرفدار سوشی نباشید، در سراسر ژاپن به راحتی می توانید غذاهای خوشمزه پیدا کنید. به طور کلی، فرهنگ ژاپنی به خاطر غذاهای دریایی با کیفیت بالا، غذاهای برنج و سبزیجات و دسرهای شیرین معروف است. غذاهای رشته ای مانند رامن و یاکیسوبا نیز محبوب هستند و به راحتی با قیمت های ارزان پیدا می شوند.
خرید کردن در ژاپن عالیست. مهم نیست در کجای ژاپن هستید، فرصت های خرید بسیار خوبی خواهید داشت. چه یک فروشگاه بزرگ باشد یا یک بوتیک مغازه متنوع، ممکن است چیزی متناسب با هر سلیقه ای پیدا کنید.
بهداشت و درمان بالاترین نرخ را دارد. سیستم مراقبت های بهداشتی ژاپن جهانی و یکی از بهترین ها در جهان است. بیمارستان ها مجهز به تکنولوژی پیشرفته و مدرن هستند و پزشکان و پرستاران بسیار آموزش دیده اند. داروها قوی تر از چیزی هستند که مهاجران در کشورهای دیگر پیدا می کنند. این بدان معناست که دوزها بالاتر خواهد بود و برای اکثر داروها به نسخه نیاز خواهید داشت.

Image

معایب اقامت در ژاپن

هزینه زندگی بسیار بالاست. فرهنگ ژاپنی علاوه بر اینکه یک کشور جزیره ای است و بنابراین نیاز به واردات بیشتر کالاها دارد، به اقلام و خدمات باکیفیت نیز نیاز دارد. متأسفانه با این کیفیت بالا هزینه های زیادی نیز به همراه دارد. می توانید در مورد هزینه اقامت در ژاپن بیشتر بخوانید. تعادل کار و زندگی تقریباً وجود ندارد. فرهنگ تجارت ژاپنی از کارکنان انتظار دارد که با محل کار به عنوان امتداد خانواده خود رفتار کنند. این بدان معناست که همان زمان و تعهدی که معمولاً برای خانواده و دوستان خارج از محل کار صرف می‌شود، باید در محل کار صرف شود. کار بیش از 12 ساعت در روز غیرعادی نیست و اغلب حتی از خارجی ها نیز انتظار می رود. استرس کاری منجر به جذب بیش از حد می شود. علاوه بر مشکلات عادی سلامتی، استرس کار می تواند به همراه داشته باشد، عدم تعادل بین کار و زندگی در ژاپن باعث می شود بسیاری از کارمندان مستقیماً از اداره به بار بروند. ژاپن فرهنگ بزرگی از "نوشیدنی های بعد از کار" دارد. 
یکی از معایب اقامت در ژاپن این است که خانه ها کوچک هستند. اگر اقامتگاه های بزرگ را دوست دارید، ژاپن ممکن است بهترین مکان برای شما نباشد. در کشوری که فضا محدود است، خانه‌ها و آپارتمان‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. با گذشت زمان، این امر می‌تواند باعث شود ساکنان در خانه خود احساس تنگنا و کلاستروفوبیک کنند. بلایای طبیعی یک تهدید همیشگی اقامت در ژاپن هستند. ژاپن بر روی حلقه آتش نشسته است، که شکافی به شکل نعل اسب در اقیانوس آرام است، جایی که صفحات تکتونیکی با هم تماس دارند. این صفحات باعث ایجاد زلزله های مکرر در ژاپن می شوند. زمین لرزه ها از صدای خفیف تا لرزش های ویران کننده ساختمان متغیر است. برخی حتی می توانند سونامی های ویرانگر ایجاد کنند، مانند زلزله و سونامی توهوکو در سال 2011 که نزدیک به 16000 نفر را به کام مرگ کشانید.

مطالب مرتبط : 

حمل و نقل عمومی در ژاپن
جاهای دیدنی ژاپن
راهنمای سفر به توکیو

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر