×

وقت سفارت آمریکا

شهروندان ایرانی مانند اتباع بیشتر کشورها به منظور وارد شدن به ایالات متحده احتیاج به گرفتن ویزای این کشور دارند و در این میان معین کردن وقت سفارت آمریکا، اولین قدم در این فرایند به شمار می آید. بعد از اتفاقات آبان سال ۱۳۵۸ و تعطیل شدن سفارت و کنسولگری ایالات متحده در ایران، درخواست کنندگان ایرانی برای ویزا و تعیین وقت ناچار هستند به یکی از کشورهای همسایه که در آن سفارت امریکا وجود دارد مسافرت کرده و کارهای مرتبط به تقاضای ویزای خود را پیگیری کنند.

وقت سفارت آمریکا

هر کسی که قصد دارد وارد کشور آمریکا شود، نخست بایستی یک ویزا (ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم) دریافت کند. با در دست داشتن ویزای آمریکا می توان به یکی از راه های ورودی (به عنوان مثال فرودگاه) رفته و از وزارت امنیت داخلی، افسر مهاجرت و حفاظت مرزی گمرک مجوز ورود به آمریکا را تقاضا نمایید.
قبل از شرح شرایط و مراحل معین کردن وقت سفارت آمریکا، بهتر است کمی راجع به ویزای این کشور و انواع متفاوت آن شرح دهیم تا افزون بر آشنایی بیشتر با انواع ویزای ایالات متحده آمریکا، بتوانید برای مسافرت خود برنامه ریزی درست تری داشته باشید.
قریب به ۱۸۵ گونه ویزا جهت ورود به ایالات متحده آمریکا وجود دارد که همه آن ها در دو بخش اصلی ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی دسته بندی می شوند. ویزای مهاجرتی همانطور که از اسمش معلوم است با قصد مهاجرت و اقامت دائم به این کشور فرستاده می شود و ویزای غیر مهاجرتی انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی، کاری و غیره را شامل می شود.

وقت سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی

به منظور گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا نخست بایستی از دانشگاه های تایید شده در فهرست قسمت (of Homeland Security DHS) پذیرش گرفت. دانشجو با گرفتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های آمریکا یک وقت معین جهت قبول پذیرش و واریز هزینه معین شده به منزله پیش پرداخت شهریه دانشگاه دارد. دانشگاه بعد از گرفتن فرم قبول پذیرش Acceptance of offer دانشجو و پیش‌پرداخت شهریه فرم I20 را خواهند فرستاد.
یکی از مسئله ساز‎ترین معضلاتی که راجع به گرفتن فرم I-20 وجود دارد این است که اکثر دانشگاه‎ های آمریکا قادر نیستند این فرم را به ایران بفرستند و در صورت فرستادن هم به دلیل اینکه بسته های پستی حاوی کد پیگیری Tracking Number نیستند؛ امکان دارد فرم را شما دریافت نکنید پس بهتر است برای گرفتن این فرم نشانی یکی از خویشان خود را در خارج از کشور بدهید و یا می توانید امور مرتبط با گرفتن این فرم را به موسساتی که این امور را انجام می دهند، بسپارید.

بعد از گرفتن پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه زبان در آمریکا و گرفتن فرم i20 (فرم تایید پذیرش که از طرف دانشگاه به منظور ارائه در روز مصاحبه فرستاده می شود)، برای سفر به ایالات متحده و شروع تحصیلات خود، احتیاج به ویزای دانشجویی F1 خواهید داشت.

هزینه وقت سفارت آمریکا

هزینه وقت سفارت آمریکا

وقت سفارت آمریکا برای درخواست کنندگان ایرانی اغلب در نزدیکترین سفارتخانه یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا در کشورهای همسایه انجام می شود. تمامی درخواست کنندگان ویزا های غیر مهاجرتی ( توریستی و دانشجویی ) باید قبل از معین کردن وقت مصاحبه اقدام به ساخت اکانت در سایت سفارت مدنظرشان کرده باشند و همین طور واریز وجهی به مبلغ 160 دلار بایستی صورت پذیرد. باید بگوییم که واریز هزینه سفارت آمریکا به وسیله کارت های بین المللی ( مستر کارت و ویزا کارت ) قابل انجام شدن است و غیر قابل برگشت خواهد بود.
فقط افرادی اجازه دارند به سفارت آمریکا در کشورهای مورد نظر برای مصاحبه وارد که وقت قبلی داشته باشند و این وقت به وسیله تقویم وقت مصاحبه درون حساب کاربری سایت سفارت از پیش معین شده باشد.

سایت وقت سفارت آمریکا

در مجموع نخستین مرحله برای صادر کردن ویزای آمریکا، دریافت وقت برای مصاحبه در کشور مد نظر است.
برای گرفتن وقت از سفارت مد نظر باید هزینه مرتبط واریز گردد. این مبلغ به هزینه MRV معروف است. به منظور اخذ وقت ابتدا باید به سایت سفارت آمریکا مراجعه کنید. 
در این صفحه نخست بایستی کشوری که قصد دارید برای مصاحبه به آنجا عزیمت کنید، برگزینید. از آنجایی که سفارت امریکا در ایران وجود ندارد، باید برای مصاحبه به یکی از کشورهای همسایه رجوع کنید.

وقت سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی

تغییر وقت سفارت آمریکا

زمانی که شما وقت سفارت خود را تعیین می کنید یک ایمیل تایید از سوی سایت usvisa-info.com برای شما فرستاده می شود که در آن موقع وقت سفارت شما مشخص شده باید با وارد شدن با این ایمیل و یا وارد شدن به سایتی که پیش از این توسط آن وقت سفارت خود را گرفته اید و با وارد نمودن اطلاعات زیر می توانید وقت سفارت خود را باطل و یا عوض کنید. 

  • شماره گذرنامه
  • تاریخ تولد
  • ملیت

شما هر چند دفعه ای که بخواهید می توانید وقت سفارت خود را عوض کنید فقط به نکات زیر نیز دقت کنید:

  • در صورتی که از موقع واریز MRV FEE بیشتر از یکسال گذشته باشد شما باید مجددا این هزینه را واریز کنید.
  • تنها زمانی می توانید هزینه MRV FEE را مجددا پرداخت نکنید آن هم تغییر زمان مسافرت خود است و در صورتی که بخواهید سفارت خود را عوض کنید باید دوباره هزینه MRV FEE خود را واریز کنید.

کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند بایستی به سفارت آمریکا در ایران مراجعه کرده و وقت جهت مصاحبه گرفته و سایر امور مهاجرت را انجام دهند. در این نوشتار به سعی شده به مطالبی پرداخته شود که بیشتر مهاجرت کنندگان با آن درگیر هستند. 

تور های پیشنهادی نوید گشت : تور اروپا

تور نوروز 1402 تور ژاپن تور توکیو
تور تایلند تور بالی تور پوکت
تور آفریقای جنوبی تور سامویی تور بارسلون
خدمات ویزا تور مالاگا تور اسپانیا
تور فرانسه تور پاتایا تور بانکوک
تور مالدیو تور ایتالیا تور پاریس
تور آفریقا تور فیلیپین تور سریلانکا

 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر