×

بهترین زمان سفر به بالی

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به بالی /   بهترین زمان سفر به بالی 

بالی یک مکان جادویی است. مقصدی است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از جنگل های اطراف اوبود (که عمدتاً مرکز فرهنگی بالی محسوب می شود) تا سواحل ساحل جنوبی آن. به همین منظور بهترین زمان سفر به بالی برای هر فعالیتی را مورد بحث قرار می دهیم. اینها بهترین زمان‌ها برای بازدید از جزیره بالی هستند، چه برای سواحل، پیاده‌گردی یا جشنواره‌ها آمده‌اید.شما می توانید تعطیلات خود را در بالی هر طور که می خواهید بسازید - گشتی در معابد متعدد جزیره، یک سفر معنوی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هندوئیسم است. می توانید در بالی یک استراحتگاه عالی را کشف کنید در هتل های مجلل آن استراحت کنید. حتی ممکن است بخواهید به طور خاص برای یکی از بسیاری از جشنواره ها یا جشن های معنوی که هر سال میزبانی می شوند، از بالی دیدن کنید. در نهایت، اینکه چگونه ماجراجویی بالی خود را تکمیل کنید کاملاً به شما بستگی دارد و ممکن است تا زمانی که به جزیره نرسیدید دقیقاً ندانید از سفر خود چه می خواهید.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به نهایت لذت سفر، رفتن به جزیره در زمان مناسب است و دانستن بهترین زمان سفر به بالی مهم است. در بالی دو فصل وجود دارد: فصل مرطوب (نوامبر تا مارس) و فصل خشک (آوریل تا اکتبر). میانگین دما در طول سال نوسان زیادی ندارد و در حدود 79 درجه فارنهایت است. با این حال، وقتی صحبت از آب و هوای بالی می شود، رطوبت متغیر نکته مهمی است. رطوبت در طول فصل مرطوب به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و هوا را شرجی می کند و راستش را بخواهید  عرق‌آورتر است.

 

اوج سفر و بهترین زمان سفر به بالی

فصل اوج سفر در بالی و بهترین زمان سفر به بالی از آوریل تا اوت ادامه دارد. گردشگری در ماه مارس شروع به صعود می کند و در پاییز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. قیمت هتل ها منعکس کننده این روند است و در ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر به اوج خود می رسد. با این حال، گردشگری در ماه‌ های نوامبر و دسامبر افزایش می‌یابد، به این معنی که با وجود اینکه فصل بارندگی ادامه دارد، قیمت هتل‌ها در تعطیلات نسبت به سایر ماه‌های خارج از فصل همچنان بالاتر است.

 

فصل بارانی در بالی

فصل بارانی در بالی بین نوامبر و مارس است و بارش در ژانویه به اوج خود می رسد. در حالی که باران پشه‌ها را به همراه می‌آورد و ممکن است فعالیت‌هایی مانند غواصی و موج‌سواری را از روی میز انجام دهد، اگر در بالی برای گشت و گذار در معابد، انجام یوگا و یافتن آرامش خالص در بالی هستید، مشکلی نیست. در واقع، ممکن است متوجه شوید که باران آرام در جنگل Ubud به آرامش کلی تجربه شما می‌افزاید. جنگل ها و شالیزارهای برنج در این فصل رشد می کنند - و رنگ سبز باشکوه و پوشش گیاهی در حال جوانه زدن ارزش دیدن را دارد، اگر از بارش اندک باران ناراحت نیستید. یک هشدار جدی این است که فصل بارانی نیز فصل پشه است. خطر ابتلا به بیماری های منتقله از طریق پشه (مانند تب دنگی و مالاریا) در این ماه ها افزایش می یابد. برای دفع حشرات، برخی از مردم محلی چای بادرنجبویه می نوشند که یک ماده دافع حشرات خوشمزه و کاملا طبیعی است.

 

بهترین ماه ها برای پیاده روی در بالی

اگر قصد دارید روزهای خود را به پیاده روی بگذرانید، بهترین زمان سفر به بالی از ماه آوریل تا اکتبر ایده آل است. فصل بارانی برای پیاده‌روی‌های روزانه بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، به خصوص اگر بخواهید مسافت پیموده شده جدی را طی کنید. برای کسانی که برای تماشای آب و هوا بازی می کنند، صبح آفتابی پیدا می کنند و یک پیاده روی کوتاه انجام می دهند، بازدید در فصل بارانی می تواند جذاب باشد. اما اگر به طور خاص برای پیاده‌گردی به بالی سفر می‌کنید، مانند کسانی که برای سواحل از آن بازدید می‌کنند، بهتر است در فصل خشک به بالی سفر کنید. به طور مشابه، اگر می خواهید موتورسیکلت کرایه کنید و روزهای خود را با زیپ در اطراف جزیره بگذرانید، فصل خشک نیز مناسب تر است.

 

بهترین زمان سفر به بالی برای جلوگیری از شلوغی از بالی کی است؟

اکتبر، ژانویه و فوریه فصل واقعی سفر به بالی است. هر سه ماه رسماً دوره بارانی است (ژانویه بیشترین بارندگی را دارد)، به این معنی که جمعیتی را در جستجوی آب و هوای ساحلی و شرایط غواصی عالی پیدا نخواهید کرد. و از آنجایی که از بزرگترین ماه های تعطیلات (نوامبر و دسامبر) نیز اجتناب خواهید کرد، جزیره را آرام و مملو از افراد محلی و مهاجران خواهید دید. در نهایت، اکتبر، ژانویه و فوریه بهترین فرصت ها را برای دیدن معابد بدون انبوه گردشگران، داشتن سواحل برای خود و  هتل های بالی با کمترین قیمت ها خدمات ارائه می دهند.

بهترین زمان برای بازدید از بالی در تعطیلات و جشنواره های خاص

برخی بهترین زمان سفر به بالی را زمان جشن ها و جشنواره ها می دانند. یکی از نمادین ترین جشنواره های بالی، جشنواره هنر بالی است که در ماه های ژوئن و جولای برگزار می شود. روز استقلال اندونزی (یا Hari Merdeka) در 17 اوت است و با رژه و جشن‌های در فضای باز گرامی داشته می‌شود. در همین حال، Galungan، که یک تعطیلات 10 روزه برای جشن پیروزی خیر بر شر (دارما بر آدارما)، در نوامبر برگذار  می شود.

مطالب مرتبط : 
زبان بومی و دین مردم بالی
معرفی غذاهای محلی بالی
بهترین رستوران ‌های بالی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر