×

کاخ های پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /   کاخ های پاریس

امروز می خواهیم به کاخ های متفاوتی در پاریس بپردازیم. در این راستا، نگاهی به کاخ ورسای، کاخ اپرا گارنیه، پله رویال پاریس و قلعه کونسیروژوری  می اندازیم.

Image

کاخ ورسای

کاخ ورسای همراه با باغ هایش یکی از مشهورترین آثار میراث جهانی است. این مجموعه سبک معماری قرن 17 و 18 را دنبال می کند و شامل: آپارتمان های سلطنتی، تالار آینه ها، کلیسای کوچک، اپرای سلطنتی و موزه تاریخ فرانسه است. پس از بازگرداندن دروازه سلطنتی و بازسازی کامل پتی تریانون، اپرا سلطنتی در سال 2009 پس از دو سال کار بازسازی درهای خود را باز کرد: اکنون با یک برنامه استثنایی پذیرای عموم است. از اکتبر 2010، میز پادشاه بار دیگر در پیش اتاق گراند کوورت است که به طور کامل بازسازی شده و اکنون برای عموم باز شده است. این فضای شام را بازسازی می کند که در آن پادشاه لوئیس چهاردهم هر شب ساعت 10 شب در ملاء عام با خانواده اش غذا می خورد و هر شام 45 دقیقه طول می کشید! کاخ ورسای دارای یک منطقه استقبال و اطلاع رسانی جدید برای عموم است، که در آن همه بلیط های ورودی با هم گروه بندی شده اند (بلیت کاخ، بلیط یک روزه، و بلیط های تور با راهنما در اینجا فروخته می شود). این منطقه در اولین ساختمان واقع در رمپ سمت چپ پس از عبور از دروازه اصلی واقع شده است.
در سال 1661، لویی چهاردهم آندره لو نوتر را مأمور طراحی و چیدمان محوطه های پیچیده کرد – پروژه ای که تکمیل آن چهل سال طول کشید. تنها در 20 کیلومتری مرکز پاریس، این کاخ به میراث جهانی یونسکو تبدیل شده است و به دلایل خوبی - تنها در سال 2017، ورسای پذیرای 7,700,000 بازدید کننده باورنکردنی بود.

Image

 
کاخ تاریخ غنی دارد: با چندین حاکم سلطنتی که در طول قرن‌ها آن را خانه می‌خوانند، بازدید از آن طرفداران تاریخ را به روزهای مجلل زندگی قصری قرن هفدهم و هجدهم برمی‌گرداند. انتظار برای کشف شدن مجموعه ای کامل از داستان های باورنکردنی، حقایق عجیب و غریب، و ویژگی های عجیب و غریب است که تصویری غنی تر از کاخ می سازد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


واقع در منطقه ایل دو فرانس، جنوب غربی پاریس، مکان ممتازی برای اقامت و اعمال قدرت سلطنت فرانسه از لویی چهاردهم تا لویی شانزدهم، کاخ و پارک ورسای، که توسط چندین نسل ساخته و تزیین شده است. از معماران، مجسمه‌سازان، نقاشان، تزئین‌کاران و هنرمندان منظره‌سازی، که بیش از یک قرن برای اروپا نشان داده شده‌اند، مدلی عالی از یک اقامتگاه سلطنتی. برنامه ریزی معماری و ترکیب شکوهمند منظره یک همزیستی نزدیک را تشکیل می دهد و به عنوان محیطی برای شکوه دکوراسیون داخلی آپارتمان ها عمل می کند.

کاخ اپرا گارنیه

کاخ گارنیه، خانه اپرا گارنیر، مکانی برای هنر، زیبایی و حتی جذابیت است. می توانید از هنر و زیبایی آن در نمایش های زنده و معماری دوست داشتنی که منطقه 9 پاریس را درخشان می کند، قدردانی کنید. و به لطف ارتباط آن با فانتوم معروف اپرا، که هنوز هم طرفداران ستایشگر را به خانه اپرا می کشاند، فتنه هایی وجود دارد.
آیا می خواهید این نقطه عطف با ارزش عکس را ببینید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید قبل از بازدید از کاخ گارنیه در پاریس بدانید. اپرا گارنیه در منطقه 9 شلوغ پاریس، درست در گوشه خیابان های اسکریب و اوبر قرار دارد. به طور مناسب، دادگاه را در مرکز میدان اپرا برگزار می کند.
قدمت اپرا به اواسط قرن نوزدهم باز می گردد، زمانی که معمار فرانسوی چارلز گارنیه این ساختمان را به سبک امپراتوری دوم طراحی کرد، اصطلاحی که برای توصیف معماری به شدت تحت تأثیر رنسانس ایتالیا استفاده می شود. این اپرا به طور رسمی در 5 ژانویه 1875 افتتاح شد.

Image

پله رویال پاریس

عجیب است که کاخ رویال، در حالی که درست در مرکز پاریس تاریخی قرار دارد، اغلب بازدیدکنندگان آن را از دست می دهند. شاید یکی از دلایل آن این باشد که کاخ رویال به راحتی قابل تشخیص نیست، همانطور که توسط ساختمان های معروف دیگر احاطه شده است و این واقعیت که اکنون برای دفاتر دولتی فرانسه استفاده می شود. یا شاید به این دلیل است که درست روبروی موزه لوور است و بازدیدکنندگان از شهرت و زیبایی آن موزه پرت می شوند.
اما، باغ های شگفت انگیز از دید رهگذران پنهان است. ما دوست داریم زمانی را صرف قدم زدن در گالری های حاشیه باغ، قدم زدن در مسیرهای گلدار و نشستن در کنار یکی از دلپذیرترین فواره های پاریس کنیم. این یک استراحت آرامش بخش از شلوغی و شلوغی است که موزه لوور را احاطه کرده است. یکی از زمان های مورد علاقه ما برای حضور در اولین روزهای گرم ماه مارس است که گل ها شروع به شکوفه دادن می کنند و درختان جوانه می زنند و پرندگان پارک در حال پرواز هستند.

قلعه کونسیروژوری

به محض ورود به قلعه کونسیروژوری ، همانطور که در فرانسه به آن می گویند، اولین چیزی که متوجه می شوید اندازه بسیار بزرگ آن است: سقف های طاقدار سر به فلک کشیده و طاق های گوتیک، ستون های پشتیبانی عظیم، و فضاهای وسیع و تقریبا بی پایان. قلعه کونسیروژوری به عنوان یک قصر سلطنتی به نام کاخ شهر آغاز شد که در ابتدا در قرن ششم توسط کلوویس، اولین پادشاه فرانسه ساخته شد. موقعیت آن در لاسیته، یکی از دو جزیره کوچک در وسط رود سن، آن را در قلب پاریس تاریخی قرار می دهد.
در طول چند قرن بعد، توسعه‌ها و پیشرفت‌ها قلعه کونسیروژوری را، همانطور که در فرانسه نامیده می‌شود، به نمونه‌ای نادر و خیره‌کننده از معماری سکولار گوتیک قرن سیزدهم (یعنی نه یک کلیسا) تبدیل کرد - که به طور گسترده شاید بهترین نمونه در اروپا در نظر گرفته شود. امروزه، بسیاری از ما قلعه کونسیروژوری را به عنوان دادگاه بدنام انقلاب فرانسه و زندان می شناسیم که ماری-آنتوانت آخرین روزهای خود را در انتظار سرنوشت خود در گیوتین گذراند. 

 

مطالب مرتبط : 

کاخ ورسای
کاخ اُپرا گارنیه
پَله رویال پاریس
قلعه کونسیرژوری
کلیساهای پاریس 
محله های پاریس 
میدان های پاریس 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر