×

راهنمای سفر به توکیو

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به ژاپن /  راهنمای سفر به توکیو

توکیو می تواند مکانی ترسناک برای بازدید باشد. به‌عنوان پایتخت ژاپن و بزرگ‌ترین کلان شهر جهان – خانه ۱۳ میلیون نفر – دریای واقعی بشریت است. آسمان‌خراش‌های آن مانند قلعه‌های امروزی هستند، که بسیاری از آنها شخصیت متمایز و جاه‌طلبی معماری دارند که اغلب با ژاپن مرتبط نیست. حال می خواهیم در مورد فرهنگ توکیو و تاریخچه توکیو صحبت کنیم. شبکه حمل‌ونقل توکیو تا کنون پیچیده‌ترین شبکه‌ای است که تا به حال با آن مواجه شده‌ایم، و با هر بازدیدی که می‌کنیم هنوز راه‌های جدیدی برای گم شدن در قطار پیدا می‌کنیم. اندازه گسترده و شبکه حمل و نقل وسیع این کلان شهر نیز سوالاتی را در مورد محل اقامت ایجاد می کند، زیرا انتخاب نقاط خاص می تواند شما را در مزیت یا ضرر بزرگی قرار دهد. ما همه اینها را در اینجا پوشش خواهیم داد.

Image

تاریخچه توکیو 

تاریخ شهر توکیو به 400 سال قبل باز می گردد. این شهر که در ابتدا ادو نام داشت، پس از آن که توکوگاوا ایه یاسو، توکوگاوا شوگونات را در اینجا در سال 1603 تأسیس کرد، شروع به شکوفایی کرد. ادو به عنوان مرکز سیاست و فرهنگ در ژاپن، تا اواسط قرن هجدهم به شهری بزرگ با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر تبدیل شد. در تمام این مدت، امپراتور در کیوتو، که پایتخت رسمی کشور بود، اقامت داشت. دوره ادو نزدیک به 260 سال تا بازسازی میجی در سال 1868 به طول انجامید، زمانی که حکومت شوگونات توکوگاوا پایان یافت و حکومت امپراتوری احیا شد. امپراتور به ادو نقل مکان کرد که به توکیو تغییر نام داد. بدین ترتیب توکیو پایتخت ژاپن شد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


در دوران میجی (1868-1912)، ژاپن شروع به جذب مشتاقانه تمدن غرب کرد. در محل عمارت‌های فئودال‌ها ساختمان‌هایی از سنگ و آجر ساخته می‌شد و راه‌های اصلی را با سنگ‌های مدور سنگ فرش می‌کردند. در سال 1869 اولین خط مخابراتی ژاپن بین توکیو و یوکوهاما افتتاح شد و اولین لوکوموتیو بخار در سال 1872 از شیمباشی به یوکوهاما شروع به کار کرد. مدل موی غربی جایگزین گره سنتی مردانه شد و کلاه های کاسه ای، یقه های بلند و دامن های شلوغ اوج مد بودند. در سال 1882 اولین باغ های جانورشناسی ژاپن در اوئنو افتتاح شد. در سال 1885 سیستم کابینه دولت تصویب شد و ایتو هیروبومی اولین نخست وزیر ژاپن شد. با اعلام قانون اساسی امپراتوری ژاپن در سال 1889، ژاپن نظام سیاسی یک دولت مدرن را تأسیس کرد.
در دوران تایشو (1912-1926)، تعداد افرادی که در شهرها کار می کردند افزایش یافت و نسبت فزاینده ای از شهروندان شروع به هدایت سبک زندگی مصرف کننده کردند. استانداردهای آموزشی بهبود یافت و تعداد دخترانی که در مدارس عالی تحصیل کردند افزایش یافت. هنرهای نمایشی مانند تئاتر و اپرا رونق گرفت.

Image

در سپتامبر 1923 توکیو توسط زلزله بزرگ کانتو ویران شد. آتش‌سوزی‌های ناشی از زلزله، مرکز شهر را کاملاً سوخت. بیش از 140000 نفر کشته یا مفقود شدند و 300000 خانه ویران شدند. پس از زلزله طرح بازسازی شهر تدوین شد، اما به دلیل اینکه هزینه های پیش بینی شده بیش از بودجه ملی بود، تنها بخش کوچکی از آن محقق شد.

فرهنگ توکیو

حساسیت منحصر به فرد، فرهنگ و آموزش عالی که در دوره ادو به بلوغ رسید، به نیروی محرکه مدرن سازی سریع توکیو تبدیل شد و به آن کمک کرد تا موقعیتی قوی در جامعه بین المللی ایجاد کند.
شهر توکیو قصد دارد یک میراث فرهنگی ملموس و ناملموس از بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو خلق کند. توکیو ویژن، برنامه بلندمدت فرهنگی شهر برای سال‌های آینده، با هدف استفاده از بازی‌ها برای ترویج هنر و فرهنگ ژاپن در سراسر جهان است. آگاهی توکیو از دسترسی و گنجاندن در حال افزایش است. تعداد فرصت‌های فرهنگی فراگیر برای شرکت‌کنندگان با و بدون معلولیت برای ایجاد کار مشترک افزایش یافته است.

فرهنگ و صنایع دستی

اگر فرصتی برای بازدید از پایتخت فرهنگی کیوتو ندارید، نترسید – از گیشا تا یابوسامه، توکیو سهم خود را از سنت‌های ژاپنی در اختیار دارد، پس چرا آنسن را امتحان نکنید – راهی عالی برای استراحت پس از یک روز پیاده‌روی . دورنمای بالقوه وحشتناک حمام کردن برهنه در اینجا توضیح داده شده است - و شما بلافاصله ترس خود را فراموش خواهید کرد که در اتاق‌های آرام و بخارآلود قدم بگذارید و احساس کنید دردها و دردهایتان از بین می‌رود. اگر همیشه از زیبایی مراسم چای شگفت زده شده اید یا می خواهید هنر اوریگامی را امتحان کنید، راهنماهایی داریم.

Image

زیارتگاه ها و معابد

زیارتگاه‌های شینتو و معابد بودایی مقدس، خیره‌کننده و رایگان هستند که در این کشور وجود دارند و آنها را به برنامه‌های گشت و گذار عالی تبدیل می‌کند. چه به دنبال بهبود آینده عاشقانه خود در یکی از زیارتگاه های عاشقانه شهر باشید، چه به معبد گربه ها سفر کنید یا از قدیمی ترین معبد شهر دیدن کنید، ما راهنمایی در مورد نحوه عمل کردن، کارهایی که باید انجام دهید و به همان اندازه مهم است که وقتی به آنجا رسیدید چه کاری نباید انجام دهید.

جشنواره های سنتی ژاپنی

علاوه بر نمونه‌های صلح‌آمیزتر ژاپن سنتی، گزینه‌های آشوب‌آمیزتری نیز وجود دارد - یعنی ماتسوری (جشنواره) و صدها مورد. نمادین ترین ماتسوری منطقه توکیو شامل سانجا ماتسوری در آساکوسا و چیچیبو یوماتسوری دلربا در زمستان است. با غرفه‌های غذا در کنار خیابان‌ها که همه چیز از اوکونومیاکی گرفته تا موز شکلاتی، نمایش‌ها، راهپیمایی‌ها، فانوس‌ها و پرتاب موچی را می‌فروشند—راه بهتری برای گیر کردن در سنت ژاپنی وجود ندارد. در تابستان برگزار می‌شود و اغلب شامل نمایش‌های آتش‌بازی است و همه جنبه‌های زندگی ژاپنی را جشن می‌گیرند، از باروری گرفته تا گل‌ها و رنگرزی پارچه، پس انتخاب کنید و لذت ببرید!

مطالب مرتبط : 

حمل و نقل عمومی در ژاپن
جاهای دیدنی ژاپن

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر