×

راهنمای سفر به بالی

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به بالی

بالی یکی از معروف ترین جزایر مجمع الجزایر اندونزی است. این جزیره خانه فرهنگی باستانی است که به خاطر مهمان نوازی گرمش مشهور است. در طول سال‌ها، ظرافت و جذابیت بالی و مردم آن باعث شده تا این جزیره کوچک اندونزی ستایش‌ها و ادای احترام زیادی داشته باشد، از جمله جزیره خدایان، آخرین بهشت، سرزمین هزاران معبد، و صبح جهان. مناظر متنوع از تپه ها و کوه ها، خطوط ساحلی ناهموار و سواحل شنی، تراس های برنج سرسبز و دامنه های آتشفشانی بی ثمر، همگی پس زمینه ای زیبا از فرهنگ رنگارنگ، عمیقاً معنوی و منحصر به فرد آن ارائه می دهند و ادعای جدی بهشت روی زمین بودن را دارند. موج‌سواری و غواصی در سطح جهانی، تعداد زیادی کاخ فرهنگی، تاریخی و در کنار پس‌زمینه‌های طبیعی خیره‌کننده از جاذبه‌های برتر آن است که بالی به عنوان مقصد برتر جهان است. در کنار همه این موارد، به سرفصل های بهترین زمان سفر به بالی (تور بالی)، زبان بومی و دین مردم بالی، معرفی غذاهای محلی بالی، بهترین رستوران های بالی و غیره نیز می پردازیم.

Image

بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان برای سفر به بالی بین آوریل و اکتبر، فصل خشک جزیره است. اگرچه آب و هوا برای مسافران ایده‌آل است، اما این جزیره در طول سال نیز در معرض روزهای پر شور و مرطوب است. بسیاری از مغازه ها فروش و تبلیغات را ارائه می دهند. رستوران ها در آن ماه های میان فصل کمتر شلوغ می شوند. با رگبارهای سرسبز باران، آسمان ابری و ابرهای غلیظ پذیرایی می‌شوید، آماده برای رها کردن باران. از ژوئن و آگوست، این جزیره با وزش بادهای فراگیر برخورد می کند. آنچه در این فصل زیباست، دیدن صدها بادبادک بالیایی است که در باد می رقصند – و چرا که نه؟ به قول مردم محلی بالی، این فصل بادبادک است. این زمانی است که بالی شلوغ ترین زمان است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

فصل اوج بالی (ژوئیه-اوت، دسامبر)

اگر به نظرتان می‌رسد که با انبوه مردم جشن بگیرید یا وقت خود را در یک ساحل شلوغ بگذرانید، جولای-آگوست و کریسمس- سال نو دو مورد از شلوغ‌ترین مکان‌های تقویم بالی هستند. جولای تا آگوست ترکیبی دلپذیر از باران و هوای خشک، همراه با بارش های گاه به گاه و روزهای طولانی آفتابی را به شما ارائه می دهد. 

فصل نسبتا خلوت بالی (فوریه، می، ژوئن، اکتبر-دسامبر)

فصل شانه شما را به لذت بردن از آب و هوای عالی با قیمت های ارزان تر دعوت می کند. خیابان ها با انرژی زمزمه می کنند، اما آنقدر شلوغ نیستند که بتوان آنها را شلوغ نامید. خیلی وقت ها متوجه می شوید که می توانید از معابد نمادین، مکان های دیدنی و سایر نقاط توریستی دیدن کنید بدون اینکه نگران ازدحام جمعیت باشید.

فصل پایین (ژانویه-مارس)

پس از آهنگ و رقص سال نو و کریسمس، بالی در 3 ماه اول سال به یک جوش و خروش آرام می نشیند. بالی در طول فصل کم بارانی است، و اگر بخواهید بیرون بروید، اغلب به یک بارانی یا چتر در دست دارید. با این حال، قیمت‌های پایین هتل و ازدحام کمتر، دلیل خوبی برای شروع سال در بالی است. فصل خشک بالی محبوبیت زیادی در بین مسافران در سراسر جهان دارد. آب و هوا در فصل خشک بالی در این فصل جمعیت زیادی از خارجی ها را به خود جذب می کند. بادهای جنوب شرقی هوای گرم و خشک را روی بال های خود از استرالیا به سواحل آفتابی بالی می برند. آسمان آبی‌تر از چیزی است که تا به حال دیده‌اید، و هوا صاف است. هوای آفتابی روز به دمای خنک‌تر در عصرها کاهش می‌یابد، رطوبت هوا کم است و دریا برای انواع ورزش‌های آبی ماجراجویانه آماده است. 

Image

رویدادهای مهم تور بالی

 با ورود بادهای قدرتمند جنوب شرقی، بالی بادبادک در دست را برای جشنواره سالانه بادبادک در دوره جولای تا آگوست آماده می کند. اگر در ابتدای فصل (آوریل) در بالی هستید، جشنواره غذای اوبود را از دست ندهید. در ماه ژوئن (قبل از اینکه آن را ببینید آن را می شنوید) در جشنواره نوسا دالی بلوز شرکت کنید - یک رویداد موسیقی بزرگ در بالی، که در آن بسیاری از گروه های موسیقی محلی و بین المللی اجرا می کنند. در ماه ژوئیه، برای بازدید از جشنواره هنر بالی، از پرواز بادبادک ها استراحت کنید و در ماه اوت، روز استقلال بالی را با مردم محلی جشن بگیرید.

چرا اکنون باید از آن بازدید کنید

آب و هوای دیدنی، جشنواره بعد از جشنواره و موج ساحلی عالی را ترکیب کنید و دستور العملی برای یک تعطیلات عالی دارید.

زبان بومی و دین مردم بالی

زبان بالی یا زبان بالی یک زبان محلی است که به طور گسترده در استان بالی صحبت می شود. این زبان بیشتر توسط هموطنان بالیایی برای برقراری ارتباط با یکدیگر در مکالمات روزانه و همچنین موقعیت‌های رسمی که شامل سنت‌های بالیایی مانند عروسی سنتی بالی، جلسات روستا و اعلامیه‌ها در مراسم معبد است، استفاده می‌شود. باهاسا بالی را در آهنگ های جاده ای به همراه ترجمه های اندونزیایی آنها خواهید دید. همچنین می توان آن را در فرودگاه I Gusti Ngurah Rai بالی در اطلاعیه های آن شنید.دین اصلی در فرهنگ بالی هندوئیسم است، اما با مذهب هندو هند کاملاً متفاوت است. در بالی، دین به آنچه می‌توانیم «جان‌گرایی» بنامیم نزدیک‌تر است: اعتقاد به روح همه چیز در طبیعت. به همین دلیل است که در فرهنگ بالی، مردم بسیار مراقب طبیعت هستند و به طبیعت احترام می گذارند، زیرا هر چیزی خدایی دارد که در آنها زندگی می کند. فرهنگ و مذهب بالی نیز بسیار جشن است: مراسم، جشنواره های روستایی، زیارت، رقص ها، مراسم تطهیر و همچنین سوزاندن سوزاندن به احترام مردگان. تقویم جشن در بالی بسیار غنی از رویدادهای مذهبی از همه نوع است، برای احترام به خدایان و آیین های بسیار متفاوت.

بالی را "جزیره خدایان" می نامند و ما به راحتی می توانیم دلیل آن را درک کنیم. در فرهنگ و مذهب بالی، خدایان مختلف زیادی وجود دارد که سه خدای اصلی برهما، شیوا و ویشنو هستند. دیوا برهما خدای همه دانش است که اغلب در معابد بالی به رنگ قرمز نقاشی می شود. دوا ویشنو محافظ مهربان زندگی است. او چرخه زندگی را با همسرش الهه باروری باز می کند. در انتهای دیگر چرخه زندگی، دوا شیوا، خدای مرگ و نابودی قرار دارد. این به این معنا نیست که منحصراً دیدگاه منفی – غربی – داشته باشیم. در واقع، در فرهنگ بالی، تخریب همچنین به معنای تمیز کردن و بازگشت به حالت اولیه است. این بسته شدن دایره در دینی که کارما را می توان به عنوان چرخی که بر اساس اعمال خوب یا بد می چرخد و متعادل می شود، بسیار مهم است.

Image

معرفی غذاهای محلی بالی

ناسی ایام و ناسی کامپور

غذاهای بالی از برنج مرغ، ناسی ایام و ناسی کامپور در بسیاری از غذاخوری‌ها و رستوران‌های سراسر جزیره سرو می‌شوند. یک بشقاب برنج سفید با عناصر مختلف غذای بالی، مانند قسمتی از بابی گولینگ (خوک شیرخوار کباب شده) یا بتوتو (مرغ یا اردک تند)، سبزیجات مخلوط، و مقداری سامبال ماتا تند (سس بالیایی) همراه است.ناسی ایام و ناسی کامپور گاهی با یک کاسه سوپ سرو می شود. برای کسانی که آن را خیلی تند نمی خواهند، به سادگی آن را بدون سامبال بخواهید.

ببک و ایام بتوتو

بتوتو معادل آهسته پخته شده بابی گولینگ (خوک شیرخوار کبابی) بالی است. این غذای نمادین بالیایی که برای کسانی که گوشت خوک نمی‌خورند، مناسب است، شامل یک مرغ کامل (ایام) یا اردک (ببک) پر شده با ادویه‌های سنتی است که در برگ‌های موز پیچیده می‌شود و سپس در پوست تنه موز بسته می‌شود. کل چیز به مدت 6 تا 7 ساعت در آتش زغال سنگ پخته یا دفن می شود و در نتیجه گوشتی غنی و آبدار به دست می آید که به راحتی از استخوان ها جدا می شود.

بابی گلینگ

بابی گولینگ یکی از خوراکی‌های مورد علاقه همیشه است که شامل خوک برشته شده با ادویه‌های سنتی غنی و مخلوط‌های سبزیجات مانند برگ‌های کاساوا است که به آرامی روی آتش زغال سنگ می‌غلطند (گولینگ در اندونزیایی به معنای «غلتاندن» است).پوست های قهوه ای ترد بسیار ارزشمند هستند، در حالی که گوشت یک خوراکی لطیف و آبدار است. در ابتدا بابی گولینگ یک خوراکی عمومی در جشن ها و مراسم خاص بود، اما می توانید آن را در بسیاری از وارانگ ها (غرفه های غذا) و رستوران هایی که در این غذا تخصص دارند پیدا کنید.

بهترین رستوران های بالی

بله، همانطور که احتمالاً قبلاً می دانید، بالی در حال تبدیل شدن به یک مقصد واقعی غذاخوری است، با بهترین غذاهای سراسر جهان در حال حاضر در جزیره کوچک بهشتی ما. و این فقط غذا نیست که توجه لذیذین جهانی را به خود جلب می کند. ما دکورهای طراحان، سرآشپزهای مشهور، کوکتل‌های شیک و جوایز را داریم – نه اینکه به برخی از رویایی‌ترین مکان‌ها در ساحل، صخره‌ها و اعماق جنگل اشاره کنیم…

Image

Sa'Mesa - بهترین تجربه شام

برای زمانی که یک شام استاندارد برای دو نفر به سادگی انجام نمی شود، می خواهید یک صندلی گرم در سامسا رزرو کنید - مقصد نوآورانه غذاخوری Canggu در ایتالیا که انحصاری در آن وجود دارد. سامسا که رستوران معمولی شما در بالی نیست، یک تجربه خوش خوراکی را با سرآشپز که هر شب شخصاً آشپزخانه اوپن را اداره می‌کند، می‌سازد و مهمانانش را به خوبی با لیمونچلو آزاد نگه می‌دارد. در طول شب، یک رژه تئاتری متشکل از 15 تا 20 غذای غافلگیرکننده سرو می‌شود که به سبک منوی مجموعه‌ای سرو می‌شود، که برای اشتراک‌گذاری روی میزهای مشترک طولانی که فقط 50 نفر از افراد خوش شانس را در خود جای می‌دهند، طراحی شده است. در حالی که منو تقریباً هر روز تغییر می‌کند، انتظار داشته باشید که برخی از غذاهای مورد علاقه سامسا با الهام از ایتالیایی‌ها ظاهر شوند، مانند ماهی تن، قیچی سرخ شده کامل و ریزوتو قارچ خانگی. و برای تکمیل یک شب پرجنب‌وجوش با غذای خوب و شرکت عالی، سامسا همچنین شراب‌های خوب، کوکتل‌های خاص و البته آن لیمونچلو خانگی بدون جریان را می‌نوشد.

تانامان – بهترین رستوران گیاهی

The Potato Head Family به خوبی در شکستن مرزها و تحسین برانگیز مهارت دارند، و تانامان نیز تفاوتی ندارد - رستوران گیاهی متحول کننده بازی و گیاهی که مکانی ماورایی با منظره صوتی از راه دور ایجاد می کند. در مورد منو، هر غذا از احترام شدید به گیاهان - از ریشه گرفته تا میوه - به وجود می آید که به هر یک از مواد متواضع احترام می گذارد و آنها را به ارتفاعات جدید الهی می رساند. منتظر یک منوی نه غذایی باشید که با هر فصل تغییر می کند و حول یکی از پنج عنصر زمین، آب، آتش، هوا یا فضا می چرخد. برای گذراندن جشن از طریق گیاهان گرمسیری اندونزی آماده شوید و به لطف تکنیک های سنتی و عصر جدید، پتانسیل کامل خوراکی آنها را آشکار کنید. به لابنه نارگیل دودی سرد با میوه شور و گرد و غبار ترشی یا هندوانه نرم شیو کوجی با نوری فکر کنید. یا مورد علاقه ما، کراکر دانه خشک شده با خامه پیاز شیرین و فلفل انبه تخمیر شده. این روش سرآشپز دام هاموند برای ارج نهادن به طبیعی ترین مواد تشکیل دهنده اندونزی است، با تبدیل آنها به یک سفر غذاخوری چندحسی. از همه اینها بهتر است با کوکتل های تانامان که با دقت درست شده لذت ببرید.

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر