×
با خرید تور تایلند به آسیای شرقی سفر کنید

با خرید تور تایلند به آسیای شرقی سفر کنید

خرید تور تایلند یک انتخاب کاملا هوشمندانه است. تایلند یکی از بهترین و آسان‌ترین مقصدها در کل دنیا برای سفر بوده و در این مورد بسیار شهرت پیدا کرده است. شما می‌توانید با جاذبه‌های شگفت‌انگیزی در این کشور برخورد کنید. معمولاً تابلوهای راهنمایی موجود در این کشور به زبان انگلیسی هستند تا افراد بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند. البته چند نکته وجود دارد که تمام افراد قبل از سفر به تایلند باید در رابطه با این نکات، اطلاعات کاملی داشته باشند. با داشتن این اطلاعات افراد می‌توانند سفر خود را بسیار دلپذیرتر کرده و خاطرات خوشی را در کشور زیبا و جذاب تایلند برای خود رقم بزنند.

بررسی نکات مرتبط با کشور تایلند

 

در نظر داشته باشید اگر شما قصد سفر به کشور تایلند و خرید تور تایلند را دارید باید در رابطه با آب و هوای این کشور نیز اطلاعات زیادی داشته باشید. با توجه به مکانی که شما برای سفر انتخاب می‌کنید، فصل‌های بارانی در این کشور متفاوت هستند. به عنوان مثال شما بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر شاهد رگبارهای شدید و طوفان‌های منظم خواهید بود. معمولاً این مدل آب و هوا در شمال، مرکز و جنوب غربی تایلند وجود دارد. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند از طریق دریا به تایلند سفر کنند باید به این مورد بسیار دقت کنند.
سواحل جنوب شرقی و خلیج تایلند از ماه اکتبر تا دسامبر خیس و بارانی می‌شوند. سفر در فصل بارانی به تایلند می‌تواند سبب شود که شما با گردشگران کمتری مواجه شوید اما باید به یک نکته دیگر نیز دقت کنید. بسیاری از اقامتگاه‌ها در این زمان‌ها بسته شده و کشتی‌های جزیره نیز ممکن است فعالیت نداشته باشند. اگر تصمیم گرفتید در این زمان به تایلند سفر کنید حتماً لباس‌های گرم و بارانی خود را همراهتان ببرید.

واکسن‌های توصیه شده را بررسی کنید

 

احتمالاً شما واکسن‌های کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اید، اما بیشتر پزشکان واکسیناسیون علیه کزاز و هپاتیت آ را نیز توصیه می‌کنند. همچنین بهتر است واکسن هاری را نیز فراموش نکنید. گربه‌ها، میمون‌ها و سگ‌ها همگی می‌توانند ناقل بیماری‌های ویروسی باشند. شما می‌توانید از داروهای پیشگیرنده ضد مالاریا مانند آتوواکون/پروگوانیل یا داکسی سایکلین استفاده کنید.

 

تور پوکت

 

 

بررسی نکات دیگر قبل از خرید تور تایلند

 

اگر دوست دارید در یک فصل بسیار خاص وارد کشور تایلند شوید می‌توانید تور تایلند خود را از ماه نوامبر تا مارس رزرو نمایید. رزرو تور قبل از این زمان یک کار عاقلانه است؛ زیرا شما می‌توانید از آب و هوای بی‌نظیر و جاذبه‌های تایلند نهایت استفاده را ببرید. یک نکته دیگری که افراد باید به آن دقت کنند نحوه ملاقات با افراد بومی است. هنگام ملاقات با مردم تایلند آداب محلی را رعایت کنید. بهتر است هنگام ملاقات با مردم محلی در تایلند کلمه وای را به عنوان سلام بیان کنید. 
در نظر داشته باشید خم کردن محترمانه سر و قرار دادن دست‌ها در جلوی سینه نشانه احترام است. هیچ وقت برای دست دادن، شما پیش قدم نشوید، مگر اینکه شخص دیگری شروع کننده این اقدام باشد. تایلندی‌ها علاقه زیادی به میزبانی از توریست‌ها و گردشگران دارند. اگر این اتفاق برای شما افتاد و تمایل داشتید وارد منزل یک تایلندی شوید بهتر است قبل از ورود کفش‌های خود را در آورده و سپس وارد منزل شوید. همچنین از نشان دادن کف پای خود به شخص دیگر اجتناب کنید.

 

آداب و رسوم جالب مردم تایلند

 

در نظر داشته باشید که حدود ۹۵ درصد از مردم تایلند بودایی هستند و مذهب ملی در تمام جنبه‌های زندگی آنها جریان دارد. برای نشان دادن احترام مناسب قبل از ورود به هر سازه بودایی کفش‌های خود را درآورده و لباس‌هایی بپوشید که مرتب و تمیز هستند. این لباس‌ها باید بتوانند شانه، بازوها و بالای پاهای شما را به صورت کامل بپوشانند. به هیچ عنوان کف پای خود را به سمت هیچ تصویر بودایی و یا یک راهب نگیرید و مجسمه‌های بودایی را لمس نکنید. در وسایل نقلیه عمومی به هیچ عنوان کنار راهبان نشینید. همچنین دست زدن یک زن به راهب یا وسایل او جزو یکی از تابوها در کشور تایلند به حساب می‌آید. 
حتماً به خانواده سلطنتی و پادشاه احترام بگذارید. تایلندی‌ها احترام به سلطنت را به شدت جدی می‌گیرند و توهین به خانواده سلطنتی برای آنها یک جرم نابخشودنی است. هرگز به تصویر خانواده سلطنتی مانند تصویر روی پول بی‌احترامی نکنید. در قرن نوزدهم تایلندی‌ها چاپستیک‌ها را کنار گذاشتند و به مرور زمان از قاشق و چنگال استفاده کردند. البته آنها هنگام غذا خوردن چاقو استفاده نمی‌کنند. اما بیشتر غذاهای آنها نیازی به چاقو ندارند و به اندازه‌های لقمه‌های کوچک است. یکی از غذاهای جالب مردم تایلند برنج چسبناک است که آنها را معمولاً به صورت گلوله‌هایی در می‌آورند و با دست می‌خورند. بهتر است برای اینکه با آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شوید مانند آنها غذا بخورید.

 

 

تور تایلند

 

 

جمع‌بندی در مورد تور تایلند

 

خرید تور تایلند و یا تور پوکت سبب می‌شود که شما وارد یک منطقه زیبا و بکر شوید. تایلند جزو کشورهای آسیایی است، اما به دلیل جاذبه زیادی که دارد یک مقصد اصلی برای گردشگران کل دنیا محسوب می‌شود. شما می‌توانید گردشگران زیادی را از کل دنیا در این کشور مشاهده کنید. با افزایش اطلاعات خود در رابطه با کشور زیبا و جذاب تایلند می‌توانید به راحتی روزهای سفر خود را در این کشور بدون به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکلی سپری کنید. مطمئنا با یک بار سفر به کشور تایلند لحظاتی را تجربه می‌کنید که این سفر را برای شما به سفری بسیار خاص و بی‌نظیر تبدیل می‌کند. تنها کافیست با قواعد مردم کشور تایلند و آداب و رسوم آنها آشنایی پیدا کنید. به این صورت می‌توانید علاوه‌بر یاد گرفتن چیزهای جدید احساسات نابی را نیز تجربه کنید.
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر