×

قصر مولی آگه

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به مالدیو  /  قصر مولی آگه

در سال ۱۹۰۶این قصر از ابتدای ساخت خود ، تاریخ پرفرازونشیبی را طی کرده است. تا سال ۱۹۵ این قصر مرکز دولتی مالدیو به شمار می رفت و بعد از تغییر حکومت مالدیو به جمهوری، به مقر ریاست جمهوری تبدیل گردید ولی بعد  از ۱۹۸۶ به یک مکان توریستی تغییر کاربری داد و در حال حاضر مسافران زیادی از آن بازدید می نمایند. کاخ مولی آگه در مقابل مسجد روز جمعه شهر ماله، واقع در مالدیو در سال 1906 ایجاد شد. اعتبار ساخت‌ و ساز آن به سلطان محمد شمس‌الدین سوم خواهد رسید. قبل از جنگ جهانی اول، سلطان، این کاخ را برای پسرش بنا نمود . با این اوصاف ، هنگامی که سلطان شمس‌الدین در ماه مِی 1936 سرنگون گردید، کاخ مولی آگه مالدیو به صورت رسمی تحت مالکیت دولت قرار گرفت. در سال 1953، زمانی که مالدیو به یک جمهوری تبدیل شد، کاخ مولی آگه به محل اقامت رسمی رئیس ‌جمهور تبدیل شد. بعداً در سال 1986 آن را به کاخ ریاست جمهوری تغییر نام داد. با این حال در حال حاضر، این کاخ، به‌عنوان دفتر رئیس ‌جمهور که در آن جلسات رسمی برگزار می گردد همچنان فعالیت دارد .  

Image

پیشینه فرهنگی مالدیو

نام ماله از کلمه «مالاهای» تشکیل شده که در زبان سانسکریت هندی، به معنی خانه بزرگ یا همان قصر پادشاه می باشد. جزیره مالدیو از نظر فرهنگی آداب و رسوم هندی در بر می گیرد  و معمولا  مردم مالدیو به زبان دیوِهی صحبت می نمایند.
موقعیت جغرافیایی اولین موضوعی که در راهنمای سفر به مالدیو وجود دارد. جمهوری مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره کوچک در اقیانوس هند واقع در قاره آسیا می باشد و در جنوب غربی هند واقع شده است. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

آب و هوای جزیره مالدیو و قصر مولی آگه

آب و هوای مالدیو به دلیل نزدیکی که با خط استوا دارد و از جهتی نیز به  اقیانوس هند، گرم و استوایی نزدیک می باشد. همین موضوع باعث شده تا فصل تابستان یکی از شلوغ‌ ترین فصل ‌های این جزیره باشد. هوای موسمی و گرمسیری مالدیو منجر به آن  شده در حالت کلی این جزیره در تمام طول سال شرایط جوی مناسبی جهت تفریح در کنار آب و ساحل داشته باشد . 

Image

معرفی جزیره مالدیو، بهشت روی زمین

مالدیو نام مجمع‌الجزایر یا کشوری جزیره‌ای می باشد که به عنوان کوچک ‌ترین کشور آسیا محسوب می شود که یکی از رویایی ‌ترین کشور این قاره نیز به شمار می رود. مالدیو به اندازه ای زیبایی خیره ‌کننده است که آن را بهشت روی زمین می شمارند  و به همین علت در سال‌ های اخیر توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. بیشتر سواحل مالدیو را جزایر مرجانی در بر می گیرد که این نوع جزایر تنها ۵ درصد از جزایر دنیا را در بر می گیرد و به همین دلیل مالدیو بسیار خاص و دیدنی می باشد. مالدیو با شن‌های سفید، اقیانوسی آبی و آسمانی صاف و آفتابی، بهشت رویایی هر گردشگری خواهد بود. تمامی اقامتگاه‌ های مالدیو در جزایر مخصوص به خود قرار می گیرد، این بدین صورت بوده که  امکانات اقامتگاهی که در سفر به مالدیو انتخاب می‌ کنید تنها انتخاب‌های شما در طول سفر خواهد بود. قبل از شروع جنگ جهانی در سال ۱۹۰۶ میلادی اول کاخ مولی آگه بنا ‌شده است و این ساختمان در مدت زمان ابتدایی مقر حکومتی مالدیو به شمار می رفت  و بعد در سال ۱۹۵۳ میلادی پس از اعلام جمهوری در مالدیو به دفتر ریاست جمهوری تبدیل گردید  و تا سال ۱۹۸۶ میلادی نیز به همین عنوان استفاده می‌ شد و این ساختمان زیبا با معماری قدیمی، مکانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی می باشد. اگر از جمله افرادی می باشید که از دیدن مکان ‌های تاریخی با معماری ‌های متفاوت لذت می برید، حتما از قصر مولی آگه دیدن نمایید.

مطالب مرتبط : 

شرایط آب و هوایی کشور مالدیو
جاذبه های گردشگری مالدیو
مسجد جامع ماله
رستوران سابسیکس
ساحل مصنوعی ماله
جزیره مافوشی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر