×

میدان های پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  میدان های پاریس    

پایتخت فرانسه به خاطر میدان‌های تاریخی‌اش مانند میدان کنکورد و میدان وژز مشهور است. از بزرگ‌ترین میدان‌های جشن پادشاهان فرانسه تا چهارراه‌های مخفی کوچک. امروز میخواهیم به بررسی میدان کنکورد پاریس، میدان باستیل پاریس و میدان جمهوری پاریس می پردازیم. پاریس خانه بسیاری از میادین است، برخی بزرگ و برخی دیگر کوچک. برخی از آنها مربع سلطنتی هستند، برخی دیگر کاربردی تر هستند. قبل از بازدید از پاریس، لازم است بدانید که یک میدان در زبان فرانسه «مکانی بی‌نظیر» است. اما ابتدا، دقیقاً مربع (یا مکان به زبان فرانسوی) چیست؟ اصولاً میدان محل اجتماع عمومی است. اکثریت قریب به اتفاق میادین پاریس در تقاطع خیابان ها، خیابان ها یا بلوارها قرار دارند.

Image

میدان کنکورد پاریس

میدان باشکوه د لا کنکورد بدون شک معتبرترین میدان پاریس است. من فقط برای قرن ها آنجا می ایستم و از فواره های خارق العاده و تیرهای چراغ های ظریف شگفت زده می شدم. در واقع میدان کنکورد نقش مهمی در تاریخ فرانسه ایفا کرد. قدمت آن به قرن 18 برمی گردد که نام آن مکان لوئیس پانزدهم بود. میدان از زمان پیدایش در بسیاری از مواقع محل برگزاری اجتماعات شاد یا غمگین ملی بوده است. میدان کنکورد همچنین نقش نمادین فوق العاده ای را در امتداد محور تاریخی ایفا می کند.
در مرکز آن یک ابلیسک مصری از معبد رامسس در اقصر بلند شده است که برای ادای احترام به فرانسه استعمارگر شکوهمند سابق (میراث ناپلئون) ادای احترام می کند. میدان کنکورد بناهای تاریخی مهمی از معماری های زیبا را دوباره گرد هم می آورد. پارلمان فرانسه به نام کاخ بوربون: «مجمع ملی» را می‌توان از میدان، آن سوی رودخانه سن دید.
خیابان باشکوه رویال شما را به سمت شمال به کلیسای مادلین هدایت می کند که شبیه یک معبد است. در هر طرف خیابان رویال، با منظره ای خیره کننده از میدان کنکورد و فواره های آن، هتل مجلل کریلون و هتل د لا مارین، که اکنون وزارت نیروی دریایی است، قرار دارند. Rue Royale میزبان برخی از لوکس ترین "بوتیک ها" در پاریس است: جواهرات، Maxim's، Chanel و غیره.

Image

میدان باستیل پاریس

میدان باستیل یکی از تقاطع‌های بسیار شلوغ پاریس است که خیابان‌های متعددی دارد که همگی آن‌ها را متقاطع می‌کنند، درست مانند میدان شارل گل که طاق پیروزی در آن قرار دارد و بنابراین این یکی دیگر از ترافیک‌های بدنام است. و با وجود اینکه تاریخ باستیل با قلعه تبدیل شده به زندان جذاب است، متاسفانه هیچ یک از قلعه اصلی دست نخورده باقی نمانده است، اما سنگ های خاصی وجود دارد که در مسیرها و غیره میدان چیده شده است که جایی را به تصویر می کشد که زمانی این قلعه کجاست. ایستاده است و اینها هنوز هم امروزه قابل مشاهده است.
میدان باستیل در منطقه یازدهم پاریس، نه چندان دور از میدان جمهوری قرار دارد. در دوران سلطنت لویی یازدهم، باستیل یک زندان بود. قلعه باستانی باستیل در گذشته در این میدان قرار داشت. این زندان دولتی در 14 ژوئیه 1789 مورد تهاجم و تخریب انقلابیون قرار گرفت. در جریان هجوم باستیل در قرن هجدهم، مردم پاریس زندانیان را آزاد کردند و امروزه این بنا نماد انقلاب است. علاوه بر این، این رویداد آغاز انقلاب فرانسه بود. این منطقه نمادی از تاریخ فرانسه است و بقایای قلعه قدیمی هنوز در سنگفرش "مکان" یا میدان دیده می شود. در مرکز، حدود سال 1860، ستون جولای به نشانه سرنگونی سلطنت چارلز X ساخته شد.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 


 مجسمه طلایی به نام "روح آزادی" که معمولا به عنوان "فرشته باستیل" شناخته می شود، در بالای ستون نصب شده است. ". سایت برای عموم آزاد نیست. یکی دیگر از چهره های باشکوهی که در میدان ایستاده است، اپرای باستیل است که توسط معمار کارلو اوت ساخته شده است. به مناسبت دویستمین سالگرد انقلاب فرانسه در 14 ژوئیه 1989 رونمایی شد: روز باستیل. اپرای ملی باستیل و همچنین کاخ گارنیه، بازیگران اصلی صحنه اپرای بین‌المللی هستند. باستیل همچنین میزبان کنسرت ها و بازارهای متعدد و همچنین تظاهرات اتحادیه های کارگری و سیاسی است.

Image

میدان جمهوری پاریس

میدان تاریخی میدان جمهوری یکی از بزرگترین میدان های پاریس است. در چهارراه منطقه 3، 10 و 11 واقع شده است. شکل امروزی میدان را مدیون بارون هاوسمان هستیم. معمار شهری در طول امپراتوری دوم بر روی بازسازی شهری پاریس کار کرد. از آن زمان تاریخ ایجاد محور بزرگ و مستقیم است.
نام میدان به افتخار جمهوری سوم که به تازگی اعلام شده است (1871-1940) است. در مرکز آن مجسمه برنزی به یاد ماندنی ماریانا (ارتفاع 9.5 متر) که توسط برادران لئوپولد و چارلز موریس حجاری شده و در 14 ژوئیه 1883 نصب شده است، قرار دارد. این مجسمه ماریان را در دست راست خود یک شاخه زیتون و لوح راست انسان را در سمت چپ خود نشان می دهد. .
این میدان اخیراً بازسازی شد تا برای رهگذران پذیرایی بیشتری داشته باشد - با صندلی‌های عمومی و امکانات آب اضافه شده است. امروزه، فضای عابر پیاده مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت است، به خصوص در روزهای گرم تابستان. تراموتا می‌گوید: «متاسفانه مبلمان شهری به خوبی پیر نشده‌اند (فقط چند سالی است)، اما این مکان بسیار سرزنده‌تر از قبل برای جمع‌آوری باقی مانده است.
توسعه مجدد همچنین باعث بازسازی در منطقه اطراف شد. تراموتا ادامه می دهد: «به طور مشابه، تغییرات الهام بخش کسب و کارهای جدید برای [بیاندن] این منطقه و دیگر پروژه های بازسازی، یعنی خیابان du Château d’Eau در نزدیکی است، که به چیزی شبیه به مقصدی برای غذا و خرید تبدیل شده است. به طور کلی، تا حدی «صیقل‌پذیر» شده است، اما همچنان لبه‌ای را که از یک مرکز متروی پر رفت و آمد انتظار می‌رود حفظ کرده است.»

مطالب مرتبط :

کلیساهای پاریس 
کاخ های پاریس
محله های پاریس 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر