×

واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین

راهنمای سفر به آسیا  /  راهنمای تور فیلیپین / واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین

واکسیناسیون های معمول شما را در برابر بیماری های عفونی مانند سرخک که می تواند به سرعت در گروه هایی از افراد واکسینه نشده پخش شود، محافظت می کند. بسیاری از بیماری‌هایی که با واکسیناسیون روتین پیشگیری می‌شوند، در ایالات متحده رایج نیستند، اما همچنان در کشورهای دیگر کاربرد دارند. برای سفر به فیلیپین هم باید واکسن های مورد نیاز را دریافت کنید. در ادامه این مطلب به واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین خواهیم پرداخت.

Image

هنگامی که تعداد زیادی از افراد در یک جمعیت نسبت به یک بیماری عفونی مصون باشند، بعید است که بیماری از فردی به فرد دیگر سرایت کند. این به عنوان "مصونیت جامعه" (همچنین به عنوان "مصونیت گله ای" شناخته می شود). به این ترتیب، واکسن ها به طور غیر مستقیم از دیگرانی که در برابر بیماری آسیب پذیر هستند محافظت می کند. اطمینان حاصل کنید که دوره های اولیه و تقویت کننده ها همانطور که برای زندگی در بریتانیا توصیه می شود به روز هستند - از جمله واکسن آنفولانزای فصلی، MMR، واکسن های مورد نیاز برای خطرات شغلی، خطرات سبک زندگی و شرایط پزشکی زمینه ای.

واکس و تقویت کننده های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین

واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین یا تقویت کننده هایی که معمولا توصیه می شود عبارتند از: هپاتیت A; کزاز.
سایر واکسن هایی که باید در نظر گرفته شوند: دیفتری. هپاتیت B؛ هاری؛ حصبه.
واکسن‌های توصیه شده انتخابی - فقط برای افرادی که در معرض بالاترین خطرات هستند واجب است مانند : وبا. آنسفالیت ژاپنی
علاوه بر واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین گواهی واکسیناسیون تب زرد برای مسافران 9 ماهه یا بیشتر که از کشورهای دارای خطر انتقال تب زرد می آیند و برای مسافرانی که بیش از 12 ساعت از فرودگاه کشوری با خطر انتقال تب زرد عبور کرده اند، لازم است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

نکاتی در مورد بیماری های ذکر شده در بالا

وبا: از طریق مصرف آب و غذای آلوده سرایت می کند. اگر مسافران اقدامات احتیاطی اولیه را در مورد آب و غذا رعایت کنند و استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند، برای مسافران احتمال ابتلا به وبا پایین است.
خطر ابتلا به وبا در هنگام سیل و پس از بلایای طبیعی، در مناطق با بهداشت بسیار ضعیف و فقدان آب آشامیدنی تمیز بیشتر است. بیشترین خطر برای کارکنان کمک های بشردوستانه است. کسانی که در کمپ های پناهندگان یا محله های فقیر نشین کار می کنند. کسانی که از افراد مبتلا به وبا مراقبت می کنند.

دیفتری: فرد به فرد از طریق قطرات تنفسی سرایت می کند. در صورت اختلاط با افراد محلی در شرایط زندگی بد و شلوغ، خطرات بیشتر است.
هپاتیت A: از طریق مصرف آب و غذای آلوده یا فرد به فرد از طریق مدفوع- دهان منتقل می شود.
خطر در جاهایی که بهداشت فردی و بهداشت ضعیف است بیشتر است.
خطر برای کسانی که شرایط پزشکی زمینه ای دارند که در آن خطر بیماری شدید وجود دارد، بالاتر است. بیماری مزمن کبد / کلیه؛ بیماران هموفیلی؛ افرادی که رابطه جنسی کنترل نشده دارند؛ افرادی که مواد مخدر تزریق می کنند.

هپاتیت B: از طریق خون و فرآورده های خونی آلوده، سوزن ها و ابزارهای پزشکی آلوده و مقاربت منتقل می شود. واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین برای اقامت طولانی مدت، سفرهای مکرر و برای کودکان (در معرض بریدگی و خراش)، کسانی که ممکن است در طول سفر نیاز به درمان پزشکی داشته باشند، واجب است.
برای کسانی که بیماری زمینه ای دارند که در آن خطر بیماری شدید وجود دارد، بالاتر است. بیماری مزمن کبد / کلیه؛ بیماران هموفیلی؛ مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند؛ افرادی که مرتباً شریک زندگی خود را تغییر می دهند و افرادی که مواد مخدر تزریق می کنند.

آنسفالیت ژاپنی: از طریق نیش پشه آلوده منتقل می شود. این پشه در شالیزارهای برنج زاد و ولد می کند و عمدتاً بین غروب و سحر نیش می زند. این خطر برای مسافران طولانی مدت به مناطق روستایی، به ویژه اگر نتوانند از نیش پشه جلوگیری کنند، بالاتر است.
هاری: از طریق بزاق حیوانات آلوده (به ویژه سگ، گربه، خفاش و میمون)، معمولاً از طریق گاز گرفتن، خراشیدن یا لیسیدن به پوست شکسته منتقل می شود. خطر برای کسانی که در مناطق دورافتاده یا روستایی کار می کنند یا زندگی می کنند (بدون دسترسی آسان به امکانات پزشکی)، مسافرانی که مدت طولانی تری دارند، کسانی که قصد انجام فعالیت هایی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری یا دویدن در یک کشور پرخطر را دارند، افرادی که با آنها کار می کنند بیشتر است. به طور منظم با حیوانات یا خفاش ها به عنوان بخشی از کار خود و کودکان کار می کنند. حتی پس از دریافت واکسن هاری قبل از سفر، پس از گزش حیوان یا خفاش باید توصیه های فوری پزشکی دریافت کرد.

کزاز: کزاز هم جز واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به فیلیپین است و جز از طریق آلودگی بریدگی ها، سوختگی ها و زخم ها پخش می شود. هاگ ها در خاک در سراسر جهان یافت می شوند. در مجموع 5 دوز واکسن کزاز برای زندگی در بریتانیا توصیه می شود. تقویت کننده ها معمولاً در کشور یا موقعیتی توصیه می شوند که درمان صحیح آسیب ممکن است به راحتی در دسترس نباشد.

تیفوئید: عمدتاً از طریق مصرف غذاها و نوشیدنی های آلوده پخش می شود. در جایی که دسترسی به سرویس بهداشتی کافی و آب سالم محدود است، خطر بیشتر است.

Image
از استعمال آب آلوده خودداری کنید

  • لپتوسپیروز
  • لمس ادرار یا سایر مایعات بدن حیوان آلوده 
  • شنا کردن یا راه رفتن در آب شیرین آلوده به ادرار یا تماس با گل آلوده به ادرار
  • نوشیدن آب یا خوردن غذای آلوده به ادرار حیوانات
  • از آب و خاک آلوده خودداری کنید
  • راه رفتن، شنا کردن، حمام کردن، یا شستن در نهرهای آب شیرین آلوده، رودخانه ها، برکه ها، دریاچه ها یا استخرهای تصفیه نشده خودداری کنید.

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر