×

کلیسای سکره کور

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /   کلیساهای پاریس /   کلیسای سکره کور

کلیسای کلیسای قلب مقدس پاریس یک کلیسای کاتولیک رومی است که به قلب مقدس عیسی اختصاص یافته است. این شهر در قله کوه مونمارتر، مرتفع ترین نقطه شهر واقع شده است. قلب مقدس هم یک بنای یادبود سیاسی و فرهنگی است، هم یک توبه ملی برای افراط های فرضی کمون دو پاریس در سال 1871، و هم نماینده نظم اخلاقی محافظه کارانه است. در این مقاله به بررسی مکان کلیسا و تاریخچه و مونمارتر می پردازیم. کلیسای قلب مقدس توسط پل آبادی طراحی شده است. ساخت و ساز از 1875 تا 1914 به طول انجامید، ساختمان به طور رسمی در سال 1923 تکمیل شد. سبک التقاطی و معماری آن از معماری رومی و بیزانسی الهام گرفته شده است. باسیلیکا شکلی از صلیب یونانی دارد که با چهار گنبد تزئین شده است. گنبد مرکزی آن به ارتفاع 83 متر با نورگیر تشکیل شده توسط یک ستون قرار دارد. سقف اپسی که توسط لوک الیور مرسون طراحی شده است، با بزرگترین موزاییک فرانسه تزئین شده است که مساحتی معادل 473.78 متر مربع را پوشش می دهد. این نشان دهنده قلب مقدس عیسی است که توسط کلیسای کاتولیک و فرانسه تجلیل شده است. می توانید عبارت لاتین را بخوانید: "در مقدس ترین قلب عیسی، فرانسه پرشور، توبه کننده و سپاسگزار." بزرگترین ناقوس فرانسه به نام لا ساویارد در داخل باسیلیکا قرار دارد و قطر آن 3 متر و وزن آن 18835 کیلوگرم است.

Image

مکان کلیسای سکره کور

در بالای تپه مونمارتر در منطقه 18، مشرف به شهر پاریس واقع شده است. این بنای تاریخی یکی از پربازدیدترین بناهای پایتخت است. باسیلیکا به شکل صلیب یونانی است که با چهار گنبد تزئین شده است. گنبد مرکزی آن، به ارتفاع 80 متر، توسط یک فانوس که از یک ستون تشکیل شده است، پوشیده شده است. سبک معماری باسیلیکا از معماری رومی و همچنین معماری بیزانسی الهام گرفته شده است. برج بزرگی مربع شکل که به عنوان برج ناقوس عمل می کند، در میان سایر ناقوس ها، بزرگترین ناقوس فرانسه "لا ساویارد" را در خود دارد که قطر آن 3 متر و وزن آن حدود 19 تن است. این دخمه توسط چهار اسقف نشین ساووی به کلیسا پیشنهاد شد و در 16 اکتبر 1895 به تپه فرستاده شد. دخمه ای که همان طرح کلیسا را دارد، یکی از موارد کنجکاوی کلیسا است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

تاریخچه کلیسای سکره کور

محل اولین شورش کمون در مونمارتر بود و بسیاری از کمونارها برای همیشه خود را وقف گالری‌های زیرزمینی معادن گچ سابق کرده‌اند که با مواد منفجره منفجر شده در ورودی ارتش ورسای عقب‌نشینی کرده‌اند. گروگان ها از هر دو طرف اعدام شده اند و کموناردها اسقف اعظم پاریس ژرژ داربوی را اعدام کرده بودند که بلافاصله برای تجدید حیات کلیسای کاتولیک شهید شد. جانشین بزرگ او، گیلبر، در اکتبر 1872 از بوت مونمارتر صعود کرده بود و برخی گزارش کرده‌اند که او رؤیایی داشته است، در حالی که ابرها بر فراز چشم‌انداز پراکنده شده بودند: اینجاست، اینجاست که شهدا هستند، اینجاست که قلب مقدس. باید سلطنت کند تا بتواند به همه چیز اشاره کند.
 پس از استعفای دولت آدولف تیرس در 24 مه 1873، و در لحظه اینرسی، فرانسوا پای، اسقف پواتیه، اشتیاق ملی برای تجدید معنوی را ابراز کرد. او از طریق «حکومت نظم اخلاقی» جمهوری سوم و پیوند نهادهای کاتولیک با مؤسسات سکولار، در «پروژه‌ای برای نوسازی ملی و مذهبی، که ویژگی‌های اصلی آن بازگرداندن دفاع و سلطنت رم در داخل بود، بیان کرد. چارچوبی فرهنگی از تقوای رسمی که ساکره‌کور اصلی‌ترین بنای یادبود پیروزمندانه است. این فرمان ساخت آن را به عنوان یک "موضوع عمومی" تصویب کرده است. این پروژه سپس توسط کلیسا به عنوان حمایت مالی و نذر ملی بیان شد. حمایت از محله های سرتاسر فرانسه صورت گرفت. کتیبه شگفت انگیز کلیسای را به عنوان نماد انجام عهد هوبرت روه دو فلوری و الکساندر لژانتیل که توسط جوزپ-هیپولیت گیلبرت، اسقف اعظم پاریس تایید شده است، ثبت می کند. سالها طول کشید تا پروژه تکمیل شود.

Image

آنچه در مورد این بنای تاریخی قابل توجه است این است که می توان آن را از بسیاری از نقاط پاریس دید. روی پله‌های کلیسا یک میز جهت‌یابی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از منظره‌ی دیدنی از آنجا بر روی شهر بهترین استفاده را داشته باشید - منظره‌ای از گالری کولونز حتی تماشایی‌تر از آن است، روی پله‌های کلیسا یک میز جهت‌یابی برای کمک به شما از منظره تماشایی از آنجا بر شهر بهترین استفاده را می‌کنید - حتی تماشایی‌تر از آن منظره گالری کولونز در گنبد کلیسا است. باسیلیکا در سال 1876 آغاز شد و در پایان در پایان جنگ جهانی اول مقدس شد. این بزرگ و نسبتاً ناخوشایند است، اما مطمئنا ارزش دیدن را دارد.
سکره کور را ترک کنید، از پله‌ها پایین بروید و به سنت پیر در پایین میدان ویلت برسید. آن ساختمان‌های بزرگ انباری در سمت چپ، مارکه سنت پیر (فقط پارچه‌ها) را در خود جای داده است. در پایین به سمت راست بپیچید و ابتدا به سمت چپ به خیابان د اشتاینکرک بپیچید که شما را به سمت بلوار می برد. ایستگاه متروی آنورس شما در سمت چپ آنجاست. 

مونمارتر

Butte Montmartre که در منطقه 18 پایتخت قرار دارد، در واقع تپه ای است که مونمارتر بر روی آن ساخته شده است. مرتفع ترین نقطه پاریس (130 متر)، از بالای تپه می توانید منظره ای خیره کننده از محله های قدیمی پاریس را تحسین کنید. یکی از پربازدیدترین مکان‌ها برای دیدن کلیسای قلب مقدس برای گردشگران است که به لطف فونیکولور که از تپه بالا می‌رود، دسترسی به آن آسان است. بسیاری از مکان‌های توریستی زیر پای آن قرار دارند و از جمله آنها: میدان دو ترتر، جایی که بسیاری از نقاشان توریست‌ها را نقاشی می‌کنند یا می‌جوند. خانه دالیدا (خواننده فرانسوی)، محله پیگال و مولن روژ، بازار سن پیر (منطقه فروشندگان پارچه) و همچنین مولن د لا گالت و خیابان معروف Lepic و کافه آن Les Deux Moulins (دکور) برخی از صحنه های فیلمبرداری فیلم معروف "سرنوشت افسانه آملی پولن"). گردشگران و گردشگران هتل های توریستی زیادی پیدا خواهند کرد. همه به زیبایی یکدیگر و نزدیک به نمایش کاباره "مولن روژ".

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر