×

فصول مناسب سفر به فیلیپین

راهنمای سفر به آسیا  /  راهنمای تور فیلیپین / فصول مناسب سفر به فیلیپین

فیلیپین با بیش از 7000 جزیره در وسعت 300000 کیلومتر مربع، مقصد گردشگری پر طرفدار در سراسر جهان است. در واقع هرگز زمان بدی برای سفر به فیلیپین وجود ندارد. این کشور به‌خاطر ساحل های شن طلایی‌ اش مشهور است، و حتی در اوج فصل بارانی هنوز هم احتمالا در آن جزیره‌ ای را پیدا می‌ کنید که خورشید در آن می‌تابد. علاوه بر این، تقویمی مملو از جشن‌ ها و رویدادها وجود دارد که هر ماه که فیلیپین را بازدید می‌کنید، یک نقطه برجسته فرهنگی منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. اما در این مطلب فصول مناسب سفر به فیلیپین را جز به جز با هم بررسی خواهیم کرد و مزایای هر فصل را نام می بریم.

Image

چه به دنبال بهترین زمان برای رفتن به ساحل، رقصیدن در یک  جشنواره، یا به دوری از بدترین شلوغی ها و ازدحام گردشگران هستید، در اینجا راهنمای ما برای بهترین زمان برای بازدید از فیلیپین در اختیار شماست.فصول مناسب سفر به فیلیپین از دسامبر تا فوریه است، زمانی که دمای هوا در حدود 75 درجه فارنهایت تا 88 درجه فارنهایت است. در این زمان این کشور به طور کامل قابل دسترسی است، از جمله جزایر بسیار زیبا و مناطق دور افتاده تر اگرچه فصل خشک از نوامبر تا آوریل طول می کشد، دما در ماه های مارس و آوریل بالا است و حداکثر 93 درجه فارنهایت است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

در بین فصول مناسب سفر به فیلیپین فصل مرطوب بین ماه های مه و اکتبر است، اما باران ثابت نیست و به ندرت بر برنامه های سفر تأثیر می گذارد. در این زمان هنوز از روزهای گرم و آفتابی لذت خواهید برد (منتظر دمای هوا در اوایل دهه سی میلادی)، با جمعیت کمتر و مناظر سرسبز مواجه خواهید شد. شایان ذکر است که آب و هوا در فیلیپین می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. طوفان ها گاهی ممکن است در اوایل ماه اوت یا اواخر ژانویه رخ دهند.

بازدید از فیلیپین در ژانویه

در فصول مناسب سفر به فیلیپین ماه ژانویه زمان بسیار خوبی برای سفر به فیلیپین است، زیرا دما بدون اینکه خیلی سرد باشد سردتر است. همچنین اوج فصل خشک است، بنابراین باران باید حداقل باشد.

فصل شلوغ: نوامبر-آوریل

فصل پرآب در بیشتر نقاط کشور فصل خشک است، دسامبر، ژانویه و فوریه خنک‌ترین و دلپذیرترین ماه‌ها برای سفر هستند که جمعیت را به مناطق ساحلی محبوبی مانند ال نیدو و کورون می‌آورد و رقابت برای تخت‌های هتل وجود دارد.
جشن‌های نزدیک به کریسمس، سال نو و به‌ ویژه هفته مقدس، در آستانه عید پاک، زمان رنگارنگ و جذابی برای بازدید از این کشور و فصول مناسب سفر به فیلیپین است، اما بسیاری از استراحتگاه‌ها در این دوره‌ های پرطرفدار، نرخ‌ های سه برابری دارند.

فصل میانه: می-اکتبر

فصل میانه در فیلیپین کوتاه و شیرین است، اغلب فقط یک ماه در دو طرف فصل خشک محبوب و ماه های بارانی وجود دارد. اگر زمان مناسبی داشته باشید و جمعیت توریستی کمتر باشد، پس انداز اقامت در دسترس است. با این حال، تعطیلات پایان ترم مدارس در ماه های آوریل و می سطوح بالایی از گردشگران داخلی را در این دوره به همراه دارد.

رویدادهای هیجان انگیز مانند جشنواره یک ماهه Magayon در لگازپی در ماه مه، با بازارهای خیابانی شبانه، بارهای پاپ آپ و موسیقی زنده، و جشنواره MassKara، که لباس های پر زرق و برق و رقص های دیوانه وار را در اواخر اکتبر به Bacolod می آورد، انگیزه بیشتری برای بستن چمدان در فصول مناسب سفر به فیلیپین ایجاد می کند.

فصل خلوت: ژوئن-سپتامبر

فصل خلوت به معنای شلوغی کمتر و قیمت ارزان‌تر اقامتگاه است، اما دریای ناآرام‌تر و احتمال آب و هوای بد بیشتر است، همراه با طوفان‌ های گذرا که گاهی باعث باران‌ های سیل آسا می‌ شود. با این حال، این کار مرزنشینان باتجربه را منصرف نمی کند، زیرا فصل موج سواری بزرگ در سیارگائو Cloud Nine در ماه اوت شروع می شود.
برای بهترین شانس آب و هوای استراحت در ساحل، به سمت ویسایای شرقی بروید، که اغلب زمانی که تقریباً همه جای دیگر خیس است آنجا خشک است - اگرچه این منطقه مستعد طوفان های گرمسیری است، بنابراین مراقب پیش بینی هواشناسی باشید.

رویدادها و جشنواره ها

آتی آتیهان (معمولاً هفته دوم ژانویه): مسلماً بزرگترین جشنواره کشور است که در کالیبو، استان آکلان برگزار می شود. فصول مناسب سفر به فیلیپین با رویدادها و جشنواره ها هم سنجیده می شود. رقص خیابانی و لباس‌های وحشی به جشن گرفتن یک پیمان زمین باستانی بین مهاجران و بومیان آتیس کمک می‌کند.
جشنواره Dinagyang (هفته چهارم ژانویه): یک جشنواره نسبتا مدرن بر اساس جشنواره آتی آتیهان و شامل رژه در رودخانه Iloilo.
جشن ناصری سیاه (9 ژانویه): فداییان در میدان بیرون کلیسای کویاپو جمع می شوند تا ناصری سیاه را لمس کنند - مجسمه نمادین مسیح در اندازه واقعی که توسط یک راهپیمایی پابرهنه در مانیل در خیابان ها حمل می شود.
سینولوگ (سومین یکشنبه ژانویه): بزرگترین رویداد سالانه شهر، که به افتخار سانتو نینو (تصویر عیسی در کودکی) برگزار می شود، با رژه خیابانی عظیم، موسیقی زنده، و غذا و نوشیدنی فراوان در سبو همراه است.

Image

ارزان ترین ماه برای پرواز به فیلیپین کدام ماه است؟

سپتامبر

فصل اوج را ژانویه، نوامبر و دسامبر در نظر می گیرند. ارزان ترین ماه برای پرواز از ایالات متحده سپتامبر است. فرودگاه مبدأ و تاریخ سفر دلخواه خود را در فرم جستجوی بالا وارد کنید تا آخرین معاملات پرواز فیلیپین را باز کنید.

سردترین ماه های فیلیپین و زمان مناسبی برای سفر 

این مجمع الجزایر گرمسیری در تمام طول سال گرم و مرطوب است و بیشتر باران ها بین ژوئن و اکتبر می بارد - تعطیلات ما این را در نظر داشته باشید. بهترین زمان برای رفتن به فیلیپین از دسامبر تا فوریه است، زمانی که دما در پایین ترین حد خود قرار دارد و باران به طور کلی دور می ماند.

Image

چند روز برای فیلیپین کافی است؟

فرهنگ‌ها و ماجراجویی‌های زیادی در فیلیپین وجود دارد. یک اقامت کوتاه و چهار روزه برای هر کسی که می خواهد یک یا دو شهر را تجربه کند کافی است، اما گذراندن حداقل دو هفته به شدت توصیه می شود.

 

مطالب مرتبط : 

هتل های فیلیپین
واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین
خطرات احتمالی برای گردشگران در فیلیپین
اجاره اتومبیل در فیلیپین
خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در فیلیپین
وسایل ضروری برای سفر به فیلیپین
آب و هوای فیلیپین
پروازها از ایران به فیلیپین
ویزای توریستی فیلیپین

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر