×
خدمات ویزا شامل چه مواردی می شود؟

خدمات ویزا شامل چه مواردی می شود؟

 مراحل اخذ ویزا به این شکل است که ابتدا باید با یک آژانس هواپیمایی مشاوره نمایید و بعد از آن برای مشخص کردن کشور مقصد اقدام به تعیین وقت سفارت نمایید. قبل از حضور پیدا کردن در سفارت باید مدارک لازم را برای اخذ ویزا آماده کنید و در زمان مورد نظر برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به سفارت مورد نظر رجوع کنید. معمولاً صادر شدن ویزا نزدیک به ۱۴ تا ۳۰ روز کاری بعد از انگشت به طول می انجامد. بعد از اینکه جواب را از سفارت دریافت کردید باید حضوراً به کنسولگری و یا دفتر کارگزاری مراجعه نمایید. این کار باید به وسیله خود شخص انجام گیرد و آژانس هواپیمایی یا وکیل شخص نمی‌تواند به جای وی حضور پیدا کند.

انواع ویزا

ویزا نوعی مجوز برای اقامت موقت فرد در یک کشور است. بسته به هدف و علاقه مسافر از سفر، ویزا دارای انواع متفاوتی می‌باشد در بعضی از کشورها مانند ترکیه افراد ایرانی می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا برای مدتی در آنجا حضور داشته باشند. معمول برای سفر به یک کشور دریافت ویزا از مهمترین اقداماتی است که قبل از سفر باید انجام شود اما سوالی که برای بیشتر افراد ایجاد می‌شود این است که ویزا چند نوع دارد و بهترین نوع ویزا برای اقامت کدام یک می‌باشد؟
 اگر قصد مسافرت دارید و می‌خواهید با انواع ویزا آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 ویزای ورود

این ویزا زمانی به افراد داده می‌شود که بخواهند برای مدت کوتاهی در کشور مقصد اقامت داشته باشند. به طور مثال برای کارهایی مانند عقد قرارداد و یا انجام فعالیت‌های فرهنگی و یا غیره.
لازم است بدانید ویزای ورود با ویزای توریستی تفاوت‌هایی دارد و تمام افراد نمی‌توانند این ویزا را دریافت کنند. به طور کلی می‌توان گفت ویزای ورود مخصوص افرادی می‌باشد که در ادامه بیان خواهیم کرد.
افرادی که در زمینه تربیتی، فرهنگی کار می‌کنند.
کارمند شرکت‌هایی که با کشورهای مقصد رابطه کاری دارند.
تیم‌های سیاسی، ورزشی، هنری، مذهبی و افرادی که برای انتقال محموله‌های مختلف به کشورهای مقصد سفر می‌کنند.

ویزای زیارتی

این ویزا بیشتر در کشورهای مسلمان رواج دارد و در مناسبت‌های مذهبی مانند محرم، عید قربان و یا غیره اخذ می‌شود. برای دریافت این ویزا شخص درخواست کننده ابتدا باید از مکان زیارتی مورد نظر بلیت خود را تهیه نماید و بعد از آن برای دریافت ویزا درخواست بدهد. لازم است بدانید در ایران تنها مسافران مسلمان امکان اخذ این ویزا را دارند و پیروان سایر ادیان امکان دریافت این ویزا را ندارند.

ویزای توریستی

ویزای توریستی همان ویزایی است که به مسافران امکان اقامت موقت در کشور مقصد را می‌دهد. مدت زمان اقامت در هر کشور با توجه به شرایط مختلف آن کشور متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال در برخی از کشورها ویزای توریستی تنها ۱۰ روز اعتبار دارد در حالی که در بعضی از کشورها ویزای توریستی تا ۱۸۰ روز نیز اعتبار دارد.

ویزای دیپلماتیک

این ویزا به افرادی ارائه می‌شود که برای مراسم‌های دولتی و یا رسمی به یک کشور سفر می‌کنند. با وجود دعوت رسمی به وسیله سران کشور مقصد باز هم برای حضور در آن کشور نیاز به اخذ ویزای دیپلماتیک ضروری می‌باشد. در ضمن این ویزا به افرادی ارائه می‌گردد که پاسپورت دیپلمات داشته باشند. این پاسپورت تنها به سران کشورها داده می‌شود.

ویزای تحصیلی

این ویزا معمولا برای دانشجویان صادر می‌شود و خود دارای انواع متفاوتی است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارند می‌توانند شرایط تحصیل در آن کشور را بررسی کنند و بعد از دریافت نامه قبولی برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند.
مدت اعتبار این ویزا با توجه به فاکتورهای مختلف، متفاوت می‌باشد. از مهم‌ترین این فاکتور ها شرایط کشور مقصد و مقطع تحصیلی فرد متقاضی می‌باشد. معمولا در کشورهای اروپایی ارائه نامه قبولی در یک مدرسه یا دانشگاه معتبر ضروری می‌باشد. سایر مدارک نیز به مقطع تحصیلی فرد متقاضی و شرایط وی بستگی دارد. در کل لازم است بدانید ویزا و انواع آن بسیار متفاوت می‌باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین آنها اشاره نماییم.

 

 

خدمات ویزا

 

برای سفر به چه کشورهایی نیاز به اخذ ویزا وجود ندارد؟

به طور کلی می‌توان عنوان کرد ایرانیان برای سفر به تمامی کشورهای دنیا نیاز به اخذ ویزا دارند. در ادامه به تعدادی محدود از کشورها که برای سفر به آنها نیاز به اخذ ویزا وجود ندارد اشاره خواهیم کرد.

  •  کشور های بدون ویزا در قاره آسیا
  •  گرجستان، ترکیه، ارمنستان، عراق.
  •  کشور های بدون ویزا در کارائیب
  •  دومینیکا، هائیتی.
  • کشور های بدون ویزا در قاره آمریکا
  •  ونزوئلا.

 در ضمن لازم است بدانید بعضی از کشورها نیز نیازی به اخذ ویزا از قبل ندارند و به محض ورود به کشور و فرودگاه کشور مقصد می‌توانید در همان فرودگاه نسبت به اخذ ویزای فوری اقدام نمایید. به این نوع از ویزاها، ویزای فرودگاهی و یا ترمینالی نیز می‌گویند.

خدمات ویزا نوید گشت

یکی از مهمترین مواردی که در اخذ ویزا باید به آن توجه داشته باشید صحیح پر کردن فرم‌های مربوط به سفارت می‌باشد. بعضی اوقات دیده می‌شود افرادی که خود به دنبال پر کردن این مدارک هستند گاهاً به دلیل نقص مدارک و یا اشتباه در متن پر شده ریجکت می‌شوند. آژانس هواپیمایی نوید گشت به مشتریان خود خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. این خدمات شامل موارد ذیل می‌باشد:
 پر کردن مدارک، پر کردن فرم‌ها به زبان اصلی، گرفتن وقت از سفارت جهت مصاحبه و غیره. برای اطلاع در خصوص خدمات دقیق این آژانس هواپیمایی می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. برای اطلاع از خدمات ویزا می‌توانید به صورت حضوری و یا به صورت تلفنی و یا حتی از طریق وب سایت با این مجموعه در ارتباط باشید و ابهامات خود را در خصوص خدمات ویزا و شرایط آن رفع نمایید.
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر