×

جزیره مافوشی

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به مالدیو  /  جزیره مافوشی

جزیره مافوشی یک جزیره محلی در مالدیو محسوب می شود که اتفاقا نظر توریستان زیادی را هم به خود جلب می نماید. جزیره مافوشی دومین جزیره بعد از ماله پربازدید و توریستی مالدیو شناخته می شود. داستان محبوبیت این جزیره مربوط به یک دهه قبل می باشد. در آن زمان ها یک سری مهمانخانه در مافوشی ایجاد گردید که باعث شد جزیره مافوشی اولین جزیره محلی باشد که چنین اقامتگاه های ارزانی را ارائه نماید. همین موضوع منجر به آن شد تا  درهای مالدیو که همیشه به عنوان یک مقصد گردشگری لوکس معرفی می گشت، به روی بک پکرها (کوله گردها) و کسانی که به دنبال سفر ارزان هستند، نیز باز گردد.

Image

دلایل محبوبیت جزیره مافوشی در مالدیو

ضمن ارزان بودن سفر به مافوشی به نسبت دیگر جزایر مالدیو ، موارد مختلف دیگری نیز وجود دارد که منجر به محبوبیت بیشتر جزیره مافوشی در مالدیو می گردد. فاصله کمی با ماله ه به عنوان پایتخت مالدیو می باشد، اولین مورد جزیره مافوشی  بوده و موضوع دیگر فرودگاه ماله است. در واقع شما با قایق می توانید ظرف مدت 1.5 ساعت (با هزینه 2 دلار) و با قایق سرعتی می توانید ظرف مدت نیم ساعت (با هزینه 25 دلار) از ماله به مافوشی اقامت یابید. ضمن اینکه می توانید با اقامت در مافوشی مالدیو بیشتر با فرهنگ مردم محلی مالدیو آشنایی یابید. در واقع مافوشی نه به شلوغی شهر ماله بوده و نه به خلوتی جزیره های توریستی مالدیو خواهد بود. همین موضوع باعث شده تا بتوان یک آرامش نسبی در مافوشی تجربه نمایید .

Image

رستوران های جزیره مافوشی مالدیو

اگر چه جزیره مافوشی مالدیو کوچک می باشد، ولی چندین کافه و رستوران جذاب در آن ایجاد شده که  بهترین هایشان کافه نرو مافوشی  جهت سرو غذاهای ایتالیایی، رستوران کانی بیچ مافوشی  جهت خوردن غذاهای دریایی، رستوران آرنا بیچ مافوشینیز می توانید غذاهای سلف سرویسی ارزان را تجربه کنید . همچنین هتل استینگری بیچ این مافوشی جهت تجربه ی خوردن غذاهای دریایی بهترین انتخاب خواهد بود. این جزیره حدود 1 کیلومتر طول و 200 متر پهنا دارد و با این حساب، گشت و گذار در آن با پای پیاده خیلی آسان است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

سواحل جزیره مافوشی مالدیو

سواحل متعدد و زیبایی در جزیره مافوشی قرار دارد. این سواحل هم از زیبایی ‌های زیادی برخوردار خواهد بود و هم آن که قابلیت انجام تفریحات زیادی در آن‌ها وجود خواهد داشت. مافوشی 4 ساحل از بهترین سواحل را در بر می گیرد.

ساحل بیکینی (Bikini Beach)

فقط در ساحل بیکینی می توانید از لباس‌های باز استفاده نمایید. به این صورت که تنها در این ساحل زنان می ‌توانند لباس شنا بپوشند و یا لباس باز استفاده کنند، در سایر سواحل جزیره مافوشی و در کل در سطح جزیره، پوشیدن چنین لباس‌هایی غیرقانونی خواهد بود. این ساحل بسیار زیباست و نخل‌ های زیادی در آن قرار دارد. آب ‌های خوش‌ رنگ اطراف کل جزیره‌های مالدیو در اطراف این جزیره هم دیده می شوند که باعث زیبایی سواحل آن شده است.

ساحل عمومی (Public Beach)

کمی دور تر از ساحل بیکینی به ساحل عمومی دسترسی خواهید داشت . این ساحل، که البته از دو ساحل برخوردار می باشد، ساکت ‌تر و خلوت ‌تر از ساحل بیکینی می باشد. همچنین نسبت به ساحل بیکینی وسعت بیش‌ تری خواهد داشت، ولی از نظر نرمی شن‌ ها هر دو در یک وضعیت قرار دارند. به احتمال خیلی زیاد، علت خلوت ‌تر بودن این ساحل نسبت به ساحل بیکینی آزاد نبودن لباس در این ساحل می باشد.
 

ساحل ورزش های آبی (Water Sports Beach)

فاصله این ساحل با ساحل بیکینی و ساحل عمومی بیشتر خواهد بود. ساحل ورزش‌های آبی می ‌تواند گزینه‌ای مناسبی جهت  استفاده از ورزش‌های آبی باشد. همچنین در زمان غروب میزهایی در کنار آب قرار دارد تا فضا برای خوردن یک شام رمانتیک با صدای آب فراهم شود.

ساحل مرجانی (Coral Beach)

در قسمت جنوبی جزیره این ساحل واقع شده که  احتمالا نام آن به دلیل تعداد زیاد مرجان‌ هایی بوده که در خود دارد. ساحل کورال یا مرجان در وقایسه با دیگر  سواحل نام برده شد، شن‌های کم‌ تری دارد ولی در عوض دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده از آب‌ های فیروزه ای می باشد.

Image

هتل Beach Valena

چند هتل در جزیره مافوشی ساخته شده که بدون دغدغه می ‌توان در آن‌ها اقامت داشت ولی هتل بیچ والنا را می‌ توان بهترین هتل جزیره مافوشی به شمار آورد. لذا در صورتی که به  دنبال یک هتل لوکس می باشید بهتر است در این هتل اقامت کنید. از این هتل تا ساحل بیکینی صرفاً 5 دقیقه پیاده فاصله خواهد بود و همچنین خود هتل هم دارای تورهای زیادی جهت ماهی گیری و ورزش‌ های آبی می باشد.

دسترسی به جزیره مافوشی

فاصله‌ی مافوشی از شهر ماله، پایتخت مالدیو کم می باشد. از شهر ماله به جزیره مافوشی با توجه  به بودجه و سایر شرایط می ‌توان از  سه طریق اقدام نمایید:
•    فری محلی استفاده از فری یا فرابر محلی ارزان‌ترین گزینه و البته آهسته‌ترین گزینه است. 
•     قایق‌موتوری محلی 
•    قایق‌موتوری خصوصی گران‌ترین گزینه و البته سریع‌ترین گزینه همین قایق‌موتوری خصوصی است. 

مطالب مرتبط : 

شرایط آب و هوایی کشور مالدیو
جاذبه های گردشگری مالدیو
مسجد جامع ماله
رستوران سابسیکس
ساحل مصنوعی ماله
قصر مولی آگه

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر