×
منظور از خدمات ویزا چیست؟

منظور از خدمات ویزا چیست؟

لازم است بدانید پاسپورت و انواع آن تفاوت‌های ویژه‌ای با یکدیگر دارند و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت. پاسپورت حکم شناسنامه و هویت بین‌المللی برای یک فرد است که برای ورود به کشورهای خارجی و خروج از مرز کشور باید مشخصات افراد در این شناسنامه ثبت گردد.
بعد از دریافت ویزا مدت زمان اقامت شما در کشور مقصد با توجه به هدفی که دارید محدود است. ویزایی که دریافت می‌کنید دارای تاریخ انقضای مشخصی بوده که در موعد مقرر به پایان می‌رسد. بعد از اتمام این زمان با ممنوعیت تحصیل و کار در کشور مقصد مواجه خواهید شد. توجه داشته باشید در اختیار داشتن یک ویزا به معنای تضمین وارد شدن شما برای خاک آن کشور نیست و ممکن است این کشور دلایل مختلف اعتبار ویزای شما را باطل کند.
هنگامی که قصد ورود به یک کشور خاص را دارید با توجه به شرایط پذیرش آن کشور درخواست ویزای خود را ابلاغ کنید و بعد از ارسال این تقاضانامه کشور مورد نظر مدارک شماره را مورد بررسی قرار می‌دهد. فاکتورهایی نظیر هدف شما از سفر میزان بهره‌مندی از شرایط مالی شرایط شغلی تاریخچه سفر و غیره را ارزیابی می‌کند و در صورتی که شما دارای مؤلفه‌های تعیین شده از سمت کشور مقصد باشید صدور ویزای شما بلامانع خواهد بود.

انواع ویزا

ویزا انواع مختلفی دارد. انواع مختلف روادید را در ادامه توضیح خواهیم داد. 

  •  زیارتی 

ویزای زیارتی یکی از انواع ویزاست که معمولاً در کشورهای مسلمان رواج دارد. این ویزا به طور معمول در مناسب‌هایی مانند مناسبت‌های مذهبی محرم عید قربان بین کشورهای ایرانی و عربی رایج‌تر از بقیه مواقع می‌شود. افراد متقاضی برای دریافت این ویزا باید بلیط خود را برای بازدید از اماکن زیارتی تهیه کنند و بعد از آن برای دریافت ویزا درخواست بدهند.
لازم است بدانید این ویزا طرح‌های مسافران مسلمان ارائه می‌شود و پیروان سایر ادیان امکان اخذ این ویزا را نخواهند داشت. بعد از داشتن این ویزا امکان کار و تحصیل برای فرد متقاضی وجود نخواهد داشت. 

  • توریستی

ویزای توریستی همون بیزینسی که افراد برای گردشگری و مسافرت نسبت به دریافت آن اقدام می‌کنند. زمان ویزای توریستی در هر کشور متفاوت بوده و با توجه به سیاست‌های مختلف آن کشور تعیین می‌شود. به طور مثال ویزای توریستی در بعضی از کشورها ۱۰ روز اعتبار دارد در حالی که اعتبار بعضی از ویزاها به ۱۸۰ روز هم می‌رسد. 

  • تحصیلی

ویزای تحصیلی معمولاً برای دانشجویان صادر می‌شود و دارای انواع مختلفی است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارند، باید اقدام به دریافت این ویزا نمایند. مدت اعتبار ویزای تحصیلی به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. برای صدور ویزای تحصیلی بیشتر کشورها ارائه نامه قبولی در یک دانشگاه و یا مدرسه معتبر ضروری است.

  • کاری

ویزای کاری به دو دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از ویزای موقت و ویزای کار بلند مدت. ویزای کاری موقت معمولاً به افرادی ارائه می‌شود که برای یک مدت کوتاه با یک شرکت در کشور مقصد قرار همکاری دارند. برای کار در کشورهای خارجی حتماً باید از سمت کارفرما دعوتنامه را ارائه دهید. این ویزا معمولاً به نیروی کار با استعداد و متخصص ارائه می‌شود.

 

خدمات ویزا نوید گشت

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم هر کدام از کشورها برای صدرو ویزا نیاز به مدارکی دارند. قبل از درخواست ویزای خود باید این موضوع را به دقت بررسی کنید. در این زمان استفاده از خدمات ویزا می‌تواند برای شما گزینه‌ای ایده‌آل محسوب شود. 
شرایط استفاده از خدمات ویزا
دریافت فرم ویزا به صورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست اما از آن جایی که روند انجام این کار کمی خسته کننده است، به شما می‌کنیم حتما با مجموعه‌هایی که خدمات ویزا را ارائه می‌دهند، همکاری داشته باشید. 

نوید گشت همراه همیشگی شما

آژانس هواپیمایی نویدگشت برگزار کننده تورهای مجلل و لوکس آماده خدمت رسانی به شما و پاسخ به پرسش‌های شما در زمینه اخذ ویزا است. برای اخذ مشاوره از کارشناسان این مجموعه تنها کافی است از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. اخذ ویزا و طی کردن مراحل آن نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد در نتیجه برای انجام این کار به مشاوران خبره و با تجربه اعتماد کنید تا کار شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. خدمات ویزای خود را با خیالی آسوده به آژانس هواپیمایی نوید گشت بسپارید. 
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر