×
ارزان ترین تور پوکت را از ما بخواهید

ارزان ترین تور پوکت را از ما بخواهید

خرید تور پوکت طرفداران خاص خود را دارد. پوکت یک جزیره امن و مدرن است. مناطق توریستی زیادی مانند پاتونگ در اطراف آن وجود دارند. سفر به پوکت کار راحتی است، زیرا مقررات نسبت کمی در این کشور وجود دارند که افراد با رعایت کردن این مقررات می‌توانند سفری جذاب و عالی را تجربه کنند. حال اگر می‌خواهید در رابطه با جزیره زیبای پوکت اطلاعات مناسبی به دست آورید تا پایان این مطلب همراه ما باشید، زیرا می‌خواهیم شما را با ناگفته‌های این شهر زیبا و جذاب آشنا کنیم.


بررسی آب‌ و‌ هوای پوکت

 

پوکت دارای آب و هوای گرمسیری موسمی است و در طول سال نسبتا هوای گرمی دارد. می‌توان گفت گرمترین زمان در جزیره پوکت بین ماه آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر است. همچنین دوره سپتامبر تا اکتبر به دلیل وجود بادهای موسمی جنوب غربی جزو مرطوب‌ترین زمان در کشور پوکت محسوب می‌شوند. به لطف وجود دریای آندامان آب و هوای پوکت عمدتاً معتدل است. این جزیره اکثراً از طوفان‌های استوایی که از هنگ‌کنگ و فیلیپین می‌آیند در امان است. شما در ماه‌های سپتامبر و اکتبر می‌توانید باران‌های شدیدی را در پوکت مشاهده کنید. می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر و خرید تور پوکت از دسامبر تا مارس است. در این زمان‌ها شما می‌توانید بادهای موسمی شمال شرقی را احساس کنید. همچنین می‌توانید از یک نسیم نسبتاً خنک بر فراز آسمان آبی پوکت لذت ببرید. میانگین دما در این زمان حدودا ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتیگراد و رطوبت هوا در حد نرمالی است.

 

خرید تور پوکت


گرمترین زمان در جزیره پوکت

 

افرادی که قصد سفر به تایلند و البته شهر پوکت را دارند، باید در رابطه با گرم‌ترین زمان این منطقه نیز آگاهی داشته باشند تا بتوانند در یک زمان درست و مناسب سفر خود را آغاز کنند. می‌توان گفت گرمترین آب و هوای پوکت از آوریل تا می است. دما در این زمان بین ۲۷ تا ۳۶ درجه سانتیگراد متفاوت است. رطوبت هوا در این زمان بسیار زیاد است و حتی روزها را گرمتر نیز می‌کند. البته وجود رگبارهای گاه و بیگاه و رعد و برق‌های کوتاه می‌توانند تا حدودی گرمای هوا را کاهش دهند. در نظر داشته باشید که اواسط  آوریل جشن سال نو تایلندی songkran برگزار می‌شود. در این زمان آب سرد به افراد پاشیده شده و جشن‌های بسیار زیبایی برگزار می‌‌شوند. به طور کلی پوکت دارای آب و هوای خوبی است و همین آب و هوای گرم و معتدل سبب شده است که گردشگران زیادی برای استفاده از سواحل زیبای پوکت به این جزیره رویایی سفر کنند.


نکات بسیار مهم در مورد خرید تور پوکت و زمان سفر به این شهر 

 

به هنگام خرید تور تایلند و یا تور پوکت باید یک سری نکات مهم را بدانید تا در حین سفر ایمن بمانید. در نظر داشته باشید به هیچ عنوان از شیر آب ننوشید. همیشه از آب بطری استفاده کنید تا از گزند ویروس و میکروب در امان باشید. پشه‌ها نکته‌ای بسیار مهم هستند که شما در حین سفر باید به آن‌ها دقت کنید. پشه مالاریا در پوکت نادر است، پس هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد. می‌توانید از دفع کننده حشرات استفاده کرده و در هنگام شب لباس‌های پوشیده بپوشید تا از گزش آن‌ها در امان بمانید. در رابطه با مواد مخدر باید بسیار حساس باشید. مجازات مربوط به مواد مخدر در کشور پوکت بسیار شدید و سخت است. در هنگام رانندگی بسیار مراقب باشید. آمار تصادف در کشور پوکت بسیار بالاست. در صورت به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکلی می‌توانید با شماره ۱۹۱ پلیس و برای پلیس توریستی شماره ۱۱۵۵ را بگیرید. همچنین برای آمبولانس می‌توانید شماره ۱۶۶۹ را گرفته و اعلام نیاز کنید.


بررسی آداب و رسوم محلی


مردم پوکت دارای آداب و رسوم بسیار خاصی هستند. بهتر است قبل از ورود به ساختمان‌های معبد، کفش و کلاه خود را بردارید. تصاویر بودا در تایلند بسیار مورد توجه قرار دارند. در نظر داشته باشید خرید مجسمه و خالکوبی بودایی اگر بودایی نباشید بی‌احترامی و حتی گاهی غیرقانونی نیز محسوب می‌شود. خانواده سلطنتی تایلند بسیار مورد احترام هستند و انتقاد عمومی از آن‌ها کاری غیرقانونی است. یک نکته بسیار جالب که باید به آن دقت کنید پخش شدن سرود ملی از رادیو است. شما می‌توانید سرود ملی تایلند را در برخی از مکان‌های عمومی در ساعت‌های ۸ صبح و ۱۸ بعد از ظهر گوش دهید. 
در روزهای بودا که تعطیلات مذهبی خاص در تایلند هستند، شما به هیچ عنوان نمی‌توانید الکل خریداری کنید. فروش مشروبات الکلی تنها در فروشگاه‌های رفاه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعدازظهر و ساعت ۵ بعدازظهر تا نیمه‌های شب امکان‌پذیر است. رستوران‌ها و بارها در هر زمان از روز می‌توانند مشروبات الکلی سرو کنند. تنها مواقعی که شما نمی‌توانید در رستوران‌ها و بارهای شهر پوکت مشروبات الکلی پیدا کنید تعطیلات مذهبی است؛ پس به این موضوع بسیار دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

 

قیمت تور پوکت


نکات پایانی در رابطه با تور پوکت

 

با خرید تور پوکت شما می‌توانید به راحتی قدم در یک شهر زیبا و شب زنده‌دار بگذارید. به این صورت می‌توانید از جاذبه‌های این شهر دیدن کرده و در کنار عزیزانتان لحظات خوشی را سپری کنید. در نظر داشته باشید با رعایت نکاتی که عنوان شد شما می‌توانید یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه نمایید. به طور گسترده شما در سراسر شهر پوکت می‌توانید به کارت‌های بین‌المللی دسترسی پیدا کنید.  همچنین می‌توانید با چانه‌زنی نتیجه بسیار خوبی به دست آورده و جنس مورد‌نظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید. 
البته به یاد داشته باشید اگر وارد فروشگاه‌های رفاه یا مراکز خرید شدید امکان چانه‌زدن وجود ندارد. تنها در بازارهای محلی می‌توانید این کار را انجام دهید. مالیات بر ارزش افزوده در شهر پوکت ۷ درصد است. البته شما با نشان دادن پاسپورت و گرفتن برگه مخصوص می‌توانید در فرودگاه مالیات پرداخت‌شده را پس بگیرید. تمام این نکات در کنار یکدیگر سبب می‌شوند تا شما یک سفر زیبا و خاطره‌انگیز را در کنار عزیزانتان تجربه کرده و تا سالیان طولانی خاطرات سفر پوکت را در ذهنتان ثبت نمایید و از آن به عنوان بهترین سفر خود یاد کنید.

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر