×

فرم سفارت آمریکا

همانطور که میدانید قاره آمریکا از چندین ایالت و کشور تشکیل شده است. شرایط اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی آمریکا موجب شده تا مهاجران زیادی را هر ساله پذیرا باشد. برای آن که بتوانید به کشور آمریکا مهاجرت کنید باید فرم سفارت امریکا را پر کنید. در ادامه توضیحاتی راجع به فرم سفارت آمریکا بیان کرده ایم:
خواهشمندیم قبل از کامل نمودن فرم سفارت امریکا موارد زیر را در نظر بگیرید.  

 

فرم سفارت آمریکا

  • جواب دهی به همه پرسش ها حتما باید به زبان انگلیسی باشد. در صورتی که در قسمتی برای نام و نام خانوادگی شما عبارت Your Native Alphabet را نوشته بود، تنها در این صورت مجاز هستید نام و نام خانوادگی خود را با حروف زبان سرزمین محل ولادت خود درج کنید. 
  • دقت کنید که کل زمانی که شما به منظور کامل نمودن فرایند پر کردن فرم DS-160 در دست دارید، 20 دقیقه است. چنان چه زمان پر کردن فرم بیش از این مدت طول بکشد، اطلاعات صفحه جاری در فرم به سر آمده و تنها اطلاعات این صفحه از فرم شما نابود خواهد شد. بعد از هر دفعه کلیک روی آیکون NEXT داده های صفحات پیشین شما ذخیره خواهد شد. برای ادامه کامل نمودن فرم از صفحه حال، باید حتما شماره Applicant ID که در بالا و گوشه طرف راست فرم ثبت شده را  حفظ کنید. در این حالت می توانید آیکون Retrieve Application را برای ادامه فرم انتخاب کرده و آن را کامل کنید. 
  • همان گونه که پیش از این بیان شد، شما می توانید فرم تقاضای فرستاده نشده خود را با بکارگیری از Applicant ID که در بالا و گوشه سمت راست فرم ثبت شده و آیکون Retrieve Application، دوباره بازیابی نمایید. دقت داشته باشید که این بازیابی حداکثر تا 30 روز بعد از کامل نمودن فرم قابل انجام شدن خواهد بود. در اصطلاحی دیگر در صورت نفرستادن فرم (Submit) بعد از 30 روز فرم و Applicant ID شما به سر خواهد آمد. 
  • چنانچه قصد دارید فرم را پس از سپری شدن 30 روز کامل کنید، برای جلوگیری از از بین رفتن اطلاعات ثبت شده در فرم، در آخرین صفحه فرم آیکون Save را فشار دهید تا بتوانید Application را روی رایانه خود نگهداری کنید. 
  • تمامی فرم ها و مدارک خواسته شده مانند پاسپورت، شماره SEVIS ID و غیره را زمان کامل نمودن  فرم در کنار خود داشته باشید. 
  • اطلاعات را با دقت زیادی کامل کنید و در هر مرحله اطلاعات درج شده را روی رایانه خود ذخیره کنید. 
  • در آخر یک رونوشت از صفحه تاییدیه کامل شده فرم را به ایمیل خود بفرستید.

شرح کاملی در مورد تغییرات فرم DS-260 و DS-160 در ادامه بیان خواهد شد گفتنی است که این تغییرات دو مرحله ای شده است:  

  • در مرحله اول که در تاریخ 31 May اجرا شد، افزون بر پرسش های قبلی، فهرستی از شبکه های اجتماعی عرضه شده که درخواست کننده ویزا در صورت به کار بردن این شبکه ها در 5 سال گذشته و گذاشتن محتوا برای عموم، بایستی شناسه های مرتبط را در فرم درج کند.

(توجه داشته باشید فقط اطلاعات گذاشته شده در فضای عمومی ارزیابی شده و به هیچ عنوان از درخواست کننده پسورد یا دسترسی به اکانت تقاضا نخواهد شد.)

  • در مرحله دوم که تقریبا در تاریخ 15 جولای 2019 اجرا شد، موارد زیر از درخواست کننده پرسش می شود: شناسه های 5 سال اخیر درخواست کننده ویزا، در شبکه های اجتماعی دیگر که در فهرست معین نشده است.

در صورتی که سابقه سلب تابعیت یا دیپورت از هر کشوری داشته باشید موارد زیر بررسی خواهد شد:

  • داشتن روابط خویشاوندی (همسر یا فرزند) اشخاصی که در 5 سال گذشته فعالیت تروریستی داشته و یا از تروریسم حمایت کرده اند.
  • اطلاعات سفرهای خارجی درخواست کننده ویزا در 5 سال گذشته
  • شماره تلفن های مورد استفاده درخواست کننده ویزا در 5 سال گذشته
  • آدرس‌های ایمیل مورد استفاده درخواست کننده ویزا در 5 سال گذشته
  • افزون بر موارد بالا، بیانیه ای راجع به موارد به کار برده شده اطلاعاتی از اثر انگشت، عکس و اطلاعات پزشکی به درخواست کننده ارائه خواهد شد.

با توجه به شرایط سوژه های لاتاری ایرانی و تجربه دوره های پیشین، به درخواست کنندگان ویزا پیشنهاد می شود به منظور پیشگیری از معضلات احتمالی در مرحله های بعدی فرآیند، این اطلاعات را در " موقعیت مناسب"، از راه آنلاک و یا سابمیت دیرهنگام فرم، تحویل دهند. به یاد داشته باشید که تاخیر بیش از اندازه در فرستادن یا آنلاک فرم (با توجه به سوژه نامبر و آمار موجود) می تواند موجب تاخیر در انجام مصاحبه شود.

 

جمع بندی

سایت سفارت آمریکا 

نخستین گام برای اخذ ویزای ایالات متحده آمریکا پر کردن فرم DS-160 است. فرم DS-160 دربرگیرنده اطلاعات شخصی شما و نخستین مرحله برای ارزیابی شما در سفارت آمریکا است.
همه اطلاعات فرم DS-160 بایستی کاملا صحیح و صدق آمیز پر شوند چون در صورت بروز هر نوع اشتباهی در پر کردن فرم DS-160 منتج به رد شدن تقاضای شما از طرف سفارت ایالات متحده آمریکا خواهد شد. موسسه های ارائه دهنده خدمات ویزا با سالها تجربه در رابطه با پر کردن فرم DS-160 با مجموعه ای مجرب به ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان می پردازند و همین طور می توانید پر کردن فرم را به این مجموعه محول کنید.

 

سایت سفارت آمریکا

فرم سفارت آمریکا جزء پیش نیازهای مهاجرت به آمریکا به شمار می آید. هر فردی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند بایستی به سفارت آمریکا در ایران مراجعه کنند و با پر کردن فرم سفارت آمریکا به این هدف خود نزدیک شوید. 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر