×
قبل از خرید تور بالی با آداب این جزیره آشنا شوید

قبل از خرید تور بالی با آداب این جزیره آشنا شوید

شاید کمتر کسی از این موضوع که جزیره بالی در کشور اندونزی قرار دارد، بی‌خبر باشد. کشور اندونزی از 17 هزار جزیره مختلف و البته زیبا تشکیل شده که از میان تمامی آن‌ها، بالی فوق‌العاده محبوب است. بالی جزیره‌ای دنج و پر از آرامش است که می‌تواند شما را برای چند روز از دغدغه‎هایتان جدا کند. طبیعتا برای اینکه بتوان از ثانیه به ثانیه سفر به یک نقطه جدید لذت برد، نیاز است تا نکاتی را درباره مقصد انتخابی بدانیم. خیلی دور از ذهن نیست که هر شهر و یا کشوری دارای آداب و رسوم منحصر به فرد خود باشد. جزیره بالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش از مجله گردشگری نوید گشت، قصد داریم در مورد آداب و رسوم جزیره بالی صحبت کنیم تا گردشگرانی که قصد خرید تور بالی و سفر به این جزیره را دارند، از آن‌ها مطلع باشند. 

اگر با اسم صدایتان کردند؛ تعجب نکنید

زمانی که پای شما، خاک جزیره بالی را لمس کند برای خرید و سایر امور مجبور به برقراری ارتباط با مردم این جزیره هستید. رفتار و برخورد مردم بالی کاملا دوستانه و صمیمانه است. کافیست برای 10 دقیقه با آن‌ها هم‌کلام شده تا به خوبی متوجه این موضوع شوید. بعد از برقراری ارتباط با مردم این جزیره اصلا تعجب نکنید که آن‌ها شما را با نام کوچک‌تان صدا کنند. شما نیز به عنوان گردشگر سعی کنید صمیمانه و دوستانه با آن‌ها برخورد داشته باشید تا سفری خاطره‌انگیز برای شما رقم بخورد.
اگر شما را به خانه‌هایشان دعوت کردند؛ گارد نگیرید
از دیگر ویژگی‌های مردم جزیره بالی می‌توان به مهمان‌نواز بودن آن‌ها اشاره کرد. مردم ساکن در این جزیره برای مهمانان خود ارج و قرب زیادی قائل هستند و همین مورد باعث شده تا آن‌ها هیچ ترسی از دعوت کردن یک غریبه به خانه خود نداشته باشند. اگر شخصی شما را به خانه خود دعوت کرد، هیچ گاردی در مقابل او نداشته باشید و خیلی محترمانه دعوتشان را رد کنید. 

 

تور بالی ارزان قیمت

 

بدون اجازه عکس‌برداری نکنید

طبیعتا عکس گرفتن از مناطق مختلف جزیره بالی یکی از علاقه‌مندی‌های افراد است. بسیاری از گردشگران دوست دارند تا از نقطه‌نقطه شهری که به آن سفر کرده‌اند عکاسی کنند. در جزیره بالی اما عکاسی قاعده و قانون خاص خود را دارد. به این موضوع دقت زیادی داشته باشید که قبل از عکس گرفتن از یک محل، نیاز است تا اجازه بگیرید و در صورتی که بدون دریافت اجازه اقدام به عکاسی کنید، جریمه سنگینی از سوی دولت این کشور در انتظار شما خواهد بود.
لباس‌های خیلی باز نپوشید
از آن‌جایی که اکثر مردم این کشور بودایی و هندی هستند، باید در انتخاب پوشش خود وسواس و دقت زیادی به خرج دهید. اگر تصمیم به سفر به جزیره بالی گرفته‌اید، حتما با این موضوع آشنا هستید که آب و هوای این جزیره گرم و البته استوایی است. طبق این شرایط جوی اغلب گردشگران به فکر پوشیدن لباس‌های خنک و البته باز هستند. اگر دوست دارید تا در این جزیره انگشت‌نما نشوید، باید از پوشیدن لباس‌های باز خودداری کنید، چرا‌که لباس شما باید بازو و البته کتفتان را به خوبی پوشش دهد. 
در جزیره بالی معابد گوناگونی وجود دارد و مردم این جزیره در این معابد مشغول دعا هستند. اگر تمایل داشتید تا در این معابد حضور داشته باشید، باید از آداب و رسوم حاکم بر آن‌جا مطلع شوید، چرا‌که در غیر این صورت ممکن است با شما رفتار خوبی نشود.
اولین قانون این است که با کفش، دمپایی، صندل و ... وارد معبد نشوید. این کار بی‌احترامی محض به آیین مردم این جزیره است. قبل از ورود به این مکان نیاز است تا کفش خود را درآورده و پابرهنه وارد معبد شوید. البته برخی از معابد یک دمپایی مخصوص در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا آن‌ها را به پا کنند.
لباس شما باید کاملا پوشیده بوده و باز نباشد. در صورتی که لباس باز به تن داشته باشید، از ورود شما به درون معبد جلوگیری می‌شود. 

غذای خود را تا انتها میل کنید 

از دیگر آدابی که مردم کشور اندونزی به آن پایبند هستند، خوردن غذای تا انتهای آن است. اگر غذای خود را نخورده رها کنید و یا نیمی از آن را میل کنید مردم جزیره بالی با شما برخورد مناسبی را نخواهند داشت چرا‌که این رفتار را بی‌احترامی می‌دانند. 
بهترین زمان برای خرید تور بالی چه زمانی است؟
تا به این جای محتوا در مورد آداب و رسوم و البته فرهنگ مردم جزیره بالی صحبت شد. یکی از متداول‌ترین سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از گردشگران قبل از خرید تور بالی به وجود اید، این موضوع است که بهترین زمان سفر به این جزیره چه فصلی است؟ با‌توجه به متفاوت بودن سلایق؛ طبیعتا اظهار نظر کردن در مورد این موضوع سخت است. افرادی که عاشق هوای سرد هستند، بهتر است به فکر خرید تور بالی در فصل زمستان و پاییز باشند. در این دو فصل هوا به شدت بارانی است و می‌توانید از هوای نسبتا سرد این جزیره لذت ببرید. 
در نقطه مقابل اما افرادی که دوست دارند در این جزیره آفتاب گرفته و به شنا کردن بپردازند، بهتر است در فصل بهار و تابستان به این جزیره زیبا سفر کنند. 

 

قیمت تور بالی

 

نوید گشت مجری تور بالی 

آژانس هواپیمایی نوید گشت از آژانس‌های معتبر و با سابقه در کشور و از مجری‌های تور بالی است. در هر فصلی از سال این امکان برایتان وجود دارد تا با مجموعه ما ارتباط برقرار کرده و تور مورد نظر خود را خریداری کنید.
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر