×

خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین

راهنمای سفر به آسیا  /  راهنمای تور فیلیپین / خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین

فیلیپین، مجمع‌الجزایری متشکل از 7000+ جزیره در غرب اقیانوس آرام، محل زندگی جامعه قابل توجهی از مهاجران است که از زیبایی‌های طبیعی، سبک زندگی آرام و هزینه‌های کمتر زندگی لذت می‌برند. مهاجران و گردشگران، چه برنامه ریزی برای زندگی طولانی مدت در فیلیپین در دوران بازنشستگی داشته باشند، یا فقط در این کشور برای یک سفر طولانی مدت، ممکن است علاقه مند به افتتاح حساب بانکی در آنجا برای دسترسی آسان تر به وجوه باشند. در اینجا، نگاهی گذرا به خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین نیاز است می اندازیم. بسیاری از آمریکایی ها فیلیپین را برای کار یا بازنشستگی انتخاب می کنند، زیرا هزینه زندگی و سبک زندگی نسبتاً پایین آن است. این کشور میزبان بسیاری از بانک های جهانی است که در ایالات متحده نیز شعبه دارند و این امر باعث می شود که امور مالی شما یکپارچه شود. برای افتتاح حساب بانکی جدید در فیلیپین، باید آماده ارائه مدارک شناسایی حضوری و داشتن ویزای مناسب باشید.

Image

پول در فیلیپین

همانند ایالات متحده، سیستم بانکی فیلیپین از بانک‌های بزرگ بین‌المللی، مؤسسات بانکی ملی و بانک‌های کوچک روستایی پشتیبانی می‌کند. خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین معمولاً بانک های ملی مانند بانک ملی فیلیپین، متروبانک و بانک جزایر فیلیپین یا موسسات بین المللی مانند سیتی بانک، بانک آمریکا و HBSC را انتخاب می کنند. به طور کلی، مهاجران باید از بانک‌های کوچک روستایی اجتناب کنند، زیرا تمایل دارند خدمات محدودی ارائه دهند و ممکن است بدون اطلاع قبلی بسته شوند. بانکداری اینترنتی از طریق اکثر بانک های بزرگ ملی و بین المللی در دسترس است و بانک های فیزیکی معمولا بین ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر باز هستند. در روزهای کاری و تعطیلات آخر هفته هم تعطیل هستتد. واحد پول رسمی فیلیپین پزو فیلیپین (PHP) است. یک پزو برابر با 100 سنتاووس است و سکه ها در PHP های 10، 5 و 1 و 50، 25، 10 و 5 سنتاووس صادر می شوند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

باز کردن یک حساب کاربری

برای افتتاح حساب بانکی جهت ارائه خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین، باید شخصاً با در دست داشتن چندین مدرک شناسایی به بانک مراجعه کنید. در حالی که همیشه باید اسناد را در هر بانکی نشان دهید، اسناد خاصی که مورد نیاز است ممکن است به بانک بستگی داشته باشد. بسیاری از بانک‌ها از شما می‌خواهند که کارت شناسایی بیگانه (ACR I-Card)، یک کارت شناسایی مبتنی بر ریزتراشه و شبیه کارت اعتباری را همراه داشته باشید.
کلیه اتباع خارجی دارای ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی (از جمله دارندگان ویزای بازدید موقت) - که بیش از 59 روز در کشور بوده اند - ملزم به درخواست ACR I-Card هستند برای خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین هستند. برای دریافت کارت می توانید به دفتر اصلی اداره مهاجرت یا یکی از دفاتر صحرایی آن در سراسر کشور مراجعه کنید. قیمت کارت 50 دلار به اضافه 500 P (در کل حدود 60 دلار) است. در برخی موارد، ممکن است بتوانید بدون ACR I-Card یک حساب باز کنید. با این حال، ممکن است لازم باشد قبل از تأیید حساب، مستقیماً با مدیر بانک ملاقات کنید.
شما همچنین به یک پاسپورت یا هر شکل دیگری از شناسایی عکس، یک عکس به اندازه گذرنامه از خودتان و مدرکی مبنی بر آدرس خود، مانند قبض آب و برق فعلی یا قرارداد اجاره، نیاز دارید. همچنین بانک برای افتتاح حساب به حداقل سپرده نیاز دارد. به عنوان مثال، بانک ملی فیلیپین حداقل سپرده ای معادل 3000 P یا حدود 60 دلار برای یک حساب پس انداز بدهی دارد.

علاوه بر این ممکن است بانک از کشور محل اقامت دائم یا کشور شهروندی شما به یک مرجع بانکی نیاز داشته باشد. بانک فیلیپین ممکن است مستقیماً با بانک مرجع شما تماس بگیرد یا از شما بخواهد که گواهی کتبی از بانک ارائه دهید. اگر مشتری یا کارمند بانک شما را به بانک معرفی نکرده است (که اغلب اینطور است)، ممکن است حساب شما تا تکمیل فرآیند مرجع متوقف شود.

Image

آیا سپرده ها بیمه می شوند؟

در فیلیپین، هر پولی که در یک بانک بیمه شده FDIC سپرده می‌کنید، به‌طور خودکار توسط FDIC (شرکت بیمه سپرده فدرال) محافظت می‌شود، که در سال 1933 در پاسخ به ورشکستگی‌های بانکی بسیاری در دهه‌های 1920 و اوایل دهه 1930 ایجاد شد.
این شامل سپرده‌های انجام شده به یک حساب جاری، حساب سفارش برداشت قابل مذاکره (NOW)، حساب پس‌انداز، حساب سپرده بازار پول (MMDA) یا سپرده مدت‌دار، مانند گواهی سپرده (CD) می‌شود - با محدودیت پوشش 250000 دلار در هر سپرده گذار، به ازای هر حساب اگر بانکی ورشکست شود، FDIC تضمین می کند که شما به سپرده های بیمه شده خود دسترسی سریع داشته باشید.
شرکت بیمه سپرده فیلیپین برای ارائه خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین برنامه مشابهی را ارائه می دهد، اما با سطح حفاظتی بسیار پایین تر از FDIC که برای سپرده گذاران ایالات متحده ارائه می کند. در فیلیپین، سپرده‌های شما تا سقف 500000 P (حدود 10000 دلار) بیمه می‌شوند که به کل پولی که در یک بانک سپرده‌اید اعمال می‌شود، نه برای هر حساب شخصی. بنابراین حتی اگر چندین حساب مختلف داشته باشید، تنها تا حداکثر 500000 P بیمه هستید.

خط پایین

مهاجران و بازدیدکنندگان گزینه های زیادی برای خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین دارند. بانک های بزرگ ملی و بانک های بین المللی - از جمله CitiBank و HBSC - گزینه های محبوب برای مهاجران هستند. به عنوان مثال، سیتی بانک برداشت رایگان از هر دستگاه خودپرداز در فیلیپین (و بیش از 13000 دستگاه خودپرداز سیتی بانک در سراسر جهان) و بانکداری آنلاین ارائه می دهد، بنابراین پیگیری امور مالی شما آسان است.
با هر حسابی، حتماً چاپ دقیق را بخوانید تا بدانید چه کارمزدهایی باید انتظار داشته باشید: برای مثال، سیتی بانک، اگر میانگین موجودی روزانه شما به زیر 500,000 P500 رسید، ماهانه P500 را تغییر می دهد.

مطالب مرتبط : 

هتل های فیلیپین
واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین
خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین
اجاره اتومبیل در فیلیپین
وسایل ضروری برای سفر به فیلیپین
آب و هوای فیلیپین
پروازها از ایران به فیلیپین
ویزای توریستی فیلیپین
فصول مناسب سفر به فیلیپین

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر