×

فرهنگ توکیو

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به ژاپن / راهنمای سفر به توکیو / فرهنگ توکیو

منطقه ای که اکنون به نام توکیو شناخته می شود در اطراف شهر ادو آغاز شد، که خود را به عنوان مرکز بازرگانی، هنر و فرهنگ عالی در ژاپن در طول قرن های 17 و 18، معروف به دوره ادو، تثبیت کرد.فرهنگ توکیو غنی است و در مطلب قصد بررسی فرهنگ توکیو را داریم. توکیو در سال 1869 به پایتخت ژاپن تبدیل شد. در اواخر قرن نوزدهم، ژاپن دستخوش نوسازی سریع و تغییرات فرهنگی، از جمله ساخت جاده ها، راه آهن ها و خطوط مخابراتی شد. این شهر توسط زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 و بعدها در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید. چرخه های رونق و رکود اقتصادی در اواخر قرن بیستم اتفاق افتاد که با افزایش مصرفگرایی و چرخه های کاهش و رشد سریع جمعیت در شهر همراه شد. توکیو در حال حاضر بیش از 13.9 میلیون نفر در مرکز خود و بیش از 38 میلیون نفر در منطقه شهری خود دارد که آن را به بزرگترین شهر جهان تبدیل می کند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

حساسیت منحصر به فرد، فرهنگ توکیو و آموزش عالی که در دوره ادو به بلوغ رسید، به نیروی محرکه مدرن سازی سریع توکیو تبدیل شد و به آن کمک کرد تا موقعیتی قوی در جامعه بین المللی ایجاد کند. شهر توکیو قصد دارد یک میراث فرهنگی ملموس و ناملموس فرهنگ توکیو خلق کند. توکیو ویژن، برنامه فرهنگی بلندمدت شهر برای سال های آینده، با هدف استفاده از بازی ها برای ترویج هنر و فرهنگ ژاپن در سراسر جهان است. آگاهی توکیو از دسترسی و گنجاندن در حال افزایش است. تعداد فرصت‌های فرهنگی فراگیر برای شرکت‌ کنندگان با و بدون معلولیت برای ایجاد کار مشترک افزایش یافته است.

شهر امروز شهری است که در آن نوآوری با سنت ملاقات می کند. فرهنگ توکیو به‌خاطر زیارتگاه‌ ها و معابد تاریخی و هنرهای نمایشی مانند نو، کابوکی و راکوگو که قرن‌ ها از آن لذت می‌ برد، شهرت دارد. مکان‌ های اصلی که سنت‌ های فرهنگی ژاپن را جشن می‌ گیرند عبارتند از: تئاتر کابوکیزا، تئاتر ملی نو و تالار کوکوگیکان. همچنین به دلیل گرایش های جدید در مد، موسیقی، هنر، فناوری و انیمیشن، و به عنوان یک مرکز فرهنگی برای سازندگان در ژاپن و فراتر از آن مشهور است.

در سال 2020، دولت متروپولیتن توکیو یک بار در هر نسل با مجموعه ای از چالش ها مواجه شد. مانند هر شهر جهانی، باید شیوع کووید-19 و نیاز به محدودیت های چرخه ای در زندگی عادی را مدیریت می کرد. علاوه بر این، قرار بود سال 2020 سال بازی‌ های المپیک و پارالمپیک توکیو باشد - چیزی که شهر چندین سال به عنوان محور اصلی برنامه‌ های ورزشی، فرهنگی و روابط بین‌الملل خود تلاش می‌کرد. ضمیمه این بازی ها، برنامه فرهنگی، جشنواره توکیو بود که هدف آن نمایش فرهنگ توکیو در کنار بهترین آثار بین المللی بود. اگرچه بازی ها و فستیوال توکیو برای یک سال به تعویق افتاد و با کاهش جمعیت، شهر مقاومت قابل توجهی در سازگاری با شرایط نشان داد. فستیوال توکیو ویژه 13، هسته اصلی برنامه های فرهنگی، با اقدامات پیشگیرانه و تا حدی از طریق پخش آنلاین، با نمایشگاه ها و اجراهایی در مکان های دیدنی، مانند اطراف استادیوم ملی و در کنار رودخانه سومیدا، برگزار شد. در طول پنج سال، در آستانه بازی‌ های المپیک و پارالمپیک و در طول آن، حدود 39 میلیون نفر در 160000 رویداد حضوری یا آنلاین شرکت کردند.

 

از سال 2015، چشم انداز فرهنگی توکیو بر کشف استعدادهای متنوع و پرورش هنرمندان جوان متمرکز شده است. این جاه طلبی با بسته شدن فضاهای عملکردی بیماری همه گیر تهدید شد و بسیاری از فریلنسرهای این بخش را به ویژه آسیب پذیر کرد. توکیو اولین شهری در ژاپن بود که کمک های بلاعوض مستقیم را به هنرمندان ارائه کرد تا آثار خود را به صورت آنلاین به مخاطبان ارائه دهند و در نتیجه استعدادهای خود را در این بخش حفظ کنند. فرهنگ توکیو سنت‌های فرهنگی را که در منطقه کانسای، مانند کیوتو و اوزاکا، از دوران قرون وسطی تا دوران اولیه تا مدرن شکوفا شده است، ادامه می‌دهد. معماری معبد، ادبیات کانا، طومارهای تصویری، مراسم چای، و نمایش‌های نو برخی از بهترین نمونه‌های شناخته شده هستند. همچنین با برگزاری یک کنفرانس بین المللی در زمینه هنر و شمول اجتماعی، که به عنوان میراث بازی های المپیک و پارالمپیک برگزار شد، در برنامه های خود برای یک پیشنهاد فرهنگی فراگیرتر، هم برای کودکان و هم برای افراد معلول، پیشرفت کرده است. دولت متروپولیتن توکیو اخیراً با انتشار سال 2022 استراتژی فرهنگی خود تا سال 2030، که شامل افقی در مورد چگونگی ظاهر جامعه و بخش در سال 2040 نیز می شود، این کار را انجام داده است. جاه طلبی آن برای شهری است که همه بتوانند از هنر لذت ببرند چه «فرهنگ در خیابان» یا «فرهنگ آنلاین»، حفظ بهترین یادگیری همه‌گیر در مورد گسترش فرهنگ در اشکال جدید، ایجاد شبکه‌ای قوی از هنرها در داخل و خارج از شهر، و ایجاد اکوسیستم‌ های قوی‌ تر برای هنرمندان و سازمان‌های فرهنگی است.

تا به امروز، بسیاری از مردم ژاپن در سراسر کشور هنوز هم زندگی و تلاش خود را وقف حفاظت و انتقال اشکال مختلف صنایع دستی سنتی، از جمله تولید ورق طلا، صنایع دستی شیشه، صنایع دستی بامبو، ظروف لاکی و کاغذ سازی سنتی می کنند. به ژاپن بیایید تا از استادان بزرگ هنر، فرهنگ توکیو و صنایع دستی را بیاموزید و دنیای شاد "شوکونین" را تجربه کنید. بسیاری از قلعه ها، معابد و خیابان های قدیمی شکل اصلی خود را حفظ کرده اند. امروزه بسیاری از این مکان‌ های تاریخی بیش از معنای تاریخی خود دارند و از جاذبه‌های گردشگری محبوب نیز هستند. به عنوان مثال، قلعه هیمجی که به عنوان یکی از سه قلعه بزرگ ژاپن لقب گرفته است، همچنین به عنوان پس‌زمینه در بسیاری از درام‌ های تلویزیونی تاریخی محبوب در ژاپن حضور دارد و فرهنگ توکیو را نمایش می دهد.

مطالب مرتبط : 

حمل و نقل عمومی در ژاپن
جاهای دیدنی ژاپن

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر