×

خدمات ویزای فرانسه

این کشور جزو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن می باشد و برای اینکه بتوانید وارد این کشور شوید باید یکی از خدمات ویزای فرانسه و یا همان ویزای شینگن را داشته باشید. اگر شما تصمیم به مهاجرت و یا مسافرت به این کشور توریستی و تاریخی را دارید بهتر است تا انتها این مقاله با ما باشید.

خدمات ویزای فرانسه

اخذ وقت از سفارت فرانسه

برای گرفتن وقت سفارت فرانسه باید با توجه به شرایط و قوانین سفارت اقدام به گرفتن وقت سفارت شینگن کنید.اگر شما برای سفر وقت کمی داردی بهتر است که وقت فوری سفارت را بگیرید تا بتوانید خدمات ویزای فرانسه و سفر خود  را آغاز کنید.

برای مراجعه به سفارت فرانسه چکار باید کرد؟

شما با مراجعه به سفارت فرانسه باید مدارک خود را در تاریخ و ساعت مشخص ارائه کنید. پس از این که مدارک را تحویل دادید باید منتظر بررسی سفارت و پاسخ آنها بمانید.

شرایط اخذ خدمات ویزای فرانسه

خارجی‌ها برای اینکه بتوانند وارد کشور فرانسه شوند همگی آنها از سیاست یکسان ویزا بهره‌مند نیستند. شرایط اینکه بتوانید از معافیت دریافت ویزای فرانسه بهره مند شوید، به عوامل متفاوتی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:
 تابعیت فردی که درخواست ویزا می دهد، قسمتی از کشور فرانسه که متقاضی قصد بازدید از آتنجا را دارد، شرایط اقامت فرد خارجی در منطقه شینگن و یا شرایط خاص اقامت در فرانسه و همینطور هدف اصلی از سفر.
قوانین و انواع ویزایی که میخواهید بگیرید بستگی به مدت زمان اقامت و هدف مسافرت در مناطق اروپایی یا غیر اروپایی فرانسه متفاوت می باشد. اگر شما می خواهید که کمتر از ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید باید ویزای کوتاه‌مدت بگیرید. اگر هم تصمیم دارید که بیش از ۹۰ در کشور اقامت داشته باشید، نیاز به ویزای ملی طولانی‌مدت دارد. 
قوانین و انواع خدمات ویزای فرانسه با توجه به منطقی از فرانسه که قصد  دارید از آن جا بازدید کنید متفاوت است. هدف از گرفتن ویزای بلند مدت کشور فرانسه می‌تواند شامل موارد زیر باشد: 

  • تحصیلات در یک موسسه آموزشی فرانسوی.
  • اشتغال در فرانسه.
  • پیوستن به اعضای خانواده که در حال حاضر در فرانسه زندگی می‌کنند.
  • استقرار دائم در فرانسه.

قانون به این صورت است که  این کشور را به سه قلمرو تقسیم می‌کند که هرکدام از این مناطق سیاست‌های متفاوت و مخصوص خود را برای صدور ویزا دارند:

  • قلمرو اروپایی فرانسه
  • بخش‌ها یا مناطق خارج از کشور فرانسه (DOM)
  • سرزمین‌های برون‌مرزی فرانسه (TOM)

 

برای مراجعه به سفارت فرانسه چکار باید کرد؟

مدت زمان مورد نیاز برای بررسی و تایید ویزای فرانسه

مدت زمانی که نیاز است تا درخواست خدمات ویزا فرانسه شما بررسی و تایید شود  از زمان انگشت نگاری شما حدودا 15 روز کاری زمان می برد. برای گرفتن وقت سفارت هم مدت زمان انتظار از 4 تا 30 روز (بسته به میزان شلوغی و تقاضا) می باشد. البته تاریخی که نیاز است شما به شرکت vfs تهران مراجعه کنید  در 3 روز پس از زمان درخواست وقت سفارت فرانسه مشخص و به شما اعلام می گردد.

دریافت ویزای توریستی فرانسه

همانطور که گفتیم فرانسه یکی از کشور های اروپایی پرطرفدار است و بهم علت یکی از محبوب ترین انواع خدمات ویزای فرانسه، ویزای توریستی برای این کشور است که با اخذ این ویزا به گردشگران اجازه میدهد که  برای مدت حداکثر 3 ماه در یک بازه زمانی 180 روزه در این کشور زیبا اقامت داشته باشند و از مکان های دیدنی و جذاب این کشور مانند  برج ایفل پاریس و موزه فوق العاده لوور دیدن نمایند.
معمولا ویزای توریستی فرانسه جزو ویزاهای کوتاه مدت تایپ C شینگن می باشد و معمولا این ویزا برای اهداف گردشگری، سفرهای کاری و تجاری و یا بازدید از اقوام و دوستان صادر می گردد. همینطور برای مسافرت های کوتاه مدت مانند شرکت در دوره های آموزشی، کارآموزی، شرکت داشتن در جلسات و کنفرانس ها و از این دسته کارها نیز است که  این نوع از خدمات ویزای فرانسه کوتاه مدت ارائه گردد.
اگر شما در حال حاضر قصد دریافت ویزای توریستی کشور فرانسه را از ایران داشته باشید، بهتر است که از طریق وب سایت کارگزاری وی اف اس، برای  رزرو وقت سفارت فرانسه اقدام کنید و در زمانی که برای شما مشخص می شود، برای ارائه مدارک ویزا خود، مصاحبه خدمات ویزای فرانسه ، گرفتن عکس بیومتریک و انجام انگشت نگاری، پرداخت کردن هزینه های ویزا و دیگر موارد مورد نیاز، در محل کارگزاری باید حضور داشته باشید.

 

مدارکی که برای خدمات ویزای فرانسه نیاز دارید: 

  • تمامی مدارک فارسی که همراه دارید باید ترجمه‌ی رسمی انگلیسی  باشند و این مدارک نیازی به مهر وزارت خارجه و تاییدیه دادگستری هستند:
  • اصل پاسپورت همراه با امضاء و داشتن حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر، داشتن دو برگ سفید روبه‌روی یکدیگر+ کپی از تمام صفحات ویزا شینگن (به تعداد موجود)، کانادا، آمریکا و انگلیس موجود در پاسپورت
  • بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت شما به مقصد کشور فرانسه
  • اصل پاسپورت های قدیمی + کپی از ویزای  شنگن (به تعداد موجود)، کانادا، آمریکا و انگلیس موجور در آن ها
  • اصل شناسنامه ها
  • بیمه مسافرتی شینگن
  • ۲ قطعه عکس جدید 4.5 * 3.5 (۳ ماه اخیر) رنگی با پس زمینه سفید، مستقیم رو به دوربین ۸۰ درصد عکس باید صورت شما باشد و از هیچ پاسپورت یا ویزای قبلی استفاده نشده باشد.

 

اخذ وقت از سفارت فرانسه

حدودا دو روز بعد از این که شما برای گرفتن تعیین وقت سفارت اقدام کردید زمان مشخص برای شما تعیین می شود که حدود یک ماه پس از زمانی است که شما اقدام به درخواست کرده اید. شما برای اینکه خدمات ویزای فرانسه را دریافت کنید نیاز به مصاحبه نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید تحویل مدارک و انگشت نگاری است.

 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر