×

فول مون پارتی

تایلند یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است. حتما تاکنون نام این کشور را شنیده اید، این کشور به دلیل داشتن سواحل ناب و وجود دریا در آن برای گردشگری بسیار مناسب می باشد. پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک است. آن ها دارای مذهبی بودایی هستند و آیین و رسومات مربوط به خود را دارند. مردم تایلند دارای رسومات خاص خود هستند. در این کشور مراسمات و جشن های زیادی وجود دارد. یکی از مهمترین جشن ها در کشور تایلند جشن فول مون پارتی سامورایی می باشد. بسیاری از مردم دنیا به کشور تایلند سفر می کنند زیرا این کشور دارای جاذبه های گردشگری زیادی است. بخش زیادی از درآمد کشور تایلند از طریق گردشگری به دست می آید. در زمان برگذاری جشن فول مون پارتی سامورایی، گردشگران بسیار بیشتری به کشور تایلند سفر می کنند. فول مون پارتی در واقع یکی از جشن های بسیار معروف تایلند است که در هر ماه تنها یکبار برگزار می شود. مسافران می توانند در زمان معین به کشور تایلند سفر کنند و از این جشن نهایت لذت را ببرند. یکی از مهمترین سواحل در کشور تایلند ساحل هاد رین می باشد. این ساحل در هر ماه میزبان برگزار کننده ها و تماشاگران جشن فول مون پارتی می باشد. اگر قصد دارید تا در رابطه با این جشن اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید و می خواهید برای دیدن این جشن ها به کشور تایلند سفر کنید به شما پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

ویژگی های فول مون پارتی سامورایی

به طور کلی می توان گفت که فول مون پارتی یا همان جشن ماه کامل در کشور تایلند، باعث شده است تا گردشگران زیادی به این کشور بیایند و در این جشن شرکت کنند. شاید برای شما سوال باشد که این جشن مخصوص چه کسانی است و چه کسانی می توانند در این جشن شرکت کنند؟
تمامی افراد در سراسر دنیا می توانند درآن شرکت کنند اما بیشتر افرادی که دراین جشن شرکت می کنند افراد جوان و توریست های جوانی هستند که از تمامی نقاط دنیا به این کشور آمده اند. اما در این جشن می توان افراد محلی را هم مشاهده کنید.
یکی از مهمترین ویژگی های جشن فول مون پارتی این است که تمامی افراد با فرهنگ های مختلف در آن شرکت می کنند. به همین دلیل می توان دراین جشن، افراد مختلف با آداب و رسوم های مختلف را مشاهده کرد.
یکی دیگر از ویژگی های این مراسم این است که شما می توانید از نوشیدنی های متنوع آن استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید. در این مراسم آتش بازی‌ های زیادی انجام می‌ شود. البته ویژگی های بسیار زیاد دیگری هم دارد.

Image

اقدامات لازم برای شرکت در جشن فول مون پارتی 

قبل از این که به تایلند بروید و در این جشن ها شرکت کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا در حین سفر به این کشور برای شما مشکلی به وجود نیاید. در زیر به برخی از این اقدامات اشاره می کنیم:
•    کشور تایلند دارای جزایر زیادی است. برای رفتن به جزایر در این کشور می توانید با سلیقه خود بهترین جزیره را انتخاب کنید. اما دو تا از بهترین جزایر برای سفر مسافران، جزایر پا انگان و ساموئی هستند. این جزایر از نزدیک ترین مناطق برای شرکت در جشن فول مون پارتی هستند. ضمن این که شما می توانید با کشتی های مسافر بری در تایلند به راحتی از یک جزیره به جزیره دیگر بروید.
•    برای رفتن به تایلند و شرکت در این جشن ها باید ابتدا به فکر اقامت خود باشید. در جزیره ای که می خواهید در این جشن شرکت کنید، می توانید محل اقامت خود را تعیین کنید و در آن جا ساکن شوید. البته در نظر داشته باشید که حداقل یک هفته قبل از برگذاری مراسم باید محل اقامت خود را تعیین کنید.
•    برای شرکت در جشن فول مون پارتی می توانید از لباس های متنوع و بسیار زیبایی که مخصوص این جشن هستند استفاده کنید. این لباس ها دارای طرح ها و رنگ های متنوع و زیبایی هستند که با پوشیدن آن ها می توانید یک شب خوب و شاد را سپری کنید.
•    همچنین علاوه بر پوشیدن لباس های رنگارنگ می توانید بر روی بدن و صورت خود نقاشی های مختلفی ایجاد کنید تا بتوانید شادی خود را در این مراسم دوچندان کنید.
•    بعد از این که این مراحل را سپری کردید باید آماده شرکت در این مراسم و جشن باشید. برای این کار باید به هاد رین بروید. بعد از این که به این مکان رسیدید می توانید خوشگذرانی خود را شروع کنید. در این مکان می توانید هر آنچه که مد نظرتان است را به راحتی خریداری کنید. زیرا فروشندگان خیابانی حضور دارند که می توانید با قیمت های بسیار مناسب محصولات مورد نظر خود را از آن ها خریداری نمایید.

راه کارهای خوشگذرانی بیشتر در فول مون پارتی

قطعا به این خاطر می خواهید در جشن فول مون پارتی شرکت کنید تا خوشگذرانی کنید. اما باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید خوشگذرانی بیشتری در این جشن داشته باشید. در زیر به برخی از این نکات اشاره می کنیم:
•    قبل از این که در این جشن شرکت کنید می توانید در سایر مهمانی ها و جشن ها در کشور تایلند نهایت استفاده را ببرید. در واقع شب قبل از برگزاری این جشن می توانید در جشن جانگل پارتی شرکت کنید. در این جشن تمامی شرکت کننده ها می توانند از موسیقی های الکتریکی که پخش می شوند نهایت لذت و استفاده را ببرند. در این مراسم می توانید یک حس خوب داشته باشید و  تا ساعت ها شاد باشید.
•    علاوه بر این می توانید قبل از شرکت در این مهمانی به مهمان خانه، سیم سیم بروید. در این مهمان خانه می توانید از نوشیدنی های مختلف استفاده کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از نوشیدنی های مختلف، در مسابقات برگذار شده شرکت داشته باشید.
•    برای این که بتوانید در این مهمانی بیشتر خوش بگذرانید حتما سعی کنید از شب تا طلوع آفتاب را کاملا بیدار بمانید و از جشن ها و مراسمات مختلف نهایت استفاده را ببرید. برای بیدار ماندن می توانید از نوشیدنی های مخصوص، به مانند رد بول و هایپ استفاده کنید. این نوشیدنی ها می توانند شما را تا طلوع آفتاب سرحال نگه دارند تا بتوانید لذت بیشتری ببرید.
•     همچنین شما می توانید شام را دیرتر میل کنید و نوشیدنی ها را کمی دیر وقت استفاده کنید. دیر استفاده کردن از شام و خوراکی ها می تواند باعث شود تا دیروقت بیدار باشید و از این جشن لذت ببرید.
•    حتما دقت داشته باشید که حتما از وسایل با ارزش خود نگهداری کنید و آن ها را با خود به جشن فول مون پارتی نبرید. در جشن ممکن است حواستان نسبت به وسایلتان پرت شود و به این ترتیب وسایلتان را به سرقت ببرند. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم برای خراب نشدن جشنتان و شادی بیشتر حتما وسایل گران قیمت خود را در محل اقامتتان بگذارید.
•    برای لذت بردن بیشتر از این جشن می توانید با سایر گردشگران به صحبت بپردازید و با آن ها دوست شوید. قطعا داشتن یک دوست بین المللی می تواند تا حدود زیادی به شما در این کشور کمک کند تا بتوانید از شرایط به وجود آمده در جشن فول مون پارتی بیشترین لذت را ببرید.
•    همچنین در نظر داشته باشید که اگر با همراهتان به این جشن آمده اید حتما کاملا حواستان را جمع نمایید. زیرا بسیار پیش آمده است که به علت شلوغی، بسیاری از همراهان، همدیگر را گم می کنند.

آشنایی کامل با فول مون پارتی

همان طور که گفتیم گردشگران در فستیوال های کشور تایلند شرکت می کنند. این کشور دارای فستیوال های عجیب و غریبی می باشد که گردشگران زیادی را سالانه به سمت این فستیوال ها و جشن ها می کشانند.
به این فستیوال و جشن، لوی کراتونگ هم می گویند. در این مراسم قایق هایی طراحی شده اند که بسیاری از مردم و گردشگران می توانند این قایق ها را به رود بیندازند.
این قایق ها با استفاده از گندم، شمع و انواع گل ها تهیه شده اند به همین دلیل دارای نمایی بسیار زیبا هستند که مردم می توانند با روانه کردن  آن ها در آب به خوشگذرانی بپردازند. این قایق ها در رودخانه های کشور تایلند و محل برگذاری جشن فول مون پارتی انداخته می شوند.
البته رها شدن این قایق ها تنها برای خوشگذرانی نیست بلکه این کار به دلایل خاصی انجام می پذیرد. یکی از مهمترین دلایل این کار تشکر از الهه آب است که با استفاده از این قایق ها، این عمل انجام می شود.
مردم محلی اعتقاد دارند که اگر قایق هایی که به آب انداخته اند تا زمانی که از محدوده دیدشان خارج نشده اند و شمع آن ها تا آن زمان روشن بماند، آرزوهایشان تحقق پیدا می کند. این اعتقادات باعث جذاب تر شدن مراسمات شده است.
البته در این مراسم اکثر زوج های جوان نیز قایق های خود را به آب خواهند انداخت. با این کار این زوج ها با بررسی حرکت قایق های خود می توانند از آینده رابطه خود و دوام این رابطه مطمئن شوند. بر این اساس آن ها اعتقاد دارند که اگر قایق آن ها تا زمانی که از چشمشان دور نشده است روی آب بماند و غرق نشود، رابطه شان تا آخر عمر دوام پیدا خواهد کرد و در غیر این صورت رابطه آن ها دوام پیدا نخواهد کرد.
 البته همه ما هم می دانیم که بسیاری از این آیین و مراسمات نمی توانند واقعیت داشته باشند، اما خود این مراسمات بر زیبایی جشن فول مون پارتی یا همان جشن ماه کامل تایلند افزوده است.

مردم محلی در تایلند معتقد هستند که اگر موها و ناخن های خود را در این جشن کوتاه کنند، می توانند گناه و آلودگی ها را از خود دور کنند. برای همین آن ها موها و ناخن های خود را کوتاه می کنند و آن ها را در قایق ها گذاشته و در آب رها می کنند تا به این صورت بدی ها را از خود دور کنند.
این جشن هر ماه یک بار انجام می شود. یعنی در طول سال می تواند حدود 12 بار گذار شود. به همین دلیل شما می توانید از این مراسمات نهایت استفاده را ببرید. این جشن و مراسم تنها در شهر سوخوتای کشور تایلند برگزار می شود. 
این مراسم چیزی حدود 30 سال است که برگذار می شود و تا کنون توانسته است گردشگران بسیار زیادی را به تایلند وارد کند. به همین دلیل است که مسئولان محلی کشور تایلند هر ساله این جشن ها را در برنامه خود قرار می دهند تا بتوانند سیل گردشگران را به سوی تایلند بیاورند و از این طریق کسب درآمد نمایند.

رعایت نکات در جشن قول مون پارتی

زمانی که در جشن شرکت می کنید باید به نکاتی دقت داشته باشید. زیرا کشور تایلند به مانند تمامی کشورها دارای قوانین خاص خود می باشد. به همین دلیل باید به تمامی این قوانین احترام بگذارید و از آن ها پیروی کنید.
شما از همان موقع رزرو بلیط باید از قوانین این کشور پیروی نمایید. به همین دلیل باید برای شرکت در این مراسم و سفر به تایلند حتما دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده باشید. اگر دو دوز واکسن را تزریق نکرده باشید باید تا مدتی در فرودگاه های این کشور در قرنطینه بمانید تا بتوانید به این کشور وارد شوید. 
البته باید بدانید که قیمت تور فول مون پارتی تایلند یا همان تور جشن ماه کامل تایلند، در برخی از ماه های سال کمتر است. برای دیدن این قیمت ها می توانید از سایت های آنلاین استفاده کنید.
باید بدانید که استفاده از مواد مخدرو داروهای روان گردان در این کشور کاملا ممنوع است. افرادی که در این کشور از مواد مخدر استفاده کنند تحت تعقیب پلیس های سخت گیر تایلند قرار می گیرند و دستگیر می شوند. افرادی که از ماده مخدر استفاده می کنند باید جریمه های بسیار بزرگی را بپردازند به همین دلیل به شما توصبیه می کنیم در طول سفر به تایلند و اقامت در این کشور به هیچ وجه از داروها و مواد مخدر استفاده نکنید.

همان طور که گفتیم کشور تایلند دارای سواحل بسیار زیبایی است که جشن فول مون پارتی تایلند را در آن ها برگزار می کنند. بسیاری از افراد دوست دارند با پای پیاده در سواحل این کشور و محل برگذاری این جشن ها قدم بزنند. 
اما باید بدانید که در این سواحل ممکن است برخی از اشیاء تیز و برنده وجود داشته باشند. به همین علت می توانند به پاهای شما آسیب جدی وارد کند. به شما توصیه می کنیم در طول این مراسمات حتما از دمپایی و یا کفش مناسب استفاده کنید.
البته دقت داشته باشید که به هیچ وجه در این آب ها شنا هم نکنید. معمولا در آب های تایلند و آب های محل برگذاری این جشن، مرجان ها و سنگ های تیزی وجود دارند که می توانند به شما آسیب جدی وارد کنند. به همین علت همواره باید به این مسائل دقت داشته باشید.

نکات ایمنی در چشن فول مون پارتی

با رعایت نکات ایمنی می توانید از جشن های این کشور نهایت استفاده را ببرید.
زمانی که شما در جشن فول مون پارتی شرکت می کنید باید بدانید که بعد از برگزاری جشن به محل اقامت خود برگردید. به همین علت باید قبل از شرکت در مراسم، بلیط کشتی های مسافر بری را تهیه کنید. با تهیه به موقع این بلیط ها می توانید بعد از برگذاری جشن به راحتی به محل اقامت خود برگردید.
البته قبل از سفر به تایلند باید بدانید که این کشور دارای قوانین عجیب و غریبی می باشد که باید حتما از آن ها پیروی کنید. شاید باورشان برای شما سخت باشد اما در این کشور اشاره کردن به سمت یک نفر بی ادبی محسوب می شود. همچنین به هیچ وجه بر روی سر کسی دست نکشید زیرا در تایلند سر مقدس ترین عضو بدن به شمار می رود. 
به هیچ وجه نباید به پادشاه کشور تایلند بی احترامی کنید وگرنه به سختی مجازات خواهید شد. برای تحویل دادن پول به یک نفر به هیچ وجه آن را پرت نکنید زیرا بی احترامی تلقی می شود. در این کشور باید همواره به راهبه ها احترام بگذارید. به طور خلاصه بگوییم، دارای قوانین عجیب بسیار زیادی می باشد که شما هم در حین سفر به این کشور و شرکت در جشن فول مون پارتی باید آن ها را رعایت نمایید.
کشور تایلند یکی از کشورهای جنوب غربی آسیا است. این کشور هر ساله گردشگران بسیار زیادی را می پذیرد. گردشگری مهمترین منبع درآمد در کشور تایلند به حساب می آید. در این کشور جشن ها و مراسمات بسیار زیادی برگذار می شوند.
این جشن ها دارای ویژگی های زیادی هستند. یکی از مهمترین جشن ها در این کشور جشن فول مون پارتی است. این جشن هر ماه یکبار در این کشور انجام می پذیرد. در این جشن می توانید از لباس های خاص، نوشیدنی ها و تمامی امکانات آن استفاده کنید تا بتوانید از این جشن نهایت استفاده را ببرید.
همچنین در تایلند جشن های مختلفی قبل از فول مون پارتی برگذار می شوند. به همین دلیل می توانید قبل از شرکت در این جشن، در سایر مراسمات این کشور شرکت کنید و نهایت استفاده را ببرید.  حتما سعی کنید برای شرکت در این مراسم از ابتدای جشن تا به انتهای آن که نزدیک طلوع خورشید می باشد، شرکت داشته باشید.
در طول برگذاری این جشن، می توانید از مراسمات ویژه ی به مانند رها کردن قایق ها در آب، آتش بازی ها ، موسیقی  و ... نهایت لذت را ببرید. اگر می ترسید که در این مراسم به دلیل خستگی و خواب آلودگی نتوانید تا انتهای مراسم دوام بیاورید، بهتر است از نوشیدنی های مخصوص این مهمانی ها استفاده کنید. به این صورت می توانید تا انتها در این مراسم بمانید.
در این جشن اتفاقات زیادی می افتد، اکثر زوج های جوان در آن شرکت می کنند. البته باید بدانید که در این مراسم بیشتر گردشگران حضور دارند و مردم محلی در آن حضور ندارند. در حین برگذاری این مراسم دست فروشان، فروشندگان و برخی از برگذار کنندگان و مردم محلی کشور تایلند حضور دارند که این مراسم را برگذار می کنند.
در هنگام برگذاری این جشن حتما به نکات ایمنی دقت داشته باشید تا برای شما حادثه ای به وجود نیاید. کشور تایلند دارای قوانین سخت گیرانه ای در برخی از زمینه ها به مانند مواد مخدر است به همین علت باید به این قوانین احترام بگذارید تا بتوانید در این جشن شرکت کنید و لحظات شادی را سپری کنید.

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر