×

میدان جمهوری پاریس

راهنمای سفر به اروپا  /   راهنمای سفر به فرانسه /  راهنمای سفر به شهر پاریس /  میدان های پاریس    /   میدان جمهوری پاریس

طاق پیروزی که به آن طاق نصرت نیز می گویند از جمله ساختمان هایی است که در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانز الیزه.قرار دارد . این بنا به افتخار سربازانی ایجاد شد که در طول تاریخ و به خصوص دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا نمودند. در دیوارهای داخلی و بر فراز این طاق نصرت نام فرماندهان نیروهای فرانسوی در این جنگ‌ ها دیده می شود.  مقبره یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول در زیر این بنا نیز واقع شده است. در قسمت پایینی بنا و در ضلع شرقی آن که به  سمت شانزه لیزه می باشد، آتشی به یاد سرباز گمنام همواره شعله‌ ور می باشد که هر بعد از ظهر طی مراسمی خاص با گاز طبیعی آتش آن را تجدید می شود.

Image

تاریخچه میدان جمهوری ،جاذبه مشهور پاریس!

پاریس به عنوان نگین شهرهای جهان به شمار می رود که  جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود حفظ می کند و با این ویژگی همه را شیفته و دلباخته خود کرده است. در سرتاسر شهر برج مشهور ایفل، رود سن که جاری است، کافه های پاریسی و طاق پیروزی پاریس از موارد دیدنی های این شهر افسانه ای به شمار می رود. طاق آزادی پاریس که طاق نصرت نیز معرفی می گردد، بنایی باشکوه و باعظمت می باشد که در انتهای خیابان معروف شانزه لیزه قرار دارد.  برخورداری از تاریخ پرفراز و نشیبی آن را شناخته تر کرده است. خیابان شانزه لیزه که به این طاق باشکوه منتهی می گردد در مناسبت های مختلف همچون سال نو و کریسمس با چراغانی ها و نورپردازی های زیبا، به یکی از جذاب ترین مکان های پاریس تبدیل می گردد که احتمالا تصویر آن را در شبکه های مجازی بارها مشاهده شده است.

Image

اما طاق و بنای یادبود چه زمانی، به دستور چه کسی ساخته شد. طاق پیروزی یا طاق نصرت پاریس بنایی با ابهت و باشکوه شناخته می شود که در میدان شار دوگل و در سمت غربی خیابان شانزه لیزه قرار دارد. ای بنا یکی از مشهورترین و نمادین ترین بناها در پاریس به شمار می رود. حدود ۲۰۰ سال از ساخت بنا می گذرد که همواره شاهد تحولات و حوادث تاریخی و سیاسی، از جمله تراژیک ترین حوادث، بوده است. طاق آزادی پاریس در واقع جهت یادبودی برای سربازان فداکار فرانسوی که جان خود را در زمان حکومت ناپلئون در راه وطن از دست داده اند ساخته شده است. در حال حاضر می توان این بنا را از مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس دانست و به علت موقعیت بسیار خوبی که دارد تقریبا تمام مسافران از آن بازدید می نمایندس. 

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

یادبود سرباز گمنام

آرامگاه سرباز گمنام در پایین طاق نصرت پاریس و مشرف به خیابان شانزه لیزه قرار داد. در حال حاضر  یادبودی برای سربازان گمنام جنگ جهانی اول و دوم می باشد. سربازانی که از جان خود برای  دفاع از وطن گذشتند  و نامشان برای همیشه در دل تاریخ گم شده است.  شعله ای در این قسمت به صورت دائم روشن است که از زمان احداث تاکنون شعله ور می باشد و به عنوان یک نماید یاد و خاطره ابدی سربازان فداکار وطن را زنده نگه می دارد و  همیشه در ذهن و یاد مردم باقی خواهد ماند. 

بازدید از طاق پیروزی

می توانید زمان بازدید از این طاق زیر آن قدم بزنید و لیست اسامی و همین طور پیکره تراشی های زیبای دیوارهای طاق را مشاهده کنید. این طاق از بهترین مکان های پاریس جهت ثبت و  گرفتن عکس یادگاری و سلفی می باشد. بی شک  عکس های زیبایی را می توانید در کنار این طاق ثبت نمایید. ضمن بر بازدید از بیرون طاق، این امکان جهت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است  که داخل طاق نصرت پاریس بشوند و با بالا رفتن از پله ها به بالای طاق برسند.

مطالب مرتبط :

میدان کنکورد پاریس

میدان باستیل پاریس

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر