×

کلیساهای پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /   کلیساهای پاریس

پاریس کلیساهای زیادی دارد که در دوران های متفاوت ساخته شده اند. هر کدام ازاین ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند که از یکدیگر متمایز می شوند. این کلیساها هر ساله مردم زیادی را به خود جذب می کنند و مردم از سراسر جهان به دیدن این مکان ها می آیند که آنها را جز جاذبه های گردشگری به حساب می آورد. در اینجا به بررسی کلیسای نوتردام پاریس، کلیسای سکره کور، معبد پانتئون پاریس و کلیسای سنت شاپل می پردازیم.

Image

کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام، همچنین به عنوان نوتردام د پاریس ("بانوی ما پاریس") یا به سادگی نوتردام شناخته می شود، یک کلیسای جامع تاریخی کاتولیک است که در نیمه شرقی جزیره ایل د لا سیته (جزیره در رودخانه سن) واقع شده است. منطقه 4 پاریس، فرانسه. این یکی از معروف ترین و نمادین ترین ساختمان های شهر است و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی در جهان شناخته می شود. کلیسای نوتردام به مریم مقدس تقدیم شده است.
در آوریل 2019، نوتردام محل آتش‌سوزی ویرانگر بود که بسیاری از ساختمان‌ها از جمله سقف و مناره نمادین آن را ویران کرد. این آتش سوزی باعث شوک و اندوه گسترده شد و باعث هجوم حمایت ها و کمک های مالی از سراسر جهان شد. از آن زمان، تلاش‌هایی برای بازگرداندن کلیسای جامع به شکوه سابقش در جریان است. علیرغم چالش هایی که با آن روبرو بوده است، نوتردام به عنوان نمادی ماندگار از شهر پاریس باقی مانده است و همچنان به ایجاد هیبت و احترام در همه کسانی که آن را می بینند، ادامه می دهد.

Image

کلیسای سکره کور

کلیسای قلب مقدس توسط پل آبادی طراحی شده است. ساخت و ساز از 1875 تا 1914 به طول انجامید، ساختمان به طور رسمی در سال 1923 تکمیل شد. سبک التقاطی و معماری آن از معماری رومی و بیزانسی الهام گرفته شده است. باسیلیکا شکلی از صلیب یونانی دارد که با چهار گنبد تزئین شده است. گنبد مرکزی آن به ارتفاع 83 متر با نورگیر تشکیل شده توسط یک ستون قرار دارد. سقف اپسی که توسط لوک الیور مرسون طراحی شده است، با بزرگترین موزاییک فرانسه تزئین شده است که مساحتی معادل 473.78 متر مربع را پوشش می دهد. این نشان دهنده قلب مقدس عیسی است که توسط کلیسای کاتولیک و فرانسه تجلیل شده است. می توانید عبارت لاتین را بخوانید: "در مقدس ترین قلب عیسی، فرانسه پرشور، توبه کننده و سپاسگزار."
این کلیسا محل اولین شورش کمون در مونمارتر بود و بسیاری از کمونارها برای همیشه خود را وقف گالری‌های زیرزمینی معادن گچ سابق کرده‌اند که با مواد منفجره منفجر شده در ورودی ارتش ورسای عقب‌نشینی کرده‌اند. گروگان ها از هر دو طرف اعدام شده اند و کموناردها اسقف اعظم پاریس ژرژ داربوی را اعدام کرده بودند که بلافاصله برای تجدید حیات کلیسای کاتولیک شهید شد. جانشین بزرگ او، گیلبر، در اکتبر 1872 از بوت مونمارتر صعود کرده بود و برخی گزارش کرده‌اند که او رؤیایی داشته است، در حالی که ابرها بر فراز چشم‌انداز پراکنده شده بودند: اینجاست، اینجاست که شهدا هستند، اینجاست که قلب مقدس. باید سلطنت کند تا بتواند به همه چیز اشاره کند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

معبد پانتئون پاریس

معمار آن، ژاک ژرمن سوفلوت، قصد داشت سبکی و روشنایی کلیسای جامع گوتیک را با اصول کلاسیک ترکیب کند، اما نقش آن به عنوان مقبره مستلزم مسدود شدن پنجره‌های بزرگ گوتیک بود. پادشاه لوئی پانزدهم در سال 1744 عهد کرد که در صورت بهبودی از بیماری خود، کلیسای ویران شده کلیسای سنت Genevieve را با عمارتی که شایسته قدیس حامی پاریس است، جایگزین کند. پادشاه سلامت خود را به دست آورد و به مارکیز ماریگنی وفای به عهد سپرده شد. ژاک ژرمن سوفلوت، ژاک ژرمن سوفلوت، شاگرد مارینی مسئول این طرح ها شد و ساخت پانتئون آغاز شد.
دفن در پانتئون راهی برای تجلیل از زندگی شخصیت های برجسته فرانسوی بود، اما این فهرست در ابتدا فقط به مردان محدود می شد. تنها در سال 1995 بود که پانتئون سنت شکنی کرد و فیزیکدان و شیمیدان ماری کوری را به خاطر مشارکتش در مطالعه رادیواکتیویته در تالارهای مقدس خود دفن کرد. شوهر او، فیزیکدانی به نام پیر کوری، نیز در پانتئون به خاک سپرده شده است.
عشق فرانسه به هنر و فرهنگ به وضوح به ساکنان ارواح پانتئون منتقل می شود و بسیاری از نویسندگان، فیلسوفان و فیلمسازان در داخل دیوارهای آن آرام گرفته اند. اینها شامل ویکتور هوگو از Les Miserables و The Hunchback of Notre Dame، الکساندر دوما، ژان ژاک روسو، ولتر و امیل زولا هستند.

Image

کلیسای سنت شاپل

سنت شاپل با شیشه های رنگی خیره کننده خود، گوهری از معماری گوتیک در قلب پاریس است. کلیسای کوچک قرون وسطایی با پذیرایی از بیش از 900000 بازدیدکننده در هر سال، یکی از جادویی ترین مناظر پاریس است. پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ آن از قدیمی‌ترین پنجره‌های پاریس هستند. سنت شاپل حدود 80 سال پس از کلیسای نوتردام ساخته شد. نمای بیرونی کلیسا بدون عارضه و کاملاً هوشیار است. کلیسای کوچک رایونانت گوتیک دارای پنجره‌های بلند (15 متر) است که با نوارهای ردیابی و تکیه‌گاه‌های عمیق تقسیم می‌شوند. بر روی دومی‌ها قله‌های تزئین شده با کروک و تاج‌هایی از خار پوشیده شده‌اند که اشاره به اولین یادگاری دارد که توسط لویی نهم به کلیسای کوچک آورده شده است.ورودی نمازخانه در زیر ایوانی قرار دارد که تمپان آن نشان دهنده تاج گذاری است. ترومو دارای یک باکره با کودک است. بالای آن ایوانی بسیار پرآذین‌تر با تمپانوم نشان‌دهنده آخرین داوری است. گلدسته فعلی در سال 1853 بلند شد و ارتفاع آن از سطح خیابان به 75 متر می رسد.

مطالب مرتبط :

کاخ های پاریس 
محله های پاریس 
میدان های پاریس 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر