×
سفر به لوگانو؛ جواهری در مرز سوئیس

سفر به لوگانو؛ جواهری در مرز سوئیس

شهر لوگانو در ساحل دریاچه لوگانو در تیچینو سوئیس واقع است. شهر لوگانو رو به خلیج جنوبی دریاچه لوگانو قرار دارد و توسط کوه‌های مونته سان سالواتوره در جنوب و مونته بره در شمال شرقی احاطه شده است. نزدیکی این شهر به ایتالیا، لوگانو را به شهری تبدیل کرده که ترکیبی شگفت‌انگیز از جذابیت ایتالیایی و پیچیدگی سوئیسی را در خود جای داده است. وابستگی نزدیک لوگانو به ایتالیا را می‌توان در زبان و غذای آن نیز مشاهده کرد که هر دو عمدتاً ایتالیایی هستند. بنابراین، این شهر نه تنها به دلیل هنر، موسیقی و خرید، بلکه به خاطر فرهنگ غذا و کافه‌های عالی خود به لطف همسایگان ایتالیایی‌اش مشهور است. از منظر گردشگری، لوگانو یک مقصد در کلاس جهانی است. این شهر در حال حاضر سومین مرکز مالی بزرگ در کل سوئیس در نظر گرفته می‌شود و تنها از نظر اندازه و نفوذ از زوریخ و ژنو عقب‌تر است. ترکیب تجاری و گردشگری لوگانو را به شهری فوق‌العاده سرزنده و یکی از مقاصد عالی در تور سوئیس تبدیل کرده است که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. چنانچه علاقه‌مند آشنایی با دیدنی‌های لوگانو هستید، تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری نوید گشت همراهمان باشید. 

فرودگاه لوگانو

رسیدن به لوگانو با هواپیما بسیار آسان است، فقط کافیست نسبت به خرید تور لوگانو سوئیس اقدام کنید. این شهر فرودگاه مخصوص خود را دارد و عمده پروازهای این فرودگاه در مسیر زوریخ و ژنو صورت می‌گیرد. فاصله زوریخ تا لوگانو 207 کیلومتر است و پرواز از زوریخ به لوگانو تقریبا 50 دقیقه طول می‌کشد. این فرودگاه دارای سرویس اتوبوس شاتل است که مسافران را به مرکز لوگانو می‌آورد. این شاتل در روزهای هفته از ساعت 08:00 تا 18:30 و در تعطیلات آخر هفته بین ساعت 10:00 تا 18:30 فعال و زمان ترانسفرها با ورود پروازها همزمان است. شاتل مسافران را در ایستگاه راه‌آهن فدرال سوئیس در مرکز لوگانو پیاده می‌کند. 

 

خرید تور سوییس

 

جاهای دیدنی لوگانو

شهرهای کمی مانند لوگانو وجود دارند که بتوانند این همه جاذبه را به بازدیدکنندگان خود که با خرید تور سوئیس راهی این مقصد شده‌اند، ارائه دهند. از پارک‌ها و کوه‌های زیبا گرفته تا سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در فضای باز. در لوگانو گزینه‌های موجود برای دیدن و انجام دادن فراتر از تصور است. لوگانو شهری مملو از فرهنگ، بناهای تاریخی، جشنواره‌های هنری و موسیقی است. خریدهای فوق‌العاده‌ای را می‌توانید در خیابان معروف ناسا داشته باشید. خیابان‌های باریک در مرکز لوگانو مملو از کافه‌ها و بارها برای دقایقی استراحت هستند. ساختمان‌های تاریخی و کلیساهای رنسانس با برج‌های ناقوس جذاب و نقاشی‌های دیواری مربوط به قرن 15 میلادی در این شهر وجود دارند که لحظات باورنکردنی را برایتان به تصویر می‌کشند.
تفرجگاه معروف لوگانو در ساحل دریاچه لوگانو قرار دارد؛ مسیری که به آرامی در امتداد ساحل پرپیچ و خم می‌شود و با افرا، نخل و بوته‌های گل به دقت تزئین شده است. با خرید تور لوگانو می‌توانید در اینجا بنشینید و قایق‌هایی را تماشا کنید که مشغول حرکت هستند یا ضمن قایق‌سواری روی دریاچه به تحسین مناظر دیدنی بپزدازید. لوگانو همچنین بهشتی برای تفریح و سرگرمی در فضای باز است. از کنار دریاچه می‌توانید قایق کرایه کرده و به گشت‌وگذار در سطح دریاچه بپردازید؛ در آب‌های شفاف غواصی یا مهارت‌های خود را در موج‌سواری و اسکی روی آب محک بزنید. از آنجا که لوگانو توسط کوه‌ها احاطه شده است، فرصت عالی برای فعالیت‌هایی چون پیاده‌روی، کوهپیمایی و دوچرخه‌سواری کوهستانی در اختیارتان قرار می‌دهد که حتی برای سرسخت‌ترین دوچرخه‌سواران کوهستان نیز چالش‌برانگیز خواهد بود.

لوگانو و فرصت گشت‌و‌گذار در شمال ایتالیا

لوگانو یک پایگاه ایده‌آل برای کشف مناطق زیبای شمال ایتالیا (لمباردی) و جنوب سوئیس (تیچینو) است. به عنوان مثال، دریاچه کومو که به دریاچه لاریو نیز معروف است؛ تنها 45 دقیقه با لوگانو فاصله دارد و این فرصت را خواهید داشت تا شگفتی‌های این دریاچه ایتالیایی را از نزدیک ببینید. شهر زیبای بلاجو، از شهرهای شمالی ایتالیا نیز فاصله چندانی با لوگانو ندارد. کمی که به سمت جنوب حرکت کنید، به میلان، از معروفترین شهرهای ایتالیا خواهید رسید که مقصدی عالی برای سفری یک‌روزه از لوگانو است. قطارهای سریع و کارآمد زیادی بین این دو شهر تردد دارند. چنانچه از دریاچه لوگانو کمی به غرب سفر کنید، پس از مدتی به سواحل دلربای دریاچه ماجیوره می‌رسید. در اینجا استراحتگا‌های محبوب لوکارنو، بریساگو و آسکونا را خواهید یافت که می‌توانید در اوقات فراغت خود به گشت‌و‌گذار در منطقه بپردازید. اگر تفریحات در فضای باز بیشتر مورد‌پسند شماست، کوه‌ها و تپه‌های جنگلی متراکم اطراف دریاچه لوگانو مکانی ایده‌آل برای انبوهی از فعالیت‌های ورزشی و ماجراجویی در این منطقه به شمار می‌روند. می‌توانید برخی از مسیرهای پیاده‌روی متعدد در این منطقه را طی کنید، اسب‌سواری را امتحان کنید یا استقامت خود را در برخی از مسیرهای چالش‌برانگیز دوچرخه‌سواری کوهستان که در اطراف دریاچه یافت می‌شوند، امتحان کنید.

 

  • نوید گشت به شما پیشنهاد می کند تا از مجله گردشگری تور اروپا نیز دیدن نمایید. 

 

لوگانو در شب

اگرچه لوگانو نسبتاً کوچک است، اما همچنان یک شهر در نظر گرفته می‌شود و درست مانند بسیاری از کلان‌شهرهای دیگر، تفریحات شبانه متعددی را به شهروندان و گردشگران خود پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال، در مرکز شهر میان انبوه خیابان‌های باریک که از میدان‌ها فاصله می‌گیرند، می‌توانید به سراغ انواع بارها، کافه‌ها و پیتزا‌فروشی‌ها بروید. مجموعه‌ای از رستوران‌های خوب نیز در نزدیکی دریاچه لوگانو سوئیس قرار دارد تا هنگام تماشای غروب خورشید بر فراز دریاچه بنشینید و از خوردن یک غذای لذیذ لذت ببرید. دریاچه زیبای لوگانو که در طول روز محل فعالیت موج‌سواران، غواصان و قایق‌های بادبانی است، شب‌هنگام به مکانی الهام‌بخش برای یک سفر دریایی عاشقانه عصرانه تبدیل می‌شود. قایق‌های تفریحی که در طول روز روی آب شناور هستند شب‌های تابستان، سفرهای دریایی ویژه‌ای را ترتیب می‌دهند و به این ترتیب با سوار شدن به یکی از این قایق‌ها، می‌توانید از جادوی دریاچه لوگانو در شب لذت ببرید و از تماشای چشم‌انداز نورانی شهر، روی آب‌های آرام دریاچه شگفت‌زده شوید. سینمای فوق‌العاده‌ای نیز در فضای باز واقع در لوگانو لیدو وجود دارد، جایی که در ماه‌های تابستان می‌توانید از تماشای برخی از بهترین فیلم‌های هالیوود زیر چادر ستارگان لذت ببرید.

 

تور اروپا

 

خرید در لوگانو

ویا ناسا (Via Nassa) و ویا پسینا (Via Pessina) دو خیابان محبوب لوگانو برای خرید هستند که درست در قلب این شهر قرار دارند. این دو خیابان که از جاهای دیدنی لوگانو نیز به شمار می‌روند، طیف فوق‌العاده‌ای از فروشگاه‌ها از  طراحان مد معروف گرفته تا اغذیه‌فروشی‌ها و نانوایی‌ها را در خود جای داده‌‌اند. تعدادی از برندهای معروف و البته گران‌قیمتی که در اینجا خواهید دید، عبارتند از: هرمس، ورساچه، گوچی، آرمانی، رولکس و کارتیه. هر جمعه نیز یک بازار غذای تازه و همچنین بازار گل در نزدیکی میدان پیازا دلا ریفورما برپا می‌شود که ارزش دیدن دارد. همچنین چندین فروشگاه بزرگ و سوپرمارکت خوب در این منطقه وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات، مد و کالاهای خانگی را برای فروش عرضه می‌کنند. بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در منطقه ویا ناسا همه‌روزه بین ساعات 08:00 تا 18:30 باز هستند. با این حال پنجشنبه‌ها زمان فعالیت طولانی‌تر است و مغازه‌ها تا حدود ساعت 21 باز می‌مانند. ساعات بازگشایی شنبه‌ها کوتاه‌تر هستند و معمولاً بیشتر مغازه‌ها را می‌بینید که حدود ساعت 17:00 می‌بندند؛ به غیر از تابستان که فروشگاه‌های بزرگتر تمایل دارند تا ساعت 18:00 باز بمانند.


https://www.lakelugano.info
 

نوشتن یک نظر

با ثبت نظر در این فرم شما شرایط حریم خصوصی و قوانین را خوانده و می پذیرید
افزودن نظر