×

فرم سفارت ایتالیا

کشور ایتالیا جز کشور های عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود ،که یکی از هشت کشور صنعتی و پیشرفته جهان میباشد واحد پول این کشور پورو می باشد. امروزه ایرانیان زیادی به فکر مهاجرت به ایتالیا می باشند؛ دلیل این همه استقبال داشتن اقتصاد بسیار قوی کشور ایتالیا است. معمولا مهاجرت از طریق تحصیل یکی از پرطرفدار ترین روش های مهاجرت به ایتالیا می باشد.
 چرا که هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین بوده و فرد می تواند به راحتی در این کشور سرمایه گذاری کرده و کسب و کار راه بیندازد. برای مهاجرت به کشور ایتالیا می بایست ویزا مربوط دریافت کنید؛ برای دریافت ویزا می بایست فرم سفارت ایتالیا را کامل و با دقت پر نمایید.
 

فرم سفارت ایتالیا

روش های گرفتن ویزا ایتالیا

برای گرفتن ویزای ایتالیا لازم نیست که به سفارت خانه مراجعه کنید، شما می بایست با مراجعه به شرکت کاکس اند کینگز گلوبال سرویس سنگاپور (CKGS) که کارگزاری معتبر از طرف سفارت ایتالیا می باشد؛ مراجعه نمایید. این شرکت در تهران واقع شده است، متقاضیان برای گرفتن ویزای کشور ایتالیا می بایست اول با مراجعه به وب سایت این شرکت و پر کردن فرم سفارت ایتالیا و تعیین وقت دهی کنند.
 در این وب سایت می توانید انواع ویزا با ویژگی آن را مشاهده کرده و انتخاب کنید و همچنین از مدارک لازم برای روز مصاحبه مطلع شوید. بعد از انجام مصاحبه و ارائه مدارک فرد متقاضی باید انگشت نگاری شود این نیز خود یک هزینه ی جداگانه ای نیز در بر دارد . 
برای گرفتن ویزای ایتالیا علاوه بر مراجعه به این شرکت شما نیز می توانید، به دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در تهران مراجعه نمایید. در این روش نیز مانند روش قبل اول می بایست به وب سایت دفتر کنسولی ایتالیا مراجعه کرده و در آنجا می توانید تعیین وقت سفارت ایتالیا را انجام دهید.
 البته لازم به ذکر است که در روش اول شرکت CKGS اعتبار خیلی زیاد تری نسبت به دفتر کنسولی دارد و همچنین در روش اول اقدامات بسیار سریع انجام می گیرد و راحت تر می توانید نتیجه را مشاهده نمایید. به هر حال اگر می خواهید ، از طریق دفتر کنسولی ایتالیا اقدام کنید، می بایست با در دست داشتن مدارک کنسولی اقدام به گرفتن ویزا کنید. 

 

نکاتی در خصوص روز رفتن به سفارت ایتالیا

  • فقط و فقط درخواست تعیین وقت به شکل آنلاین صورت می گیرد؛ مابقی فرم ها و مدارک می بایست به شکل پرینت شده و خوانا در مصاحبه حضوری در سفارت به متصدی داده شود. فرم سفارت ایتالیا را می بایست به دقت پر کنید ، ارائه هیچ مدارکی برای سفارت ایتالیا به صورت حضوری قابل قبول نمی باشد. لازم به ذکر است که اگر مدارک را کامل و درست ارائه ندهید درخواست ویزا شما رد می شود . 
  • بعد از درخواست تعیین وقت برای سفارت ایتالیا و نوبت دادن سفارت برای مصاحبه حال نوبت به مصاحبه کردن می رسد. برای مصاحبه می بایست دقت کنید، تا به همه سوالات به صورت صادقانه جواب دهید و از لفافه گویی پرهیز کنید. بهتر است هنگام مصاحبه هیچ گونه استرسی نداشته باشید و تمام سوالات را شمرده شمرده و با اعتماد به نفس جواب دهید . 
  • می بایست برای کودکانی که زیر 12 سال دارند، قیمت آنها مدارک ویزا را تحویل سفارت دهد. 
  • در سفارت ایتالیا و یا اداره کنسول همراه داشتن تلفن ، تبلت ، کامپیوتر شخصی ممنوع می باشد . 
  • باید به این نکته توجه داشته باشید ؛ که حضور شخص متقاضی در سفارت هنگام تحویل مدارک الزامی می باشد و همچنین ارائه مدارک به صورت غیر حضوری امکان پذیر نمی باشد. 
  • تمامی مدارک شما می بایست ترجمه گردد و بعد از ترجمه باید به تایید دارالترجمه رسمی قرار گیرد. در صورت عدم تایید و نداشتن مهر دارالترجمه مدارک شما فاقد اعتبار در سفارت ایتالیا می باشد . 
  • می بایست فرم سفارت ایتالیا را با دقت پر کنید و از بروز هرگونه خطا خودداری کنید . 

نکاتی در خصوص روز رفتن به سفارت ایتالیا

هزینه و زمان لازم برای صدور ویزای ایتالیا

صدور ویزای ایتالیا هزینه هایی را برای شما در بر خواهد داشت؛ ویزای ایتالیا نیز مانند بقیه کشور ها برای افراد زیر 6 سال رایگان می باشد. برای افراد ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو و برای افراد بالغ ۶۰ یورو می باشد البته می بایست گفت افراد و خانواده هایی که شهروند اروپا می باشند.
 از پرداخت این هزینه معاف می باشند هزینه شرکت کارگزار ویزا متفاوت می باشد و این هزینه بستگی به VIP و یا عادی بودن آن کارگزاری دارد؛ که معمولا این هزینه بین ۸۱ یورو یا ۱۲۵ یورو می باشد؛ تمامی هزینه های ویزای ایتالیا در روز مصاحبه باید پرداخت شود . بعد از پر کردن فرم سفارت ایتالیا و اتمام این مراحل نوبت به بررسی اولیه ی مدارک می رسد، که بعد از بررسی چند هفته ای بیشتر طول نمی کشد تا جواب سفارت به شما داده شود . 

طریقه پر کردن فرم سفارت ایتالیا

بعد از انجام دادن کلیه مراحل تعیین وقت سفارت نوبت به پر کردن فرم ویزا می باشد، اگر می خواهید ویزای شینگن دریافت نمایید. باید فرم جداگانه ای را پر نمایید فرم شینگن باید به ازای هر یک نفر پر شود مثلا اگر شما یک خانواده سه نفره هستید باید سه تا فرم پر کنید چون سه نفر می باشید. با پر کردن فرم سفارت ایتالیا ویزای شینگن دریافت نمی کنید شما می بایست فرم شینگن را جداگانه پر نمایید .

 

روش های گرفتن ویزا ایتالیا

برای مهاجرت به کشور ایتالیا می بایست،، مانند هر کشور دیگری ویزا دریافت نمایید. برای دریافت ویزا باید به سفارت ایتالیا مراجعه کرده و با ارائه مدارک و پر کردن فرم سفارت ایتالیا اقدام به گرفتن ویزا کنید 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر