×

راهنمای سفر به مالدیو

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به مالدیو 

آیا قصد یک سفر رویایی را دارید و به این فکر می کنید که برای سفر مالدیو چه چیزی را آماده کنید؟ حتما به این نکات در تور مالدیو برای سفر خود توجه کنید. مرجان های مرجانی که در سراسر اقیانوس هند گسترده شده اند، با سواحل شنی سفید، آب فیروزه ای و آب و هوای استوایی، مکانی فریبنده هستند. آب خانه انبوهی از حیات‌های دریایی متنوع است و غواصی‌ها می‌توانند از برخورد نزدیک با پرتوها، کوسه‌ها، نهنگ‌ها و تعداد زیادی ماهی خوشحال شوند. برای بهتر کردن آن، برخی از مجلل ترین استراحتگاه های جهان بر فراز این جزایر مرجانی با ویلاهای آبی دلپذیر و خانه های ییلاقی ساحلی قرار دارند. در این راهنمای سفر به بررسی شرایط آب و هوایی کشور مالدیو، جاذبه های گردشگری مالدیو، مسجد جامع ماله، رستوران سابسیکس و غیره می پردازیم. با نزدیک به 1190 جزیره آتشفشانی و مرجانی که در سراسر اقیانوس هند پراکنده شده اند، مالدیو از دیرباز به عنوان یکی از محبوب ترین تفریحات رمانتیک برای لذت بردن از برخی جذابیت های استوایی در نظر گرفته شده است. به لطف آب‌های شفاف و شفافش که در زیر آن دسته ماهی‌ها، پرتوها و کوسه‌ها پنهان شده‌اند. برای گرمای خورشید و فعالیت‌های فراوان، مالدیو باید در فهرست سطل هر مسافری باشد. 

Image

شرایط آب و هوایی کشور مالدیو

اگرچه آب و هوا گرمسیری است و دمای آن در بیشتر روزها در حدود 30-28 درجه سانتیگراد است، بارندگی در طول فصل باران های موسمی از آوریل تا اکتبر، به ویژه از ژوئن تا آگوست، به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به همین دلیل، مالدیو شاهد هجوم مسافران از دسامبر تا مارس است و قیمت هتل ها در این ماه ها گران تر است.

جاذبه های گردشگری مالدیو

ماله آتول - برای حالات شهری

جزیره مرجانی شمالی ماله که در لبه جنوبی جزیره مرجانی کافو واقع شده است، بزرگترین شهر و محبوب ترین مقصد در میان بهترین مکان ها برای بازدید در مالدیو است. این یکی از برترین مکان های گردشگری مالدیو است. قبلاً به دلیل اقامتگاه سلسله های سلطنتی محل نامیده می شد و اکنون به جزیره پادشاهان معروف است. نر دارای آب و هوای موسمی استوایی است که در اکثر ماه‌های سال باران می‌بارد. بهترین چیز در مورد نر دمای متوسط آن در طول سال است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

جاذبه های اصلی ماله: مسجد جمعه بزرگ، غواصی و غواصی، بازار ماهی نر، موزه ملی ماله، بنای یادبود سونامی، باشگاه غواصی مالدیو، اسکوترهای زیر آب

جزیره خورشید - برای سواحل درخشان

جزیره نالاگورایدو در آتول آری جنوبی که به جزیره خورشید نیز معروف است، از برترین نقاط دیدنی مالدیو است. این منطقه با سواحل خیره کننده، گل های استوایی زیبا و فضای سبز مجلل تزیین شده است که تعداد زیادی از گردشگران را که می خواهند در دامان طبیعت بگردند، به خود جذب می کند. این جزیره با آب‌های آبی بسیار جذاب، سواحل درخشان و استراحتگاه‌های شگفت‌انگیز، شادی بی‌نظیری را برای مهمانان خود تضمین می‌کند. با توجه به آرامش و زیبایی آن، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو برای زوج‌ها و ماه عسل است.
بهترین زمان برای بازدید از جزیره سان: مارس تا آوریل فصل تابستان، مناسب برای ورزش های آبی.
جاذبه های اصلی جزیره سان: غواصی، موج سواری و غواصی، استراحت در سونا و اسپا، غواصان جزیره

صخره موز - برای یک تجربه غواصی عالی

ریف موز که در شمال مال آتول واقع شده است، به دلیل داشتن یکی از بهترین مکان های غواصی در جهان، شهرت جهانی دارد که آن را به لیست برترین نقاط دیدنی مالدیو اضافه می کند. در واقع، این اولین نقطه غواصی در مالدیو بود که برای غواصی و آموزش مجاز به رسمیت شناخته شد. صخره‌ای که شکلی شبیه به موز دارد، با زندگی دریایی پرشور، مرجان‌های خارق‌العاده، صخره‌های شگفت‌انگیز، برآمدگی‌ها و غارها بسیار جذاب است. و به لطف فعالیت‌های ماجراجویی بی‌شمار اینجا، یکی از مکان‌های مورد علاقه برای بازدید در مالدیو برای معتادان ماجراجو است.

جاذبه های اصلی در ریف موز: فعالیت های زیر آب مانند غواصی، غواصی، جت اسکی در صخره. 

مسجد جامع ماله

وی قدیمی ترین مسجد کشور است که قدمت آن به سال 1656 می رسد. این بنای زیبا از سنگ مرجان ساخته شده است که تزئینات پیچیده و خط قرآنی در آن تراشیده شده است. غیر مسلمانانی که مایل به دیدن داخل هستند، باید از یکی از مقامات وزارت امور اسلامی اجازه بگیرند. با این حال، اکثر کارکنان از مقامات وزارت هستند، و بنابراین اگر محافظه‌کارانه لباس پوشیده‌اید و خارج از وقت نماز است، ممکن است در محل اجازه ورود پیدا کنید.
حتی اگر یک ورق محافظ زشت آهن راه راه در حال حاضر سقف و برخی از دیوارها را پوشانده است، این مکان هنوز یک مکان جذاب است. فضای داخلی فوق العاده است و به خاطر لاک های ظریف و کنده کاری های چوبی استادانه اش مشهور است. یک تابلوی بلند که در قرن سیزدهم حکاکی شده است، یادآور ورود اسلام به مالدیو است. مسجد بر پایه‌های معبدی قدیمی ساخته شد که رو به غرب به سمت غروب خورشید بود، نه شمال غربی به سمت مکه. در نتیجه، نمازگزاران هنگام نماز باید رو به گوشه مسجد باشند – فرش راه راه که به صورت زاویه دار گذاشته شده است، جهت صحیح را نشان می دهد.
مشرف به مسجد، برج جامد، گرد و آبی و سفید مناره مونارو - مناره چمباتمه زده است. اگرچه به نظر می رسد کمی نادیده گرفته شده است و نه به ویژه قدیمی، این مناره متعلق به سال 1675 است. در یک طرف مسجد قبرستانی با سنگ قبرهای بسیار حکاکی شده قرار دارد. سنگ‌هایی که رویه‌های آنها گرد است، مخصوص خانم‌ها، سنگ‌هایی که قسمت‌های نوک تیز دارند مخصوص مردان هستند و سنگ‌هایی که دارای حروف طلایی هستند، قبرهای سلاطین سابق هستند. ساختمان‌های کوچک آرامگاه‌های خانوادگی هستند و دیوارهای سنگی آن‌ها به شکلی پیچیده تراشیده شده است. از افراد غیر مسلمانی که لباس محترمانه پوشیده اند می توانند در اطراف قبرستان قدم بزنند. برای این کار نیازی به مجوز ندارید.

Image

رستوران سابسیکس

سابسیکس در فاصله 500 متری از ساحل PER AQUUM در جزیره نیاما، در آتول دالو مالدیو قرار دارد. مهمانان توچال با یک قایق تندرو به ساب‌سیکس می‌روند، سپس از طریق یک پلکان بزرگ به زیر سطح دریا می‌روند.
سابسیکس اولین بار در سال 2012 افتتاح شد. طراحی مجدد اخیر توسط Poole Associates الهام گرفته از محیط های آبی است و صحنه ای بسیار سورئال را برای مهمانان ایجاد می کند تا در زیر سطح غواصی کنند و خواسته های خود را کشف کنند. سوزن سوزن شدن Dom را روی زبان، شش متر زیر خط آب احساس کنید. در کلیسای جامع طبیعت غوطه ور در اقیانوس هند، عهد خود را مبادله کنید. در حالی که کوسه‌های صخره‌ای برای ضیافت طعمه‌های کوچک در میان معماری مرجانی‌پوش جمع می‌شوند، به هیجان شکار عصرانه نگاه کنید، در حالی که در کنار آن‌ها غذاهای معاصر می‌خورید.

جای تعجب نیست که ظاهر جدید ساب سیکس نشانه های خود را از زندگی دریایی اطراف گرفته است. صندلی‌های سفارشی مهمان‌ها را با انگشت‌های لاستیکی الهام‌گرفته از شقایق ماساژ می‌دهند، در حالی که چیدمان سقف پوسته‌ای به‌عنوان قصیده‌ای برای جنگل کلپ زیردریایی توصیف می‌شود. لوسترهای مرجانی، میله صدفی شکل و نورپردازی با رنگ آبی با رنگ‌های آبی، تم Finding Nemo را تکمیل می‌کنند. به گفته دیتمار کوگرل، مدیر کل PER AQUUM نیاما، "سابسیکس نزدیکترین جایی است که می توانید بدون ماسک یا لباس مرطوب به صخره بروید. مهمانان از همان ابتدا به قدری عاشق صحنه شدند که می‌دانستیم به چیز خاصی دست یافته‌ایم و باید آن را به سطح بعدی ببریم.»

ساحل مصنوعی ماله

ساحل مصنوعی، ماله یکی از زیباترین و نفس گیرترین سواحل دست ساز بشر در مالدیو و با هدف بسیار خوبی است. با مناظر خیره کننده و آب و هوای مطبوع، این ساحل که مانند هلال شکل گرفته است، جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب ترین و برگزیده ترین مقاصد گردشگری به دست آورده است. این ساحل در ساحل شرقی جزیره قرار دارد و بسیار نزدیک به مرکز تفریحی شهر ماله است. در نگاه اول، این ساحل مصنوعی به نظر نمی رسد و در واقع، با وجود اینکه آب به عمق سواحل طبیعی نیست، به دلیل آبی سرسبز، محل شنای مشهوری برای مردم محلی و بازدیدکنندگان است. 

ساحل مصنوعی با انبوهی از مناطق استراحت، کافه‌ها و باربیکیو برای علاقه‌مندان به غذا، و ورزش‌های آبی فراوان برای ماجراجویان، در هر زمینه‌ای شگفت‌انگیز است! علاوه بر این، یک مرکز هیجان انگیز برای فعالیت های فرهنگی مفرح است که شامل کارناوال های رنگارنگ، کنسرت های موسیقی زنده و رژه می شود.

قصر مولی آگه

امروز مولی آگه کاخ رسمی رئیس جمهور است و در هر تور مردانه باید از آن دیدن کرد. مولی آگه صدمین سالگرد خود را در سال 2019 جشن گرفت. قصری که امروز ایستاده است در طول...

امروز مولی آگه کاخ رسمی رئیس جمهور است و در هر تور مردانه باید از آن دیدن کرد. مولی آگه در سال 2019 صدمین سالگرد خود را جشن گرفت. قصری که امروز ایستاده است در دوره 1914 تا 1919 ساخته شده است. این مکان خانه اجدادی سلاطین و خانواده سلطنتی سابق بوده است. با این حال، مولی آگه هرگز به عنوان قصر سلطان خدمت نکرد.
مولی آگه توسط سلطان محمد شمس‌الدین سوم برای پسرش شاهزاده حسن ایزددین در آماده‌سازی برای ورود او به مالدیو پس از اتمام تحصیلاتش در سیلان ساخته شد. شاهزاده از سال 1920 تا 1934 کاخ را اشغال کرد. شاهزاده دستگیر شد و این ساختمان تا جنگ جهانی دوم بلااستفاده بود. از آن زمان به‌جز برای دوره‌های کوتاهی، این ساختمان برای مقاصد مختلف اداری دولتی یا به‌عنوان اقامتگاهی برای بازدید سران کشورها و دیگر مقامات بلندپایه استفاده می‌شد.

Image

جزیره مافوشی

مافوشی یکی از بزرگترین و محبوب ترین جزایر محلی مالدیو است. این جزیره در جزیره مرجانی ماله جنوبی و تنها 27 کیلومتر با ماله فاصله دارد. اندازه 1270 در 265 متر است. این جزیره به خودی خود شکلی کشیده دارد. 2700 نفر در این جزیره زندگی می کنند. شگفت انگیز است که چگونه افراد زیادی می توانند در چنین قطعه کوچکی از زمین زندگی کنند، اما مانند جزایر دیگر، شما احساس نمی کنید که این مکان بیش از حد شلوغ است.
سال به سال تعداد افراد محلی کمتر و کمتری در جزیره زندگی می کنند. دلیل ساده است - آنها یا هتل دیگری را خودشان باز می کنند یا زمینی را با خانه اجاره می کنند و به ماله نقل مکان می کنند.

گردشگری در سال 2012 توسط رئیس جمهور نشید آغاز شده است. در واقع، این مرد کارهای زیادی برای ایجاد بخش بودجه گردشگری در مالدیو انجام داد و با مافوشی شروع کرد.
اما هنوز چرا این همه مهمانخانه و هتل در جزیره ماافوشی وجود دارد؟ همه به خاطر زندان معلوم شد که آنها حقوق بسیار خوبی می پردازند - حدود 1000-1500 دلار در ماه! این مکان تقریباً کل جمعیت محلی را که در زمینه گردشگری کار نمی کنند، استخدام می کند. بنابراین، آنها به اندازه کافی امنیت دارند تا هتل خود را باز کنند.
برای صرف ناهار پیک نیک به یک ساحل شنی خیره کننده بروید، مکانی عالی برای گرفتن انبوهی از تصاویر زیبا و لذت بردن از آب های شفاف. شما در یک جزیره پیک نیک تنها نخواهید بود. امروزه، بسیاری از سواحل شنی و جزایر پیک نیک در مجاورت استراحتگاه های جزیره نر اشغال شده اند. بنابراین تنها در نزدیکی Rihiveli یکی از معدود مکان‌هایی است که باید از آن بازدید کرد.

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر