×

کلیسای نوتردام پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /   کلیساهای پاریس /   کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام، همچنین به عنوان نوتردام د پاریس ("بانوی ما پاریس") یا به سادگی نوتردام شناخته می شود، یک کلیسای جامع تاریخی کاتولیک است که در نیمه شرقی جزیره ایل د لا سیته (جزیره در رودخانه سن) واقع شده است. منطقه 4 پاریس، فرانسه. این یکی از معروف ترین و نمادین ترین ساختمان های شهر است و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی در جهان شناخته می شود. کلیسای نوتردام به مریم مقدس تقدیم شده است. در این مقاله به بررسی تاریخچه و آتش سوزی و نکاتی در مورد کلیسای نوتردام و آثار موجود در کلیسا و مکان آن می پردازیم.

Image

تاریخچه کلیسای نوتردام پاریس

این کلیسای جامع در قرن های 12 و 13 ساخته شده است و از جنگ ها، انقلاب ها و رویدادهای تاریخی دیگر جان سالم به در برده است. این شهر به خاطر پنجره های شیشه ای رنگارنگ چشمگیر، کنده کاری های سنگی پیچیده و گلدسته های سر به فلک کشیده اش که ارتفاع آنها به بیش از 100 متر می رسد، مشهور است. در طول تاریخ وسیع خود، کلیسای جامع صدمات قابل توجهی را متحمل شده است، به ویژه در طول انقلاب فرانسه در سال 1786. خوشبختانه با دلسوزی بازسازی شد و همچنان توجه سراسر جهان را به خود جلب کرد. کلیسای جامع میزبان بسیاری از مراسم مذهبی و رویدادهای تاریخی بوده است و علیرغم اعتقادات مذهبی خود، مردم از همه ادیان و ملیت های مختلف هنوز از عظمت منحصر به فرد آن شگفت زده می شوند. در سال 1909، ژان آرک در کلیسای جامع نوتردام توسط پاپ پیوس دهم شادی آور شد. دختر جوان شجاعی که همه چیزهایی را که از خدا تجربه کرده بود گفت، به فرانسوی ها در درگیری با سربازان انگلیسی کمک کرد. فرانسوی ها به حرف او اعتماد کردند و در نهایت در بسیاری از نبردها علیه انگلیس پیروز شدند.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

به عنوان یکی از طرفداران بزرگ خانواده سلطنتی، او همچنین در تاج گذاری چارلز ویل نقش داشت. با این حال همه با دیدگاه‌ها و اعتقادات مذهبی او قانع نشدند و بعداً توسط بوروندی‌ها که او را به بدعت متهم کردند کشته شد و او را در آتش سوزاندند. تا اینکه در سال 1456 نامش پاک شد و به عنوان شهید بی گناه شناخته شد.

آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس

در آوریل 2019، نوتردام محل آتش‌سوزی ویرانگر بود که بسیاری از ساختمان‌ها از جمله سقف و مناره نمادین آن را ویران کرد. این آتش سوزی باعث شوک و اندوه گسترده شد و باعث هجوم حمایت ها و کمک های مالی از سراسر جهان شد. از آن زمان، تلاش‌هایی برای بازگرداندن کلیسای جامع به شکوه سابقش در جریان است. علیرغم چالش هایی که با آن روبرو بوده است، نوتردام به عنوان نمادی ماندگار از شهر پاریس باقی مانده است و همچنان به ایجاد هیبت و احترام در همه کسانی که آن را می بینند، ادامه می دهد.

نکاتی در مورد کلیسای نوتردام پاریس

قدمت کلیسای نوتردام پاریس به قرن دوازدهم باز می گردد. این بنا که در فهرست میراث جهانی یونسکو به همراه بانک های پاریس در شهر سن ثبت شده است، یکی از محبوب ترین بناهای تاریخی در جهان است که هر ساله بیش از 12 میلیون نفر قبل از آتش سوزی از آن بازدید می کنند.

•    طول: 420 فوت (128 متر)
•    عرض: 157 فوت (48 متر)
•    ارتفاع سقف شبستان: 115 فوت (35 متر)
•    ارتفاع برج: 226 فوت (69 متر)
•    ارتفاع مناره: 315 فوت (96 متر)
•    تنها یکی از سه پنجره بزرگ رز کلیسای جامع، شیشه اصلی قرن سیزدهمی خود را حفظ کرده است

کلیسای نوتردام پاریس در چه سالی ساخته شد؟

ساخت و ساز در سال 1163 تحت سلطنت شاه لوئیس هفتم آغاز شد و کلیسای جامع تا حد زیادی تا سال 1345 تکمیل شد، اگرچه تغییرات و اضافات زیادی در طول قرن‌های بعد انجام شد. این کلیسا یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کلیساهای جهان است. کلیسای نوتردام پاریس در ابتدا دارای تکیه گاه های پرنده در طراحی آن نبود. اما پس از شروع ساخت کلیسای جامع، دیوارهای نازک‌تر (که در سبک گوتیک رایج شده‌اند) هر روز بالاتر رفتند و با بیرون راندن دیوارها، شکستگی‌های استرس شروع شد. معماران کلیسای جامع، در تلاش برای رفع مشکل، تکیه‌گاه‌هایی در اطراف دیوارهای بیرونی ساختند و الحاقات بعدی این الگو را ادامه دادند. این یکی از اولین ساختمان هایی در جهان بود که از تکیه گاه پرنده (تکیه های بیرونی قوسی) استفاده کرد.

Image

آثار موجود در کلیسای نوتردام پاریس

در کلیسای جامع نوتردام، نمایش‌های وسیعی از آثار هنری، مبلمان و بسیاری از اقلام ارزشمند وجود دارد که منعکس‌کننده طراحی نیو-گوتیک هستند. گردشگران برای دیدن و لذت بردن از این قطعات با هزینه ورودی اندک به کلیسای جامع پذیرایی می شوند. آنها همچنین می توانند در مراسم عشای ربانی شرکت کنند که سه بار در روز برگزار می شود و یک جاذبه محبوب برای بازدیدکنندگان مسیحی است.
 

آیا کلیسای جامع باز است؟

خیر، تا اطلاع ثانوی برای عموم بسته است. کلیسای نوتردام پاریس قرار است تا سال 2024 دوباره به روی عموم باز شود. نوتردام هنوز در حال بازسازی و بازسازی از آتش سوزی است. در حال حاضر امکان بازدید از داخل کشور وجود ندارد. در این بین، می توانید نوتردام را به صورت مجازی کشف کنید. "پارویس" کلیسای جامع (منطقه ای محصور در مقابل کلیسای جامع یا کلیسا) از ماه می 2020 برای عموم قابل دسترسی است.

کلیسای نوتردام پاریس کجاست؟

کلیسای جامع یک کلیسای جامع کاتولیک قرون وسطایی است که در انتهای شرقی جزیره کوچک در رودخانه سن واقع شده است. به گفته مورخان، نوتردام پاریس بر روی ویرانه‌های مکان‌های مذهبی قبلی ساخته شده است: یک معبد رومی که به مشتری اختصاص داده شده است و یک کلیسای رومی اولیه مسیحی.

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر