×

جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند یاIland  Khao Phing Kan یکی از مکان های خوب گردشگری کشور تایلند و جهان است. این جزیره زیبا تا دهه 70 میلادی یک مکان ناشناخته و بدون گردشگر بود ولی پس از ضبط و پخش یکی از قسمت های سری فیلم جیمز باند مورد توجه مردم جهان و به خصوص گردشگران قرار گرفت. جزیره زیبا و جذاب جیمز باند در پوکت و خلیجی به نام Phang Nga واقع شده و مکانی مملو از فروشندگان سوغاتی های گوناگون است. در این جزیره می توانید مناظر شگفت انگیز و فوق العاده ای را مشاهده کنید که در کمتر مکانی دیده اید. تور جزیره جیمز باند در برخی از آژانس های مسافرتی کشور به فروش می رسد که قیمت هر تور بر اساس زمان تور و مزایا و گشت های آن متفاوت است. جالب است بدانید که نام اصلی این جزیره  “Ko Tapu”به معنای «ناخن تایلندی» است که در مورد آن افسانه عجیبی وجود دارد. این جزیره به شکل عمودی و جالبی از اعماق دریای سبز بیرون آمده و از زمان شهرتش همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

جزیره جیمز باند

بسیاری از ایرانیان در ایام نوروز و تعطیلات سال نو به جزیره معروف جیمز باند تایلند می روند و اوقات خوش خود را در آنجا سپری می کنند. شما هم اگر قصد سفر به جزیره پوکت تایلند را دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پوکت و جزیره جیمز باند و همینطور چگونگی سفر به آن کسب کنید تا انتهای مطلب را بخوانید. 

جزیره جیمز باند پوکت

همانطور که در بخش مقدماتی اشاره کردیم جزیره جیمز باند در خلیج Phang Nga واقع شده و جزو جزیره پوکت تایلند است. به همین جهت بهتر است در ابتدا با این جزیره دوست داشتنی آشنا شویم. پوکت یکی از جزایر تایلند است که دارای تفرجگاه های بسیاری است؛ به طوری که بیشتر مردم در هنگام سفر به تایلند از جزیره پوکت نیز بازدید می کنند. مکان های تفریحی این جزیره مجلل و شیک است و گران ترین تفرجگاه ها در آسیای جنوب شرقی محسوب می شوند. 
بهترین زمان برای سفر به پوکت بین ماه های نوامبر تا آوریل است که در این منطقه خبری از رگبارهای باران نیست؛ چرا که در مواقع دیگر سال هوای پوکت گرم با رگبارهای عصرگاهی است. هتل های خوب و مکان های تفریحی فراوانی در پوکت تایلند وجود دارد ولی برای استفاده از آنها باید هزینه های بالایی را بپردازید. در پوکت جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که اکثر توریست ها در سفر به تایلند از این جزیره نیز بازدید می کنند. 

مکان های جذاب گردشگری در پوکت

در سرزمین دلپذیر و رویایی پوکت علاوه بر جزیره جیمز باند و خلیج فانگ نگا، مکان های جذاب دیگری نیز وجود دارد. یکی از این جذابیت های جزیره، مجسمه بودای بزرگ است. این مجسمه با بلندی 45 متر زیبا و دیدنی بوده و هنرمندان و علاقمندان به معماری از دیدن آن لذت می برند. مجسمه بودای بزرگ در روی تپه و بین ساحل «کاتا» و خلیج «چالونگ» واقع شده است. جزایر فی فی نیز یکی دیگر از مکان های جذاب پوکت است و مسافران اغلب قایق سواری و ساحل زیبای جزیره فی فی را در سفر به پوکت از دست نمی دهند.
باغ وحش سافاری با هیجانات خاص خود و مراکز درمانی و چشمه های آب گرم و همینطور سونا و جکوزی های متعددی که در جزیره پوکت وجود دارد، جزو جاذبه های دیگر این منطقه است. دماغه «فرامپ سپ» و جاده «بنگلا» نیز مورد توجه و علاقه اکثر توریست ها و گردشگران قرار می گیرد. رستوران های خوب با فضاهای دلپذیر و رمانتیکی نیز در پوکت وجود دارد که شما می توانید در آنجا استراحت کرده و از غذاهای محلی و سنتی آنها لذت ببرید.   
اگر به دیدن پارک و برگزاری جشن ها و مراسم سنتی تایلندی نیز علاقمند باشید، به پوکت سفر کنید. در پوکت پارکی جذاب با تفریحات متنوع به نام «پوکت فانتاسی» وجود دارد که در آن می توانید به دیدن سینمای سه بعدی بپردازید. برگزاری سیرک و جشن های سنتی نیز در مواقعی از سال در پارک پوکت فانتاسی صورت می گیرد. حال که با برخی از جاذبه ها و تفریحات پوکت آشنا شدیم در ادامه به یکی از رویایی ترین جزایر پوکت یعنی جزیره جیمز باند می پردازیم. 

آشنایی با تاریخچه جزیره جیمز باند تایلند

همانطور که گفتیم یک جزیره زیبا در خلیج فانگ نگا به صورت عمودی از دل دریا بیرون آمده است که علیرغم زیبایی و جذابیت بسیار، توسط فیلم جیمز باند معروف شد. یکی از سری فیلم های جیمز باند به نام «مردی با تپانچه طلایی» در سال 1974 میلادی در این جزیره ضبط شد. پس از پخش این فیلم بسیاری از مردم جهان به وجود جزیره ای زیبا و کوچک در منطقه فانگ نگا پی بردند. این سرزمین رویایی و جذاب دارای ساخت و ساز باشکوه و گرانشی است و برخی آن را تکه ای از بهشت دنیوی می دانند. 
جزیره خیال انگیز جیمز باند در 15 کیلومتری خلیج فانگ نگا قرار دارد و با پوکت، کرابی و فانگ نگا احاطه شده است. افسانه عجیبی در مورد ریشه نامگذاری این جزیره آمده است که می گوید: ماهیگیری هر روز به این منطقه می آمد و روز به روز ماهی های بیشتری را صید می کرد تا اینکه یک روز در عوض ماهی یک ناخن صید می کند. ناخن را از تور جدا می کند و دوباره به ماهیگیری می پردازد که باز هم همان ناخن را در تور خود مشاهده می کند. 
با مشاهده مجدد ناخن عصبانی می شود و آن را دو تکه کرده و به آب می اندازد. به این ترتیب این جزیره به ناخن شهرت می یابد؛ اما پس از پخش فیلم مردی با تپانچه طلایی همگی این سرزمین را به جزیره جیمز باند پوکت می شناسند. این جزیره در فیلم به عنوان مخفیگاه جادوگر جیمز باند شناخته می شود. 

مکان های جذاب گردشگری در پوکت

جزیره جیمز باند چگونه به وجود آمده است؟

در منطقه Phang Nga چندین سازه آهکی از دل دریا خارج شده اند که بزرگترین آنها ارتفاعی در حدود 20 متر دارد. این سنگ ها در اثر جریانات طبیعی مثل باد، جزر و مد دریا و همینطور حرکات تکنیکی آب به صورت این اشکال عجیب و رازآلود در آمده اند. منطقه جزیره جیمز بر اساس نظر بومیان یک منطقه صخره مرجانی بوده که به موازات ساحل دریا تشکیل شده است. منطقه جزیره جیمز باند تایلند یک منطقه حفاظت شده است و جزو منطقه حفاظت شده پارک ملی دریایی Ao Phang Nga قرار دارد و از آن حفاظت می شود. از آنجا که فرسایش سنگ های آهکی جزیره موجب سقوط آن می شود؛ از سال 1998 میلادی نزدیک شدن قایق های توریستی به جزیره ممنوع شده است. اما شما می توانید با خرید تور جزیره جیمز باند از آژانس های معتبر مسافرتی به راحتی از جزیره دیدن کنید. 

شرایط اقلیمی و پوشش های گیاهی و جانوری جزیره زیبای جیمز باند

جزیره جذاب جیمز باند یکی از مکان هایی است که شرایط آب و هوایی مطلوبی دارد. این آب و هوای مطلوب موجب شده است که انواع درختان و گیاهان نظیر: کاکتوس، سرخس و پاندانوس در این منطقه بروید. گیاهان موجود در ناحیه مذکور با ریشه های خود به سنگ ها و صخره ها نفوذ کرده و آب باران و مواد معدنی دریا را برای تغذیه خود جذب می کنند. شرایط اقلیمی جزیره Ko Tapu به گونه ای است که برای زندگی گونه های مختلف جانوری نیز مناسب است. 
 در جزیره کو تاپو انواع ماهی ها، میگوها، خرچنگ ها، خزندگان، پرندگان مهاجر، مرغان دریایی و برخی از دوزیستان مثل قورباغه درختی زندگی می کنند. 
حال که تا اندازه ای با موقعیت و شرایط این سرزمین زیبا و جذاب آشنا شدیم در ادامه درباره جاذبه های گردشگری آن صحبت می کنیم.

سفر به جزیره جیمز باند

پوکت جزیره ای زیبا و سرسبز است و شگفتی های مختلفی دارد؛ به طوری که اغلب گردشگران و مسافران به تایلند از این جزیره نیز دیدن می کنند. چشم انداز خیال انگیز و باورنکردنی را می توانید با سفر به این سرزمین بیابید. جهت دسترسی به جزیره جیمز باند باید از قایق استفاده کنید. قایق های کوچکی برای این سفر در نظر گرفته شده است که به طور مرتب مسافران را به این جزیره می رساند؛ چرا که قایق های بزرگ با جزر و مد بسیار آب، موجب خرابی و فرسایش قسمت زیرین جزیره می شود.  
در بخش شرقی و پرازدحام ساحل Koh Ping Ghan راهروهای کوچکی وجود دارد که فروشنده های متعددی، سوغاتی های محلی را به فروش می رسانند. شما هم می توانید برای دوستان و آشنایان خود از این سوغاتی ها بومی خریداری کنید. ساحل  Koh Ping Ghan در واقع یک صخره بلند با غارهای کوچک بسیار است. غارهای استلاکتیت این منطقه برای اغلب گردشگران جذاب و دیدنی است و معمولا مسافران بدون بازدید از این منطقه سفر خود را به اتمام نمی رسانند. شنا کردن در آب های کریستالی و درخشان جزیره «ناکا» یکی دیگر از جذابیت های سفر به جزیره جیمز باند است؛ زیرا آب های اطراف جزیره جیمز باند کم عمق بوده و امکان شنا و غواصی در آن وجود دارد. رنگ سبز آب دریای اطراف، مورد علاقه بسیاری از مردم جهان است. ساحلی زیبا و سرسبز با درختان نارگیل سبز جاذبه های فراوانی برای مردم سراسر جهان دارد. 
غارنوردی و ماهیگیری نیز جزو تفریحات مسافران جزیره زیبای کو تاپو یا جیمز باند است و بسیاری از مسافران این منطقه به تفریحات و سرگرمی های مذکور می پردازند. 

تور جزیره جیمز باند 

جزیره رویایی و خیال انگیز جیمز باند مکانی مناسب جهت قایق رانی و لذت بردن از مناظر بکر طبیعی است. صرف غذاهای دریایی و امکان شنا و کشتی سواری نیز در این جزیره لذتبخش است. به همین جهت یکی از تورهایی که در اغلب آژانس های مسافرتی طرفداران زیادی دارد تورهای سفر به جزیره جیمز باند است. به طور کلی انواع تفریحات آبی در جزیره شگفت انگیز جیمز باند وجود دارد. شما می توانید علاوه بر شنا و کشتی سواری و قایقرانی به جت اسکی و غواصی نیز بپردازید. 
در منطقه نزدیک جزیره دهکده ای به نام Koh Panyee قرار دارد که اکثر ساکنین آن مسلمان هستند. اغلب مردمان این دهکده ماهیگیر بوده و بسیاری از گردشگران غذاهای دریایی را در این مکان صرف می کنند. شما می توانید عکس های زیبا و جذابی را نیز در دهکده Koh Panyee بگیرید و خاطره مناظر دلپذیر را ماندگار کنید. برای سفر به این منطقه و عکس انداختن باید کیف ضدآب یا کیف پلاستیکی دستی همراه خود داشته باشید تا دوربین های عکسبرداری شما خیس و خراب نشوند. 
موزه های گوناگون و مناظر طبیعی دست نخورده نیز موجب شگفتی اغلب توریست های این منطقه می شود. سفر به جزیره کوچک و عجیب جیمز باند در همه ماه های سال امکان پذیر است و برای دسترسی به آن می توانید از مسیر فاگ نگا یا جزیره پوکت حرکت خود را آغاز کنید. موزه های جزیره کو تاپو در فاصله یازده کیلومتری آن واقع شده اند که می توانید با خانواده از آنها دیدن کنید. 

برخی از هتل های جزیره زیبای جیمز باند

چنانچه گفتیم هتل ها و اقامتگاه های متعددی در جزیره کو تاپو وجود دارد که از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. اقامتگاه های متعدد به دلیل استقبال گردشگران از جزیره جیمز باند است. بعضی از هتل های این منطقه عبارتند از: هتل کیپ کودا، هتل لوکس بابا بیچ کلاب پوکت، هتل ریزورت خلیج فانگ نگا و هتل سیامی. معمولا مسافران قبل از سفر خود به تایلند از طریق سایت آژانس های مسافرتی، هتل های این ناحیه را مورد بررسی قرار می دهند و پس از بررسی های لازم، هتل مورد نظر خود را رزرو می کنند.  

جزیره جیمز باند چگونه به وجود آمده است؟

راه های رسیدن به خلیج فانگ نگا

راه های ارتباطی و وسایل نقلیه گوناگونی برای رسیدن به خلیج فانگ نگا وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

سفر با تاکسی به فانگ نگای تایلند

تاکسی ها متعددی را می توانید در پوکت کرایه کنید که برخی از آنها رانندگان بومی دارند. تاکسی هایی که با رانندگان محلی هستند قیمت بالاتری را از مسافران دریافت می کنند ولی انجمن تاکسیرانی منطقه تصویب کرده است که گردشگران باید از تاکسی های رانندگان بومی استفاده کنند. جالب است بدانید که رانندگان محلی کرایه های نامناسب و ناهماهنگی از توریست ها دریافت می کنند و اعتراض توریست ها نیز ناهماهنگی ها را تغییر نداده است. 
بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از وسایل نقلیه غیر از تاکسی یا تاکسی های آژانس های معتبر مسافرتی است. 

سفر با قایق های کوچک گردشگری به Phang Nga

شما می توانید برای سفر با قایق به سمت خلیج خودتان را به اسکله Tha Dan Pier برسانید. اسکله «تا دن پیر» در حدود 9 کیلومتری منطقه «دن» قرار دارد وصرفا امکان سفر با قایق به خلیج فانگ نگا وجود دارد. 

سفری بر فراز آسمان به خلیج فانگ نگا

از طریق هواپیما نیز می توانید به خلیج خیال انگیز فانگ نگا بروید. دو فرودگاه «کرابی» و پوکت برای این سفر هوایی مهیا است. برخی از خطوط هوایی دارای سرویس مینی ون نیز هستند. شما می توانید با هواپیما به بانکوک بروید و از طریق مینی ون خودتان را به Phang Nga برسانید. البته سه نوع اتوبوس وی آی پی، استاندارد یک و استاندارد دو نیز برای سفر از بانکوک به فانگ نگا وجود دارد که با توجه به هزینه های مورد نظر خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. 
مسیر بانکوک تا Phang Nga با اتوبوس در حدود 12 ساعت است ولی این سفر زمینی با مناظر بدیع و جذاب شاید لذتبخش تر از سفر با هواپیما باشد. 

سفر با قطار به مقصد خلیج زیبای Phang Nga

یکی دیگر از راه های رسیدن به خلیج فانگ نگا سفر با قطار است. البته سفر با قطار از بانکوک به استان «سورات تانی» امکان پذیر است؛ زیرا که خلیج مذکور دارای سیستم حمل و نقل ریلی نیست. باید مسافران پس از رسیدن به سورات تانی بلیط اتوبوس تهیه کنند و به خلیج بروند.

کرایه کردن اتومبیل شخصی برای سفر به Phang Nga

برخی از گردشگران ترجیح می دهند که از اتومبیل های شخصی جهت مسیر بانکوک به فانگ نگا استفاده کنند. برای این مسیر باید از بزرگراه شماره 4 استفاده کنید و استان های «پراچواپ خیری خان» و «رانونگ» و همینطور شهر «چومپفون» را بگذرانید. این مسیر دو ساعت و نیمه از بانکوک به خلیج است ولی چنانچه قصد سفر از پوکت به خلیج را داشته باشید با یک ساعت و نیم زمان می توانید مسیر را طی کنید. 

شرایط اقلیمی و پوشش های گیاهی و جانوری جزیره زیبای جیمز باند

پارک ملی Phang Nga یکی از جاذبه های گردشگری 

خلیج فانگ نگا یکی از بخش های پارک ملی Phang Nga  و همچنین از جذابیت های پوکت محسوب می شود. این پارک توسط خاندان سلطنتی منطقه و در سال 1981 میلادی در استان «پهانگ» احداث شد. پارک ملی و زیبای مذکور در استان های «تاکوا تونگ» و فانگ نگا و در کنار دریای «آندامان» واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی پارک سبب شده است که طبیعت آن مسحور کننده و ناب باشد و توجه گردشگران فراوانی را به خود جلب کند.  جنگل های حرا با فضای دلپذیر و حیرت انگیز خود نیز علاوه بر جزیره جیمز باند و زیبایی ها آن، علاقه توریست ها را برای سفر به منطقه پوکت افزایش می دهد. 

نکاتی که بهتر است در سفر به جزیره جیمز باند بدانیم

برای سفر به جزیره کو تاپو باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم که برخی از آنها عبارتند از:
•    قبل از آغاز سفر خود، در مورد شرایط آب و هوایی منطقه اطلاعات دقیقی را به دست آورید. 
•    وسایل لازم را همراه خود بردارید. وسایلی مانند: کلاه لبه دار، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب جزو لوازم مهم در این سفر به شمار می روند.
•    برای دوربین عکاسی خود کیف یا قاب ضد آب تهیه کنید و دوربین را داخل آن قرار دهید.
•    مناطقی که برای شنا انتخاب می کنید را از جهت عمق آب و حیوانات خطرناک مورد بررسی قرار دهید. 

اطلاعاتی در مورد جزیره پوکت تایلند

قیمت تور جزیره جیمز باند

آژانس های مسافرتی داخلی و آژانس هایی که در کشور تایلند هستند برای تور جزیره جیمز باند قیمت های متفاوتی در نظر می گیرند. این قیمت ها بستگی به مزایا و ویژگی های تور دارد. مسافران باید بر اساس هزینه های مورد نظر و سلایق خود تور مناسب را انتخاب کنند.  جزیره زیبای جیمز باند یکی از اماکن گردشگری بی نظیر است که تا دهه 70 میلادی برای مردم جهان یک منطقه ناشناخته بوده است. امروزه گردشگران بسیاری به این منطقه می روند و از جاذبه های آن استفاده می کنند. 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر