×

میدان باستیل پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  میدان های پاریس    /   میدان باستیل پاریس

میدان باستیل  که در تلفظ فرانسوی میدان باستی می باشد یک میدان می باشد که در شهر پاریس قرار دارد. این میدان به دلیل نقش تاریخی و هم به علت فعالیت‌ های سیاسی انجام شده در آن از شهرت بالایی برخوردار می باشد. بخش زیادی از اتفاقات تأثیرگذار تاریخ فرانسه در این مکان رخ داده است. فتح قلعه باستیل که زمینه‌ ساز انقلاب فرانسه می باشد را می ‌توان از مهمترین اتفاقات رخ داده در این محل دانست. در حال حاضر نیز به دلیل  بُعد تاریخی آن از این محل برای برگزاری اجتماعات اجتماعی، سیاسی و راهپیمایی ‌ها در نظر گرفته می شود. مواردی همچون  تظاهرات و اعتراضات سندیکاهای کارگری فرانسه در ۲۸ ماه مارس سال ۲۰۰۶ میلادی در این میدان نام برد. طول این میدان ۲۱۵ متر و عرض آن ۱۵۰ متر می باشد. 

Image

تاریخچه میدان باستیل پاریس

شهر پاریس با برخورداری از جاذبه های گردشگری و توریستی خود توانسته است توجه میلیون ها گردشگر را به سوی خود جلب نماید.  میدان باستیل پاریس از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود که این میدان با توجه به زندان باستیل نام گذاری شده است و نماد قدرت مطلق می باشد.  این زندان در زمان های دور در این میدان واقع شده بود.در مدت زمانی که  جنگ سال 1356 میلادی بین فرانسه و انگلیس اتفاق داد، فرانسه شکست خورد؛ در پی این اتفاق ناگوار، فرانسوی ها را به تاسیس یک قلعه نظامی وا داشت تا به این صورت در برابرِ دشمنان از خود دفاع نماید. از همین حیث در سال های 1370 الی 1383 (دوره پادشاهی شارل پنجم) قلعه باستیل را با برج هایی به ارتفاع 22 متر، احداث گردید .

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 


در سده 17 درست وقتی که کاردینال ریشلیو روی کار آمد، این قلعه به زندانی برای افرادی که مخالف پادشاه بودند تبدیل گردید. به طور کلی تعداد زندانیان این مکان بسیار کم تر از سایر زندان ها می باشد که  بازداشت شدگان نیز رفتاری مناسب تر داشتند. این زندان در سال 1789 میلادی به وسیله گروهی از انقلابیون فتح گردید و زندانیان اندک آن آزاد گشتند. این اقدام نقطه عطفی در انقلاب فرانسه به شمار می رفت. چند روز پس از آزادی زندانیان، این زندان به طور کامل تخریب گردید و امروزه تنها یک علامت در مکان آن وجود دارد. پس از انقلاب فرانسه هرساله روز باستیل را جشن می گیرند تا یادآور آن دوره غرور آفرین باشد.با گذشت سه سال از تخریب زندان باستیل در این مکان میدانی ساخته گشت و بعدها ستون جولای را در آن مکان قرار دادند و در اطراف آن فواره ای تعبیه کردند. 

بهترین زمان بازدید از میدان باستیل پاریس

بهترین و مناسب ترین زمان میدان باستیل پاریس مهمترین و اصلی ترین دغدغه  مسافران و توریست ها می باشد. توجه داشته که لازم است تا  شرایط آب و هوایی و اوقات فراغت گردشگران و توریست ها برای بازدید در نظر گرفته شود. فصل بهار و تعطیلات عید نوروز از بهترین و مناسب ترین زمان برای سفر به سوی این شهر و بازدید از میدان مذکور است. به خاطر داشته باشید تعطیلات پیش روی بهترین زمان برای بازدید خواهد بود. 

مدت زمان لازم برای بازدید از میدان باستیل پاریس

میدان باستیل از بهترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد . به طور کلی هر گردشگری در سفر خود به سوی این شهر، بازدید از میدان باستیل پاریس را در اولویت های خود قرار خواهد داد .  شایان ذکر می باشد  اطراف این میدان نیز منظره و طبیعت بسیار باشکوهی دارد که گردشگران می توانند جذاب ترین لحظات را در این میدان برای خود رقم بزنند. مدت زمان مورد نیاز جهت بازدید از میدان باستیل شهر پاریس یک الی دو ساعت خواهد بود که  بستگی به اوقات فراغت گردشگران و مسافران نیز خواهد داشت. توصیه می شود این فرصت با ارزش را از دست ندهید و حتما از این مکان جذاب بازدید داشته باشید . در اطراف این میدان ساختمان های بسیار دیدنی با معماری باشکوه وجود دارد که می تواند توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جلب نماید. 

Image

نزدیک ترین رستوران ها به میدان باستیل شهر پاریس

با کیفیت ترین و نزدیک ترین رستوران ها از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که ذهن بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کرده است. وجود رستوران های نزدیک به میدان باستیل شهر پاریس می تواند بخش مهم ی از خاطره شما در این محیط باشد . این رستوران ها بهترین و بی نظیرترین خدمات و منوی غذایی را در اختیار گردشگران قرار خواهند داد. شما پس  از گذراندن بهترین و بی نظیرترین لحظات ممکن در میدان باستیل شهر پاریس می توانید به  بهترین رستوران ها مراجعه نمایید و  خوشمزه ترین و لذیذترین غذاها را سفارش دهید و از  غذای فرانسوی لذت ببرید . رستوران la éclair de genie، رستوران beta و رستوران virtus از جمله این رستوران ها می باشند که کیفیت بالایی دارند. 

مطالب مرتبط :

میدان کنکورد پاریس

میدان جمهوری پاریس

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر