×
راهنمای استفاده از خدمات ویزا

راهنمای استفاده از خدمات ویزا

متاسفانه شرایط سیاسی کشور ایران به گونه‌ای شده است که افراد با ملیت ایرانی برای سفر به سایر کشورهای دنیا نیاز به دریافت ویزا دارند. همین موضوع باعث شده تا استفاده از خدمات ویزا به بیشترین مقدار خود در چند سال اخیر رسیده باشد. اگر به دلیل کار، تحصیل و ... نیاز دارید به سایر کشورهای دنیا سفر کنید، وب‌سایت درستی را برای کسب اطلاعات در خصوص این موضوع انتخاب کرده‌اید. 

انواع ویزا

برای اینکه بتوان پا در خاک کشورهای دیگر گذاشت، نیاز است تا نسبت به دریافت ویزا اقدامات لازم را انجام داد. ویزاها بر اساس نوعی که دارند، در پنج دسته جداگانه جای می‌گیرند. هر شخص قبل از این که قصدی برای دریافت ویزا داشته باشد، نیاز است تا هدف سفر خود را مشخص کرده و بر اساس آن دست به اخذ ویزا بزنند. از انواع ویزاها می‌توان به:
•    ویزای توریستی
•    ویزای تحصیلی
•    ویزای ترانزیت
•    ویزای درمانی
•    ویزای تجاری
اشاره کرد. از آن جایی که سایر کشورهای دنیا قوانین سخت‌گیرانه‎‌ای را برای اخذ روادید در نظر گرفته‌اند، نیاز است تا حتما با مجموعه‌های حرفه‌ای در این زمینه ارتباط داشته باشید. نکته مهمی که نیاز است به آن توجه داشته باشید این است که در صورت ریجکت شدن درخواست شما از سمت سفارت، کار شما جهت اخذ ویزا برای بار دوم فوق‌العاده سخت است. از همین رو برای کم کردن این ریسک نیاز است تا با مجموعه‎‌هایی که خدمات ویزا را ارائه می‌دهند، ارتباط بگیرید. این مجموعه‌ها به سبب داشتن تجربه زیاد در این زمینه در کنار شما هستند و می‌توانند کار دریافت ویزای شما اعم از توریستی، تحصیلی و ... را برای شما انجام دهند. 

 

خدمات ویزا

 

انواع ویزاها بر اساس تعدد

حتی اگر تاکنون هیچ تجربه‌ای در زمینه دریافت ویزا نداشته باشید، به خوبی با این قضیه آشنا هستید که ویزاها به دو صورت سینگل (یک بار ورود) و مولتی (چند بار ورود) صادر می‌شوند. با داشتن ویزای سینگل تنها یک بار اجازه ورود به کشور مورد نظرتان را خواهید داشت. یکی از ویژگی‌های ویزاهای سینگل در این است که برای مدت زمانی کوتاه صادر می‌شوند. اغلب ویزاهای کوتاه مدت 3 ماه اعتبار دارند. 
در نقطه مقابل اما ویزاهای مولتی قرار دارند که با در دست داشتن آن‌ها به دفعات نامحدود می‌توان به کشور مورد نظر سفر کرد. البته ناگفته نماند اعتبار ویزاهای مولتی زیاد است و معمولا به صورت 2 و یا 5 ساله صادر می‌شوند. 
در ابتدا برای بیشتر افرادی که برای بار اول است دست به دریافت ویزا می‌زنند، ویزای سینگل صادر می‌شود و سپس می‌توان برای دریافت ویزای مولتی پیشقدم شد. 

هزینه دریافت ویزا

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید؛ این موضوع است که هزینه دریافت ویزا به چه صورتی محاسبه می‌شود؟ آیا تمامی هزینه‌ها در همان ابتدا باید پرداخت شود؟
در پاسخ باید بگوییم هزینه‌ مورد نیاز برای دریافت ویزای کشورهای مختلف متفاوت است. بر همین اساس در ابتدا شما باید مشخص نمایید که قصد سفر به کدام کشور را دارید. بعد از این کار باید نوع ویزا و البته تعداد دفعات ورود به کشور مورد نظرتان را مشخص نمایید. در این صورت می‌توان یک برآوردی نسبتا دقیق در مورد هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزا داشت.
البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورت استفاده از خدمات ویزا، باید هزینه‌ای جداگانه برای مجموعه‌هایی که این خدمت را ارائه می‌دهند در نظر بگیرید. 

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزا

با توجه به این موضوع که قوانین سفارت هر کشوری متفاوت از دیگری است، طبیعتا اعلام کردن مدت زمان برای دریافت ویزا امری سخت است. برای مثال سفارت کشور اسپانیا سخت‌ترین شرایط را جهت اخذ ویزا برای افراد با ملیتی ایرانی در نظر گرفته است. از همین رو شما باید حداقل 3 ماه قبل از فرا رسیدن موعد زمان سفر خود اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا انجام دهید. البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که آژانس‌های هواپیمایی، به این دلیل که به صورت گروهی دست به اخذ ویزا می‌زنند در این مسیر در کنار شما هستند تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن ویزای خود را دریافت کنید. 
برای استفاده از خدمات ویزا باید چه شرایطی داشته باشیم؟ 
هیچ محدودیتی در خصوص استفاده از خدمات ویزا وجود ندارد و هر شخصی می‌تواند با توجه به نیاز خود از این خدمت استفاده کند. کافیست با یکی از مجموعه‌هایی که موارد مربوط به خدمات ویزا را انجام می‌دهند در ارتباط باشید. 

 

استفاده از خدمات ویزا

 

نوید گشت، همراه همیشگی شما

نوید گشت یکی از آژانس‌های هواپیمایی فعال و باتجربه در کشور است که می‌توانید از آن‌ها خدمات ویزا را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. 
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر