×

معرفی غذاهای محلی بالی

راهنمای سفر به آسیا /  راهنمای سفر به بالی /  معرفی غذاهای محلی بالی

آیا قبلا از بالی دیدن کرده اید؟ آیا تا به حال طعم غذاهای بالیایی را چشیده اید؟ اگر این کار را نکرده اید، اجازه دهید نگاهی به فرهنگ، تاریخچه غذایی و معرفی غذاهای محلی بالی بیندازیم. بالی یک استان اندونزی است و به عنوان "سرزمین خدایان" شناخته می شود. این مکان در بین موج سواران محبوب است. بالی با رقص های خیره کننده و آیین های رنگارنگ و همچنین هنرها و صنایع دستی، استراحتگاه های ساحلی باشکوه و زندگی شبانه پر جنب و جوش مسافران را مجذوب خود می کند. بالی همچنین دارای معابدی با کنده کاری های زیبا است که می توانید در اطراف آن پیدا کنید اما در این مطلب قصد معرفی غذاهای محلی بالی را داریم.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

 

بالی یک مقصد توریستی عالی با چندین مدرسه آشپزی است که کلاس های روزانه غذاهای بالی را ارائه می دهند. غذاهای لذیذ محلی در بازارهای شبانه، غرفه های غذا و میوه فروشی به فروش می رسد. به عنوان بخشی از جشن ها، فستیوال ها شامل غذاهای آماده پیچیده می شود. در بالی تنوع زیادی از غذاهای لذیذ را خواهید دید. غذاهای غربی و رستوران های محلی زیادی در مناطق توریستی وجود دارد. بسیاری از غذاهای غربی ارائه می شود زیرا این یک مقصد گردشگری اصلی است. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد تاریخچه و فرهنگ غذایی بالی هستید، به خواندن مقاله معرفی غذاهای محلی بالی ادامه دهید.

فرهنگ و تاریخ غذایی بالی چیست؟

معرفی غذاهای محلی بالی با غذاهای بالیایی که از سبزیجات تازه، گوشت و ماهی مخلوط با انواع چاشنی ها آماده می شوند شروع می شود. این غذاها نمونه هایی از سنتهای بومی و همچنین تأثیرات سایر غذاهای منطقه های اندونزی، غذاهای چینی و هندی است. جمعیت این جزیره بیشتر هندو هستند و غذاهای سنتی آن از غذاهای دیگر مناطق اندونزی مجزا است.

با فستیوالها و رویدادهای مذهبی با غذاهای مختلف سنتی بالی و وعده های غذایی ویژه که به عنوان هدیه برای خدایان ایجاد میشود، و همچنین غذاهای دیگری که به صورت مشترک به اشتراک گذاشته میشوند جشنواره ای از طعم ها را راه می اندازند.معرفی غذاهای محلی بالی به دانه اصلی، برنج، تقریباً به عنوان غذای اصلی با گوشت، سبزیجات و غذاهای دریایی خلاصه می شود. گوشت خوک، مرغ، میوه، سبزیجات و غذاهای دریایی همگی محبوب هستند، اما گوشت گاو، مانند سایر هندوها، هرگز یا فقط گاهی اوقات مصرف می شود.

مردم بالی سه بار در روز غذا می خورند که ناهار اصلی ترین و سنگین ترین وعده غذایی است. یک فنجان قهوه یا یک بشقاب ناسی گورنگ یا برنج سرخ شده را می توان صبحانه سبک آنها دانست. ناهار بزرگترین وعده غذایی در روز است که شامل یک بشقاب برنج بخارپز و یک دسته غذای اصلی است که معمولاً شامل یک تکه ماهی یا گوشت، یک غذای سبزیجات و یک کاسه سوپ است. ناهار همتای کوچک شده شام است. دسرهای ناهار و شام می توانند از میوه های فصل گرفته تا دسرهای مخصوص تهیه شده مانند پیسانگ گورنگ یا موز سرخ شده یا نوار که برنج چسبناک تخمیر شده است، باشد. با این حال، این روزها غذاهای کلاسیک زیادی در همه جا سرو می‌شود، از وارانگ‌های کوچک گرفته تا رستوران‌های سطح‌بالا، که به مسافران این امکان را می‌دهد تا طعم غذاهای واقعی بالی را بچشند. در ادامه با معرفی غذاهای محلی بالی  با ما همراه باشید.‌

1. بابی گولینگ (خوک شیرده)

یافتن غذاهای گوشت خوک در مجمع الجزایر اندونزی که عمدتا مسلمان هستند، نسبتاً سخت است، اما خوک شیرخوار معروف بالی، انتظار هر مسافری را که در حال پرسه زدن است، ارزشمند می کند.

 

2. لاور

لاور یکی دیگر از غذاهایی است که در لیست معرفی غذاهای محلی بالی قرار می گیرد. لاور ترکیبی لطیف از سبزیجات، گوشت نارگیل رنده شده و گوشت چرخ کرده مخلوط با گیاهان و ادویه های مختلف و اغلب خون تازه است -- هر روستا نسخه مخصوص به خود را دارد. در حالی که لور همراه معمولی بابی گولینگ است، لور می تواند به تنهایی به عنوان یک غذا بایستد - لاور نانگکا یا لاور جک فروت جوان، یک نمونه است.

 

3. اردک آهسته پخته

یکی دیگر از غذاهای تشریفاتی، ببک بتوتو یا اردک آهسته پخته است که باید آنقدر پخته شود که آن را از یک روز قبل سفارش دهید.

سرآشپز پنی ویلیامز از بالی آسلی (Jalan Raya Gelumpang، Gelumpang، Amlapura) توضیح می‌دهد که اردک را ابتدا با پوره تمر هندی و نمک می‌مالند تا عطرهای «اردک» را تصفیه کرده و گوشت را نرم کند و سپس طی فرآیندی پیچیده به آرامی آن را می پزند تا طعم لذیذ آن حفظ شود.

 

4. ساته لمبت

در معرفی غذاهای محلی بالی نوبت به ساته لمبت می رسد. برداشت بالی از ساتای، غذای کلاسیک گوشت روی چوب که در سراسر مجمع الجزایر اندونزی یافت می شود، گوشت چرخ کرده ای است که با نارگیل جوان رنده شده و با بومبو یا مخلوط ادویه در هاون کوبیده شده و پخته می شود. ساته لمبت ممکن است شبیه خمیرهایی باشد که در بابی گولینگ یا ببک بتوتو استفاده می‌شود، اما احتمالاً با هل، دارچین، جوز هندی، تمر هندی یا زیره نیز مرینت می‌شود. گوشت چاشنی شده در اطراف یک سیخ بامبو تقسیم شده شکل می گیرد و به سرعت، اغلب در حالی که با دست بادکش می شود، روی ذغال های داغ کباب می شود.

 

5. ایکان باکار (ماهی کبابی)

در حالی که غذای بالیایی اصیل نیست، خوردن در دریای ایکان باکار (ماهی کبابی) در خلیج جیمباران با غروب خورشید، خم شدن انگشتان پا در شن‌ها در حالی که شمع‌ها روشن است، یک تجربه غذایی اساسی در بالی است. برای خوردن ایکان باکار به کافه Lia بروید و از طعم بی نظیر آن در لوکیشن فوق العاده سرمست شوید.

مطالب مرتبط : 

بهترین زمان سفر به بالی
زبان بومی و دین مردم بالی
بهترین رستوران ‌های بالی

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر