×

مسجد جامع ماله

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به مالدیو  /  مسجد جامع ماله

مسجد جامع ماله مالدیو یکی از شهرهای مسلمان ‌نشین به شمار می رود که  طبیعی بوده که به عنوان مساجد از جاذبه‌های گردشگری آن باشد. مسجد جامع مالدیو در شهر ماله ساخته شده که  به‌ عنوان بزرگ ‌ترین مسجد کشور مالدیو معرفی می گردد. قدمت این مسجد که با نام «مسجد السلطان» نیز معرفی می گردد، به سال ۱۶۵۶ میلادی مربوط می شود. نمای زیبای مسجد و وجود مقبره‌ های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی ‌های منحصر به فرد آن محسوب می شود.مسجد جامع ماله را به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ ترین مسجد کشور کوچک آسیا به نام مالدیو می باشد. این مسجد در پایتخت کشوری کم جمعیت و کم ارتفاع که با 1.5 متر میانگین ارتفاع از سطح دریا، در کم ارتفاع ‌ترین کشور دنیا قرار دارد. پیشینه کشور ماله به 4 قرن قبل بر می گردد. 

Image

مسجد جامع ماله مالدیو از مکان های مذهبی

یکی از جاذبه های مذهبی مسجد جامع ماله مالدیو در شهر ماله می باشد. مسجد جامع ماله به عنوان بزرگ ترین مسجد کشور مالدیو محسوب می شود که قدمت بالایی دارد و قدمت آن به سال 1656 میلادی باز می گردد، خوب است بدانید که مسجد جامع ماله یکی از مهم ترین مراکز اسلامی کشور مالدیو است. این مسجد بزرگ بیش از 5 هزار نفر ظرفیت را در بر می گیرد و بخشی از ساختمان آن نیز محل دفن بسیاری از مشاهیر و قهرمانان کشور مالدیو است که گردشگران می توانند به بازدید از آن ها مراجعه نمایند. این مسجد از نمایی بسیار زیبا شیک و ساده برخوردار است و در ساخت آن می تواند معماری اسلامی را دید. نمای بیرونی این مسجد به رنگ سفید بوده  که نشان از پاکی و تقدس مسجد جامع ماله خواهد داشت.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

معماری منحصر به فرد مسجد جامع ماله مالدیو

در هر بنای تاریخی معماری و اصولی که در ساخت آن وجود دارد که باعث  توجه بازدیدکنندگان شده است. مکان های مذهبی و اسلامی نیز از این ویژگی مهم برخوردار می باشند. در مسجد جامع ماله مالدیو با معماری خاصی رو به رو خواهید شد  که می تواند نظر شما و یا هر بیننده دیگری را به خود جلب کند. استفاده از معماری اسلامی در بخش های مختلف آن نکته مهم در رابطه با این مکان مذهبی می باشد.
در این مسجد ضمن دیدن معماری ساده و در عین حال شیک دیده می شود. مهمترین بخش این مسجد معماری بیرونی آن را شامل می شود. معماران و طراحان قداست در جهت اینمه  مسجد را به نمایش بگذارند از رنگ سفید در ساخت بخش بیرونی آن استفاده نموده اند. معمولا مراجعه کنندگان به این مسجد نمازگزاران مسلمان را در بر می گیرد. ظرفیت این مکان مناسب بوده و در کنار مسلمانان، دیگر افراد نیز می توانند از بخش های مختلف آن دیدن کنند. گلدسته های زیبای این مسجد نیز در کنار دیگر ویژگی های معماری آن می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

Image

برگزاری مراسم مختلف در مسجد 

مسجد جامع ماله مالدیو به عنوان مهمترین مراکز اسلامی در این کشور معرفی می گردد که بر این اساس مراسم مختلفی در آن برگزار می گردد. مسلمانان هر روزه می توانند جهت اقامه نمازهای یومیه خود به این مسجد تاریخی مراجعه کنند. نکته جالب توجه دیگر در رابطه با این مسجد برگزاری نماز جماعت در آن در روزهای جمعه است. افراد بسیاری در شهر ماله خود را جهت شرکت در این نماز جماعت به این مسجد می رسانند. این بنای تاریخی تنها جهت برگزاری نمازهای یومیه و جماعت استفاده نمی شود. معمولا توریست ها و گردشگران کشور مالدیو جهت حضور در مراسم های مذهبی می توانند به این مسجد مراجعه کنند و از بخش های مختلف آن دیدن فرمایند.
 

آرامگاه افراد سرشناس در مسجد جامع ماله مالدیو

 افراد سرشناس مهمی در این مسجد آرام گرفته اند که این موضوع می تواند باعث افزایش اهمیت این بنای تاریخیشده و تاثیر به سزایی داشته است. افراد سیاستمدار و همچنین روحانیون برجسته در این مسجد به خاک سپرده شده اند که این موضوع منجر به  تردد افراد بسیاری در جهت دیدن قبور آن ها در مسجد جامع ماله کشور مالدیو شده است. گنبد این بنا از فرسنگ ها قابل مشاهده است به گونه ای که اگر در هواپیما باشید می توانید گنبد طلایی آن را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط : 

شرایط آب و هوایی کشور مالدیو
جاذبه های گردشگری مالدیو
رستوران سابسیکس
ساحل مصنوعی ماله
قصر مولی آگه
جزیره مافوشی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر