×
معایب استفاده از خدمات ویزا

معایب استفاده از خدمات ویزا

در ابتدا لازم است تا با ویزا و انواع آن آشنا شوید. ویزا را یک مجوز و یا سند رسمی می‌دانند که گردشگران به وسیله آن می‌توانند به صورت قانونی وارد خاک کشور مقصد شوند و در زمان مشخصی در آنجا اقامت داشته باشند.
در بعضی از کشورها ویزا به صورت مهر و یا برچسب بر روی گذرنامه درج می‌شوند. ویزا دارای انواع متفاوتی می‌باشد که هر فرد با دریافت آن می‌تواند در کشور مقصد به انجام امور خاصی بپردازد. شرایط دریافت ویزا وابسته به شرایط سیاسی بین کشورها متفاوت می‌باشد.
طی سال‌های اخیر توافقنامه لغو روادید در میان بعضی از کشورها امضا شد که گردشگران این کشورها می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به کشور مورد نظر خود سفر کنند.
به عنوان مثال یک امضا بین دو کشور ترکیه و ایران سبب شد تا ایرانیان و افراد ترک، به راحتی بتوانند به کشور ایران و یا ترکیه سفر کنند و نیاز به مجوزی نداشته باشند. علاوه بر ترکیه کشورهایی مانند، گرجستان، مالزی، ارمنستان و غیره نیز جزو کشورهایی به حساب می‌آیند که ایرانی‌ها می‌توانند بدون دریافت ویزا به آنجا سفر داشته باشند.
همانطور که بالاتر نیز عنوان شد ویزا بر اساس هدف شخص گردشگر دارای انواع متفاوتی می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه به قصد گردشگری و توریستی نیاز به اخذ ویزا ندارند اما اگر هدف آنها تحصیل و یا انجام فعالیت‌های کاری باشد باید نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. در ادامه انواع خدمات ویزا را نام خواهیم برد.
•    ویزای کاری
•    ویزای تحصیلی
•    ویزای توریستی
•    ویزای پزشکی
•    ویزای ترانزیت
•    ویزا تجاری

ویزا چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟ 

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم ویزا مجوزی است که از طرف اداره مهاجرت به شهروندان خارجی ارائه می‌شود. مهاجران با در دست داشتن این ویزا می‌توانند وارد کشور مقصد شوند و در آنجا اقامت داشته باشند.
تنها لازم است در زمان مشخص شده نسبت به ترک خاک کشور مقصد اقدام نمایند در غیر این صورت مجرم شناخته می‌شوند. برای بسیاری از افراد تفاوت میان پاسپورت و گذرنامه سوال می‌باشد. افراد بسیاری ویزا و پاسپورت را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.
این مشکل برای افرادی که خیلی اهل سفر نیستند رخ می‌دهد. پاسپورت یا گذرنامه در واقع شناسنامه بین المللی یک فرد می‌باشد. در گذرنامه اطلاعات شخصی فرد درج می‌شود و در سفر به کشورهای دیگر نشان دهد که فرد دارای چه تابعیتی است. برای دریافت پاسپورت و گذرنامه باید افراد به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند و تمامی افراد می‌توانند نسبت به اخذ گذرنامه اقدام کنند. اما دریافت ویزا روند خاص خود را دارند و شخص باید با ارائه مدارک تعیین شده از قبل نسبت به ارائه درخواست اخذ ویزا اقدام نماید. در بسیاری از موارد نیز روند درخواست فرد با مشکل مواجه می‌شود و فرد به علت ندانستن تمامی پیچ و خم‌های این مسیر، با ریجکتی ویزا مواجه می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم روند اخذ ویزای خود را به کارشناسان خبره آژانس‌های هواپیمایی بسپارید.

 

خدمات ویزا نوید گشت

 

برای ورود به چه کشورهایی نیاز به استفاده از ویزا وجود دارد؟

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم ویزا و یا روادید به روابط سیاسی کشورها وابستگی بسیار زیادی دارد. به طور مثال طی سال‌های اخیر میان ایران و ترکیه توافق‌نامه لغو روادید امضا شد که به وسیله آن شهروندان ایرانی و ترکیه‌ای بدون داشتن ویزا و یا روادید می‌توانند به کشور ایران و ترکیه سفر کنند.
همانطور که بالاتر نیز عنوان کردی اگر یک شخص ایرانی بخواهد در کشور ترکیه به انجام اموری غیر از گردشگری بپردازد باید نسبت به اخذ ویزای مورد نظر خود اقدام نماید. توافقنامه لغو روادیدی که میان ایران و ترکیه وجود دارد تنها برای ویزای توریستی می‌باشد.
ایرانی‌ها برای سفر به بسیاری از کشورهای خارجی ملزم به دریافت ویزا هستند. معمولاً روند دریافت اخذ ویزا برای افراد به صورت شخصی، دارای اندکی پیچیدگی است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم روند درخواست ویزای خود را به کارشناسان آژانس‌های هواپیمایی بسپارید تا دغدغه‌ای از بابت ریجکتی ویزا نداشته باشید.
نکته‌ای که لازم است بدانید آن است که رتبه پاسپورت ایران برای ورود به کشورهای خارجی در سال ۲۰۲۳ در ردیف 86 بود و با داشتن این ویزا افراد ایرانی تنها می‌توانستند به ۵۲ کشور سفر داشته باشند.
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا به شرح ذیل می‌باشد
•    ترکیه 
•    گرجستان
•    قزاقستان
•    عراق 
•    مالزی
•    ارمنستان
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در کارائیب
•    هائیتی
•    دومینیکا
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در قاره آمریکا
•    سورینام
•    ونزوئلا 
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در قاره اقیانوسیه 
•    میکرونزیا

درخواست آنلاین خدمات ویزا نوید گشت

آژانس هواپیمایی نوید گشت برگزار کننده تورهای آسیایی، اروپایی و ارائه دهنده خدمات ویزا با بالاترین سطح و کیفیت ممکن آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.
پیشنهاد می‌کنیم روند اخذ ویزای خود را به صورت گروهی انجام دهید تا این کار در سریع‌ترین زمان ممکن پیش رود و با مشکلاتی در طول این فرایند روبرو نشوید. اگر در خصوص خدمات ویزا ابهاماتی وجود دارد می‌توانید با کارشناسان این مجموعه به صورت تلفنی، وب سایت و یا به صورت حضوری ارتباط برقرار نمایید.


 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر