×

پله رویال پاریس یا کاخ رویال پاریس ؟

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /   کاخ های پاریس /   پَله رویال پاریس

افرادی تصور می کنند که  کاخ رویال پاریس  و پَله رویال پاریس دو نام و مکان متفوت خواهند بود ، در حالی که  چنین نمی باشد. در صورتی که از منظر ترجمه لغوی، بین کاخ رویال پاریس و پله رویال پاریس تفاوت ماهیتی وجود ندارد. در واقع، کاخ رویال پاریس ترجمه فارسی عبارت انگلیسی “Royal Palace” و پله رویال پاریس ترجمه عبارت فرانسوی” “Le Palais Royal  می باشد که هر دو واژه یک مفهوم را دارند و در معنی هر دو عبارت به معنای کاخ می باشند.

 

تاریخچه پله رویال پاریس

پَله رویال پاریس که به آن کاخ رویال پاریس نیز می گویند (Le Palais Royal)  قصری می باشد که در ضلع جنوبی موزه سرشناس و شگفت انگیز لوور قرار دارد. کاخ رویال پاریس که مقر سلطنت تمامی پادشاهان فرانسه می باشد به نام پله رویال پاریس نیز شناخته می شود. در سال 1636 ریشیلیو تصمیم عجیبی می گیرد. او  قصر کاردینال را به پادشاه لوئی سیزدهم می بخشد. بعد از گذشت شش سال ، آن اتریش ، بیوه لوئی سیزدهم ساکن قصر کاردینال می گردد. در این شرایط  لوئی چهاردهم با مراقبت های مادرانه آن در اتریش، بزرگ می شود تا در آینده بر تخت پادشاهی بنشیند. در این دوره بود که نام کاخ کاردینال، به کاخ پادشاه تغییر می نماید.

کاخ اورلئان Le Palais des Orleans

کاخ سلطنتی پادشاه به فیلیپ اورلئان خانواده اورلئان، که برادر لویی چهاردهم می باشد، داده می شود. به این دلیل که  لویی چهاردهم در قصر ورسای ساکن می گردد. لذا موسیو که همان برادر پادشاه بود کاخ را در دست می گیرد. در نهایت این کاخ برای سالیان سال در خانواده دوک اورلئان باقی می ماند. در این شرایط دیگر قدرت به دستان فیلیپ اورلئان می افتد. اگر چه  بسیار جوان بود لاجرم در همان مدت جوانی پادشاه لویی چهاردهم، کشور فرانسه را مدیریت کرده و امور کشور را به دست گرفته بود.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

لویی فیلیپ اورلئان که  یکی دیگر از اعضای خانواده بود شروع به ساخت  خانه، بوتیک، مغازه و حتی سالن تئاتر و کافه اطراف باغ های قصر رویال پاریس می نماید. در بازدید از  پله رویال پاریس همچنان می توانید این مجموعه را مشاهده کنید. به طور کلی هر آنچه در شهر پاریس یافت شود حتما در قصر رویال پاریس  وجود دارد.

در نهایت نوبت به انقلاب فرانسه شد. قصر رویال پاریس سرانجام در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم متوجه شورش هایی بود که منجر به انقلاب فرانسه گردید. پله رویال در  انقلاب فرانسه توسط دولت مصادره  شد و د رحال حاضر نیز  اداره می شود.  در آن زمان مجددا  به خانواده اورلئان پس داده شد.

 

پله رویال پاریس یا قصر رویال پاریس در عصر کنونی

قصر رویال پاریس در حال حاضر در چه وضعیتی می باشد؟ این مجموعه همچنان مانند گذشته خود هنوز همان شکوه و عظمت خود را حفظ  نموده است. اگر از جهتی به این موضوع بخواهیم بپردازیم می توان گفت  کاخ رویال Palais Royal را اگر از بالا و کاملا عمود بر زمین مورد مشاهده کنیم  یک مستطیل بزرگ از آسمان خواهیم دید . این یعنی اینکه پله رویال پاریس، قلب تاریخ فرانسه، دارای  بنایی مستطیلی شکل می باشد. طول این مستطیل و عرض آن به ترتیب 405 متر و 123 متر است. با مشاهده آن نیز متوجه زیبایی و خودنمایی باغ های کاخ رویال نیز می شوید که  چشم انداز زیبا و متفاوتی  را در این مکان ایجاد نموده است . همانطور که می دانید  ورود به باغ های قصر رویال برای عموم آزاد می باشد. ولی در رابطه با ظاهر بیرونی ساختمان می بایست به جرات شیک بودن و زیبایی کم نظیر آن را تحسین نمود.

 نمای ساختمان به گونه ای طراحی شده است که یک هارمونی یک دست به سبک یونانی قابل مشاهده می باشد . به این صورت که  نمای ساختمان پله رویال پاریس به وسیله  قاب ها و فریم های مثلثی شکل و سر ستون های بسیار زیبا زینت آرایی شده می باشد. وجود حوض های زیبا و با درختانی دیدنی در حیاط های باغچه های این ساختمان بر زیبایی آن می افزاید . همچنین، اتاق های ساختمان که نمی توان بی تفاوت از کنار آن رد شد. دکوراسیون دلربا و اغواگر در کنار  نقاشی های بسیار دیدنی و زیبا، اتاق های ساختمان را خیال انگیز و استثنایی تر نموده است.

پله رویال پاریس به عنوان یکی از جاذبه های متفاوت در پاریس می باشد که در بر گیرنده زیبایی های متفاوتی است. صدای دلنشین آکاردئون، خیابان‌ های سنگفرش ‌شده، بوی باگت تازه، آسمان ابری و در نهایت یک برج بلند فلزی که در یک مجموعه د رکنار هم یک قاب زیبا و شگفت انگیز را ایجاد نموده است. سال‌هاست  پاریس به عنوان  شهر عاشقان شناخته می شود شاید  دلیل آن  رودخانه سن و قدم زدن‌ های رمانتیک روی پل ‌های رودخانه باشد. در صورتی که  قصد سفر به فرانسه را دارید، بهتر است پله رویال پاریس را در لیست بازدید های خود قرار دهید چرا که دیدن از آن خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط : 

کاخ ورسای
کاخ اُپرا گارنیه
قلعه کونسیرژوری
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر