×

خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین

راهنمای سفر به آسیا  /  راهنمای تور فیلیپین /  خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین

اکثر افرادی که در فیلیپین ملاقات می کنید بسیار صمیمی و مهربان هستند و مقاصدی که بازدید می کنید فوق العاده زیبا هستند. اما مناطق کمی در فیلیپین وجود دارد که برای مسافران نا امن است. در اینجا لیستی از مکان هایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا سفر خود را به فیلیپین ایمن کنید و خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین است. 

Image

مناطق نظامی در فیلیپین

رئیس جمهور فیلیپین در 23 می 2017 در پی حمله شورشیان داعش به تأسیسات دولتی در شهر ماراوی، در جنوب این کشور حکومت نظامی اعلام کرد. قاعده نظامی، بر قانون مدنی، به مدت دو سال و نیم برقرار بود و در 31 دسامبر 2019 پایان یافت. ارتش یک نیروی همیشه حاضر در فیلیپین است که عمدتاً به دلیل خطر بالای تروریسم در این کشور است. حتی زمانی که آتش بس اعلام شده باشد، خشونت ممکن است بدون هشدار شعله ور شود. بنابراین، صرف نظر از وضعیت فعلی در طول اقامت خود، بهتر است به طور کامل از این مناطق اجتناب کنید و خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

خطر تروریسم در فیلیپین

تروریسم شاید بزرگترین تهدید برای ایمنی گردشگران در فیلیپین باشد و همچنان یک مشکل مداوم است. منطقه جنوب فیلیپین یک منطقه ممنوعه است: مناطق میندانائو، مجمع الجزایر سولو، و شبه جزیره زامبوانگا همگی بسیار خطرناک در نظر گرفته می شوند و به مسافران توصیه می شود از آن دوری کنند. گروه تروریستی جبهه آزادیبخش اسلامی مورو (MILF) مسئول بسیاری از حوادث خشونت آمیز، آدم ربایی ها و درگیری های مکرر با نیروهای امنیتی فیلیپینی است. گروه های تروریستی اسپین آف، از جمله گروه ابوسیاف و جماعت اسلامیه، از MILF جدا شده اند و بسیار خطرناک هستند. آنها مسئول بمب گذاری هایی هستند که منجر به خسارت مالی، جراحت و مرگ شده است. مناطق روستایی بیشتر کشور، از جمله جزیره لوزون در شمال، باید اجتناب شود زیرا شاهد افزایش حضور سازمان تروریستی، ارتش خلق جدید (NPA) بوده است و از مهم ترین خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین است. طی چند سال گذشته، اقدامات تروریستی شامل مواد منفجره در استان کوتاباتو شمالی، باسیلان، شهر ایزابلا، جولو، کوتاباتو سیتی، ماکاتی و فرودگاه زامبوانگا، منجر به کشته شدن 41 نفر و زخمی شدن شدید بیش از 100 نفر دیگر شده است. بیشتر بمب‌گذاری‌ها در وسایل حمل‌ونقل عمومی و در مکان‌های شلوغ از جمله رستوران‌ها و کلیساهای جامع انجام شد. غیرقابل پیش بینی بودن اقدامات تروریستی آنها را بسیار خطرناک تر می کند، بنابراین از مکان هایی که احتمال وقوع آنها بیشتر است دوری کنید.

آدم ربایی در فیلیپین

خطر آدم ربایی به ویژه برای بازدیدکنندگان خطرناک است، زیرا گروه های تروریستی مسافران خارج از کشور را برای تبلیغات پرمخاطب و باج هنگفتی که می توانند از خانواده های نسبتاً ثروتمند به دست آورند، هدف قرار می دهند. خوشبختانه این جنایات گسترده نیستند. مکان های زیر خطر آدم ربایی بیشتری دارند و باید از آنها خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین اجتناب کرد:

  • استان سارگانی
  • استان کوتاباتو شمالی
  • استان کوتاباتو جنوبی
  • ژنرال سانتوس سیتی
  • استان سلطان کودارات
  • استان لانائو دل سور
  • استان لانائو دل نورته
  • شهر ایلیگان
  • جزیره پانگوتاران

علاوه بر این، چندین خارجی در شهر زامبوانگا، شهر پاگادیان، پاتیکول و جولو در سال‌های اخیر دستگیر شده‌اند.

آیا سفر به فیلیپین خطرناک است؟

اگر به مقاصدی که در بین مسافران محبوب هستند پایبند باشید و از توصیه های لیدر تور خود پیروی کنید، اوقاتی امن و لذت بخش در فیلیپین خواهید داشت، خطری شما را تهدید نخواهد کرد. به طور کلی، منطقه جنوبی فیلیپین خطرناک است و باید از آن اجتناب کرد. از ژانویه 2022، توصیه سفر دولت ایالات متحده به شهروندانش این است که به مجمع الجزایر سولو، از جمله دریای جنوبی سولو، سفر نکنید. جنایت، تروریسم، ناآرامی های مدنی، و آدم ربایی، یا شهر ماراوی در میندانائو به دلیل تروریسم و ناآرامی ها خطرناک است.  توصیه دولت ایالات متحده، که توسط سایر ادارات خارجی از جمله DFAT استرالیا تکرار شده است، این است که مسافران از این مناطق اجتناب کنند، برنامه‌ های امنیتی شخصی را بررسی کنند، نسبت به اطراف خود هوشیار باشند، گزارش‌های خبری محلی را برای به‌روزرسانی‌ها رصد کنند و هوشیار باشند. پیش بینی آدم ربایی دشوار است و بنابراین اجتناب از آن می تواند چالش برانگیز باشد. به صورت گروهی سفر کنید و از مناطقی که اخیرا شاهد افزایش حوادث آدم ربایی بوده اند دوری کنید. مکان های بسیار زیبایی در سرتاسر فیلیپین وجود دارد که بدون دردسر هستند.

Image

5 کلاهبرداری رایج در فیلیپین که باید از آنها اجتناب کنید

یکی از خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین این است که کلاهبرداری ها در فیلیپین رایج است، جایی که به نظر می رسد کلاهبرداران محلی همیشه یک قدم جلوتر از بازدیدکنندگان هستند. در اینجا برترین کلاهبرداری هایی که باید مراقب آنها باشید آورده شده است.

خطر آدم ربایی در جنوب فیلیپین

اگر هشدارهای مربوط به خطرات ربوده شدن خارجی ها در این مناطق از فیلیپین را نادیده بگیرید، ریسک بزرگی را متحمل خواهید شد. آب و هوای گرمسیری فیلیپین به این معنی است که شما باید برای بیماری ها آماده شوید. در اینجا نحوه محافظت از خود در برابر پشه ها و واکسیناسیون هایی که باید در نظر بگیرید، آمده است.

جنایات مربوط به خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین

در سال 2010، جوئل دی آدریانو در آسیا تایمز نوشت: موجی از جنایات خشونت آمیز علیه خارجی ها تهدیدی برای تضعیف تلاش دولت فیلیپین برای جذب سرمایه گذاران، گردشگران و بازنشستگان خارجی بیشتر است. پیش از این، تنها مناطق آلوده به شورشیان در جزیره جنوبی میندانائو پرخطر تلقی می شد، اما حملات اخیر علیه خارجی ها در پایتخت مانیل و سایر مکان های محبوب گردشگران بین المللی آغاز شده است.

مطالب مرتبط : 

هتل های فیلیپین
واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین
اجاره اتومبیل در فیلیپین
خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین
وسایل ضروری برای سفر به فیلیپین
آب و هوای فیلیپین
پروازها از ایران به فیلیپین
ویزای توریستی فیلیپین
فصول مناسب سفر به فیلیپین

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر